У виконавчих органах міської ради робота з розгляду звернень громадян, організація особистого прийому проводиться відповідно до Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови облдержадміністрації та рішень виконавчого комітету міської ради з даного питання.
Протягом І кварталу 2015 року виконавчим комітетом Сумської міської ради проведено значну роботу із пропозиціями, заявами та скаргами громадян. Так, у звітному періоді надійшло 704 звернення, що на 38% більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.
Із загальної кількості звернень 102 (14%) становлять звернення отримані на особистих прийомах керівництва, 602 (86%) - письмові звернення.
Усі звернення громадян вміщують 759 питань різної тематики.
Аналіз змісту звернень засвідчує, що найбільш актуальними продовжують залишатись питання комунальної сфери, їх кількість в І кварталі 2015 року склала 343, що становить 45% від загальної кількості. Найчастіше громадяни порушували питання, що стосувалися проведення ремонтів покрівель, мереж водопостачання, водовідведення та теплопостачання, ремонту та утримання доріг і тротуарів, благоустрою прибудинкових територій. У звітному періоді позитивно вирішено 31 % питань житлово-комунального господарства.
Значимими для мешканців міста є також питання аграрної політики. В І кварталі 2015 року таких звернень надійшло 90 (12 % від загальної кількості звернень). Здебільшого це питання виділення земельних ділянок, надання дозволу на розробку проекту землеустрою. На даний час позитивно вирішено 23 % даної категорії питань.
Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання архітектури та містобудування (8%), поліпшення житлових умов (8%), соціального захисту (7%), торгівлі (3%) та інше.
Аналіз роботи зі зверненнями громадян свідчить, що повторних звернень за звітний період не надходило, тоді як загальна кількість колективних звернень в І кварталі 2015 році склала 81, що в порівнянні з минулим роком на 49 звернень більше. Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 1257.
Виконавчими органами Сумської міської ради в І кварталі 2015 року розглянуто 62 звернення (9% від загальної кількості), що надійшли на розгляд з обласної державної адміністрації, це на 10 звернень або 16% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
На особливому контролі знаходяться звернення, які надійшли з Верховної Ради України, Адміністрації Президента та Кабінету Міністрів України, проводиться моніторинг результативності розгляду цих звернень.
Так, в звітному періоді таких звернень надійшло 18, з них 7 (39%) вирішено позитивно, на інші надані роз’яснення згідно з вимогами чинного законодавства.
Звертається особлива увага на звернення від найменш захищених категорій населення, зокрема інвалідів, ветеранів війни та праці, осіб, які постраждали від аварії на ЧАЕС.
В І кварталі 2015 року від даної категорії громадян надійшло 115 звернення. Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями надання допомоги в проведенні лікування, придбання ліків, забезпечення житлом тощо.
З метою поглибленого вивчення та вирішення існуючих проблем мешканців міста керівництвом міської ради ведеться прийом громадян з особистих питань. Прийом мешканців проводиться відповідно до затвердженого графіку, який розміщений на «Муніципальному інформаційному порталі» та інформаційних стендах.
Під час проведення прийомів забезпечений першочерговий прийом пільгових категорій громадян. За пропозиціями керівників виконавчого комітету Сумської міської ради до проведення прийомів залучаються керівники управлінь та відділів, а також комунальних підприємств міста.
В І кварталі 2015 року керівництвом міської ради проведено 28 прийомів громадян з особистих питань, на які звернулось 278 мешканців міста. На даний час позитивно вирішено 33% питань, порушених громадянами на особистому прийомі у керівництва міської ради.
Працівники відділу звернень громадян щоденно ведуть консультативний прийом.
Департамент комунікацій та інформаційної політики постійно інформує територіальну громаду міста про порядок прийому громадян керівниками органів влади.
Стан виконавської дисципліни у виконавчому комітеті Сумської міської ради знаходиться на належному рівні. Порушень термінів розгляду звернень громадян у І кварталі 2015 року структурні підрозділи не допустили. Проте потребує покращення якість розгляду звернень громадян та відповідей на них. Спостерігаються випадки відсутності вичерпної, аргументованої відповіді. Такі відповіді, як правило, повертаються міським головою та його заступниками на доопрацювання.
У разі, коли звернення потребують додаткового опрацювання або виділення додаткових коштів із місцевого бюджету для вирішення питань, порушених в них, строки розгляду подовжуються. У цьому випадку заявникам надаються додаткові відповіді. У більшості випадків це стосується заяв, в яких порушуються питання житлово-комунального господарства (встановлення дитячих майданчиків, ремонт під’їздів у будинках, капітальні ремонти покрівель та ін.). Такі заяви залишаються на контролі до остаточного їх вирішення.
З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результати розгляду звернень громадян у лютому 2015 року на засіданні виконавчого комітету було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2014 рік та ухвалено відповідне рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи.
Питання роботи зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків у діяльності виконавчих органів Сумської міської ради.
Забезпечується уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
В І кварталі 2015 року 30 громадянам міста, які опинились в складних життєвих обставинах, з міського бюджету надано матеріальну допомогу на суму 31300 грн.
Міським головою Лисенком О.М в І кварталі 2015 року проведено 6 прийомів громадян з особистих питань, на яких отримано 53 звернення та прийнято 106 громадян. Слід зазначити, що із загальної кількості звернень, отриманих на особистих прийомах керівництва міської ради, особисто міським головою прийнято 30% звернень. Також мешканці у своїх зверненнях піднімають питання архітектури та містобудування. В звітному періоді таких звернень надійшло 58 (8% від загальної кількості звернень). Найчастіше це питання незгоди з будівництвом багатоквартирних житлових будинків, переведення житлових приміщень в категорію нежитлових.
Дані про результати розгляду звернення громадян, що надійшли до виконавчого комітету Сумської міської ради у І кварталі 2015 року в порівнянні з аналогічним періодом 2014 року
2014 р. | 2015 р. | |
---|---|---|
Кількість письмових звернень громадян | 405 | 602 |
Кількість звернень на особистому прийомі | 32 | 102 |
Кількість всіх звернень | 437 | 704 |
З них : | ||
Повторних | 0 | 0 |
Колективних | 32 | 81 |
Від інвалідів, учасників війни, бойових дій, вдів загиблих на фронті | 7 | 11 |
Багатодітних сімей, одиноких матерів | 0 | 2 |
Інвалідів І, ІІ, ІІІ гр. | 15 | 17 |
Кількість питань, порушених у зверненнях громадян | 454 | 759 |
у тому числі питання | ||
Будівництва | 30 | 58 |
Земельних відносин | 23 | 90 |
Транспорту і зв’язку | 21 | 17 |
Поліпшення житлових умов | 30 | 58 |
Комунального та дорожнього господарства | 186 | 343 |
Освіти, навчання та виховання дітей та молоді, роботи навчально-виховних заходів | 3 | 9 |
Охорони здоров’я | 31 | 19 |
Торгівлі і громадського харчування | =буд | 26 |
Праці та заробітної плати | 1 | 12 |
Соціального захисту населення | 24 | 53 |
Сім’я, діти, молодь та спорт | 3 | 6 |
Забезпечення законності та охорони правопорядку | 0 | 3 |
Інші питання | 102 | 65 |