007.jpg

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” Сумською міською радою вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

Всього за 9 місяців 2020 року до Сумської міської ради надійшло 3055 звернень, що на 342 звернення або 10% менше ніж в аналогічному періоді минулого року.
Із загальної кількості звернень: 136 (4%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 359 (12%) - за допомогою засобів телефонного зв’язку, 642 (21 %) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 1918 (63%) - письмові звернення.
Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради за 9 місяців 2020 року вміщують 3098 питань різної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 47 % порушених питань.
Аналіз змісту звернень засвідчує, що найбільш актуальними є питання комунальної сфери. У звітному періоді надійшло 1435 звернень даної тематики, що становить 46% від загальної кількості. Найчастіше громадяни порушували питання, що стосувалися проведення капітального ремонту житлового фонду, благоустрою прибудинкових територій, ремонту та утримання доріг і тротуарів.
Важливими для мешканців міста є питання поліпшення житлових умов. В звітному періоді їх надійшло 339 (11% від загальної кількості питань). Переважно це питання, пов’язані з реалізацією програми щодо забезпечення житлом учасників антитерористичної операції.
Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання соціального захисту (8%), транспорту (6%), торгівлі (5%), та інше.
За 9 місяців 2020 року надійшло 424 колективних звернення (14% від загальної кількості). В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість колективних звернень зменшилась на 169 (28%). Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 12937. Здебільшого, у колективних зверненнях громадяни порушують питання відновлення благоустрою прибудинкових територій, ремонту покрівель та інженерних мереж.
Приділяється особлива увага на звернення від найменш захищених категорій населення, зокрема інвалідів, ветеранів війни та праці, осіб, які постраждали від аварії на ЧАЕС, одиноких матерів, учасників бойових дій та членів їх сімей, внутрішньопереміщених осіб та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.
За 9 місяців 2020 року від даної категорії громадян надійшло 465 звернень (15% від загальної кількості). Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями поліпшення житлових умов, призначення субсидій на оплату комунальних послуг, надання допомоги в проведенні лікування, придбання ліків, тощо.
Важливу роль у посиленні довіри до міської влади відіграє особисте спілкування керівництва міської ради з громадянами. За 9 місяців 2020 року проведено 28 прийомів громадян з особистих питань міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, заступником міського голови, керуючим справами виконавчого комітету (в тому числі 8 виїзних прийомів), на яких розглянуто 136 звернень громадян. На даний час позитивно вирішено 46% питань, порушених громадянами на особистому прийомі у керівництва міської ради.
З метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 робота зі зверненнями громадян наразі здійснюється в режимі, організованому в умовах карантину. Письмові звернення приймаються поштою, через електронні сервіси та спеціальні скриньки, встановлені на вході до адміністративної будівлі. Усні звернення від громадян приймаються за допомогою засобів телефонного зв’язку, проводяться виїзні особисті прийоми.
Працівниками відділу звернень громадян постійно надаються консультації мешканцям міста в телефонному режимі.
Таким чином, не зважаючи на введення карантинних обмежень, вживаються всі заходи для забезпечення конституційного права громадян на звернення.
З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результати розгляду звернень громадян у березні 2020 року на засіданні виконавчого комітету було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2019 рік, затверджено Положення про порядок роботи зі зверненнями та організації особистого прийому громадян у Сумській міській раді та її виконавчих органах, ухвалені відповідні рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи.
Крім того, стан роботи зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради систематично обговорюється на апаратних нарадах при міському голові.
У Сумській міській раді та її виконавчих органах і надалі буде здійснюватися робота із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, об’єктивної, неупередженої та вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях, а також посилення персональної відповідальності керівників виконавчих органів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях мешканців міста, особливо найменш соціально-захищених категорій громадян.