001.jpg

     Звернення громадян мають важливе значення у забезпеченні постійного зв'язку між органами влади та громадянами, у вирішенні проблем мешканців і реалізації конституційних прав і свобод.

     В умовах воєнного стану вдалося налагодити роботу з розгляду звернень громадян, які надійшли як у письмовому, так і в електронному вигляді на електронні поштові скриньки.

     З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

     Аналіз роботи зі зверненнями громадян свідчить про збільшення кількості звернень громадян у І кварталі 2024 року в порівнянні з аналогічним періодом 2023 року. Так, за звітній період до Сумської міської ради надійшло 958 звернень громадян, що на 44% (423 звернення) більше, ніж у минулому році.

     Із загальної кількості звернень у 2024 році: 20 (2%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 105 (11%) – засобами телефонного зв’язку, 242 (25%) – надійшло за допомогою електронного зв’язку, решта 591 (62%) - письмові звернення.

     Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради у І кварталі 2024 року, нараховують 976 питань різноманітної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 46 % порушених питань.

    Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни у звітному періоді, займають питання комунального господарства. У І кварталі 2024 року їх надійшло 566, що становить 58% від загальної кількості. Це питання, пов’язані з відновленням майна, що було пошкоджено внаслідок воєнних дій, відновлення належної якості водопостачання, ремонт покрівлі, благоустрою прибудинкової території, ремонту доріг тощо.

     Варто зазначити, що у І кварталі 2024 року спостерігається збільшення питомої ваги звернень з питань комунального господарства в загальній структурі звернень на 11,6%. Збільшення кількості звернень даної тематики пов’язано з вирішенням питань, що виникли внаслідок воєнних дій на території громади.

     Важливими для мешканців міста є питання соціального захисту населення. У І кварталі 2024 року надійшло 91 звернення даної тематики (9% від загальної кількості). Переважно це питання щодо видачі гуманітарної допомоги мешканцям міста та надання матеріальної допомоги на лікування.

     Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання освіти (4%), земельних відносин (3%), транспорту і зв’язку (3%) та інше.

     Приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються найменш захищені категорії населення, зокрема інваліди, ветерани війни та праці, багатодітні сім’ї, одинокі матері, пенсіонери.

     В І кварталі 2024 року від даної категорії громадян надійшло 93 звернення (17% від загальної кількості). Ця категорія громадян найчастіше звертається з питань соціального захисту, надання допомоги в лікуванні, поліпшення житлових умов, тощо.

      Важливу роль у посиленні довіри до міської влади відіграє особисте спілкування керівництва міської ради з громадянами. У зв'язку з введенням в Україні воєнного стану (Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») організація та проведення особистих прийомів громадян у І кварталі 2024 року мали певні особливості (прийоми відбувались з дотриманням посилених засобів безпеки). У звітному періоді керівництвом міської ради проведено 6 прийомів громадян з особистих питань, на яких розглянуто 22 проблемних питання, позитивно вирішено 10  (46%).

     Працівниками відділу публічної інформації та е-демократії управління публічної інформації Сумської міської ради здійснюється щоденний консультативний прийом громадян. Мешканцям надаються консультації як при безпосередньому зверненні до відділу, так і в телефонному режимі.

     Під час прийому звернень від мешканців працівниками відділу не допускається створення черги, забезпечується уважне та шанобливе ставлення до кожного громадянина, використовується індивідуальний підхід.

     Робота зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямків у діяльності виконавчих органів Сумської міської ради. Вона передбачає всебічний розгляд звернень громадян, об’єктивну та вчасну перевірку фактів, викладених у зверненнях. Керівники виконавчих органів несуть персональну відповідальність за вирішення питань, які порушуються у зверненнях мешканців міста, зокрема найменш соціально-захищених категорій громадян.