0010.jpg

Звернення громадян мають важливе значення у забезпеченні постійного зв'язку між органами влади та громадянами, у вирішенні проблем мешканців і реалізації конституційних прав і свобод.


Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

В умовах воєнного стану вдалося налагодити роботу з розгляду звернень громадян. Наразі прийом звернень здійснюється у письмовому, електронному вигляді на електронні поштові скриньки та за допомогою засобів телефонного зв’язку.

Всього за 9 місяців 2022 року до Сумської міської ради надійшло 2248 звернень, що на 646 звернень або 28% менше ніж в аналогічному періоді минулого року.

Із загальної кількості звернень: 16 (1%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 445 (20%) - за допомогою засобів телефонного зв’язку, 249 (11 %) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 1538 (68%) - письмові звернення.

Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради за 9 місяців 2022 року, нараховують 2269 питань різної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 43 % порушених питань.

Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни у звітному періоді займають питання комунального господарства. За 9 місяців 2022 року їх надійшло 1057, що становить 47% від загальної кількості. Це питання, пов’язані з відновленням майна, що було пошкоджено внаслідок воєнних дій, відновлення належної якості водопостачання, ремонт покрівлі, благоустрій прибудинкової території, ремонт доріг тощо.

Актуальними для мешканців міста є питання соціального захисту населення. За 9 місяців 2022 року надійшло 460 звернень даної тематики (20% від загальної кількості). Переважно це питання щодо видачі гуманітарної допомоги мешканцям міста та надання матеріальної допомоги на лікування.

Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання поліпшення житлових умов (8%), транспорту та перевезення пасажирів (6%), земельних відносин (3%), архітектури та будівництва (2%) та інше.

Приділяється особлива увага на звернення від найменш захищених категорій населення, зокрема інвалідів, ветеранів війни та праці, осіб, які постраждали від аварії на ЧАЕС, одиноких матерів, учасників бойових дій та членів їх сімей, внутрішньопереміщених осіб та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.

За 9 місяців 2022 року від даної категорії громадян надійшло 248 звернень (15% від загальної кількості). Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями поліпшення житлових умов, призначення субсидій на оплату комунальних послуг, надання допомоги в проведенні лікування, придбання ліків тощо.

Важливу роль у посиленні довіри до міської влади відіграє особисте спілкування керівництва міської ради з громадянами.

Зважаючи на карантинні обмеження, пов’язані з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19 та введенням в Україні воєнного стану (Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») організація та проведення особистих прийомів громадян у звітному періоді мали певні особливості (прийоми відбувались з використанням сучасних засобів комунікацій, або при посилених засобах безпеки в умовах карантину). У звітному періоді керівництвом міської ради проведено 8 прийомів громадян з особистих питань, на яких розглянуто 16 проблемних питань, позитивно вирішено 7 (44%).

З метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення постійно забезпечується кваліфікований та своєчасний розгляд письмових звернень, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян, надання відповідей у встановлені чинним законодавством терміни.

Питання роботи зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків діяльності Сумської міської ради.