002.jpg

За 9 місяців 2019 року до Сумської міської ради надійшло 3397 звернень громадян, що на 4% менше аналогічного періоду минулого року.
Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради за звітний період, вміщують 3422 питання, що на 4,5% менше аналогічного періоду минулого року. Позитивно за звітний період вирішено 47,2% порушених питань.

Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни за 9 місяців 2019 року, продовжують займати питання житлово-комунального господарства. За звітний період їх надійшло 1660, що становить 48,5% від загальної кількості. Найчастіше громадяни порушували питання проведення ремонту покрівель, доріг, мереж водопостачання, водовідведення та теплопостачання, відновлення роботи ліфтів, інше.
У І півріччі 2019 року спостерігається зменшення питомої ваги звернень громадян з питань комунального та дорожнього господарства в загальній структурі звернень на 1,5%, аграрної політики та земельних відносин (визначення меж земельних ділянок, надання дозволу на розробку проекту землеустрою) – на 1,4%, з питань соціального захисту населення (надання матеріальної допомоги, призначення субсидії) – на 1,4%
Поряд з тим, кількість звернень з питань архітектури та будівництва (впорядкування поштових адрес, ведення будівництва та перепланування) зросла на 1,2%, а поліпшення житлових умов (забезпечення житлом учасників АТО та інших верств населення) – на 6,2%.
За 9 місяців 2019 року надійшло 593 колективних звернення (17,4% від загальної кількості). В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість колективних звернень збільшилась на 236 (39,7%). Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 15621. Здебільшого, у колективних зверненнях громадяни порушують питання відновлення благоустрою прибудинкових територій, ремонту покрівель та інженерних мереж.
Приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
За 9 місяців 2019 року від даної категорії громадян надійшло 656 звернень (19% від загальної кількості). Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями надання допомоги в проведенні лікування, надання матеріальної допомоги, відновлення роботи ліфтів, ремонту покрівель, комунальних мереж, тощо.
Важливу роль у посиленні довіри до міської влади відіграє особисте спілкування керівництва міської ради з громадянами. Прийом мешканців проводиться згідно з затвердженим графіком, який розміщений на сайті Сумської міської ради та інформаційних стендах.
Слід зазначити, що в непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.
Під час проведення прийомів забезпечений першочерговий прийом пільгових категорій громадян. За пропозиціями керівництва до проведення прийомів залучаються керівники департаментів, управлінь та відділів, а також комунальних підприємств міста.
Працівниками департаменту комунікацій та інформаційної політики здійснюється організаційно-технічна підготовка особистих прийомів міського голови, секретаря Сумської міської ради, заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, заступника міського голови, керуючого справами виконавчого комітету.
За 9 місяців 2019 року проведено 142 прийоми громадян з особистих питань міським головою та його заступниками, на яких мешканцями було порушено 381 питання. На даний час позитивно вирішено 164 питання (43%).
Працівниками відділу звернень громадян здійснюється щоденний консультативний прийом громадян. Мешканцям надаються консультації, як при безпосередньому зверненні до відділу, так і в телефонному режимі.
До кожного громадянина забезпечується уважне та шанобливе ставлення, використовується індивідуальний підхід. Під час прийому звернень від мешканців працівниками відділу не допускається створення черги.
Стан виконавської дисципліни у виконавчому комітеті Сумської міської ради знаходиться на належному рівні. Систематично проводиться аналіз роботи зі зверненнями громадян та вживаються відповідні заходи щодо підвищення результативності вирішення питань, порушених у зверненнях мешканців міста, налагодження ефективної роботи з розгляду звернень громадян.
Звернення, що потребують додаткового опрацювання або виділення додаткових коштів з місцевого бюджету для вирішення порушених у них питань, залишаються на контролі до остаточного їх вирішення.
У випадку неможливості позитивного вирішення питання громадянам надаються письмові роз’яснення.
З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результати розгляду звернень громадян у березні 2019 року на засіданні виконавчого комітету було розглянуте питання щодо розгляду звернень громадян виконавчими органами міської ради за 2018 рік та ухвалено відповідне рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи .
Крім того, на апаратних нарадах при міському голові систематично розглядаються проблемні питання, порушені у зверненнях мешканців міста.
Сумська міська рада приділяє особливу увагу роботі зі зверненнями громадян. Особливо це важливо з урахуванням того, що враження мешканців про роботу міської ради формується безпосередньо за результатами розгляду їх звернень. Отже, питання роботи зі зверненнями громадян залишається одним із пріоритетних напрямків у діяльності виконавчих органів Сумської міської ради.