0012.jpg

Інформація про підсумки роботи виконавчих органів Сумської міської ради з розгляду звернень громадян у 2011 році

Всебічний розгляд звернень громадян, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян є на сучасному етапі одним із пріоритетних завдань органів місцевого самоврядування, відповідальним обов’язком їх посадових осіб, фактором забезпечення суспільно–політичної та економічної стабільності у місті.

Робота з розгляду звернень громадян, організації особистого прийому у структурних підрозділах міської ради здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень голови облдержадміністрації та рішень виконавчого комітету міської ради з цього питання.

З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результати розгляду звернень громадян у лютому 2011 року на засіданні виконавчого комітету було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2010 рік та ухвалено відповідне рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи.

Планом роботи управління інформаційно-аналітичної роботи передбачено перевірку відділів, управлінь міської ради на предмет виконання законодавства України та з метою надання методичних рекомендацій з питань ведення діловодства щодо звернень громадян. Протягом 2011 року перевірено стан роботи зі зверненнями громадян у 12 управліннях та відділах міської ради.

У напрямку вдосконалення роботи зі зверненнями громадян та підвищення ефективності їх розгляду в січні 2011 року було проведено навчання посадових осіб органів місцевого самоврядування з питання «Про стан виконання структурними підрозділами Сумської міської ради Закону України «Про звернення громадян».

Крім того, стан роботи зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської обговорювався на апаратній нараді при міському голові у липні 2011 року.

Щокварталу проводився аналіз роботи із зверненнями громадян та вживались відповідні заходи реагування для вирішення нагальних потреб мешканців міста.

З серпня 2006 року на веб-сайті міської ради відкрито on line приймальню міського голови. Щодня міський голова особисто розглядає звернення, які надійшли до on line приймальні та надає відповіді заявнику. Звернення, які потребують додаткового вивчення та вирішення беруться на контроль, по них даються доручення відповідним структурним підрозділам міської ради.

Протягом 2011 року через on line приймальню до міського голови надійшло 582 звернення для вирішення яких, були надані відповідні доручення виконавчим органам міської ради. Найбільше звернень надійшло з питань житлово - комунального господарства - 382, а зокрема – благоустрою території, ремонт місцевих доріг – 108, ремонт будинків та внутрішньобудинкових мереж – 102 та інші.

Ряд звернень надійшло до виконавчого комітету Сумської міської ради через Державну установу «Урядовий контактний центр», їх кількість становить 384, що складає 8,4 % від загальної кількості. Питання, які підняті у зверненнях, стосуються в основному житлово-комунальної сфери і становить 59 %, значна кількість звернень надійшла з питань надання субсидій, соціальних виплат, транспорту, поліпшення житлових умов. Всі звернення перебували на контролі і розглянуті відповідно до вимог чинного законодавства, терміни розгляду не були порушені. Більшість питань вирішено позитивно, їх кількість складає 198, що становить 52 % від кількості звернень, що надійшли через урядову гарячу лінію.

З метою вдосконалення порядку та підвищення ефективності здійснення особистого прийому громадян керівництвом міської ради та її виконавчого комітету затверджено графік та порядок проведення особистого прийому громадян. Так, прийом мешканців міста проводиться керівниками міської ради, її виконавчого комітету щоденно, крім середи (депутатський день). За звітний період було проведено 150 прийомів.

Управління інформаційно-аналітичної роботи через місцеві аудіовізуальні та друковані засоби масової інформації постійно інформує територіальну громаду міста про порядок прийому громадян керівниками органів влади.

У 2011 році на особистий прийом до міського голови та його заступників звернулось 379 громадяни, що на 63 менше, ніж за відповідний період минулого року. Працівники сектору по роботі зі зверненням громадян щоденно ведуть консультативний прийом.

За звітний період на адресу міського голови, виконавчого комітету міської ради надійшло 4565 звернень, що на 563 більше, ніж за відповідний період минулого року.

Від інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій, ветеранів праці, пенсіонерів, багатодітних сімей, одиноких матерів, осіб, які постраждали від аварії на ЧАЕС надійшло 295 звернень (на 248 менше, ніж за відповідний період минулого року). Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями збільшення розміру пенсій, призначення субсидій на оплату комунальних послуг, надання допомоги в проведенні лікування, придбання ліків, забезпечення житлом, тощо.

Звернення жінок, яким присвоєне почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу міський голова розглядає особисто. Протягом 2011 року таких звернень надійшло 45, їх розгляду приділяється особлива увага.

Загалом у зверненнях громадян порушено 4712 питань. Як і впродовж останніх років, у листах найчастіше постають проблеми житлово-комунальної сфери – 2065 (44 % від загальної кількості). Найбільше мешканців міста турбує незадовільний стан житлового фонду та його експлуатація, зокрема багато звернень надійшло з питань відновлення роботи ліфтів, їх кількість становить 328 звернень, з них переважно всі звернення колективні, так як мешканці звертались під’їздами, будинками. Ця проблема привела до збільшення колективних звернень, за звітний період їх надійшло 442, що у порівнянні з минулим роком на 108 звернень більше.

Дещо збільшилась кількість звернень з питань соціального захисту (з 261 за 2010 рік до 278 – у поточному) .

Значно збільшилась кількість звернень з питань транспорту, так за 2010 рік надійшло 79, а за звітний період 2011 року -165 звернень, в основному це питання викликані зміною маршрутів руху пасажирського транспорту по місту Суми, а також невиконання водіями правил перевезення пасажирів, порушення розкладу руху міського пасажирського транспорту. Якщо за І півріччя таких звернень було 74, то за II півріччя - 91 звернення.

Зросла кількість звернень з питань охорони здоров’я з 82 за 2010 рік до 132 за 2011 рік. В основному це скарги на роботу медичних закладів, щодо несвоєчасного надання ліків за безкоштовними рецептами.

Слід відмітити, що за 2011 рік менше надходило звернень з питань земельних відносин, їх кількість зменшилась з 582 - за 2010 рік до 271 - за 2011 рік.

Зменшилась кількість звернень з питань узаконення самочинного будівництва, надання дозволів на перепланування квартир, добудови балконів та інше. За 2011 року надійшло 542 звернення, а за минулий рік 625. Питома вага цих питань в загальній кількості становить 12%.

Якщо за минулий рік порушення термінів, передбачених Законом України «Про звернення громадян» управління та відділи міської ради не допустили, то якість розгляду звернень та відповідей на них потребують покращення.

Управління інформаційно-аналітичної роботи продовжує впровадження автоматизованої реєстрації кореспонденції та контроль за її розглядом у виконавчих органах міської ради.

Застосування програмного забезпечення з документообігу дозволяє оперативно контролювати діяльність структурних підрозділів щодо розгляду звернень громадян та листів від юридичних осіб.

Вживаються заходи щодо позитивного вирішення проблем, порушених у зверненнях. Так, за 2011 рік 1125 звернень вирішено позитивно, що становить 25 % від загальної кількості, тоді як у порівнянні з аналогічним періодом минулого року їх кількість становила 17% від загальної.

Проводиться планомірна робота інформування населення з питань внутрішньої та зовнішньої політики держави, актуальних проблем життєдіяльності міста. Інформаційна політика реалізується через впровадження практики щотижневих брифінгів для представників ЗМІ (за 2011 рік - 55 ), прес-конференцій міського голови (11 ), виступів членів виконавчого комітету, керівників структурних підрозділів міської ради на сторінках газети «Суми і сумчани», прямих ефірів на радіо та телебаченні (125), офіційного веб-сайту міської ради.

Управління інформаційно – аналітичної роботи через місцеві засоби масової інформації постійно інформує територіальну громаду про порядок прийому громадян керівниками органів влади.