004.jpg

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” Сумською міською радою вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

Всього у І кварталі 2021 року до Сумської міської ради надійшло 1005 звернень, що на 182 звернення або 15% меньше ніж в аналогічному періоді минулого року.

У І кварталі 2021 року із загальної кількості звернень: 8 (1%) - отримані на особистих прийомах керівництва, 139 (14%) - за допомогою засобів телефонного зв’язку, 139 (14 %) - за допомогою мережі Інтернет («електронне» звернення), решта 662 (66%) - письмові звернення.

Усі звернення громадян, що надійшли до Сумської міської ради в І кварталі 2021 року вміщують 1020 питань різної тематики. У звітному періоді позитивно вирішено 47 % порушених питань.

Аналіз змісту звернень засвідчує, що найбільш актуальними є питання комунальної сфери, їх кількість в І кварталі 2021 року склала 344, що становить 34% від загальної кількості. Найчастіше громадяни порушували питання, що стосувалися проведення ремонту житлового фонду, благоустрою прибудинкових територій, ремонту та утримання доріг і тротуарів.

Важливими для мешканців міста є питання поліпшення житлових умов. В звітному періоді їх надійшло 207 (20% від загальної кількості питань). Переважно це питання, пов’язані з реалізацією програми щодо забезпечення житлом учасників антитерористичної операції.

Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушують питання транспорту (11%), соціального захисту (8%), земельних відносин (7%), та інше.

В І кварталі 2021 року надійшло 129 колективних звернень (13% від загальної кількості). В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість колективних звернень зменшилась на 13 (9%). Кількість підписів громадян під колективними зверненнями становить 4595. Здебільшого, у колективних зверненнях громадяни порушують питання відновлення благоустрою прибудинкових територій, ремонту покрівель та інженерних мереж.

Приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються найменш захищені категорії населення, зокрема інваліди, ветерани війни та праці, багатодітні сім’ї, одинокі матері, пенсіонери.

В І кварталі 2021 року від даної категорії громадян надійшло 274 звернення (27% від загальної кількості). Ця категорія громадян найчастіше звертається з питаннями надання допомоги в поліпшенні житлових умов, проведенні лікування, надання матеріальної допомоги, відновлення роботи ліфтів, ремонту покрівель, комунальних мереж, тощо.

Слід зазначити, що з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 робота зі зверненнями громадян здійснювалась у режимі, організованому в умовах карантину. Письмові звернення приймалися поштою, через електронні сервіси та спеціальні скриньки, встановлені на вході до адміністративної будівлі. Усні звернення від громадян приймалися за допомогою засобів телефонного зв’язку. Вказані звернення записувались працівниками відділу звернень громадян та передавались на розгляд керівництву.

За звітний період отримано 139 телефонних звернення, що на 41% (57 звернень) більше, ніж за аналогічний період минулого року. Кількість електронних звернень залишилась на рівні 2020 року.

Крім того, керівництвом міської ради у звітному періоді проведено 8 прийомів громадян з особистих питань. Зважаючи на карантинні обмеження, пов’язані з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 особисті прийоми відбувались з використанням сучасних засобів комунікацій, або при посилених засобах безпеки в умовах карантину. На прийомах розглянуто 8 проблемних питань, позитивно вирішено 4 питання (50%).

Працівниками відділу звернень громадян постійно надаються консультації мешканцям міста в телефонному режимі.

Таким чином, не зважаючи на введення карантинних обмежень, вживаються всі заходи для забезпечення конституційного права громадян на звернення.        

З метою підвищення персональної відповідальності посадових осіб за результати розгляду звернень громадян у березні 2021 року на засіданні виконавчого комітету було заслухано питання по розгляду звернень громадян за 2020 рік, ухвалено відповідне рішення, затверджені заходи щодо покращення цієї роботи.

Крім того, стан роботи зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради систематично обговорюється на апаратних нарадах   при міському голові.   

У Сумській міській раді та її виконавчих органах і надалі буде здійснюватися робота із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, об’єктивної, неупередженої та вчасної перевірки фактів, викладених у зверненнях, а також посилення персональної відповідальності керівників виконавчих органів за вирішення питань, що порушуються у зверненнях мешканців міста, особливо найменш соціально-захищених категорій громадян.