003.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сум (18 – 25 лютого 2019 року).

Бюджет

Станом на 21 лютого до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 223,4 млн грн. (12% до плану на рік).

Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 40,6 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 41,6 млн грн., акцизного податку – 14 млн грн.; земельного податку та орендній платі – 7,7 млн гривень.

Сума недовиконання за розписом становить 17,8 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 21,8 млн грн.; земельному податку та орендній платі – 6 млн гривень.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 29,6 млн гривень.

До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 10,9 млн грн. (9,9% до плану на рік), та на 1,5 млн грн. (або на 12%) менше надходжень за відповідний період 2018 року.

Надходження до бюджету розвитку склали 0,6 млн грн. що на 0,1 млн грн. (або на 20,1%) більше плану пропорційно 1/12.

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 204,5 млн. грн., що становить 86,9% до плану на січень-лютий за розписом, до спеціального фонду – 0,9 тис. гривень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом лютого надійшло коштів від оренди комунального майна – 1247,2 тис. грн., що складає 73,4% від планового завдання на місяць; плати за землю – 3669,3 тис. грн., що складає 24,7% від планового завдання на місяць.

З початку цього року надходження склали від оренди комунального майна – 3197 тис. грн., що складає 94% від планового завдання на два місяці; плати за землю – 17773 тис. грн., що більше ніж надходження відповідного періоду минулого року на 2 113,2 тис. грн., або на 13,5%.

Станом на 20 лютого вихідний залишок розподільчого рахунку міського бюджету по оренді комунального майна складає 596,8 тис. гривень.

Заборгованість із заробітної плати

Протягом попереднього тижня (з 15 по 20 лютого) чотирьома підприємствами-боржниками було виплачено 327,9 тис. грн. заборгованої заробітної плати, а саме: ТОВ «Маш-Сервіс» – 175 тис. грн.; ТОВ «Суми-Цукор» – 83 тис. грн.; ТОВ ««Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 55,8 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 14,1 тис. гривень.

Усього з початку лютого було погашено 1764,1 тис. грн. заборгованості із заробітної плати, у тому числі: ТОВ «Суми-Цукор» – 1031,2 тис. грн.; ТОВ ««Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 543,8 тис. грн.; ТОВ «Маш-Сервіс» – 175 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 14,1 тис. гривень.

Згідно з оперативною інформацією станом на 1 лютого прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 254022,7 тис. гривень.

Її накопичили 14 підприємств: п’ять – економічно активні (223,9 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 216,9 млн грн.; вісім – підприємства-банкрути (30,2 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 26,4 млн грн.; одне підприємство, яке фактично не веде діяльність, є економічно неактивним, за юридичною адресою не знаходиться (16,7 тис. гривень).

По шести підприємствах (43% загальної кількості підприємств–боржників) сума заборгованості із заробітної плати протягом 2018-2019 років залишається незмінною і становить 2778,7 тис. грн. або 1,1% загальної суми заборгованості на 1 лютого, з них: 2762 тис. грн. по п’яти підприємствах – банкрутах та 16,7 тис. грн. по одному економічно неактивному підприємству.

Охорона здоров’я

У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 38 дітей (за попередній тиждень – 53): хлопчиків – 14, дівчаток – 24.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась: 434 особи проти 471.

Ушкоджень, отриманих у побуті – 248, вуличних – 123, виробничих – одна, дорожньо-транспортних – три, спортивних – 23, інших – 36.

Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 10 осіб–переселенців із Донецької та Луганської областей: всі дорослі (всі на амбулаторне лікування). Переселенця із АРК не звертались за медичною допомогою.

Медичної допомоги потребували 37 військовослужбовця, що перебував у зоні АТО, з них 32 звернулися за амбулаторною допомогою, п’ять – за стаціонарною допомогою. Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.

Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 203922 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 – 105544, Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 – 98378), що становить 76,5% приписного населення міста.

Освіта

Освітяни взяли участь в урочистостях з нагоди вшанування Дня Героїв Небесної Сотні. У закладах освіти проведені тематичні уроки, лекції, виставки, просвітницькі заходи патріотичного спрямування, зокрема, за участю учасників Революції Гідності.

Розпочалося навчання на курсах з української мови для населення, де викладають педагоги міста.

Відбулося засідання координаційної ради з питань модернізації мережі закладів освіти. Розглянуті проблемні ситуації галузі за участі заступника міського голови Віри МОТРЕЧКО.

До 1 березня продовжується навчання та інструктаж для осіб, які будуть залучені в пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання.

На базі СНАУ проведено тренувальне тестування з української мови і літератури та англійської мови, у якому взяли участь 1062 учнів 11-х класів.

Для учителів предметів «Охорона здоров’я», «Захист Вітчизни», відповідальних за проведення Дня Цивільного захисту в закладах освіти міста організовано методичний майданчик «Педагогіка безпеки». Захід проведено на базі Сумської міська рятувально-водолазної станції.

З учителями 1-х класів проведено тренінг з використання LEGO.

У школі № 12 відбулося міське свято «Рідна мова – серця мого подих», присвячене Міжнародному дню рідної мови. У всіх закладах освіти проведені заходи з вшанування рідної мови.

Представники обласної та міської влади, науковці, освітяни, громадськість міста обговорили актуальні проблеми мовної політики на науково-практичній конференції «Мова – держави основа».

У Центрі науково-технічної творчості молоді відбулося нагородження переможців VІІІ міської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового мистецтва «Паперові дива». На розгляд журі було представлено 192 роботи. Переможців визначали у семи номінаціях.

Організовано нараду з керівниками закладів дошкільної освіти, де розглянуті питання прозорості та інформаційної відкритості закладу, стану здоров’я дітей, дотримання вимог безпеки життєдіяльності вихованців садочків.

Проведено нараду для осіб, відповідальних за профілактичну роботу з попередження дитячого травматизму в закладах освіти.

Тривала підготовка учнів до участі в ІV (Всеукраїнському) етапі всеукраїнських учнівських олімпіад.

Систематично проводився прийом громадян.

За результатами моніторингу станом на 21 лютого на ГРВІ хворіли 3007 учнів, що складає 11,2% від загальної кількості школярів.

Працював Телефон довіри для населення.

Ринок праці

З 15 по 21 лютого у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулась 161 особа.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 22 лютого перебували на обліку, складала 2732 особи із них 2339 (86%) отримували допомогу з безробіття.

Актуальна база вакансій станом на 22 лютого налічувала 713 одиниць: для робітників – 323, службовців – 338, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 52. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.

Станом на 22 лютого розірвано 65 трудових договір між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладений до 1 січня 2015 року.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 671 особу, з них зареєстрованих безробітних – 312.

На виконання громадських робіт у 2019 році для інформування населення про надання житлових субсидій направлено 32 особи з числа зареєстрованих безробітних, в тому числі: 13 – у КП «Зеленбуд»; 19 – у департамент соціального захисту населення. З початку року сім осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.

65 осіб проходили професійне навчання під замовлення роботодавця.