004.jpg

Під час апаратної наради начальник управління державного архітектурно-будівельного контролю Микола ЗІГУНЕНКО звітував про зміни у законодавстві щодо надання адміністративних та інших послуг у сфері будівництва та реформування системи ДАБК.

Як повідомив посадовець, першого грудня 2019 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва», одними з компонентів якої є Реєстр будівельної діяльності та Електронний кабінет.

Як ідеться у доповіді, єдина електронна система у сфері будівництва впроваджується поетапно – з першого грудня 2020 року до першого грудня 2022 року. Створення Електронного кабінету передбачено Постановою КМУ від 27.03.2019 року №367 «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності», а також зазначеним вище Законом.

Електронний кабінет забезпечуватиме:

  • створення та подання електронних документів для отримання адміністративних послуг;
  • отримання відомостей (даних) про стан розгляду електронних документів та результати їх розгляду;
  • отримання консультування за допомогою онлайн-сервісу – інтерактивного модуля електронного кабінету;
  • завантаження фотокарток об’єктів житлового будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.

Надання адміністративних послуг з подання, внесення змін, зміни даних, реєстрації, видачі, скасування та анулювання документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, може здійснюватися через Єдиний державний веб-портал електронних послуг «Портал Дія».

Стосовно об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, на сьогодні законодавством передбачено можливість подання таких документів як в електронній формі через Електронний кабінет, так і в паперовій формі згідно з діючими Постановами КМУ від 13.04.2011 р. № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» та № 461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів».

З першого грудня 2020 року подання документів щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) наслідками для отримання адміністративних послуг у сфері будівництва та отримання результатів їх розгляду здійснюється виключно в електронній формі через Електронний кабінет (п. 2 статі 261 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»).