005.jpg

Інформація про хід виконання рішення Сумської міської ради від 28 листопада 2012року № 1893-МР «Про міську Програму з реалізації Конвенції ООН про права дитини на 2013-2016 роки»
З метою забезпечення реалізації права дітей на особливе піклування і допомогу, оптимального функціонування цілісної системи соціально-правового захисту дітей, в тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, організації їх морального, фізичного та розумового розвитку, поліпшення соціальної підтримки сімей дітьми, виховання відповідального батьківства та запобігання соціальному сирітству, у місті діє цільова програма з реалізації Конвенції ООН про права дитини.
Конвенцією ООН про права дитини визначається право дитини на користування найбільш досконалими послугами система охорони здоров’я і засобами лікування хвороб та відновлення здоров’я.
З вересня 2010 року на базі КУ «Сумська міська дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» працює «Клініка, дружня до молоді».
Загальна кількість звернень в КДМ за 2015рік - 2569, в тому числі: первинних – 772(584 дівчат, 188 юнаків), що складає 31,1 %, повторних – 1779(437юнаків, 1360 дівчат). До психолога - 617 звернень, до педіатра – 362, до лікаря акушер-гінеколога – 1042, до лікаря-дерматовенеролога – 312, до уролога – 215. Звернень за «Телефоном довіри» - 10, під соціальним супроводом осіб не перебувало.
Основні напрямки роботи «Клініка, дружня до молоді» інформаційно-просвітницький, профілактичний та лікувально – діагностичний виконуються в повному обсязі. Зниження кількості звернень в порівнянні з 2014 роком пояснюється відсутністю лікаря-гінеколога понад 4 місяці, курсами терміном 1 місяць двох лікарів (педіатра та дерматовенеролога). Як позитивний показник, слід відмітити, що зросла кількість повторних звернень з 69,9% до 67,2%, що є індикатором роботи «Клінік, дружніх до молоді».Збільшилась кількість звернень з приводу захворювань з 43,53% до 48,03%, що свідчить про достатній рівень профілактичної роботи. В структурі звернень з приводу захворювань 26,09% з приводу репродуктивної сфери, 10,94% - хвороби шкіри, 2,22% - інші хвороби.
За гендерним показником як при первинних, так і повторних зверненнях переважають дівчата (75,68%).
У структурі відвідувачів переважає молодь віком 18-24 роки (56,56%). Звернення жителів міста Суми складає 80,03%, сільські за місцем проживання – 19,97%.
Переважна більшість юнаків та дівчат звернулись до фахівців клініки без направлень, самозверненням – 81,82% , збільшився процент направлення спеціалістами навчальних закладів з 9,55% в 2014 до 9,73%, що свідчить про довіру педагогів до «Клініки, дружньої до молоді». Також зросла кількість направлених клієнтів від Центру соціальних служб, що свідчить, про налагоджену співпрацю.
Протягом року фахівцями проводилась робота по добровільному консультуванню та тестуванню на ВІЛ (ДКТ). Охоплено – 127 осіб, з них 25 до 18 років.

Завдяки укладеним угодам в «Клініці, дружній до молоді» ведуться:

  • безкоштовний прийом нарколога в КДМ щочетверга,
  • безкоштовні юридичні консультації молоді фахівцем Центру Соціальних служб,
  • можлива підтримка при виявленні ВІЛ-позитивного результату від ВІЛ-сервісної організації (ВБО ЛЖВ),
  • співпраця з КВІ для ресоціалізації підлітків, що відбувають покарання без позбавлення волі (План спільних дій),
  • безкоштовні заняття «Перша допомога» за участі СМОТ Червоного хреста України,
  • план інтерактивних занять для школярів, учнів ПТУ доведений до підпорядкованих навчальних закладів відділу освіти і науки Сумської міської ради та управління освіти та науки ОДА, що дає продуктивну співпрацю - 4 рази на тиждень проводяться інтерактивні заняття,
  • волонтери Сумського державного педагогічного університету ім. А.С.Макаренка проводять тренінги за принципом «рівний - рівному»,
  • запроваджено раціональну систему запису на прийом до фахівців КДМ для боротьби з чергами: попередній запис ведеться по телефону, підліток записується на зручний йому час,
  • придбано мобільний номер КДМ для зручності підлітків,
  • розроблено та запроваджено онлайн запис до фахівців КДМ, завдяки зручності якого підлітки в будь-який час можуть планувати свій візит до КДМ, сидячи в каже з WiFi з мобільного пристрою чи планшету,
  • організований безкоштовний доступ до мережі інтернет через вайфай для відвідувачів КДМ завдяки розумінню потреб підлітків адміністрацією СМДКЛ,
  • для сучасної молоді високоінформативними є яскраві рекламні щити на вулицях міста. У зв’язку з вищезазначеним «Клініка дружня до молоді» з метою привернення уваги молоді і дорослого населення, розфарбувала фасад закладу графіті. Ескіз був вибраний шляхом голосування підлітків міста. Фарба надана в рамках фестивалю документального кіно Docudays UA.

По пропаганді здорового способу життя проведено за попередніми даними 2130 лекції, 1867 бесід, відіолекторії 210, круглі столи 148, семінари - тренінги 105, проведено акцій 510, виступів на радіо-7 за тематикою «Профілактика ВІЛ/СНІДу серед молоді міста», «Сильна жінка в тіні чоловіка», «Як планувати свій час», «Як побороти депресію», «Гіперопіка дітей», «Надмірна батьківська любов: причини та наслідки», «Сила емоцій».
За участі волонтерів виготовлено та відредаговано буклети «Молоді про статеве та репродуктивне здоров’я», «Помилки, що не можна виправити» (СНІД), «Допоможи собі/другу кинути палити», «Для тебе, молода та активна. Поради гінеколога», «Поради дерматовенеролога», «Туберкульоз. Стосується кожного», «Корисні звички - запорука здоров’я», «Що може зробити та отримати волонтер?», «Пам'ятка для батьків, педагогів, медичних працівників по виявленню ранніх ознак наркоманії серед підлітків», «Правильні звички - запорука здорового життя», «Пам'ятка для батьків по профілактиці суїциду», «Тест на ВІЛ»(виготовлено сумісно з ВБОЛЖВ), що розповсюджується в КДМ.
З метою запобігання вживання наркотиків та алкогольних напоїв, насильства у сім,ях проведено ряд заходів за темами: «Профілактика наркозалежності як засіб соціального виховання сучасної молоді», "Правове виховання", «16 днів проти насильства», « Майбутнє варто планувати», «Моя сім’я – мій скарб», "Самопізнання як перший крок до саморозвитку", «Вплив та наслідки вживання алкоголю на підлітковий організм».
У навчальних закладах м. Суми №№ 1, 2, 4, 10, 15, 18, 22, 23, 26, 29, спеціальній ЗОШ реалізується Програма «Сприяння просвітницькій роботі «рівний – рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя» та Програма «Я – моє здоров’я – моє життя» ( ЗНЗ №№ 6, 9, 10, 11), до впровадження яких залучено 413 учнів 5-11 класів. До проведення в навчальних закладах профілактичних лекцій, бесід серед учасників навчально-виховного процесу залучаються спеціалісти Сумського обласного наркологічного диспансеру, «Клініки, дружньої до молоді», Центру планування сім’ї.
З метою попередження проявів негативних звичок в учнівському середовищі та залучення учнів до здорового способу життя в усіх школах міста діють громадські наркопости, робота яких проводиться відповідно до Положення «Про громадський наркологічний пост навчального закладу». Складено та постійно оновлюються банки даних учнів, схильних до адиктивної поведінки; ведуться журнали санітарно-просвітницької, індивідуально-профілактичної роботи, книги протоколів засідань наркопосту. Щоквартально узгоджуються з Сумським обласним наркологічним диспансером кількісні показники учнів, які перебувають на профілактичному обліку в наркодиспансері. У ІІІ кварталі 2015 року цей показник становив 11.
Здійснювався методичний супровід роботи шкільних наркопостів.
Протягом 2015 року Сумським міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді проводилась превентивна робота серед дітей та молоді міста з питань профілактики небезпечних хвороб, в тому числі ВІЛ/СНІД. У ході бесід, лекцій значна увага приділялась питанням збереження репродуктивного здоров’я; акцент також робився на необхідності толерантного відношення до ВІЛ – інфікованих і хворих на СНІД дітей.
Загальна кількість проведених заходів 12, ними охоплено близько 300 осіб. Соціальною роботою охоплено 2 сім’ї, члени яких хворіють на ВІЛ.
Навчальними закладами управління освіти та науки СМР спільно зі службою у справах дітей проводиться вивчення умов проживання та потреб сімей та дітей, які опинились у складних життєвих обставинах
За звітний період у службі на обліку дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах перебувало 97 дітей. Знято з обліку 46 дітей, із них: 41 дитина – у зв’язку з припиненням підстав узяття дітей на облік, 4 - досягли повноліття, 1- зміна місця проживання та взяття на облік за новим місцем проживання. З початку 2015 року на облік поставлено 38 дітей вказаної категорії. За ухилення від виконання батьківських обов’язків підготовлено до суду 7 позовних заяв щодо позбавлення батьків батьківських прав по відношенню до їх дітей та 5 позовів про відібрання дітей. За клопотанням служби 20 дітей направлено до центрів соціально-психологічної реабілітації, 16 дітей - до Сумського спеціалізованого будинку дитини, 3 дітей – до Сумського дитячого будинку ім. С.П.Супруна.
З 1 січня 2010 року обов’язкові медичні профілактичні огляди проводяться згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.09 №1318 «Про затвердження Порядку здійснення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів», відповідно до якої профілактичні огляди учнів загальноосвітніх навчальних закладів проводяться у лікувально-профілактичних закладах у присутності батьків або осіб, які їх замінюють.
Перед проведенням профоглядів видається наказ по лікувально-профілактичному закладу, відповідального по району обслуговування певного навчального закладу, з затвердженим графіком профоглядів дітей шкіл, який доводиться до відома директорів навчальних закладів.
Протягом 2015 року службою у справах дітей спільно з кримінальною міліцією у справах дітей проведено 21 профілактичний рейд, із них, відповідно до графіка у вечірній та нічний час проведено 11 профілактичних рейдів, під час яких, перевірялись вулиці міста, розважальні заклади та заклади торгівлі. Затримано 2 неповнолітніх, без супроводу дорослих. На 15 батьків направлені матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 18 КУпАП. У навчальних закладах міста представниками служби проводиться профілактична робота щодо попередження правопорушень, скоєння злочинів. Проводиться індивідуально-профілактичні бесіди з батьками та їх дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах. Протягом року перевірено умови проживання 190 сімей.
Станом на 31.12.15 на обліку у службі у справах дітей знаходиться 273 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Протягом листопада-грудня 2015 року здійснено контроль за умовами утримання, навчання та виховання 134 дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які проживають в сім’ях опікунів, піклувальників
У позашкільних навчальних закладах відомчого підпорядкування в 2015- 2016 навчальному році працюють 522 гуртки, групи, творчі об’єднання, до роботи в яких залучено 10223 дітей ( 41 відсоток від загальної кількості школярів).
Позашкільні навчальні заклади відвідують 14 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 70 школярів з обмеженими фізичними можливостями, 23 дітей, постраждалих унаслідок ЧАЕС, 115 школярів із багатодітних сімей, 33- з малозабезпечених родин.
Гуртковою роботою в позашкільних навчальних закладах різних типів і підпорядкувань охоплено 24217 учні. Показник охоплення позашкільною освітою становить 85,04 відсотки від загальної кількості дітей шкільного віку міста.
Учні загальноосвітніх навчальних закладів відвідують шкільні гуртки, загальна кількість дітей становить 10062 чоловіки.
На квартирний облік поставлено 3 статусних дітей, яким у 2015 році виповнилося 16 років.
У 2015 році до профільної депутатської комісії надані пропозиції щодо забезпечення соціальним житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Дане питання залишається не вирішеним.
Службою у справах дітей ведеться облік нерухомого майна дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Станом на 31.12.2015 із 273 дітей, які перебувають на обліку, 38 мають житло на праві власності, 162 на праві користування, не мають житла - 68 дітей даної категорії.
Протягом року проведено 20 засідань Комісії з питань захисту прав дитини, на яких розглянуто 410 питань.
За звітний період надійшло 16 повідомлень від Сумського пологового будинку № 1 щодо вагітних жінок, які перебувають в складних життєвих обставинах і потребують додаткової уваги. З метою формування у майбутніх матерів відповідального ставлення до виховання дітей, запобігання соціального сирітства, з жінками та членами їх сімей була проведена профілактична робота, надана психологічна підтримка. Дві жінки виявили намір відмовитися від дитини. Діти були поміщені до Сумського обласного дитячого будинку.
Для вагітних жінок на базі пологового будинку було проведено 5 групових заходів за наступною тематикою: «Без сім’ї - немає щастя на землі», «Жінка матір-святиня людської душі», «Профілактика тютюнопаління серед вагітних жінок», «1 грудня – Міжнародний день солідарності з ВІЛ-інфікованими», «Профілактика домашнього насильства серед жінок», участь взяли 108 вагітних жінок.
За звітний період до КУ «Центр матері та дитини» були направлені 6 вагітних жінок, які опинилися в складних життєвих обставинах, яким забезпечено проживання в закладі та надання комплексу соціальних послуг. Станом на звітну дату в закладі проживає 6 жінок та 6 дітей.
Службою у справах дітей до Єдиної інформаційно-аналітичної системи «Діти» постійно вноситься інформація про дітей, які перебувають на обліку ( 273 діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, 48 дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах). Кожна дитина має обліково-статистичну картку. Робота з дітьми проводиться відповідно до індивідуального плану захисту, який затверджується на засіданні комісії з питань захисту прав дитини.
Службою у справах дітей спільно з центром соціальних служб проводиться вивчення умов проживання та потреб сімей та дітей, які опинились у складних життєвих обставинах.
З метою попередження правопорушень, бездоглядності та безпритульності школярів навчальними закладами м. Суми сплановано та проводяться рейди «Вокзал», «Діти вулиці», «Комп’ютерний клуб», «Канікули». Результати проведення загальноміського рейду «Канікули» висвітлені в наказі управління освіти і науки Сумської міської ради, розглянуто на апаратній нараді управління освіти і науки Сумської міської ради 16.11.2015, на нараді заступників директорів з виховної роботи 18.11. 2015.
Сумським міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді проводиться відповідна робота щодо виявлення сімей з дітьми та осіб, які опинились в складних життєвих обставинах та потребують соціальної допомоги. Клієнтами центру є: особи з числа дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, випускники інтернатних закладів, неповнолітні та молодь, які звільняються/перебувають у місцях позбавлення волі, перебувають на обліку в кримінально – виконавчій інспекції, сім'ї з дітьми, які опинилися в складних життєвих обставинах, батьки прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу. Вивчення потреб даної категорії населення відбувається шляхом проведення соціального інспектування за місцем проживання особи, спілкування з членами родини та відповідних запитів до закладів, які є суб’єктами соціальної роботи.
Протягом звітного періоду спеціалістами центру було здійснено 250 відвідувань сімей з дітьми та осіб за місцем проживання, на підставі яких складено акт оцінки потреб дитини та її сім’ї/особи, та, відповідно до потреб, надані соціальні послуги для подолання складної життєвої ситуації.
Також було здійснено 502 обстеження сімей, яким була призначена допомога при народженні дитини, з метою контролю за цільовим використанням бюджетних коштів, із них 39 охоплено соціальною роботою, як такі, що перебувають в складних життєвих обставинах.
Направлено 17 клопотань до управління соціального захисту населення про нецільове використання бюджетних коштів при народженні дитини або неможливість здійснення такої перевірки, через небажання родин йти на співпрацю, перешкоджанні в проведенні обстеження. Проведено 9 обстежень щодо виплати допомоги на дітей одиноким матерям (батькам).
Загальна чисельність отримувачів соціальних послуг щодо яких надійшли повідомлення від суб’єктів взаємодії або виявлені безпосередньо спеціалістами центру 866 осіб, в тому числі одиноких матерів - 44, внутрішньо переміщених сімей - 75, сім’ї, в яких є постраждалі від АТО - 5, 20 сімей в яких один з членів сім’ї зазнав насильства (з них 5 дітей), 48 сімей, в яких один з членів сім’ї перебуває в конфлікті з законом, 14 сімей, в яких є особи з обмеженими можливостями, 2 сім’ї, яких торкнулася проблема ВІЛ, 16 сімей, де є алко/наркозалежні, 27 осіб з числа дітей сиріт, 6 сімей опікунів, інші категорії – 91 сім’я.
Соціальний супровід 12 сімей було завершено в звітному періоді: 5 сімей - у зв’язку з вирішенням проблеми завдяки наданій допомозі, 7 сімей – в зв’язку з мінімізацією складних життєвих обставин. Продовжують перебувати під соціальним супроводом 11 сімей, 331 сім’я отримує послуги за карткою обліку роботи з сім’єю.
Позитивні результати надання соціальних послуг вищезазначеним родинам: призначення опікунства - 1, поставлено на облік до центру зайнятості – 5, оформлено документи – 65, отримано реєстрацію – 10, допомога в складанні позовних заяв та ін. юридичних документів – 74, в тому числі дві позовні заяви про встановлення батьківства, влаштовано до навчальних закладів – 3, поселено до соціальних установ – 23 особи (КУ «Центр матері та дитини», КУ «Соціальний гуртожиток для дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»), працевлаштовано (в т.ч. без оформлення трудового договору) – 5, оформлено соціальні допомоги – 35, оформлення або переоформлення інвалідності – 2, відновлено газопостачання – 1, підвищено виховний потенціал батьків, в результаті чого діти залишилися в родині – 36 сімей, 1 дитину повернуто до біологічної сім’ї з закладу державного утримання. До громадських організацій перенаправлено 29 осіб.
Крім того, з членами сімей постійно проводиться робота по підвищенню їхнього виховного потенціалу, дотриманню здорового способу життя, роз’ясненню норм чинного законодавства, тощо. Для дітей, які виховуються в вищезазначених сім’ях, проводяться культурно-просвітницькі заходи, благодійні акції, спрямовані на організацію змістовного дозвілля.
Протягом 2015 року спеціалісти служби у справах дітей прийняли участь у проведенні наступних заходів:
-виступи на батьківських зборах у загальноосвітніх школах, навчальних закладах I-IY р.а;
-участь у засіданнях ради профілактики, бесіди в навчальних закладах I-IY р.а;
- проведена зустріч з випускниками 9, 11 класів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування щодо подальшого навчання, оздоровлення, збереження життя;
- участь у семінарах-нарадах з завідувачами дошкільних навчальних закладів, директорами НВК, заступниками директорів з ВР навчальних закладів міста щодо захисту прав дітей, які опинились у складних життєвих обставинах;
-семінар- нарада з батьками прийомних сімей, батьками-вихователями, щодо соціально-правового захисту вихованців..
На виконання Програми правової освіти населення, з метою соціально-правової підтримки дітей проведено низку заходів з правової освіти населення:
-4 засідання Колегії з питань профілактики правопорушень та соціального- захисту дітей при службі у справах дітей;
-юридичний всеобуч з опікунами, піклувальниками, батьками прийомних сімей, батьками-вихователями;
-зустріч із дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування.
Для надання допомоги, спрямованої на соціальний захист сімей з дітьми, Сумський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді залучає неурядові та спонсорські організації, серед яких СОТО «Клуб Шанс», благодійний фонд «Крок назустріч», Сумська обласна організація педагогів – християн, ГО «Психологічна кризова служба», ГО «Наша родина». Спільно з даними організаціями для сімей з дітьми проводяться культурно розважальні, профілактичні заходи, надається адресна допомога.
Сумським міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді проводиться робота по підготовці кандидатів в прийомні батьки, батьки – вихователі для подальшого створення прийомної сім’ї та влаштування дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в сімейні форми виховання. Протягом звітного періоду до центру звернулось 5 сімей та 1 особа з питань створення прийомної сім’ї. Пройшли навчання та отримали рекомендації для включення їх до Єдиного банку даних сімей потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів також 1 родина.
Центром здійснюється соціальне супроводження 16 прийомних сімей та 1 дитячого будинку сімейного типу, в яких виховується 37 дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Під час супроводу проводиться як групова, так і індивідуальна робота з прийомними батьками, батьками-вихователями, вихованцями, спрямована на захист прав дітей та забезпечення їхньої безпеки, розвитку та вихованню в родині.
До здійснення соціального супроводження залучаються спеціалісти різних галузей. Так, у березні 2015 року для батьків – вихователів та прийомних батьків було проведено засідання «круглого столу» на тему: «Фізичне та психічне здоров’я дітей», на якому батьків консультували лікар – дієтолог та практичний психолог. В серпні 2015 року проведено бесіду на тему: «Адаптаційний процес вихованців до нового навчального року». Протягом звітного періоду діти залучалися до групових заходів Центру: акцій, екскурсій, міських розважальних заходів, тощо.
Оздоровлення дітей влітку 2015 р. в оздоровчих таборах здійснювалося у відповідності з наказом відділу охорони здоров’я Сумської міської ради від 29.05.2014.року № 254 «Про організацію медичного забезпечення оздоровлення дітей влітку 2015 року», а також рішення виконавчого комітету Сумської міської ради від 20.05.15 №254 « Про організацію оздоровлення, відпочинку і зайнятості дітей м. Суми у літній період 2015 року".
Медичне обслуговування дітей, які оздоровлювалися в оздоровчих таборах, забезпечувалося лікарями та середніми медичними працівниками у відповідності до вищезазначених наказів. Всі медичні працівники мали довідки про медичний огляд, мали допуск до роботи в таборах.
Медичні пункти укомплектовані холодильниками, медичними шафами та столами, в достатній кількості медикаментами для надання невідкладної допомоги та проведення реабілітації дітей з хронічною патологією, перев'язувальним матеріалом, шприцами.
На всіх дітей лікарями дільничної мережі заповнені довідки з даними про щеплення. У ході перевірок виявлено, що нерідко лікарями дільничної мережі не надаються рекомендації по оздоровленню дітей.
Діти в усіх оздоровчих закладах одержували 5-ти разове харчування, дієтотерапія забезпечувалася дітям за показаннями.
Влітку оздоровлено дітей міста всього - 6372
-В тому числі
- в заміських дитячих оздоровчих закладах - 3390
- в стаціонарі - 1333
- в обласних санаторіях - 135
- санаторіях МОЗ України - 61
- в профілакторіях – 812
Із всіх оздоровлених:
Діти "Д" групи - 3115
Із всіх оздоровлених по категоріях:
- діти - інваліди - 201
- діти, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС -127
- діти –сироти 175
- діти, позбавлені батьківського піклування - 48
- діти працівників органів внутрішніх справ, які загинули під час виконання службових обов'язків - 227
- інші категорії ( напівсироти, малозабезпечені, з багатодітних сімей , з неповних сімей дітей). 1101
Також, за цей період було оздоровлено 697 дітей з Донецької та Луганської області.
Контроль за наданням медичної допомоги дітям дитячого будинку ім. С.П. Супруна та притулку для неповнолітніх для визначення стану та умов утримання вихованців проводиться планово 2 рази на рік з основних питань:
- медичне забезпечення закладів;
- ведення первинної документації, наявність нормативної бази;
- нагляд за дітьми з хронічною патологією;
- дотримання сан. епідрежиму.
Станом на 31.12.2015 всього в закладах перебувало 73 дитини.
Водопостачання у закладах центральне, є гаряча та холодна вода. Опалення централізоване. Для дітей закладів організовано 5-ти разове харчування. Харчування різноманітне, калорійне.
В закладах працює медичний пункт та ізолятор, який забезпечено практично всім необхідним обладнанням та медикаментами.
Посадові інструкції лікаря, чергових медичних сестер та дієтсестри є у наявності та затверджені згідно вимог Міністерства освіти для дитячих будинків.
План заходів по медичному обслуговуванню на 2015 рік складено. Нормативна база є в наявності.
Плани профілактичних щеплень на 2015 рік та помісячні плани щеплень складені, аналіз їх виконання ведеться щомісячно.
Всі облікові форми ведуться згідно вимог наказів МОЗ України.
Аптечки невідкладної допомоги укомплектовані згідно вимог, алгоритми надання невідкладної допомоги завірені підписом заступника головного лікаря СМДКЛ Св. Зінаїди з АПР Сай В.П. та печаткою закладу.
Облік дітей з хронічною патологією ведеться згідно з вимогами.
Два рази на рік бригадою фахівців проводиться поглиблений медичний огляд. Нагляд за дітьми “Д” групи проводиться лікарями-фахівцями згідно індивідуального плану в амбулаторних умовах та профільних стаціонарних відділеннях.
Запас деззасобів достатній, зберігання медикаментів відповідає вимогам, аптечки з невідкладної допомоги, профілактики СНІДу, сказу, обробки на педикульоз укомплектовані повністю.
З метою підтримки дітей, які перебувають на обліку у службі у справах дітей протягом звітного року проведено:
-святкові заходи до Дня сім’ї та Дня матері, з врученням подарунків;
-поздоровлення першокласників до Дня знань та випускників 11 класів, з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
-привітання батьків-усиновлювачів ;
-свято до Дня спільних дій в інтересах дітей;
-вручення новорічних подарунків ;
На забезпечення проведення заходів, спрямованих на підтримку та соціальний захист дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які опинились в складних життєвих обставинах, у 2015 році використано 43220 грн., охоплено заходами 307 дітей зазначеної категорії.