007.jpg

Останнім часом надходить все більше звернень від громадян про причини, за яких вони отримали відмову у призначенні державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям. Тому нагадуємо як і за яких умов призначається цей вид державної допомоги.

Допомога малозабезпеченим сім’ям призначається і виплачується у грошовій формі сім’ям, які постійно проживають на території України та мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму.

Умови призначення соціальної допомоги регулюється відповідним Порядком, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250. Відповідно до Порядку у наданні державної соціальної допомоги може бути відмовлено на стадії призначення, а виплата вже призначеної допомоги може бути припинена у випадках коли:

  • у складі сім’ї є працездатні особи, які досягли 18-річного віку та сумарно більше ніж три місяці протягом періоду, за який враховуються доходи:
    – не працювали
    – не проходили військової служби
    – не провадили підприємницької чи професійної незалежної діяльності
    – не здобували освіти за денною або дуальною формою здобуття освіти
    – не зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні або як такі, що шукають роботу
  • особи, які входять до складу малозабезпеченої сім’ї, протягом 12 місяців перед зверненням за її призначенням, здійснили купівлю, сума якої на дату звернення перевищує 50 тис. гривень, а саме:
    – земельної ділянки
    – квартири (будинку)
    – транспортного засобу (механізму)
    – будівельних матеріалів або інших товарів довгострокового вжитку
    – оплатили (одноразово) будь-які послуги (крім освітніх, медичних та житлово-комунальних)
  • у власності малозабезпеченої сім’ї є друга квартира (будинок), крім житла:
    – яке розташоване на тимчасово окупованій російською федерацією території України
    – що перебуває на території територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), або за умови подання документального підтвердження від органів місяцевого самоврядування факту знищення/пошкодження житлового приміщення (квартири, будинку)
    – отриманого дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування, особою з їх числа за рахунок державного чи місцевого бюджету
    – яке належить на правах спільної сумісної або часткової власності
    – на яке оформлено право на спадщину, за умови, що жодне із житлових приміщень, яке перебуває у власності, зокрема на яке оформлено право на спадщину, не здається в оренду, а також житлових приміщень у гуртожитках
  • у власності малозабезпеченої сім’ї є більше ніж один автомобіль, транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з дати випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопеда і причепа). При цьому не враховуються транспортні засоби, отримані безоплатно чи придбані на пільгових умовах через органи соціального захисту населення.

Більш детальну інформацію та консультації можна отримати через месенджер сторінки департаменту «Соціальний захист міста Суми» у Фейсбук https://www.facebook.com/sumysoczahyst, за телефонами: 788-888, 787-123, (050)407-81-99, (050)-407-80-02 та в Телеграм-каналі департаменту https://t.me/sumysoczahyst.