005.jpg

«Опіка та піклування - це особлива форма державної турботи про повнолітніх осіб, які потребують допомоги щодо забезпечення їх прав та інтересів, її реалізація у місті здійснюється органом опіки та піклування – виконавчим комітетом Сумської міської ради.

Для допомоги в роботі при органі опіки та піклування діє опікунська рада, що має дорадчі функції і до складу якої входять 11 осіб - представників служби охорони здоров'я, психіатричної допомоги, соціального захисту, громадських організацій.

Опіка (піклування) встановлюється для захисту особистих і майнових прав та інтересів повнолітніх осіб, які за станом здоров'я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати свої обов'язки. Тобто тих громадян, які визнані судом недієздатними або обмежено дієздатними.

При призначенні опікуна (піклувальника) беруться до уваги його можливості виконувати опікунські обов'язки, стосунки між ним та підопічним. Опікун чи піклувальник призначається лише за його згодою і, як правило, з числа родичів чи близьких підопічному осіб.

Разом з тим, опікунами (піклувальниками) не можуть бути особи, які:

- не досягли 18 років;- визнані в установленому порядку недієздатними або обмежено дієздатними;- перебувають на обліку або лікуються в психоневрологічних та наркологічних закладах;- раніше були опікунами (піклувальниками) та з їх вини опіку (піклування) було припинено;- інтереси яких суперечать інтересам осіб, що підлягають опіці чи піклуванню;- засуджені за скоєння тяжкого злочину.          Контроль за діяльністю опікунів і піклувальників здійснюється шляхом планових відвідувань осіб, які перебувають під опікою (піклуванням), періодичність відвідувань установлюється окремим графіком, але не рідше ніж раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіки і піклування.

Опікуни (піклувальники) подають щорічно, не пізніше 1 лютого, до органу опіки та піклування звіт про свою діяльність за минулий рік щодо захисту прав та інтересів підопічних, у тому числі щодо збереження належного їм майна та житла.

На черговому засіданні опікунської ради при органі опіки та піклування Сумської міської ради під головуванням заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Дмітрєвскої А.І., яке відбулося 05.07.2017, поміж інших питань було підведено підсумки роботи за І півріччя поточного року. Так, на 6 засіданнях опікунської ради розглянуто 38 заяв, що стосуються питань опіки та піклування над повнолітніми недієздатними особами.

Відповідно до наданих пропозицій прийнято 6 рішень виконавчого комітету Сумської міської ради з питань опіки та піклування над повнолітніми особами, скарг на дії опікунів, укладання правочинів з нерухомим майном недієздатних тощо. Прийнято участь у 52 судових засіданнях. Як наслідок, над 13 особами встановлено опіку, надано дозвіл на укладання правочинів з нерухомим майном недієздатних з метою покращення житлово-побутових умов та захисту майнових прав підопічних 5 опікунам.

Оновлюється та підтримується в актуальному стані реєстр недієздатних повнолітніх осіб, до якого внесено дані по 431 особі, відповідною інформацією доповнюється алфавітна книга та Централізований банк даних з проблем інвалідності.

Згідно із затвердженими графіками проведено 369 обстежень житлово-побутових умов недієздатних осіб (на 37 більше ніж в І півріччі 2016 року), 319 громадянам надано методичну допомогу з питань опіки та піклування над повнолітніми особами, які за станом здоров’я не можуть здійснювати свої права та виконувати обов’язки, з 01.01.2017 видано 21 посвідчення опікуна.

Наданням різних видів соціальних допомог та субсидій охоплено      370 сімей, де є недієздатна особа (87,3% з тих, що перебувають у реєстрі).

Нагадуємо, що засідання опікунської ради проводяться кожну першу середу місяця за адресою: пл. Незалежності, 2, каб. 78 (5 поверх).

Допомогу з питань, що входять до компетенції опікунської ради, можна отримати за адресою: м. Суми, вул. Харківська, буд. 35, кабінети 210 та 211, тел. 60-45-21, 60-44-48.