002.jpg

Звертаючись до органів соціального захисту населення за призначенням державних соціальних допомог та компенсацій, громадяни згідно з діючим законодавством несуть відповідальність за правильність поданих відомостей про джерела отриманих доходів та майновий стан. Такі дані підлягають перевірці або верифікації. Верифікація – це комплекс заходів, спрямованих на збір та перевірку достовірності інформації, яка використовується для призначення або здійснення виплат державної допомоги, впливає на розмір допомоги та визначення права на її отримання.

Проведення заходів перевірки здійснюється Міністерством фінансів України, яке, в свою чергу, через Міністерство соціальної політики та регіональний орган соціального захисту населення надає рекомендації по виявленим порушенням та невідповідностям для їх подальшого опрацювання, з’ясування всіх обставин.

У квітні поточного року до департаменту надійшла інформація Мінфіну стосовно 1503 отримувачів державних допомог, по яким виявлено 867 невідповідностей у персональних даних: документ, який посвідчує особу, є недійсним чи втраченим; номер та серія паспорту не співпадає з поданими даними; вік заявника не відповідає інформації в наданих документах; ідентифікаційний податковий номер помилковий (недійсний).

Також, виявлено 6 фактів подання недостовірних даних, що вплинули на право на призначення державних допомог: 4 заявники не повідомили про те, що почали отримувати інший вид пенсії в органах Пенсійного фонду України та 2 заявники не повідомили про наявність автомобілів, із дати випуску яких минуло менше 5 років.

Департаментом постійно проводиться робота по перевірці інформації. У разі встановлення факту надміру виплачених державних коштів, вживаються заходи для повернення їх громадянами назад державі.