До уваги страхувальників!
Нагадуємо, що наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021 № 1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки», запроваджено перехідну модель роботи з медичними висновками про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я та листками непрацездатності. Перехідний період розпочато 04.06.2021 та триватиме він до 01.09.2021.
Протягом цього часу, відповідно до пункту 8 Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021 №1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки» для всіх закладів охорони здоров’я, які розпочали формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я в установленому порядку, із моменту формування першого медичного висновку про тимчасову непрацездатність видача паперових листків непрацездатності забороняється, окрім продовження та закриття листків непрацездатності, що були видані особам до 01 вересня 2021 року.
Сформований листок непрацездатності у день створення стає доступним для перегляду в кабінетах страхувальника та застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, але, до дати закінчення періоду його дії, він не може бути підставою для нарахування матеріального забезпечення.
Підкреслемо, що відповідно до частини 3 розділу II Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України N 1234 від 17 червня 2021 року, дати відкриття та закриття листка непрацездатності відповідають датам початку періоду дії та закінчення періоду дії медичного висновку, на підставі якого сформований цей листок непрацездатності. Листок непрацездатності вважається виданим з наступного дня після дати закриття листка непрацездатності. Документ повинен набути статусу «готовий до оплати» та після цього його можна вважати підставою для призначення матеріального забезпечення.
Звертаємо увагу, що отримання е-лікарняного не впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення та на порядок оформлення заяви-розрахунку до робочого органу Фонду. Заява –розрахунок надається згідно з Порядком фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12 (Порядок №12).
Радимо страхувальникам-роботодавцям особливу увагу приділити строкам призначення, розрахунку матеріального забезпечення та даті надання заяви-розрахунку до робочого органу Фонду. Адже, по е-лікарняним з першого дня після закриття в Електронному реєстрі листка непрацездатності автоматично починається відлік 10-ти робочих днів на роботу комісії із соціального страхування на підприємстві з призначення або відмови у призначенні матеріального забезпечення застрахованій особі (відповідно до ст. 32 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» №1105 від 23.09.1999 ( зі змінами)- далі Закон № 1105) та 5-ти робочих днів на роботу бухгалтерів для розрахунку матеріального забезпечення та надання заяви-розрахунку до робочого органу Фонду (відповідно до Порядку №12).
Зазначимо, що протягом перехідного періоду й надалі комісія із соціального страхування на підприємствах продовжує свою роботу та зберігає весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13.