З метою підвищення ефективності роботи відділів державної реєстрації актів цивільного стану та якості обслуговування громадян у сфері державної реєстрації актів цивільного стану Міністерством юстиції України запроваджено нові пілотні проекти, зокрема і у Сумській області, які дають можливість оптимізувати процес надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та створити сприятливі умови для їх отримання громадянами.
1. Державна реєстрація народження дитини в пологовому будинку
Для державної реєстрації народження дитини в пологовому будинку необхідно надати оригінали документів:
- медичне свідоцтво про народження, видане закладом охорони здоров’я;
- паспорта батьків;
- свідоцтво про шлюб (за наявності зареєстрованого шлюбу).
Примітка: у випадку наявності різних прізвищ у батьків, обов’язкова згода обох батьків на присвоєння прізвища дитини. Якщо дитина народилась у батьків, які не перебувають у зареєстрованому шлюбі, і батько дитини бажає офіційно бути зазначений у документах про народження батьком дитини при державній реєстрації народження, присутність обох при проведенні державної реєстрації народження дитини і подання ними спільної заяви про визнання батьківства є обов’язковими. За результатом проведення державної реєстрації народження дитини відділом державної реєстрації актів цивільного стану видається свідоцтво про народження.
2. Подання заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет
Дане нововведення дає можливість подавати заяви у сфері державної реєстрації актів цивільного стану до відповідних відділів в онлайн-форматі.
Для того, щоб громадяни могли скористатися даним сервісом, необхідно:
- зайти на сайт Міністерства юстиції України - https://minjust.gov.ua/;
- на даному сайті знайти закладку «Електронні сервіси» та перейти у дане меню;
- після чого вибрати розділ «Кабінет електронних сервісів»;
- вибрати підрозділ «Державна реєстрація актів цивільного стану»;
- після чого Ви потрапите на Веб-портал, де зможете зареєструватися та зайти до електронного кабінету для подачі заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану в онлайн-форматі.
Відповідно до Порядку розгляду відділами державної реєстрації актів цивільного стану - учасниками пілотного проекту заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, поданих через мережу Інтернет, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 09.07.2015 № 1187/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 липня 2015 р. за № 813/27258, відділи державної реєстрації актів цивільного стану розглядають заяви фізичних осіб:
- про державну реєстрацію шлюбу,
- про державну реєстрацію розірвання шлюбу на підставі рішення суду,
- про розірвання шлюбу подружжя, яке не має дітей,
- про розірвання шлюбу відповідно до статті 107 Сімейного кодексу України,
- про зміну імені,
- про повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану,
- про надання витягів,
- про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання.
3. Електронний сервіс з проставлення апостиля
У Сумській області приймають заяви для проставлення апостиля 8 відділів ДРАЦС, визначені законодавством:
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Сумській області
40022, м. Суми, вул. Троїцька, 17
Начальник відділу – Калініченко Неля Анатоліївна
тел.: ( 0542) 66-19-42, 66-19-43
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Білопільського районного управління юстиції у Сумській області
41800, м. Білопілля, вул. 1-го Травня, 3
Начальник відділу – Ворошило Марина Анатоліївна
тел.: (243) 9-14-68, 7-14-50
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по місту Глухову Глухівського міськрайонного управління юстиції у Сумській області
41400, м. Глухів, вул. Києво-Московська, 41
Начальник відділу – Книш Наталія Олександрівна
тел.: ( 244) 2-37-46
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по місту Конотопу Конотопського міськрайонного управління юстиції у Сумській області
41600, м. Конотоп, вул. Ватутіна, 13
Начальник відділу – Трохименко Антоніна Григорівна, тел.: (247) 6-72-30
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по місту Охтирка Охтирського міськрайонного управління юстиції у Сумській області
42700, м. Охтирка, площа Жовтнева, 4
Начальник відділу - Дмитрієва Валентина Іванівна
тел.: ( 246) 2-49-70, 2-47-76
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Путивльського районного управління юстиції у Сумській області
41500, м. Путивль, вул. Леніна, 50
Начальник відділу - Шульга Валентина Федорівна
тел.: (242) 5-46-01
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по місту Ромни Роменського міськрайонного управління юстиції у Сумській області
42000, м. Ромни, вул. Коржівська, 95
Начальник відділу - Оксюта Людмила Миколаївна
тел.: ( 248) 5-32-51
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по місту Шостка Шосткинського міськрайонного управління юстиції у Сумській області
41100, м. Шостка, вул. Шевченка, 21
Начальник відділу - Олбок Олена Володимирівна
тел.: (249) 2-25-54
Відділи державної реєстрації актів цивільного стану приймають:
- для проставлення апостиля офіційні документи, що видаються органами юстиції та судами, а також документи, що оформляються нотаріусами України, та видають їх з проставленим апостилем;
- здійснюють звірку відповідності підпису посадової особи та відбитка печатки відділу державної реєстрації актів цивільного стану районного, районного у місті, міського (міста обласного значення), міськрайонного, міжрайонного управління юстиції, проставлених на документах про державну реєстрацію актів цивільного стану, зразкам, наявним у справах, та засвідчують їх для консульської легалізації.
Заява на проставлення формується та реєструється виключно за наявності документа про оплату послуги з проставлення апостиля.
Плата за надання послуг з проставленняапостиля:
- для громадян України, іноземцівтаосіб без громадянства – 3 неоподатковувані мінімуми доходів громадян (51 грн);
- для юридичних осіб – 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85 грн).
У разі відмови у проставленні апостиля плата за надання послуг з проставлення апостиля не повертається.
Проставлення апостиля здійснюється за допомогою програмних засобів ведення Електронного реєстру апостилів (далі - Реєстр) в такому порядку:
- прийняття документів, формування та реєстрація заяви;
- розгляд документів, поданих для проставлення апостиля;
- проставлення апостиля, відмова у його проставленні;
- видача документів за результатом розгляду заяви.
Процедура підготовки нотаріально оформлених документів для їх консульської легалізації включає:
- прийом документів та реєстрацію заяви;
- з’ясування, чи підлягає документ консульській легалізації та чи не має підстав для відмови;
- звірку відповідності підпису нотаріуса, а також відбитка печатки та/або штампа, проставлених на документі, зразкам, наявним у справах Міністерства юстиції України або витребуваним;
- проставлення штампа, який засвідчує справжність попереднього підпису державного або приватного нотаріуса, уповноваженого відповідно до закону вчиняти нотаріальні дії, і справжність відбитка гербової печатки державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса, якщо документи відповідають зазначеним у цьому пункті вимогам;
- реєстрація документів для їх консульської легалізації.
Строк розгляду документів для проставлення апостиля:
Проставлення апостиля, відмова в його проставленні здійснюються у строк до 2 робочих днів;
може бути продовжено до 20 робочих днів - у разі необхідності отримання зразка підпису, відбитка печатки та/або штампа, а також здійснення перевірки документів про державну реєстрацію актів цивільного стану у випадках відсутності відомостей про них у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян та/або виникнення сумніву щодо їх достовірності.
Графік прийому документів для проставлення апостиля відділами ДРАЦС Сумської області:
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Сумській області з понеділка по п’ятницю;
Районні, міськрайонні відділи ДРАЦС Сумської області, визначені законодавством (7 відділів) –з вівторка по суботу.
З графіками роботи відділів можна ознайомитись на сайті Головного територіального управління юстиції у Сумській області, на мапі Сумської області, за посиланням - http://sumyjust.gov.ua/bilopillya.html