002.jpg

Дорога громадо, шановні сумчани!

Щорічний публічний звіт міського голови про роботу управлінської команди Сумської міської ради за 2015-й рік – це наш з вами спільний набуток, результат єдності намірів та дій, напрацьованих рішень, виконання поточних, планових завдань, вирішення нештатних, кризових ситуацій. Річний звіт – це спільна реакція влади й громади на виклики: економічні, політичні, суспільні, які час від часу постають перед громадою Сум. Це – й відповідь на запитання: на скільки ми були готові до цих викликів? – Чи достатньо виявили професійності, небайдужості та відповідальності, аби, використовуючи всі управлінські важелі та механізми консолідації сил, потенціалу та ресурсу, діяти в інтересах громади.

Міська рада відкрила ефективні канали доступу до публічної інформації, запровадила нові механізми комунікації з громадянами, розширила спектр звернень до органів місцевого самоврядування. Сумчани мають можливість брати участь у процесах формування та використання бюджету, у роботі дорадчих органів, діяльність яких спрямована на оптимізацію функціонування структурних підрозділів та комунальних підприємств. Відтак громадські активісти тепер не лише виконують контрольні функції, але й розділяють відповідальність за прийняті рішення з депутатським корпусом та виконавчим комітетом. Найактуальніші питання життєдіяльності міста, що стосуються сфер транспорту, ЖКГ, тарифної політики, медицини, соціального захисту ми виносили на громадське обговорення, враховували думки всіх, хто пропонував конструктивні рішення, і тільки потім визначалися з алгоритмом дій. Пріоритети міської ради 2015 року – це настанови сумської громади: ремонт прибудинкових територій та дорожнього покриття, придбання нових одиниць комунального транспорту, забезпечення лікувально-діагностичним обладнанням медичних закладів, зміцнення матеріально-технічної бази освітніх установ, матеріальна підтримка незахищених верств населення, допомога учасникам  АТО та захист родин загиблих, вирішення питань облаштування переселенців з тимчасово окупованих територій.

Звітуючи перед сумчанами, дотримуючись букви Закону України у частині відкритості, підконтрольності й підзвітності громаді, Сумська міська рада висловлює впевненість у тому, що міський політикум та громадськість об’єднають зусилля задля забезпечення в місті стабільного порядку та сприятливого мікроклімату для залучення інвестицій, розвитку економіки, бізнесу, відкриття творчих особистостей, підвищення добробуту сумських родин.

Сумський міський голова Олександр Лисенко

 Високий індекс публічності Сумської міської ради

За підсумками моніторингу рівня відкритості та прозорості органів місцевого самоврядування, який здійснювали експерти Центру політичних студій та аналітики за сприяння Ради Євросоюзу, Сумська міська рада посіла І місце серед 120 міст України щодо забезпечення доступу до публічної інформації, завдяки чому Суми потрапили до категорії «Цілком відкритих міст», а офіційний сайт Сумської міської ради посів 3 місце за рівнем оприлюднення публічної інформації. Муніципальний інформаційний портал посів 2 місце у загальному рейтингу за результатами оцінювання ефективності веб-сайтів міських рад. Таке оцінювання проводилось у рамках щорічного моніторингу впровадження інструментів електронного урядування в органах місцевого самоврядування у більш ніж 100 найбільших містах України.

За дослідженням українських міст, яке проводив міжнародний республіканський інститут (IRI) сумська влада за доступністю інформації – в трійці лідерів, а за дослідженням громадської мережі «ОПОРА» Індекс публічності за критерієм публічності місцевого самоврядування Суми – в п’ятірці кращих! За ще одним моніторингом Центру політичних студій та аналітики, практика представлення та повноти інформації щодо міського бюджету та програми економічного і соціального розвитку на офіційному сайті Сумської міської ради визнана однією з найкращих.

На засідання виконавчого комітету, сесій міської ради є вільний доступ представникам інститутів громадянського суспільства, мешканцям міста, які беруть активну участь у обговоренні та розгляді питань життєдіяльності міста, реалізації місцевої політики. Громадські організації постійно залучаються до проведення спільних заходів, міська влада зі свого боку, також надає підтримку заходам, ініційованим представниками ГО.

Вперше у Сумах за ініціативи громадськості та підтримки влади були організовані та проведені громадські слухання і електронне консультування щодо проектів міського бюджету та Програми економічного і соціального розвитку міста на 2016 рік. Здійснюється онлайн-трансляція сесій Сумської міської ради, засідань виконавчого комітету, апаратних нарад при міському голові. У мережі Youtube діє канал Сумської міської ради. Кількість переглядів відеоматеріалів на каналі протягом 2015 року склала 266289 (у 2014 р. – 168315). Онлайн-приймальня міського голови на Муніципальному інформаційному порталі активно використовується мешканцями для подачі скарг та пропозицій, отримання роз’яснень, слугує механізмом оперативного вирішення проблем городян. Протягом 2015 року через онлайн-приймальню надійшло 1322 звернення, з яких по 534 зверненнях були підготовлені письмові доручення.

Євроінтеграційний напрямок зовнішніх відносин міста

За 2015 рік проведено прийом 16 іноземних делегацій загальною чисельністю 55 осіб. Делегації представляли такі країни, як: Швейцарія, Польща, Данія, Фінляндія, Швеція, Німеччина, Азербайджан, Велика Британія, США. Відповідно 9 сумських делегацій побували з візитами за кордоном (Королівство Нідерландів, Болгарія, Польща).

Суми долучилися до проекту «Соціальна відповідальність органів державної влади – на шляху до євроінтеграції», який реалізовує Центр розвитку корпоративної соціальної відповідальності за підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні. Участь у проекті дозволила заявити про місто як можливого партнера та відкритого для інвестицій іноземним партнерам. У рамках проекту Суми стали учасником пілотної програми з підготовки звітів для громади (нефінансових звітів) за міжнародними індикаторами керівництва зі звітності в області сталого розвитку GRI G4 разом зі ще 4 містами. Представники Сумської міської ради взяли участь у семінарах, візиті до м. Амстердам (Нідерланди) з метою вивчення досвіду Королівства Нідерландів щодо прозорості та сталого розвитку муніципалітетів, а також у Форумі «Муніципалітети як відповідальні лідери», на якому укладено Меморандум «Відповідальне місто».

У січні 2015 року Суми та Целлє відзначили 25-річчя співдружності. З метою продовження партнерства в рамках святкування Дня міста міський голова Сум та обербургомістр Целлє підписали оновлену Угоду про співробітництво.

Суми стали одним із учасників проекту «Український самоврядно-громадський стандарт», організованого Фондом менеджерських ініціатив (м. Люблін, Польща). В рамках цього проекту протягом 2015 року в місті Суми польські експерти проводили тренінги та було організовано навчальні візити для представників виконавчих органів Сумської міської ради до м. Люблін.

У 2015 році за сприянням Посольства Республіки Білорусь у місті Києві налагоджено контакти з містом Жлобин Республіка Білорусь, яке може стати потенційним містом-побратимом міста Суми.

У січні 2015 року Суми та Целлє відзначили 25-річчя співдружності. З метою продовження партнерства в рамках святкування Дня міста міський голова Сум та обербургомістр Целлє підписали оновлену Угоду про співробітництво.

За сприяння Посольства Республіки Білорусь у місті Києві налагоджено контакти з містом Жлобин Республіка Білорусь, яке може стати потенційним містом-побратимом місту Суми.

Сумською міською радою підписано Меморандум про співпрацю між регіональними представниками програми «Активні громадяни», координаторами програми від Британської Ради та виконавчим комітетом Сумської міської ради.

Протягом року Суми тричі приймали гуманітарну допомогу від благодійного фонду «Help-Point Sumy» (м. Волен, Швейцарія). Гуманітарну допомогу отримали сумські рятувальники та пожежники. Сумському міському відділу поліції було передано три легкові автомобілі.

У рамках V Всеукраїнського туру «InterRail» за участі Сумського міського голови працював Європейський молодіжний парламент («ЄМП-Україна»), що об’єднує 39 національних осередків у різних країнах Європи з метою підвищення рівня обізнаності молодих людей із питанням євроінтеграції. У Сумах відбулася регіональна сесія Європейського молодіжного парламенту за участі представників Румунії, Польщі, Кіпру та Грузії, які обговорювали питання охорони навколишнього середовища, фемінізму, захисту прав людини, прав жінки та питання переселенців з України. Підготовлена інформація передана до Європейського парламенту.

Сумською міською радою підготовлено офіційний звіт на Раду Європи щодо євроінтеграційної діяльності у м. Суми.

Бюджет міста: доходи та видатки

За 2015 рік міський бюджет міста Суми виконано в сумі 1 млрд. 689 млн. 595,7 тис. грн., що становить 106,6 % до затвердженого плану на рік та на 58,2 % більше надходжень 2014 року.

Власних доходів надійшло більше 717 млн. грн., що становить  119,8 % затвердженого річного плану та на 181,6 млн. грн. (або на 33,9 %) більше надходжень 2014 року.

Загальна сума перевиконання до плану на рік складає 118,6 млн. грн. (або 19,8 %)., в т. ч. по: податку на  доходи  фізичних осіб – 69,4 млн. грн., єдиному податку – 20,4 млн. грн.,  акцизному податку – 16,8 млн. грн., земельному податку та орендній платі – 4,3 млн. грн., платі за оренду комунального майна – 2,9 млн. грн., платі за надання інших  адміністративних послуг – 2 млн. грн. та інших.

1

Найбільшими платниками податку на доходи фізичних осіб по м. Суми, які збільшили надходження в 2015 році в порівнянні з минулим роком є: АТ «Насосенергомаш» на 6,6 млн. грн., або на 27,2%; ТОВ «Грейс – Інжинірінг» на 5 млн. грн., або в 4,3 рази; ТОВ «Кусум фарм» на 4,6 млн. грн., або на 92,9%; Сумський державний університет на 4,5 млн. грн., або на 36,3%; ПАТ «Технологія» на 3,7 млн. грн., або на 52,6%; СП «Моквелд маркетинг» на 3,4 млн. грн., або в 2,9 рази; ТОВ «Гуала Кложерс Україна» на 3,1 млн. грн., або на 40,1%.

Наступним за обсягами надходжень джерелом є місцеві податки - 181,7 млн. грн., що відповідає 116,8 % до річного плану і на 19,5 млн. грн., або на 12,1 % більше надходжень  2014 року.

2

Податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, надійшло 3,8 млн. грн. (155,6 % до плану на рік).

Плати за землю надійшло 96,8 млн. грн. (104,7 % до плану на рік), що на 6,0 % більше надходжень 2014 року. Найбільшими платниками, що збільшили сплату порівняно з 2014 роком є: ПАТ «Сумихімпром», ТОВ «Сервіс-маркет», ТОВ «Макро Поіс Плюс».

Транспортного податку надійшло 2,5 млн. грн. (127,4 % до плану на рік). Єдиного податку надійшло 79 млн. грн. (134,8% до річного плану), що  на 22,0 % більше надходжень 2014 року.

Вагомими джерелами наповнення доходної частини міського бюджету також є:

- акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 68,2 млн. грн., 132,8 % до річного плану;

- орендна плата за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності – 16,7 млн. грн., що відповідає 120,7 % до затвердженого на рік плану

- плата за надання адмінпослуг  - 8,9 млн. грн., що складає 129,2 % до річного плану;

- державне мито – 5,7 млн. грн., що становить 104,7 % до річного плану.

Комунальними підприємствами з початку року до міського бюджету перераховано 229,6 тис. грн. податку на прибуток підприємств.

Доходи спеціального фонду міського бюджету (без трансфертів) виконано в сумі  67,9 млн. грн., що становить 152,8 % затвердженого річного плану.

3

Видаткова частина міського бюджету на 2015 рік затверджена з урахуванням внесених змін у сумі 1,7 млрд. грн.

Виконання видаткової частини міського бюджету за 2015 рік склало 1,6 млрд. грн., що на 39,3 % (457,3 млн. грн.) більше проти виконання 2014 року, що дозволило в першу чергу забезпечити розрахунки по оплаті праці працівників бюджетних установ та за спожиті комунальні послуги та енергоносії.

4

Видатки соціального призначення склали 1 млрд. грн. та при цьому їх питома вага в сумі видатків загального фонду зменшилась на 6,6 відсоткових пунктів, що дозволило направити кошти на інші нагальні потреби міста.

При цьому збереглося зростання обсягу видатків соціального призначення у порівнянні з 2014 роком на 33,3 % (або на 262,5 млн. грн.) та в розрізі галузей характеризується наступним чином: освіта на 19,0 %, охорона здоров’я на 29,3 %, соціальний захист та соціальне забезпечення на 49,7 %, культура на 13,7 %, фізична культура і спорт на 54,7 %.

Вдалося суттєво збільшити у порівнянні з 2014 роком обсяг як запланованих, так і проведених видатків за рахунок коштів бюджету розвитку на придбання обладнання та предметів довгострокового користування, проведення капітальних ремонтів приміщень в закладах соціально – культурної сфери, зокрема:

- освіти – 20,4 млн. грн., що більше на 15 млн. грн. видатків 2014 року;

- охорони здоров’я – 22,2 млн. грн., що більше на 14,3 млн. грн. видатків 2014 року;

- культури – 1,1 млн. грн., що більше на 0,5 млн. грн.;

5

У 2015 році збережено пріоритетність фінансування з міського бюджету галузі «Житлово-комунальне господарство», видатки на яку склали – 187,6 млн. грн., з них на:

1) капітальний ремонт житлового фонду – 18,4 млн. грн.;

2) капітальний ремонт житлового фонду об’єднань співвласників багатоквартирних будинків – біля 1 млн. грн.;

3) водопровідно-каналізаційне господарство – 2,7 млн. грн.;

4) благоустрій міста – 109,3 млн. грн., з них за напрямками:

-  шляхове господарство – 86,8 млн. грн., у т.ч. за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально - економічного розвитку окремих територій – 1,8 млн. грн.;

-  вуличне освітлення – 10,7 млн. грн.;

-  озеленення – 5,6 млн. грн.;

-  утримання цвинтарів – 3,2 млн. грн.;

-  інші види робіт з благоустрою – 3,1 млн. грн.;

5) впровадження засобів обліку витрат та регулювання споживання води та теплової енергії – 238,5 тис. грн.;

6) фінансову підтримку комунальних підприємств – 2,1 млн. грн., з них КП «Сумижилкомсервіс» – 458,6 тис. грн., КП «Сумикомунінвест» –41,1 тис. грн. та КП «Сумижитло» – 1,6 млн. грн.

На капітальні вкладення (спеціальний фонд) спрямовано 66,5 млн. грн., з них за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально - економічного розвитку окремих територій – 10,8 млн. грн., у тому числі на:

будівництво – 21,9 млн. грн.;

-  реконструкцію житлового фонду – 437,2 тис. грн.;

-  реконструкцію інших об’єктів – 44,2 млн. грн.

На проведення робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг, направлено кошти спеціального фонду в сумі 2,2 млн. грн.

На фінансову підтримку КП «Електроавтотранс» спрямовані кошти в сумі 7,1 млн. грн. та на капітальний ремонт тролейбусів – 649,4 тис. грн.

На природоохоронні заходи спрямовано 2,7 млн. грн.

За звітний період надано пільгових довгострокових кредитів, громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла – 1,7 млн. грн. Надано бюджетну позичку – 724,0 тис. грн. та повернуто бюджетну позичку – 449,0 тис. грн.

На реалізацію 31 міської програми, у межах видатків головних розпорядників коштів, у 2015 році направлено 340,1 млн. грн., з них кошти загального фонду бюджету – 128,2 млн. грн., спеціального – 211,9 млн. грн.

Економіка та соціальний розвиток

Соціально-економічний розвиток міста відбувався в умовах, несприятливої зовнішньоекономічної кон’юнктури та нестабільності на фінансових ринках України, окупації частини території країни. Водночас Завдяки стабільній роботі підприємств місто має достатні соціально-економічні показники, про що свідчить підтверджений рейтинг інвестиційної привабливості міста Суми – ІАЗ (вищий за середній) та довгостроковий кредитний рейтинг боргових зобов’язань Сумської міської ради на рівні uaA- «стабільний». За 2015 рік підприємствами міста Суми реалізовано промислової продукції (товарів, послуг) на суму 14,7 млрд. грн., щов 1,5 рази більше показника  2014 року. Це складає 45,2% загальнообласного обсягу реалізованої промислової продукції. На 1 особу реалізація промислової продукції (товарів, послуг) склала 54,1 тис. грн. або збільшилася в 1,5 рази проти показника 2014 року.

6

Інноваційною діяльністю в місті займалися 22 промислових підприємств. Частка інноваційної продукції в загальному обсязі реалізованої промислової продукції міста становить біля 15 відсотків. 5 підприємств придбали 87 нових технологій. Впроваджено 126 нових технологічних процесів (в 2,1 рази більше ніж у попередньому році). Освоєно виробництво 65 найменувань інноваційних видів продукції (на рівні 2014 року). ПАТ «Сумихімпром» здійснювало реконструкцію вузла подачі калію хлористого в ЦСМД (І черга) та будівництва вузла по прийманню та подачі залізного купоросу у виробництво сульфату заліза ЦЗП на суму 1,3 млн. гривень.

Результатом розвитку інвестиційно-інноваційної діяльності підприємств стало залучення в економіку міста прямих іноземних інвестицій.

На 31.12.2015 обсяг прямих іноземних інвестицій в економіку міста Суми склав 115,2 млн. дол. США, що на 49,7 млн. дол. США (на 30,1%) менше обсягу залучених іноземних коштів на кінець 2014 року. В загальному обсязі по області обсяг прямих іноземних інвестицій в економіку міста Суми складає 57,1 відсотка.

7

На промислових підприємствах зосереджено 93,7 млн. дол. США (81,3%) залученого іноземного капіталу, в операціях з нерухомим майном – 6,8 млн. дол. США (5,9%).

8

У 2015 році розроблено оновлений Інвестиційний паспорт м. Суми, структура та зміст якого надає вичерпну інформацію щодо інвестиційного клімату міста та допомагає у формуванні ефективної муніципальної інвестиційної політики.

Вдалося налагодити відносини з наступними фінансовими організаціями, які в перспективі мають наміри інвестувати кошти на реалізацію проектів сталого економічного розвитку.

За результатами розгляду заявки Сумської міської ради на отримання пільгового кредиту від Північної екологічної фінансової корпорації (НЕФКО)  проведено енергоаудит у 4 закладах освіти: ДНЗ №2, ДНЗ № 14, ДНЗ № 22 та ССШ № 29, складено та погоджено бізнес план кредитною комісією НЕФКО. Підписано кредитний договір між НЕФКО та Сумською міською радою та вже очікується отримання першого траншу кредиту. Загальна вартість проекту «Покращення енергоефективності в освітніх закладах міста Суми» складає 10,5 млн. грн. (з яких 9,4 млн. грн. – кошти НЕФКО, 1,1 млн. грн. – кошти міського бюджету).

У звітному році Сумська міська рада була залучена до участі у проекті USAID «Муніципальна енергетична реформа», що має на меті підвищення ефективності використання енергетичних ресурсів в українських містах. В рамках проекту надано допомогу місту у розробці Плану дій сталого енергетичного розвитку, проведено енергоаудит деяких бюджетних закладів освіти і охорони здоров’я, ведеться робота щодо залучення фінансових ресурсів на реалізацію заходів, визначених у Плані дій сталого енергетичного розвитку.

На початку 2015 року за результатами конкурсного відбору місто Суми визначене переможцем і стало учасником проекту USAID «Зміцнення місцевої фінансової ініціативи впровадження». Результатом співпраці стало проведення аналізу видатків бюджету міста Суми на оплату енергоносіїв за 2011-2014 роки. В рамках проекту надана допомога у підготовці пакету документів для погодження умов та обсягу кредитування НЕФКО Міністерством фінансів України.

Розпочато співпрацю з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) за проектом «Оновлення та технічне переоснащення основних засобів КП «Електроавтотранс», планується зустріч у м. Суми з представниками ЄБРР щодо діючих програм кредитування банку.

У галузі будівництва у 2015 році підприємствами міста виконано будівельних робіт на суму 567,3 млн. гривень, що на 29,5% більше порівняно з 2014 роком.

Переважну частку (82,0% загального обсягу) будівельних робіт виконано на будівництві житлових та нежитлових будівель. Решта робіт – будівництво інженерних споруд.У 2015 році прийнято в експлуатацію 95,2 тис. кв.м. загальної площі житла, що становить 117,0% рівня 2014 року (в тому числі основними забудовниками – 66,7 тис. кв.м., а саме: ПАТ «Сумбуд» - 37,3 тис. кв.м., ТОВ «Компанія «Федорченко» - 20,0 тис. кв.м., ТОВ «Нотехс» - 9,4 тис. кв.м.).

Роздрібний товарооборот підприємств торгівлі – юридичних осіб міста Суми за 9 місяців 2015 року склав – 3 млрд. грн. (темп росту у порівняних цінах – 83,4%), який займає майже 60% товарообороту області. За 9 місяців 2015 року на одного мешканця міста реалізовано товарів на суму 11,4 тис. грн., що на 1,7 тис. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.

Діяльність підприємств комунальної форми власності. Комунальними підприємствами міської ради постійно надаються послуги із забезпечення життєдіяльності міста, але їх фінансовий стан не в повній мірі забезпечує потреби їх розвитку.

За підсумками 2015 року в місті здійснюють діяльність 17 комунальних підприємств. Загальний обсяг реалізації товарів, робіт і послуг склав 295,7 млн. грн., що на 22,5% більше ніж у 2014 році.

Житлово-комунальне господарство

Житлово-комунальне господарство м. Суми налічує 25 підприємств і організацій, з кількістю працюючих – 3138 осіб. Видатки бюджету міста за 2015 рік на галузь склали 113,5 млн. грн., в тому числі: видатки на благоустрій міста – 26,6 млн. грн.

9

Виконані роботи з капітального ремонту тротуарів на площі 3470 кв. м на загальну суму 1,7 млн. грн, в тому числі: по вул. Іллінській – на суму463 тис. грн, по вул. Н.Сироватська – 352 тис. грн, по вул. Пролетарська – 310 тис. грн, по вул. Римського-Корсакова – на суму 160 тис. грн та інші.

Проведений капітальний ремонт скверу «СКД» по вул. Іллінській на суму 725 тис. грн, виконані капітальні роботи по озелененню скверу по вул. К. Зеленко на суму – 219 тис. грн, Алеї Слави по вул. Г. Сталінграду на суму – 17 тис. гривень.

Проведено капітальні ремонти житлового фонду на загальну суму 18,4 млн. грн, з них: ремонт комунального житлового фонду – на суму 17,4 млн. грн. та ОСББ – на суму 954 тис. гривень.

При цьому, виконано роботи з ремонту: 94 ліфтів та 175 систем ОДС, покрівлі - 19,5 тис. м2, мереж водопостачання: 0,6 тис. погонних метрів холодного та 1,3 тис. погонних метрів гарячого, 0,2 тис. погонних метрів – з водовідведення. Виконано улаштування 49 систем автономного опалення на загальну суму 1 млн. грн. (вул. Роменська, 110). За звітній період у місті було придбано та встановлено 103 лавочки для відпочинку громадян, 328 номерних покажчиків будинків та 186 покажчиків назв вулиць,  відремонтовано чотири  контейнерні майданчики.

З метою забезпечення жителів міста якісними та безперебійними послугами з організації збирання, вивезення твердих побутових, великогабаритних та ремонтних відходів, що утворюються на території міста Суми, виконавцями комунальних послуг визначено ТОВ «СЕРВІСРЕСУРС» та ТОВ «А-МУССОН», на території обслуговування яких знаходяться 334 контейнерних майданчиків та 1141 контейнерів для збирання твердих побутових відходів.

За рахунок коштів підприємств виконувались роботи по облаштуванню твердого покриття та огорожі контейнерних майданчиків.

Послуги зі знешкодження та захоронення твердих побутових та негабаритних відходів на полігоні для складування твердих побутових та негабаритних відходів на території Великобобрицької сільської ради Краснопільського району здійснювало КП «Сумижилкомсервіс». За 2015 рік КП «Сумижилкомсервіс» прийнято та утилізовано на полігоні твердих побутових відходів в кількості 270 тис. куб. м. або 68 тис. тон.

Недостатнє забезпечення фінансовими ресурсами держави по пільгах і субсидіях, постійні неплатежі споживачів за отримані послуги спричинили значне відставання доходів підприємств і організацій галузі від експлуатаційних витрат, що позбавляє їх можливості розвивати виробництво, поповнювати обігові кошти та поновлювати основні фонди. Внаслідок цього, на підприємствах та організаціях галузі продовжує функціонувати значна частина морально застарілого обладнання (котли, насоси, та інше обладнання), інженерних мереж, заміна яких могла би значною мірою сприяти економії енергоресурсів та зменшенню вартості житлово-комунальних послуг.

Заборгованість населення за надані послуг з утримання будинків, вивозу сміття, водопостачання та водовідведення, теплопостачання та інших сягає 73,2 млн. грн.

Зелене господарство. На поточне утримання зелених насаджень по місту було виділено 4 млн. грн., видалено 327 сухостійних та аварійних дерев, проведено обрізку 345 дерев. За рахунок депутатських коштів спиляно 54 од. дерев на суму 135 тис. гривень. Також, спиляно по Басівському парку, в Липових насадженнях, прибережних смугах річок Псел, Сумка 129 дерев на суму 120 тис. гривень. Проводились роботи по догляду та утриманню 18 скверів і 10 інших об’єктів благоустрою.

В міському парку ім. І.М. Кожедуба створено нові квіткові композиції, виконані роботи по влаштуванню квітників. У весняно – літній періоди у міському парку було висаджено 18,6 тис. шт. однолітніх квітів.

Охорона навколишнього природного середовища. У 2015 році діяльність у сфері охорони навколишнього природного середовища була направлена на підвищення рівня суспільної екологічної свідомості, як основної стратегічної цілі національної політики України, визначеної Законом України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2020 року».

Вперше у місті Суми був проведений загальноміський захід «Дні сталої енергії у м. Суми», який був спрямований на популяризацію знань серед населення з енергозбереження та впливу людини на зміну клімату. Захід відбувався в рамках проекту USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні» за організаційної підтримки Асоціації «Енергоефективні міста України» (АЕМУ).

Забезпечено прибирання прибережної смуги в районі р. Псел, вартість виконаних робіт склала 100 тис. грн. Видалено 75 аварійних дерев у прибережній смузі річки Псел на суму 73 тис. грн. Відновлено біля 4 тис. м.кв. газонів на території скверу по вул. Зеленко на суму 185 тис. грн. та 460 м2 газонів на алеї «Героїв слави» по вул. Героїв Сталінграду на суму 16 тис. грн. Висаджено 50 дерев та 170 кущів на території скверу по вул. Зеленко на суму 33 тис. грн, проведено озеленення території парку ім. І.М. Кожедуба (висаджено 500 дерев на суму 147 тис. грн., забезпечено озеленення вулиці Харківська на суму 54 тис. грн. (висаджено 150 дерев). Створено квітково-декоративних композицій на території скверу по вул. Зеленко та на території парку ім. І.М. Кожедуба.

На проведення спеціальних заходів, спрямованих на запобігання знищенню чи пошкодженню природних комплексів об’єктів природно-заповідного фонду використано 424 тис. грн. Забезпечено збір сміття на площі 27 га, спиляно 47 дерев, викорчувано 60 пнів, висаджено 240 дерев у парку-пам’ятці садово-паркового мистецтва місцевого значення «Басівський», забезпечено догляд за пам’ятками природи «Липові насадження», «Дуби» на вулицях Антонова, Г. Кондратьєва, Петропавлівська, виготовлено та розміщено 22 інформаційно-охоронних знаки на об’єктах ПЗФ.

Забезпечено утримання ботанічного саду місцевого значення «Юннатівський»: Придбано саджанці та розсаду кущів та квітів, інвентар, мінеральні добрива, межовий охоронний та інформаційний знаки, проведено поточний ремонт 160 кв.м. доріжок, всього використано 90 тис. гривень. Забезпечено утилізацію, видалення та зберігання 1,6 тис. куб. м. рослинних відходів на майданчику по вул. Боженка, 75 на суму 246 тис. гривень.

Мережі вуличного освітлення. З метою покращення вуличного освітлення та зовнішніх електромереж, протягом 2015 року КП «Міськсвітло» було виконано їх поточний ремонт: замінено 323 світильників на суму 309 тис. грн., проведено заміну аварійних мереж протяжністю 7,1 км вуличного освітлення. Виконані роботи з капітального ремонту електромереж зовнішнього освітлення на загальну суму 1,4 млн. грн., в тому числі: військового містечка по вулицям Г. Кондратьєва, Засумська, Косівщинська, Р.Корсакова, Матюшенка, Д. Коротченка. На виконання виборчих доручень мешканців м. Суми, встановлено 60 нових світильників на суму 80 тис. грн. та проведено 730 м/п нових кабелів на суму 21 тис. гривень.

Ремонт житлового фонду. Станом на 01.01.2016 року житловий фонд міста складає 1816 житлових будинків площею 6,2 млн. кв.м., в тому числі: будинків комунальної власності – 1511, будинків ЖБК та ОСББ – 201; будинків відомчого житлового фонду – 104. У місті налічується 64 житлових будинки комунальної власності, які мають значний фізичний знос основних конструкцій, що складає 4 % від загальної кількості комунальних будинків, в тому числі – 10 житлових будинків знаходяться в аварійному стані, в переважній більшості це будинки дерев’яні та цегляні одно-двоповерхові, побудовані до 1919 року. 

Станом на 01.01.2016 існує 139 ОСББ та 114 ОСН. За 2015 рік створено 11 ОСН. З прийняттям Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» на законодавчому рівні врегульовано питання визначення виконавця послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків. Триває інформаційна кампанія серед мешканців з даного питання. У відповідності з Законом, мешканцям надана можливість  самостійно обирати собі управителів та виконавців послуг на утримання будинків.

В 2015 році послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в м. Суми надавали 18 підприємств, з них 7 підприємств обслуговують будинки територіальної громади: КП «Сумитеплоенергоцентраль» - 406 житлових будинків; КП «Сумижилкомсервіс» - 137 будинків; ТОВ «Сумитехнобудсервіс» - 319 будинків; ТОВ «ДОМКОМ- Суми» - 248 будинків; ТОВ «Форекс-Плюс» - 66 будинків; «Рембуд» - 64 будинки; ТОВ «Коменерго-Суми»  - 271 будинків.

10

У 2015 році за період обслуговування 01.09.2015- 31.12.2015 було проведеного поточні ремонти: КП «Сумитеплоенергоцентраль» на загальну суму 994,1 тис. грн, КП «Сумижилкомсервіс» - 198 тис. грн., ТОВ «КК Коменерго-Суми» - 1 млн. грн., ТОВ « Форекс Плюс» - 415 тис. грн, ПРБП «Рембуд» - 539 тис. грн, ТОВ КК «Сумитехнобудсервіс» 978 тис. грн.; ТОВ «КК Домком Суми» (з 01.11.2015 по 31.12.2015) - 121 тис. грн.

На виконання пункту 3.4. Меморандуму про партнерство у сфері енергоефективності житлових будинків укладеним між Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України, Сумською облдержадміністрацією, Сумською облрадою та Сумським міським головою від 22 травня 2015 року, розроблено та затверджено Порядок відшкодування з міського бюджету частини відсотків за кредитами залученими населенням (фізичними особами, ОСББ, житлово-будівельними кооперативами) на впровадження енергозберігаючих заходів у 2015-2017 роки, згідно з яким за рахунок коштів міського бюджету здійснюється відшкодування частини відсотків за кредитами населення на енергозберігаючі заходи у розмірі 15 % річних. На вказані цілі, шляхом внесення змін до «Комплексної цільової Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства міста Суми 2015-2017 роки» у міському бюджеті міста Суми передбачено на 2016 рік кошти у розмірі 500 тис. гривень. Укладено договір взаємодії з Сумською філією Ощадного Банку України щодо проведення відшкодування частини відсотків за енергозберігаючими кредитами з міського бюджету протягом 2016 року.

Водопостачання та водовідведення. З метою забезпечення мешканців міста якісними послугами з центрального водопостачання та водовідведення за 2015 рік виконані, зокрема, наступні види робіт: замінено аварійні ділянки вуличних водопровідних мереж та вводів до житлових будинків 463 погонних метрів на суму 56 тис. грн.; виконано капітальний ремонт самотічного каналізаційного колектора діаметром 400 мм (вул. Білопільський шлях) довжиною 333 погонних метрів на загальну суму 2,2 млн. грн.

Виконано послуги з технічного обслуговування фонтану в сквері «Покровський на верхній терасі та фонтану «Садко» на загальну суму 121 тис. гривень. Встановлено нові полімерпісчані, гумові та чавунні люки на зовнішніх мережах: водопостачання в кількості 198 одиниць на суму 139 тис. грн. та водовідведення в кількості 233 одиниць на суму 123 тис. грн.

За 2015 рік на виконання профілактичних ремонтних робіт на об’єктах підприємства використано матеріально-товарних цінностей на суму близько 2 млн. грн.

Капітальне будівництво, ремонт доріг та прибудинкових територій

Одним із пріоритетів 2015 року було визначено облаштування прибудинкових територій та ремонт внутрішньоквартальних доріг. Ремонт у дворах більшості житлових будинків не виконувався практично з моменту їх здачі в експлуатацію.

Протягом 2015 року КП «Шляхрембуд» надавалися  послуги з утримання  вулично-дорожньої мережі по місту Суми, обсяг наданих послуг  на суму  18,9 млн. грн. та  проведений поточний ремонт вулично-дорожньої мережі на площі 58,6 тис. м².

Проведена у повному обсязі реконструкція доріг на вулицях Миру (ділянка від вул. Охтирська до вул. Р.Корсакова), Охтирська (ділянка від вул. Борова до вул. Серпнева), Нахімова. Ведуться роботи  з реконструкції доріг по вул. Праці та від Пришибської площі до вул. Прокоф’єва.

Проведені капітальні ремонти вулично-дорожньої мережі на площі36,2 тис. кв.м. Проведений капітальний ремонт та реконструкція внутрішньодворових доріг біля 75 будинків.

Виконані роботи з капітального ремонту тротуарів на площі 3470 кв. м на загальну суму 1,7 млн. грн. Проведено капітальні ремонти житлового фонду на загальну суму 18,4 млн. грн, з них: ремонт комунального житлового фонду – на суму 17,4 млн. грн. та ОСББ - на суму 1 млн. грн.

Транспорт

У місті Суми обслуговується 13 тролейбусних маршрутів, середньодобовий випуск тролейбусів – близько 40 одиниць. На кожному маршруті працює 1-2 низькопольні тролейбуси. Всього в м. Суми на ринку пасажирських перевезень працює 14 перевізників (7 юридичних осіб (в тому числі 1 комунальне підприємство) та 7 фізичних осіб-підриємців), що обслуговують 37 автобусних маршрутів загального користування.

У 2015 році проведено транспортний конкурс, за результатами якого визначено перевізників автобусних маршрутів загального користування № 2 «Прокоф’єва – Ковпака» та № 51 «Піщане - Прокоф’єва».

Оновлено парк тролейбусів у кількості 12 одиниць на загальну суму 41,6 млн. грн. за рахунок коштів міського бюджету.

Надано фінансову підтримку з міського бюджету в сумі 7,1 млн. грн. на виплату заробітної плати і платежів, прирівняних до неї, а також на придбання автошин.

Комунальне майно

Протягом 2015 року до міського бюджету від оренди комунального майна надійшло 16,7 млн. грн., що складає 120,7 % планового завдання  на 2015 рік. За 12 місяців 2015 року внесено 350 змін до діючих договорів оренди та укладено 113 договорів оренди комунального майна. Протягом 2015 року проведено 177 перевірок виконання орендарями умов договорів оренди з виходом на об’єкт.

За 2015 рік управлінням підготовлено, а Сумською міською радою прийнято 115 рішень. На підставі рішень міської ради станом на 01.01.2016 до об’єктів права комунальної власності зараховано 7 об’єктів, за рахунок чого вартість майна комунальної власності збільшилась на 4 195,7 тис. грн.

Протягом 2015 року укладено 19 договорів купівлі-продажу об'єктів комунальної власності на суму 4 млн. грн.

Станом на 01.01.2016 до міського бюджету від приватизації комунального майна надійшло 3,4 млн. грн., що складає 168,5 % планового завдання на 2015 рік.

Станом на 01.01.2016 заборгованість за об’єкти приватизації відсутня.

У сфері управління комунальним майном міста проблемою залишається недоотримання коштів від використання нерухомого комунального майна внаслідок значної питомої ваги (33% орендованих площ) приміщень, що передані в оренду за зниженими ставками.

Станом на 01.12.2015 з 569 договорів: 380 - з повною оплатою, 189 - за зниженими орендними ставками.

Наразі опрацьовується питання щодо обмеження передачі нерухомого майна комунальної власності територіальної громади міста Суми закладам, установам, організаціям, які утримуються за рахунок державного та обласного бюджетів,та передбачити конкретні заходи, направлені на підвищення ефективності такого використання.

Контроль за використанням земель

У 2015 році затверджено нові межі міста. Затверджено нову нормативну грошову оцінку земель міста Суми.  Вирішено технічні питання та закладено базу длястворення Муніципальної геоінформаційної системи містобудівного кадастру міста. Для наповнення  містобудівного геопорталу налагоджується взаємодія з численними міськими базами даних, вирішується питання інтеграції галузевих банків даних в єдину базу даних ГІС, а також запровадження єдиних стандартів та класифікаторів. Міський кадастр розвиватиметься в напрямку автоматизованої системи, основу якої складуть ГІС- технології.

Середня нормативна вартість земель становить 218 грн. за 1 м. кв., що дозволяє збільшити надходження від сплати за землю на 15-20%. До міського бюджету фактично надійшло 96,8 млн. грн. плати за землю, що на 4,3 млн. грн. більше запланованого. Орендної плати за земельні ділянки надійшло 71,4 млн. грн., а земельного податку – 25,4 млн. грн. У порівнянні з 2014 роком надходження від плати за землю зросли на 5,5 млн. грн. Від продажу земельних ділянок станом на 01.01. 2016 року до міського бюджету надійшло 3,1 млн. грн.

Протягом 2015 року було прийнято відповідні рішення та демонтовано 75 незаконно встановлених тимчасових споруд.  

Торгівля. Підприємництво

Станом на 01.01.2016 року в м. Суми працюють: 1219 об’єктів роздрібної торгівлі, 405 закладів ресторанного господарства, 771 підприємство по наданню побутових послуг населенню, 14 ринків на 6047 торгових місць. Забезпеченість населення м. Суми в торгових площах складає 160 %.

Упродовж року здійснювався контроль за дотриманням законодавства з питань захисту прав споживачів у сфері торговельного та побутового обслуговування населення: надійшло 232 письмові скарги, 76% вирішено на користь споживачів та повернуто коштів споживачам за неякісні товари та послуги на суму 65 тис. грн. Надано 615 консультацій мешканцям міста з питань захисту прав споживачів

За кошти Програми підтримки малого та середнього підприємництва в місті Суми на 2013-2016 роки у 2015 році було проведено щорічний рейтинг «Золота перлина» на визначення кращих суб’єктів малого підприємництва, проведено відкритий конкурс Сумського регіонального чемпіонату з перукарського мистецтва. Проведено заходи, спрямовані на стимулювання розвитку ІТ-бізнесу, фінансової підтримки та розвитку малого та середнього підприємництва, ліквідації бар’єрів у взаємодії влади та бізнесу. Для вирішення проблемних питань з розвитку бізнесу при виконавчому комітеті Сумської міської ради створено дорадчо-консультативний орган – координаційну раду з питань розвитку підприємництва.

Надання адміністративних послуг – діяльність ЦНАПу

ЦНАП у м. Суми працює як фронт-офіс з прийому та видачі документів, які надаються органами центральної та виконавчої влади. У 2015 році прийнята низка законодавчих актів в частині передачі повноважень органам місцевого самоврядування. ЦНАП на сьогодні забезпечує доступність отримання фахових та всебічних консультацій та адміністративних послуг, прозорість отримання послуг,  зменшення проявів корупції. ЦНАПУ передано 21 функцію Сумського міського управління юстиції, 14 – Держгеокадастру, 9 – державної міграційної служби, 3 – державної архітектурно-будівельної інспекції, 2 – управління держпраці, 1 – Держасанепідслужби. Запровадження послуг через ЦНАП потребувало значного збільшення кількості адміністраторів та наявності значних площ приміщень.

Кількість видів адмінпослуг, що надаються ЦНАПом, складає 250, що становить 121% виконання планового показника. ЦНАПом надано в минулому році 166,6 тис. послуг.

11

Освіта

У 2015 році порівняно з 2014 роком видатки на функціонування галузі «Освіта» зросли на 57,7 млн. грн. і становили 342,7 млн. грн. Через органи Державної казначейської служби України оприбутковано залучених коштів на суму 15 млн. грн.

На виконання різних видів ремонтно-будівельних робіт та придбання предметів довгострокового користування, для створення належних умов у закладах освіти вперше виділено по 50,0 тис. грн. для дитячих садочків та по 100,0 тис. грн. для шкіл та позашкільних закладів. У 2014 році  використано 5,5 млн. грн., у 2015 році – 18,4 млн. грн., що більше, ніж у 3 рази.

У 2015 році виконані капітальні ремонти будівель, приміщень, інженерних мереж, територій закладів освіти на суму 9,7 млн. грн.

Для покращення матеріально-технічної бази закладів на суму 2,5 млн.грн. придбані предмети довгострокового користування, а саме: комп`ютерна техніка, комп`ютерні комплекси, обладнання для харчоблоків, медичне обладнання. На базі ЗОШ № 18 створено міський музей Олімпійської Слави. З міського бюджету у 2015 році виділено кошти на капітальний ремонт приміщення 500,0 тис. грн. та на опорядження фасаду 104,0 тис. грн. Для облаштування експозиції музею виділено 300,0 тис. грн.

Після реконструкції будівлі відкритий дитячий садок № 38 «Яблунька», що дало змогу повністю охопити дошкільним вихованням всіх дітей у районах Хіммістечка, Василівки та вулиці Харківської.

Дитячі садки відвідують  92 % дошкільників віком від 3 до 6 років.  Всього в місті різними формами дошкільної освіти охоплено 99% дітей віком від 3 до 6 років.

За підсумками ЗНО, річного оцінювання випускники одинадцятих класів отримали 51 золоту медаль та 20 – срібних.

Забезпечено шкільною та  спортивною формою 166 дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на загальну суму 168,8 тис. грн.

Різними видами харчування у школах міста охоплено 21551 учня (87%). Відповідно до законодавства у дошкільних закладах харчується 100% дітей.

У дошкільних навчальних закладах 1032 дитини пільгових категорій забезпечені безкоштовним харчуванням, у школах міста гарячим харчуванням  охоплено 160 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (100%), та 670 учнів з малозабезпечених родин (100%).

У 2015 році з бюджету міста на харчування дітей виділено понад 20,8 млн. грн., залучено – 20,7 млн. грн. Організовано безкоштовне харчування для  дітей, батьки яких є учасниками антитерористичної операції та дітей, батьки яких загинули в АТО. Таким видом харчування у 2015 році було охоплено 197 школярів та 152 дитини дошкільного віку.

Влітку у навчальних закладах міста працювало 58 таборів з денним перебуванням, у яких оздоровлено 5285 дітей, на харчування дітей у яких з міського бюджету було виділено 753,5 тис. грн.

На оздоровлення 277 учнів пільгових категорій у заміському таборі «Зоряний» з міського бюджету виділені кошти в розмірі 804 тис. грн.

Усього з міського бюджету влітку 2015 року виділено близько 1,8 млн. грн., що на 381,9 тис. грн. більше, ніж у 2014 році.

Пишаємося найвищими перемогами у галузі «Освіта» на Міжнародному та Всеукраїнському рівні у 2015 році. Кількість випускників, які за виконання тестів ЗНО-2015 отримали  максимальну кількість – 200 балів, становить 33 особи, а це 56% від загальної кількості 200-бальників у Сумській області. За результатами участі у всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсах нагороджено 8 учнів: стипендіями Президента України нагороджено 7 учнів, стипендією Кабінету Міністрів України – 1 учениця. Крім того, стипендію міського голови отримують 13 осіб. 

З минулого року реалізується проект «Батьки – наші партнери», результатом якого є проведення міських батьківських конференцій, залучення громадськості до перевірок організації харчування у школах, медичного обслуговування учнів, до проведення атестаційної експертизи навчального закладу, що свідчить про публічність функціонування установ освіти.

Культура

Обсяги бюджетного фінансування галузі у 2015 році склали 29,2 млн. гривень.

Загальна сума коштів міського бюджету на покращення матеріально-технічної бази закладів культури міста - 723,1 тис. грн.

На проведення ремонтних робіт використано 472,5 тис. грн. За ці кошти замінено 18 вікон у бібліотеках та школах, зроблено поточний ремонт приміщення бібліотеки-філії № 1, ремонт покрівлі бібліотеки-філії № 11, капітальні ремонти приміщень дитячих музичних шкіл № 1 та № 4, капітальний ремонт даху дитячої художньої школи ім. М.Г. Лисенка.

Сума коштів на організацію та проведення загальноміських культурно-мистецьких заходів у 2015 році склала 844,6 тис. грн., що у три рази перевищує  суму коштів 2014 року. Загальний розподіл бюджетних коштів щороку є стабільним. Найбільша частка коштів йде на виплату заробітної плати працюючим в галузі, найменший відсоток складає бюджет розвитку.

Культурне життя міста у 2015 році було насичена та яскраве. Для сумчан та гостей м. Суми було організовано та проведено 44 загальноміські культурно-мистецькі заходи, у тому числі 7 фестивалів (міський фестиваль народної творчості «Сумські зорі», Всеукраїнський фестиваль писанок,  Міжнародний фестиваль авторської пісні та співаної поезії «Булат», Міжнародний фестиваль «Органум», міський фестиваль хореографічних колективів «Сумська Терпсихора», дитячий фестиваль-конкурс «Джаз-вітраж», Міжнародний фестиваль «Бах-фест») та 4 конкурси відповідно до Програми «Організація культурно - масових заходів у місті Суми на 2013-2015 роки». Крім того в рамках святкування 360-річчя заснування м. Суми було проведено відкритий міський конкурс «Рідне місто моє». Його головною метою було створення художніх творів, які оспівують красу та велич нашого міста.

Протягом року активно працювала в місті «дитяча філармонія». На сцені Сумської обласної філармонії з великим успіхом пройшли звітні концерти всіх музичних шкіл та спільний творчий проект відділу культури та туризму Сумської міської ради, газети «Панорама» та обласної державної телерадіокомпанії «Майбутнє Є!», під час якого проходив збір коштів для поранених українських військових.

За кошти міського бюджету було організовано участь учнів у 5-х конкурсних заходах. Результати: І премія на Міжнародному фестивалі майстрів та конкурсі юних піаністів ім. Святослава Ріхтера (м. Житомир); І, ІІ та ІІІ місця на ХХ Всеукраїнському фестивалі-конкурсі виконавців на народних інструментах «Провесінь» (м. Кіровоград), ІІ місце на Всеукраїнському дитячому конкурсі академічного співу «Поліська рапсодія» (м. Шостка). Крім того, на Всеукраїнському фестивалі-конкурсі виконавської майстерності гри на народних інструментах учнів та викладачів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів «Барви Полтави» юні музиканти з Сум вибороли одразу 5 перших, 4 других та 3 третіх місця.

Контингент учнів шкіл естетичного виховання дітей за підсумками 2015 року становив 1784 чол. Послугами бібліотек Сумської міської централізованої бібліотечної системи користувались 76,7 тис. городян (майже кожен третій мешканець міста). 

Соціальний захист

Бюджет управління на 2015 рік складав 570,5 млн. грн., що на 63 % більше ніж в 2014 році (350,2 млн. грн.) та на 78 % більше ніж в 2013 році (320,2 млн. грн.).

Збільшення загальної суми бюджету управління пов’язано із підвищенням розмірів прожиткових мінімумів для різних соціальних груп населення, що в свою чергу, збільшило видатки на надання різних видів державної соціальної допомоги; із значним ростом цін та тарифів на житлово – комунальні послуги та спрощенням порядку надання житлових субсидій, що збільшило в 4 рази кількість отримувачів даного виду допомоги та в 8 разів загальну суму нарахованих видатків на надання субсидії (з 18,8 млн. грн. до 144,1 млн. грн.); із збільшенням майже в 2 рази видатків по міській програмі «Місто Суми – територія добра та милосердя» (з 5,4 млн. грн. до 9,6 млн. грн.)

На потреби управління, виплату соціальних допомог, пільг, субсидій та компенсаційних виплат протягом 2015 року профінансовано 565,4 млн. грн., що складає 99,1 % від затвердженої суми на рік.

Протягом року було забезпечено своєчасне перерахування коштів усіх видів державної соціальної допомоги та компенсацій, станом на 01.01.2016 заборгованість перед мешканцями відсутня. 74 % сімей міста (82 тисячі із 110 тисяч) охоплені системою соціального захисту з питань надання усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та субсидій.

Майже 23 тисячам сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, Матерям-героїням та іншим мешканцям міста як за рахунок коштів державного бюджету, так і обласного та місцевого бюджетів, перераховано матеріальної допомоги на загальну суму 275,1 млн. грн.

Працівниками консультативних центрів надано 5 323 консультації мешканцям міста щодо надання субсидій, прийнято 4 866 пакетів документів.

Працює програма «Єдина технологія», що зменшує затрати часу на ведення журналів, формування реєстрів звітності. Житлові субсидії було призначено 60 з половиною тисячам сімей на загальну суму  207,3 млн. грн. Середній розмір субсидії становить 1 тис. 319  грн., що в 6 разів більше ніж в 2014 році (228 грн.).

За рахунок коштів міського бюджету 214 сімей міста, які опинилися в складних життєвих обставинах, отримали матеріальну допомогу на загальну суму 1,2 млн. грн., що більше в 6,5 рази ніж в 2014 році, в тому ж числі надано допомогу на лікування 29 дітей на суму 127,7 тис. грн.  

8 684 ветерани війни своєчасно отримали щорічну грошову допомогу на загальну суму 6 млн. грн.

118 Почесним донорам надано пільги на безоплатний проїзд електротранспортом на загальну суму 94,5 тис. грн.

Програму «Місто Суми – територія добра та милосердя» профінансовано на 9,6 млн. грн.

Враховуючи, що на забезпечення ліками постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, з державного та обласного бюджету при потребі 3 млн. грн. було виділено лише 13%, міська влада додатково виділила аптечним установам 200,0 тис. грн., становить 1/3 від всього обсягу виділених коштів, які і профінансовано (204 «чорнобильці» отримали ліки за рахунок коштів міського бюджету).

Сумським міським територіальним центром соціального обслуговування «Берегиня», на утримання якого з міського бюджету виділено 5,3 млн. грн., надано послуги понад 3 тисячам одиноким мешканцям міста та інвалідам, в тому числі на дому 958 осіб.

Допомога переселенцям з тимчасово окупованих територій

На обліку перебуває 2 570 осіб, які переміщені з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції. Виплати щомісячної адресної допомоги особам, що переміщуються з районів АТО та окупованої території України проведено 1 798 сім’ям на загальну суму майже 22,2 млн. грн.

Організовано роботу по оформленню документів щодо надання грошової допомоги постраждалим особам та особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції.

48 переселенців отримали допомогу на загальну суму 74,7 тис. грн.

Допомога учасникам бойових дій у зоні проведення АТО

1 033 особи, які приймають або приймали участь в проведенні АТО, та члени їх родин протягом року отримували за рахунок коштів міського бюджету пільги при оплаті за житлово-комунальні послуги (в 2015 році профінансовано  316,0 тис. грн.).

1 448 учасників бойових дій з числа учасників АТО та 35 сімей загиблих під час проведення АТО користуються пільгами як за рахунок коштів як державного так і міського бюджетів.

Зі всіма учасниками бойових дій з числа учасників АТО опрацьовано їх право на отримання різних видів державних соціальних гарантій та додаткових пільг з міського бюджету.

Так, 114 осіб взяті на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням (45 отримали путівки), 8 чол. забезпечено технічними засобами реабілітації, направлені на психологічну реабілітацію - 33, отримали послуги з професійної адаптації – 10 учасників АТО.

Щомісяця 18 дітям, батьки яких загинули при виконанні службового обов’язку або померли в період проходження військової служби під час АТО, надається грошова допомога в розмірі прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку. Надання даної допомоги впроваджено з 01.07.2015. Всього перераховано 126,4 тис. грн.

Оформлено документи та виплачено за рахунок коштів міського бюджету одноразову матеріальну допомогу на загальну суму 3,7 млн. грн., а саме: 20 сім’ям загиблих, 21 дитині, батьки яких загинули (померли) під час проведення АТО; 46 членам сімей загиблих на поліпшення житлово-побутових умов проживання; 25 сім’ям на виготовлення, встановлення намогильної споруди та елементів благоустрою на могилі загиблого.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2015 року №348 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво (придбання) житла для сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередньо участь в антитерористичні операції, а також інвалідів І-ІІ групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов» придбано 4 однокімнатні квартири та 1 двокімнатну квартиру.

Придбано квартиру учаснику антитерористичної операції, який втратив функціональні можливості ніг.

У вересні 2015 року Сумською міською радою створено Центр надання соціально-медичних, психологічних послуг учасникам антитерористичної операції та членам їх сімей. На сьогодні проводиться відповідна робота по організації роботи даного Центру.

Надано додаткових пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги 14 сім’ям загиблих в Афганістані воїнів - інтернаціоналістів, 1 Почесному громадянину міста Суми, 628 Почесним донорам України, 123 сім’ям інвалідів по зору 1, 2 групи інвалідності (всього 182 особи), 33 сім’ям, в яких виховуються онкохворі діти, 216 інвалідам з дитинства 1, 2 групи та дітям – інвалідам з діагнозом ДЦП, а також 35 сім’ям загиблих під час проведення антитерористичної операції; 1033 учасникам антитерористичної операції та членам їх сімей (по оплаті за: послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій; вивозу твердих побутових відходів та рідких нечистот; водопостачання та водовідведення) та 1 сім’ї (2 особам) батьків загиблого мешканця міста Суми – Героя України, смерть якого пов’язана з участю в масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року. Протягом 2015 року на надання вищезазначених пільг з міського бюджету профінансовано 1,6 млн. грн.

Охорона здоров’я

Протягом 2015 року галузь «Охорона здоров’я» з урахуванням видатків бюджету розвитку профінансована на загальну суму 233,5 млн. грн. Загальна сума фінансування  галузі порівняно  з аналогічним періодом минулого року збільшилась на 62,2 млн. грн.

У структурі фінансування галузі основну частку зайняла амбулаторно-поліклінічна допомога – 48,4 %; стаціонарна допомога – 45,9 % та 5,6 % – витрати на придбання медикаментів та витратного матеріалу для хворих на хронічну ниркову недостатність для проведення амбулаторного діалізу.

Фінансування на відшкодування витрат, пов’язаних з відпуском лікарських засобів безоплатно і на пільгових умовах в 2015 році становило 11 млн. грн. У порівнянні з 2014 роком видатки збільшились на 7,9 млн. грн.

У 2015 році придбання медичного обладнання профінансовано на 10,6 млн. грн., у тому числі:

  • для міської лікарні № 1 придбано обладнання на суму 5 млн. грн. (рентгенографічні та флюорографічні системи, операційне та лабораторне обладнання) .
  • для міської лікарні № 4 придбано обладнання на суму 828,0 тис. грн. (4 кардіографи та апарат УЗД).

Додам, що у цій лікарні вперше серед бюджетних закладів Сум впроваджено ультразвукову діагностику судин шиї, що дає змогу покращити якість діагностики та лікування судинних захворювань головного мозку (до цього часу дане обстеження проводилося виключно у приватних клініках). 

  • для міської лікарні № 5 придбано обладнання на суму 552,1 тис. грн. (операційне та реанімаційне обладнання);
  • для дитячої лікарні Святої Зінаїди придбано обладнання на суму 2,2 млн. грн. (рентгенографічна та флюорографічна системи та фізіотерапевтичне обладнання). У 2015 році в рентгенкабінеті дитячої поліклініки №2почав працювати новий рентгендіагностичний комплекс.
  • для міського пологового будинку № 1 придбано сучасний апарат ультразвукового дослідження вартістю 1,5 млн. грн.
  • для міської стоматологічної поліклініки придбано сучасну стоматологічну установку для обслуговування ветеранів війни та стоматологічний рентгенапарат на суму 185,6 тис. грн.;
  • для Центру первинної медико-санітарної допомоги № 3 придбано фізіотерапевтичне медичне обладнання на суму 154,7 тис. грн., що дасть можливість покращити надання медичних послуг населенню на первинному рівні.

З метою забезпечення безаварійної роботи лікувально-профілактичних закладів у 2015 році придбано та встановлено два дизель-генератора на суму  557,6 тис. гривень (у тому числі для лікарні № 5 та дитячої лікарні Святої Зінаїди).

У 2015 році  галуззю проведено ряд капітальних ремонтів приміщень та будівель лікувально-профілактичних закладів на суму 9,1 млн. грн., у тому числі:

  • виконані капремонти лікарняних ліфтів на суму 577,4 тис. грн.;
  • виконано капітальний ремонт приміщень на суму 6,2 млн. грн.;
  • проведені капітальні ремонти систем теплопостачання, водопостачання та водовідведення, електромереж – 1,1 млн. грн.;
  • виконані капітальні ремонти покрівель на суму 1,2 млн. грн.            

У 2015 році впроваджувалися заходи щодо енергозбереження: заміна віконних блоків на енергозберігаючі; встановлення енергозберігаючих освітлювальних приладів; замінено застаріле газоспоживаюче  обладнання на нове електричне.

Молодіжна політика. Спорт

За підсумками 2015 року всіма видами фізкультурно-оздоровчої роботи охоплено 46,5 тис. сумчан, з них віком від 6 до 18 років – 13,3 тис. осіб, що складає 16,4 % від загальної чисельності населення міста Суми.

У спортивно-масових заходах взяло участь близько 10 тис. учасників.

У місті працюють 48 спортивних клубів, в яких займається 11 тис. осіб. Сумською міською радою розроблено схему генерального плану з реконструкції стадіону «Авангард» Завершено капітальний ремонт спортивного залу та адміністративного приміщення ДЮСШ «Фрунзенець» та придбано музичний центр для відділення спортивної гімнастики та аеробіки.

Проведено реконструкцію адміністративних приміщень ДЮСШ єдиноборств по вул. Металургів, 17 (310 тис. грн.) та придбано спортивний інвентар (50 тис. грн.).

Проведено ремонт 2-го поверху адміністративного приміщення КП «Муніципальний спортивний клуб з хокею на траві «Сумчанка» у дитячому парку «Казка» ( 300,0 тис. грн.).

У місті зареєстровано близько 660 громадських об’єднань, з них в напрямку молодіжної політики працює до 90 організацій.

Сумський міський центр дозвілля молоді реалізуються програми для студентської молоді «Школа молодіжного лідера», «Студентські лідерські поєдинки», «Школа права та адвокатів», всеукраїнський фестиваль рок-н-ролу «Rebel Fest», Sumy Extreme Style, брейкданс фестиваль «Люті танці», тренінгові програми по написанню проектів з використання сучасних методів неформальної освіти.

На виконання заходів програми «Молодь міста Суми» міським бюджетом на 2015 рік було виділено 1,4 млн. грн.

У 2015 році в органах місцевого самоврядування успішно пройшли стажування 58 молодих сумчан.