Надрукувати
Перегляди: 7868

Шановні депутати, сумчани!

 

Сьогодні я звітую перед вами – підбиваю підсумки роботи виконавчого комітету міської ради за 2013 рік. Буду говорити про те, що вдалось досягти, та означу найбільші проблеми, які позначились на розвитку Сум, а, подекуди, і загальмували його. Нагадаю, що відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчі органи міської ради мають як власні, так і делеговані державою повноваження.

1394784299 slayd1

Отже, 2013-й. На відміну від нинішнього, минулий фінансовий рік ми розпочали з затвердженим міським бюджетом. Це давало нам деяку впевненість. Хоча, як відомо, показники бюджету (особливо його дохідної частини), які були нам «спущені» згори, відповідно до норм чинного Бюджетного Кодексу, були завищені.

Тепер, коли ми маємо не прогнозовані, а фактичні результати виконання бюджету міста, можемо впевнено заявити: розрахунки Мінфіну виявились хибними. Хибними майже на 60 млн. грн. Більш того, на фінансування видатків на виконання делегованих державою повноважень нам не додали 44,6 млн. грн., у т.ч. на галузі соціально-культурної сфери (освіту, охорону здоров’я, соціальний захист, фізичну культуру і спорт) – на 18,5 млн. грн., що змусило направляти на видатки I кошика частину (35,5%) власних доходів бюджету міста (доходів II кошика)

Отже, щоб виконати делеговані державою повноваження (а це – утримання всієї бюджетної сфери, в тому числі виплата заробітної плати, оплата комунальних послуг, харчування, медикаменти, пально-мастильні матеріали тощо), ми змушені були урізати інші статті витрат, за які планували вирішити важливі для життя міста та його мешканців проблеми, та брати у держави (на латання «дірок») середньострокові позики. Останніх, за підсумками 2013 року, у держави взяли 53,7 млн. грн. І це – найбільший показник, у двічі більший ніж за всі попередні роки разом узяті.

Друга складова, з якою ми розпочали рік, – кредиторська заборгованість самої держави в особі того ж Мінфіну через установи Держказначейства – за виконані нашими підприємствами та підрядними організаціями роботи. На кінець року цей борг склав понад 31,1 млн. грн. Але й у таких умовах ми працювали. А тепер суто мовою цифр.

 

Бюджет 

 

Доходи. На 2013 рік міський бюджет (сумарно за всіма кошиками і надходженнями з бюджетів інших рівнів) становив понад 1 млрд. грн.

Виконання доходної частини міського бюджету склало 996,1 млн. грн., або 95% до плану (але на 17,1 млн. менше показників 2012 року).

Зокрема, до загального фонду зібрали 862,2 млн. грн. (93,8%), з них дотації та субвенції склали 291,4 млн. грн.

1394784289 slayd2

До спеціального фонду надійшло 133,9 млн. грн. (104,2% плану), з них: 12,4 млн. грн. (36,3%) – були офіційні трансферти.

Із 996,1 млн. грн., власні та закріплені доходи бюджету становлять 570,9 млн. грн. (або 91,5% річного плану). І це на 14,6 млн. грн. більше за показники 2012 року. Втім, сума цих надходжень не «дотягує» до затверджених показників 2013-го на 53,1 млн. грн. (8,5%), у тому числі по податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) отримали «мінус» 55,8 млн. грн. (тобто недобрали 11,2%).

1394784333 slayd3

Чому зібрали менше? Причини об’єктивні:

1)  скорочення кількості штатних працівників на наших підприємствах: за інформацією управління фінансів, економіки та бюджету, за останні 5 років працюючих у Сумах поменшало на 18 тис. осіб, у тому числі понад 3,3 тис. осіб упродовж 2013 року. Тож не дивно, що зростання показників по ПДФО є незначним (порівняно з 2012 роком) – на 14,5 млн. грн., або лише на 3,4%;

1394784306 slayd4

2)  скорочення обсягів реалізованої промислової продукції: за 2013 рік на 6,9% (із них на 33,5% у хімічній галузі; та на 24,5% – машинобудуванні), а вони для Сум є «профільними», тобто такими, що формують бюджет міста;

3)  переважно, низька зарплата у наших сумчан (у тому числі істотне уповільнення темпів її зростання) та заборгованість з її виплати (29, 1 млн. грн.): перше пов’язано з тим, що чимало підприємств перевело своїх працівників на неповний робочий день через відсутність замовлень на підприємствах; крім того, знизився попит і купівельна спроможність городян; друге пов’язане з банкрутством підприємств, адже левова частка заборгованості з виплати заробітної плати (91,8%) належить саме таким суб’єктам господарювання.

Комунальні підприємства з початку року до міського бюджету перерахували 410,8 тис. грн. податку на прибуток (в т. ч. авансові внески з податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності – 88,9 тис. грн.), що відповідає 145,6% до річного плану та на 618,9 тис. грн. менше надходжень 2012 року.

Причиною зменшення надходжень можна назвати такі:

Так, в 2013 році порівняно з 2012 роком надходження по податку на прибуток зменшились по: КП «Сумське міське БТІ» на 321,4 тис. грн., або на 70,1%; КП «Зелене будівництво» на 80,2 тис. грн., або на 97,3%; ГВПД Сумської міської СЕС на 35,2 тис. грн., або на 74,7 %; надходження коштів від реалізації майна, що перебувало в податковій заставі ДКП ВЖРЕУ № 4 на 271,9 тис. грн., або на 83,8 відсотків. Але, разом з тим найбільші суми в 2013 році сплатили КП «Сумське міське БТІ» – 136,9 тис. грн., КП «Міськсвітло» – 80,0 тис. грн., КОРП «Дрібнооптовий» – 105,1 тис. грн., КП «Спеціалізований комбінат» – 14,2 тис. грн.

За 2013 рік місцевих податків і зборів зібрано 6 064,9 тис. грн., що становить 92,3% до річного плану, в. т. ч.:

1394784324 slayd5

Адміністративних штрафів за протоколами, що накладаються адміністративною комісією при виконавчому комітеті надійшло 356,8 тис. грн. Це відповідає 59,5% річного плану і на 83,9 тис. грн. менше надходжень 2012 року. За 2013 рік адміністративна комісія провела 47 засідань, на яких розглянуто 3 218 справ, за результатами розгляду попереджено 92 особи, 43 справи закрито (13 справ відповідно до ст. 22 «Можливість звільнення від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення» та 30 справ ст. 247 «Обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення» Кодексу України про адміністративні правопорушення). До Державної виконавчої служби (ДВС) передано 2 871 справу на суму 978,3 тис. грн., з них стягнуто на користь міського бюджету – 97,4 тис. грн., що складає 10,0 відсотків.

За інформацією сектору з питань забезпечення роботи адміністративної комісії основним джерелом надходження є штрафи накладені за порушення правил благоустрою, але слід відзначити, що 60% адміністративних протоколів складено на осіб, в яких:

Підтвердженням цього є те, що за 2013 рік понад 118 справ на 24 сумчан повернуто без виконання у зв’язку з відсутністю майна, на яке можливо звернути стягнення. Зазначу, що 503 справи повернуто в ДВС на доопрацювання для зазначення індивідуального ідентифікаційного номера боржника.

Надходження реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців з початку року становлять 73,7 тис. грн., що відповідає 42,1% затвердженого на рік плану та на 96,9 тис. грн. менше надходжень 2012 року. Пояснюється такий показник тим, що з 1 липня 2013 року кошти зараховуються до Державного бюджету України.

Державного мита надійшло 307,8 тис. грн., що відповідає 75,1% річного плану і на 112,0 тис. грн. менше надходжень 2012 року. Причина – зменшення надходжень державного мита, що сплачується за місцем розгляду та оформлення документів, у тому числі за оформлення документів на спадщину і дарування.

Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності з початку року склали 10 147,8 тис. грн., що відповідає 112,8% затвердженого на рік плану, та на 106,6 тис. грн. менше надходжень за 2012 рік.

Збору за першу реєстрацію транспортних засобів надійшло 1 713,8 тис. грн. (83,8 % до плану на рік), в т.ч.: збору за першу реєстрацію колісних транспортних засобів (юридичних осіб) – 257,2 тис. грн. (190,5%); збору за першу реєстрацію колісних транспортних засобів (фізичних осіб) – 1 456,0 тис. грн. (76,2%); збору за першу реєстрацію суден (фізичних осіб) – 0,6 тис. гривень.

Екологічного податку зараховано 2 883,7 тис. грн., що становить 103,0% до річного плану та на 63,2 тис. грн. більше надходжень 2012 року.

1394784299 slayd6

Зазначимо що складна ситуація з наповненням бюджету склалась не лише у Сумах про це свідчать дані щоквартального моніторингу, котрий проводить управління фінансів, економіки та бюджету.

Так, за підсумками моніторингу виконання доходної частини бюджетів по 12 містах України, відсоток виконання доходів загального фонду (без трансфертів) досить не високий (85,2% 101,1%), в тому числі закріплених доходів (80,5% 103,1%).

При цьому, найгірший показник виконання затверджених обсягів власних і закріплених доходів спостерігається у Чернігові – 85,2% плану (417, 8 млн. грн.), Черкасах – 89,1% (486 ,4 млн. грн.), Івано-Франківську – 89,4% (388,9 млн. грн.).

Краще за Суми спрацювали: Рівне – 101,1% (394,9 млн. грн.), Вінниця – 97,6% (414, 2 млн. грн.), Херсон – 96,3% (423, 9 млн. грн.).

Отже, можна зробити висновок, що ситуація, яка склалася з виконанням бюджетів притаманна багатьом українським містам, що свідчить про завищені розрахунки Міністерства фінансів України, які враховувались при визначенні міжбюджетних трансфертів.

Але, є суттєва відмінність нашого міста від інших. Якщо порівняти абсолютні цифри, тобто загальну суму зібраних коштів у чистому вигляді, то місто Суми – безумовний лідер. Нагадаю, що наш обсяг власних і закріплених доходів за підсумками 2013 року склав 570,8 млн. грн. – жодне з 12 міст, крім Полтави – 617,2 млн. грн., з кількістю населення до та навіть більше 300 тис. осіб такої планки не досягло. Якщо ж зробити перерахунок зібраних власних і закріплених доходів на «душу населення», то Суми посідають ІІ місце в Україні після Донецька. Більш того, у 2013 році ми віддали на підтримку інших регіонів 24,1 млн. грн. – так званого вилучення до державного бюджету. Тобто, у 2013 році ми прогодували не лише себе, але й допомагали іншим регіонам.

1394784305 slayd7

Програми

 

Навіть в умовах жорсткої економії нам вдалось вишукати кошти на виконання пріоритетних завдань міських цільових програм. Зокрема, на виконання та погашення кредиторської заборгованості станом на 1 січня 2013 року по 45 програмах (в тому числі по 31-й діючій) у межах видатків головних розпорядників бюджетних коштів спрямували 119 043,9 тис. грн. (по загальному фонду – 71 343 тис. грн., спеціальному – 47 700,9 тис. грн.).

У тому числі на такі основні, як:

1394784327 slayd8

Надання адміністративних послуг

 

З травня 2012 року відкрив свої двері «Центр надання адміністративних послуг у місті Суми». Тут працюють наступні структурні підрозділи виконавчого комітету: Департамент інфраструктури міста, Департамент містобудування та земельних відносин, управління підприємництва та споживчого ринку, відділ у справах сім’ї, молоді і спорту, Служба у справах дітей, відділ з організації діяльності ради.

Крім того, в роботі Центру беруть участь територіальні підрозділи 9 центральних органів виконавчої влади, які надають консультативні послуги.

Центр протягом 2013 року підписав Угоду про співробітництво з управлінням державної міграційної служби України в Сумській області та Угоду про спільну діяльність з Реєстраційною службою Сумського міського управління юстиції.

Якщо за 2012 рік через Центр було надано 61554 адміністративних послуг (з них 53883 адміністративних послуги надано державними реєстраторами відділу реєстраційних процедур Центру), то за 2013 рік – 42010 адміністративних послуг (23540 послуг надані державними реєстраторами відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців реєстраційної служби Сумського міського управління юстиції). Крім того, зменшення кількості послуг наданих державними реєстраторами пояснюється тим, що в 2012 році суб’єкти господарювання відповідно до вимог законодавства масово змінювали КВЕД – 2005 на КВЕД – 2010, а в 2013 році таку реєстраційну дію проводили близько 20 відсотків діючих суб’єктів господарювання.

1394784314 slayd9

Відповідно до Законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» державні адміністратори управління «Центр надання адміністративних послуг» здійснюють видачу документів суб’єктам господарювання на отримання 144 видів документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності.

Разом з тим, дозвільному центру Сумської міської ради надані повноваження обласного дозвільного центру, а саме: обслуговування суб’єктів господарської діяльності з питань видачі документів дозвільного характеру регіональними дозвільними органами. Тобто суб’єкти господарювання області, які мають наміри отримати документи дозвільного характеру можуть звертатися безпосередньо до державного адміністратора відділу дозвільних процедур Центру Сумської міської ради.

 

Регуляторна діяльність

Питання реалізації покладених на виконавчий комітет Сумської міської ради повноважень у здійсненні державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності знаходиться на постійному контролі. Відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою реалізації принципів державної регуляторної політики структурними підрозділами виконавчих органів Сумської міської ради проводилася робота, спрямована на:

Згідно з вимогами статті 7 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» на 2013 рік був затверджений план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів виконавчих органів Сумської міської ради, до якого протягом року за пропозиціями розробників вносилися зміни та доповнення залежно від необхідності врегулювання тих чи інших питань, змін у законодавстві тощо.

Так, протягом року до плану було включено 19 проектів регуляторних актів, фактично підготовлено та оприлюднено 19, з яких прийнято 16, у т.ч. за розробниками:

1394784376 slayd10

Два проекти регуляторних актів, що згідно з планом були підготовлені та оприлюднені – «Про тарифи на послуги перевезення КП «Електроавтотранс», «Про тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, що працюють в режимі маршрутного таксі» – були зняті з обговорення. По ще одному – «Про положення про порядок організації руху транспортних засобів вулицями Соборна, Воскресенська та провулками Терезова, 9 Травня в місті Суми» – станом на кінець року ще не закінчився термін надання зауважень та пропозицій.

Стосовно кожного проекту регуляторного акта розробники готували повідомлення про оприлюднення, аналіз регуляторного впливу, які разом з проектом регуляторного акта оприлюднювалися на офіційному сайті Сумської міської ради та у «Офіційному віснику Сумської міської ради» з метою одержання зауважень і пропозицій та визначення доцільності прийняття.

Протягом року було скасовано 9 актів. Станом на 01.01.2014 у загальному реєстрі діючих регуляторних актів виконавчого комітету Сумської міської ради, розміщеного на офіційному сайті у розділі «Регуляторна діяльність», налічується 33 відповідні документи.

Протягом року проводилося повторне/періодичне відстеження результативності діючих регуляторних актів згідно з затвердженим рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 19.03.2013 №118 планом підготовки звітів про відстеження результативності діючих регуляторних актів виконавчого комітету Сумської міської ради на 2013 рік.

Зокрема, планом було передбачено підготовку 6 звітів про відстеження результативності, який повністю виконано. Звіти підготовлені та оприлюднені на офіційному сайті Сумської міської ради.

На 2014 рік складені та затверджені план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів виконавчих органів Сумської міської ради та план-графік відстеження результативності діючих регуляторних актів.

 

Земля, майно

 

План по надходженню плати за землю виконано в сумі 109 054,1 тис. грн., що складає 101,6% до плану на рік та на 1 806,3 тис. грн. перевищує надходження за 2012 рік. Зростання надходжень відбулося за рахунок приведення у відповідність з вимогами статті 288 Податкового кодексу України чинних договорів оренди землі (узгодження податкового зобов’язання та укладання договорів оренди земельної ділянки у розмірі не нижче 3-х кратного розміру земельного податку).

Згідно даних управління містобудування та земельних відносин, протягом 2013 року проводилася робота щодо внесення змін до діючих договорів оренди земельних ділянок у частині розміру орендної плати. З метою приведення у відповідність з вимогами статті 288 Податкового кодексу України чинних договорів оренди землі Сумською міською радою були прийняті рішення від 25 липня 2012 року № 1689-МР, від 28 листопада 2012 року № 1919-МР, від 19 червня 2013 року № 2449-МР та від 04 грудня 2013 року № 2870-МР «Про внесення змін до чинних договорів оренди земельних ділянок у частині розміру орендної плати».

На виконання вимоги статті 188 Господарського кодексу України, орендарям були направлені пропозиції щодо внесення змін до договорів оренди земельних ділянок. По орендарям, які відмовились від внесення змін або не надали відповіді, проводилася позовна робота щодо внесення змін до договорів оренди в судовому порядку.

За даними управління містобудування та земельних відносин станом на 01.01.2014 року в місті налічується 1 608 діючих договорів оренди земельних ділянок на загальну площу 816,8005 га.

1394784370 slayd11

Ще один важливий для міста крок – поновлення земельних аукціонів. За підсумком торгів, які відбулись 18 грудня, й де були виставлені два лоти, до бюджету міста ми вже отримали додаткові понад 4 млн. грн. А ще близько півмільйона гривень має надійти впродовж уже поточного року в якості орендної плати та земельного податку.

З початку року обсяг заборгованості за оренду комунального майна до міського бюджету зменшився з 5 475,2 тис. грн. до 5 444,9 тис. грн., тобто на 30,3 тис. гривень.

Управління майна комунальної власності постійно веде претензійно-позовну роботу по стягненню заборгованості з орендної плати, дострокове розірвання договорів оренди та примусове виселення з приміщень. За 2013 рік управлінням майна комунальної власності Сумської міської ради подано 32 позови до Господарського суду Сумської області:

Крім того, на розгляді в суді знаходиться справа (по 3-ох договорах оренди) про стягнення заборгованості у розмірі 279,6 тис. грн., що розпочата в 2012 році.

Управління майна комунальної власності готує матеріали для подання позовних заяв (3 позови) до Господарського суду Сумської області про розірвання договорів оренди і виселення із займаних нежитлових приміщень та стягнення заборгованості по 6 боржниках на загальну суму 52,6 тис. гривень.

Станом на 01.01.2014 на виконанні у відділах ДВС знаходяться накази про стягнення заборгованості по 45 боржниках на загальну суму 3,9 млн. гривень. Так, за 2013 рік відділами ДВС стягнуто та перераховано до міського бюджету 112,1 тис. грн. заборгованості за оренду комунального майна.

В 2013 році до прокуратури м. Суми надано документи для подання позовних заяв до суду про стягнення заборгованості за оренду комунального майна по 19 договорах оренди, з яких:

В 2013 році до міського бюджету надійшло 123 тис. грн. від реалізації безхазяйного майна, знахідок, спадкового майна, майна, одержаного територіального громадою в порядку спадкування чи дарування, а також валютних цінностей і грошових коштів, власники яких невідомі. Це відповідає 110,8% річного плану та на 104 тис. грн. менше надходжень 2012 року і пояснюється зменшенням попиту населення на придбання безхазяйного майна через його незадовільний стан.

 

Видатки

1394784393 slayd12

Практично все – понад 85% (або 760 248,3 тис. грн. з 985 983,6 тис. грн.) склали видатки соціального призначення. Тобто, фінансування таких галузей як освіта, охорона здоров’я, соціальний захист, яке ми проводимо на виконання делегованих нам державою повноважень.

 

ЖКГ

 

Поряд з видатками соціального спрямування у 2013 році збережено пріоритетність фінансування з міського бюджету галузі «Житлово-комунальне господарство», видатки по якій склали 55 856,3 тис. грн., у т.ч. за загальним фондом – 36 809,2 тис. грн., спеціальним – 19 047,1 тис. гривень.

Прикро, що у зв’язку з не проведенням органами Державної казначейської служби України оплати платіжних доручень за виконані роботи, склався досить низький рівень виконання запланованих показників видатків галузі та утворилася значна кредиторська заборгованість станом на 1 січня 2014 року за виконані роботи (11 913,9 тис. грн., у т.ч. загальний фонд – 6 449,7 тис. грн., спеціальний фонд – 5 464,2 тис. грн.).

1394784341 slayd13

Так, видатки на капітальний ремонт житлового фонду (у т.ч. ОСББ) склали 9 369,8 тис. грн., з них загального фонду – 106,0 тис. грн. (51,5% річних призначень), спеціального фонду (бюджету розвитку) – 9 263,8 тис. грн. (70,2%). Виконані наступні роботи з капітального ремонту житла:

 

Видатки на благоустрій міста склали 39 658,1 тис. грн. (65,2 % річних призначень), у т.ч. загального фонду – 34 132,9 тис. грн. (75,7 %), спеціального фонду (бюджету розвитку) – 5 525,2 тис. грн. (35,1 %), з них за основними напрямками:

1394784346 slayd14

За рахунок коштів загального фонду надано 2 250,0 тис. грн. фінансової підтримки КП «Міськводоканал» Сумської міської ради (100,0% передбаченої на рік суми) та 320,3 тис. грн. КП «Сумижилкомсервіс» Сумської міської ради (100,0% річного плану), КП «Електроавтотранс» – 5 568,8 тис. грн. (100,0% річних призначень).

За рахунок коштів спеціального фонду в сумі 76,7 тис. грн. придбано та змонтовано систему санкціонованого в’їзду автотранспорту з пров. Терезова на вул. Воскресенську.

Таким чином, попри направлення значної частини власних доходів на виконання делегованих повноважень, торік нами збережено пріоритетність фінансування з міського бюджету ЖКГ міста.

Загальна сума коштів, яка була затверджена в міському бюджеті (з урахуванням внесених змін) на потреби галузі, зокрема, на благоустрій міста та капітальний ремонт житла – 74,3 млн. грн., є третім показником по Україні серед подібних Сумам 12 обласних центрів після Вінниці – 92,4 млн. грн., Миколаєва – 88,2 млн. грн., а порівняно з Рівно – взагалі втричі більше (у них лише 23 373,4 тис. грн.). Така сама ситуація й по затверджених обсягах капітальних вкладень: Суми – 45,9 млн. грн., Івано-Франківськ – 85,9 млн. грн., Вінниця – 67,4 млн. грн.

 

Соціальна сфера

1394784366 slayd15

Освіта. Традиційно «найдорожчою» була освіта. У 2013 році видатки на її потреби склали 311,1 млн. грн. (у тому числі 281,4 млн. грн. – по загальному фонду): переважно (майже 95%) це заробітна плата з нарахуваннями, оплата комунальних послуг, харчування дітей.

При цьому, нам вдалось провести й поточні, й капітальні ремонти, й оновити матеріально-технічну базу закладів – аби нашим шановним вчителям і їхнім підопічним було затишно навчати та навчатись.

Отже, з решти коштів – 5% ми витратили, зокрема, так.

По-перше, спрямували їх на виконання різних видів ремонтно-будівельних робіт (2365,1 тис. грн.), з яких:

По-друге, спрямували кошти депутатів (747,4 тис. грн.), як передбачені у міському бюджеті на виконання виборчих програм і доручень виборців, на придбання обладнання та виконання різних видів робіт, зокрема:

По-третє, винайшли можливість придбати за кошти міського бюджету мультимедійний комплекс для ЗОШ №27 (27 тис. грн.) і спрямувати додаткові депутатські кошти у сумі 97,5 тис. грн. – на комп’ютерну техніку.

Крім того, за рахунок капітальних вкладень виконані роботи з реконструкції актового залу ЗОШ №22 (0,5 млн. грн.), каналізаційної системи ДНЗ № 27 (0,35 млн. грн.).

Іще вагоме досягнення: за «освітянські» кошти торік ми змогли у садочках міста відкрити 14 додаткових груп, а у 3 садочках – групи короткотривалого перебування. Це дало змогу створити 300 нових місць. Для Сум, де останнім часом зростає підвищується попит на дошкільну освіту, таке – значимий результат.

Більш того, на майбутнє ми збираємось (попри звинувачення деяких міністерських клерків у, начебто «роздутій» освітньої мережі) будувати нові садочки, або, як мінімум, відкривати нові групи. Так, зокрема, виготовили проект на реконструкцію добудови колишнього д/с №20 «Яблунька».

 

Соціальний захист. Другим за обсягом видатків іде соціальний захист. У минулому році ми його профінансували на 281,3 млн. грн. Це означає, що саме на таку суму ми фактично підтримали жителів нашого міста. Тобто тих, які підпадають під категорію найбільш вразливих.

За інформацією управління соціального захисту, їх у нас близько 40 тис. родин (або понад 36%). Упродовж року призначено субсидії понад 15 тисячам сімей на суму 14,6 млн. грн. На кінець 2013-го таким видом «пільги» користувалось майже 11 тисяч сімей, або кожна 10-та родина міста.

Також видатки по лінії соціального захисту були спрямовані на утримання КУ «Сумський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) «Берегиня», (4,2 млн. грн.) та Центру реінтеграції бездомних осіб (0,8 млн. грн.). Послугами першого скористалось понад 2,5 тисячі самотніх та які живуть самі мешканців міста, інвалідів; другого – 500 осіб.

 

Охорона здоров’я. Утримання мережі лікувально-профілактичних закладів Сум у 2013 році обійшлось міському бюджету у 175,2 млн. грн. (у тому числі 9,4 млн. грн. – за рахунок власного гаманця бюджетних установ).

Отже ці видатки пішли на першочергові потреби галузі: лікування пацієнтів (стаціонарно, амбулаторно) та покращення матеріально-технічної бази медичних закладів, зокрема:

 

Культура. Її видатки склали 26,2 млн. грн. Крім виплати зарплати з нарахуваннями та оплати комунальних та інших послуг кошти спрямовувались, зокрема, на:

Також ремонтували приміщення інших бібліотечних філій (№1 та №8) і класів у художній школі ім. Лисенка та музичних школах (№ 3 та №4). Загальний кошторис цих робіт склав 333,9 тис. грн.

Для покращення умов навчання у художній школі, придбали для неї телевізор, мольберти та учнівські меблі; для дитячої музичної школи №4 – комплект меблів для роздягальні та шафу для музичних інструментів. Оновили музичні інструменти у школах №2 та №4.

А також відкрили: у музичній школі №4 естрадний відділ, а у трьох мікрорайонах (при загальноосвітніх школах №№22, 24 та 25) – філії художньої школи (34 тис. грн.).

Провели реконструкцію приміщення Муніципальної галереї (148 тис. грн.). і 737,8 тис. грн. спрямували на організацію та проведення понад 30-ти культурно-мистецьких заходів, у тому числі трьох міжнародних фестивалів «Органум», «Бах-фест», «Булат»); двох всеукраїнських («Сурми України», «Писанковий сад»).

Із метою просування позитивного іміджу Сум, як туристично привабливого міста, забезпечили підготовку та виготовлення рекламно-інформаційної продукції серії «Суми туристичні», а саме листівок «Суми ласкаво запрошують» та туристичної карти «Україна. Суми». Взяли участь у виданні кількох буклетів і журналів – про Суми і його жителів.

 

Фізична культура і спорт. Видатки за цим напрямком склали 10,4 млн. грн. За них жили та працювали 6 комунальних ДЮСШ, 7, які отримують фінансову підтримку з міського бюджету; КП МСК з хокею на траві «Сумчанка»; міський центр фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх». Також за рахунок коштів бюджету розвитку виконані роботи з капітального ремонту ігрової зали №2 на стадіоні «Авангард» разом із глядацькими трибунами та даху спортивної споруди (близько 0,5 млн. грн.) та реконструкцію спортивної зали школи єдиноборств по вул. Зеленко, 4 (0,4 млн. грн.).

Крім того, побудували 12 дитячих та спортивних майданчиків та 1 реконструювали в парку «Казка» (понад 0,7 млн. грн.). Наразі тривають роботи (будівництво трансформаторної підстанції) зі спорудження Льодового палацу, виготовлена проектно-кошторисна документація на будівництво закритих тенісних кортів (друга черга). Провели впродовж року 125 спортивних заходів (витратили коштів міського бюджету майже 0,3 млн. грн.).

Загалом мережа спортивних установ і закладів міста Суми – це 25 ДЮСШ та 49 клубів спортивного та спортивно-оздоровчого спрямування.

 

Молодіжна політика та оздоровлення учнівської молоді. Почнемо з другого – оздоровлення. Літній відпочинок школярів і поліпшення їхнього стану здоров’я міський бюджет профінансував з загального фонду торік на 1 466,6 тис. грн., що на 165,3 тис. грн. більше, ніж було витрачено у 2012 році. Це, передусім, здешевлення вартості путівок і харчування дітей. Торік у нас працювало 60 закладів відпочинку, у тому числі 6 заміських і 54 «пришкільних». Відправляли також дітей на відпочинок за межі області, зокрема, до всеукраїнських оздоровниць і, навіть, за кордон.

Загалом по лінії управління освіти та науки, а також відділу у справах сім’ї, молоді та спорту вдалось оздоровити 16 тис. 693 дітей шкільного віку, що становить 80% від усієї їх кількості (це на 5 тис. 146 більше за літо-2012 року), у тому числі 8 тис. 852 дитини (або кожна друга), що була оздоровлена у 2013 році – пільгової категорії.

Молодіжна політика. У 2013 році на забезпечення проведення святкових концертних і розважальних молодіжних програм, конкурсів, фестивалів, КВН, організацію змістовного дозвілля та участі молодіжних творчих колективів в обласних, всеукраїнських фестивалях, конкурсах міський бюджет витратив 80,9 тис. грн.; на проведення заходів центру дозвілля молоді (патріотичного виховання, інформаційних заходів, тренінгів) – 77,3 тис. грн.; і на 22,7 тис. грн. допоміг призовній комісії Сумського міського військового комісаріату.

 

Інвестиції

 

Активно велася робота в напрямку супроводу та сприянню реалізації нових важливих інвестиційних проектів, які знайшли своє відображення в підготовленому управлінням іміджевому інформаційному комплекті «Інвестиційний паспорт міста Суми». Зокрема, у рамках реалізації в місті Суми Національного проекту «Чисте місто» виконавчим комітетом Сумської міської ради було створено робочу групу з реалізації Національного проекту «Чисте місто» в місті Суми. 16 вересня 2013 року Національний проект оголосив про початок залучення інвесторів для будівництва в Україні перших 10-ти екологічних комплексів із переробки ТПВ. З огляду на пропозиції потенційних інвесторів, які виявили бажання взяти участь у реалізації «Національного проекту «Чисте місто» – система комплексів з переробки твердих побутових відходів, термін подання документів та пропозицій було продовжено до 12 листопада 2013 року. 22 листопада 2013 року обрано інвесторів за містами: Київ, Тернопіль, Чернівці, Хмельницький та Кіровоград. До 25 грудня 2013 р. продовжено термін прийняття заявок від інвесторів за містами: Харків, Дніпропетровськ, Суми, Полтава та Вінниця. Пропозиції інвесторів, які хочуть долучитися до реалізації національного проекту «Чисте місто» у Харкові, Дніпропетровську, Сумах, Полтаві та Вінниці будуть розглянуті на засіданні тимчасової робочої підгрупи з відбору інвесторів 21 січня 2014 року.

1394784321 slayd16

Але надії на цей проект марні. У нас у місті Суми є своя реальна концепція з питань поводження з твердими побутовими відходами. Ми її вже реалізовуємо. Але про це іншого разу.

З метою забезпечення інноваційного розвитку, розширення ринків збуту продукції та залучення інвестиційних ресурсів промислових підприємств міста у 2013 році введено в експлуатацію ливарний цех ПАТ «Насосенергомаш» з річною потужністю виробництва 4 тисяч тонн литва. Обсяг інвестицій складає 70,9 млн. грн.; із запланованих 73-х робочих місць створено 59. За рахунок власних інвестицій ТОВ «Гуала Кложерс Україна» введено в експлуатацію виробничий корпус № 2 (II черга) площею 1603,8 кв. метрів. Підприємством ТОВ «Керамейя» введено в експлуатацію ІІ лінія КлінКерам, потужністю лінії 30 млн. ум. од. на рік при інвестиціях близько 100,0 млн. грн., створено 20 робочих місць. Виконано основну частину будівельних робіт по будівництву лінії ТеплоКерам у ТОВ «Керамейя». Підприємством АТ «Технологія» придбано обладнання для встановлення лінії з виробництва мюзле (обсяг внутрішніх інвестицій склав 7,8 млн. грн.). ТОВ «Горобина» впровадила заходів при внутрішніх інвестиціях в обсязі 0,12 млн. грн., у тому числі на введення в дію пристрою дозуючого з транспортером для розливу лікеро-горілчаної продукції, тобто основних джерелом фінансування інвестиційної діяльності залишаються власні кошти підприємств.

Задля суттєвого поліпшення справ, передусім, у житлово-комунальному господарстві міста, торік нами були визначені напрямки першочергового вливання грошей (зокрема, під державні гарантії) та підготовлені чотири проекти:

Обсяг теоретичних капітальних вкладень може скласти близько 66 млн. грн., що практично дорівнює нашому бюджету розвитку (нагадаємо, за підсумками 2013 року він склав 72 млн. грн.). 

 

Звернення громадян

 

Протягом 2013 року до Сумської міської ради надійшло 3652 звернення громадян, що на 2428 звернень (або на 40%) менше, ніж у 2012 році. Усі звернення, а 92% з них, це – письмові, містять 3885 питань різної тематики.

Як і протягом останніх років, у зверненнях сумчан найчастіше постають проблеми житлово-комунальної сфери (2142 звернення), що на 925 менше, ніж у 2012 році.

Найчастіше порушувалися питання обслуговування житлових будинків, ремонту та утримання доріг і тротуарів, благоустрою прибудинкових територій, тарифів на житлово-комунальні послуги.

1394784358 slayd17

Вирішити їх через недостатність коштів позитивно і відразу не завжди було можливо, тому терміни виконання таких звернень продовжувалися та вони включалися до плану роботи на наступний період. У той же час міською владою було задоволено значну кількість скарг з питань житлово-комунального господарства, їх відсоток складає 40% від загальної кількості.

Актуальними для сумчан залишаються питання соціальної сфери – 355 звернень, переважно, надання матеріальної допомоги або отримання різних видів соціальної допомоги.

Значно зменшилась кількість звернень з питань архітектури та будівництва. Так за 2012 рік таких звернень надійшло 835, а за звітний період – 260. Зменшилась кількість звернень з питань земельних відносин з 329 за 2012 рік до 192 за 2013 рік. В основному це питання надання земельних ділянок. Майже вдвічі зменшилась кількість питань щодо поліпшення житлових умов з 329 – за 2012 рік до 168 – за 2013 рік.

Зменшилась також кількість звернень з питань транспорту та зв’язку, охорони здоров’я.

Аналіз роботи зі зверненнями громадян свідчить, що повторних звернень за звітний період не надходило, тоді як загальна кількість колективних звернень за 2013 рік склала 283, що в порівнянні з 2012 роком на 209 звернень менше.

З метою поглибленого вивчення та вирішення існуючих проблем мешканців міста керівництвом міської ради ведеться прийом громадян з особистих питань. За 2013 рік проведено 163 прийоми. На особистий прийом до міського голови та його заступників звернулось 372 сумчанина. Всього громадяни порушили 320 питань, 98 з них вирішено позитивно.

Через онлайн-приймальню до міського голови надійшло 689 звернення, позитивно вирішено 231.

 

І, насамкінець, про глобальне. Говорячи про розвиток, утім не як процес, а стратегію, що вибудовується не один рік, означу найголовніше досягнення Сум – завершення роботи над Генеральним планом, зокрема, затвердження останнього базового документа – «Плану зонування міста Суми», у результаті чого місто отримало актуалізовану містобудівну документацію, де встановлено функціональне призначення ділянок, вимоги до їх забудови, передбачено ландшафтну організацію простору, а також перелік усіх допустимих видів, умов і обмежень.

1394784390 slayd18

До слова, План зонування території є обов’язковим для виконання всіма розташованими на території міста органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціям, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на території міста у разі провадження містобудівної діяльності.

Знову наголошую, вповільнення руху в цьому напрямку загрожувало б зупинкою всієї містобудівельної діяльності в Сумах. І ми не могли собі дозволити такої розкоші. Тож розпочали дану роботу одними з перших в Україні, й чи не найперші її завершили.

Нині створюємо муніципальну геоінформаційну систему – тобто земельний кадастр. Зокрема, зводимо пеерлік земельних ділянок, проектів відведення, містобудівних умов та обмежень, будівельні паспорти, реєстри вулиць та адрес, реєстр декларацій та повідомлень про початок виконання будівельних робіт, декларацій про готовність об`єктів до експлуатації – усе в електронному варіанті. Щоправда, через деякі нестиковки у чинному закнодавсті та складність з фінансуванням, дана робота просувається не надто швидко.

Завдяки поновленим у грудні минулого року земельним торгам, до бюджету міста ми вже отримали додаткові понад 4 млн. грн. А ще близько півмільйона гривень має надійти впродовж уже поточного року в якості орендної плати та земельного податку. Що, знову ж таки, дасть нам певний запас міцності у 2014 році, адже нинішній бюджет – ні чим не кращий (якщо не гірший) за минулорічний: ті ж самі завищені розрахунки по надходженням Загального фонду, зокрема, ПДФО.

1394784310 slayd19

Тож аби гідно пройти 2014 рік, який до того ж узяв старт із нестабільної політичної ситуації в країні, а якщо називати все своїм ім’ям, то справжньої політичної кризи, котра несе за собою економічні негаразди, працювати нам слід удвічі-тричі краще. Але ми впевнені: Суми – вистоять, оскільки ми звикли розраховувати винятково на себе.

 

З повагою, ваш міський голова Геннадій Мінаєв