Надрукувати
Перегляди: 7629

Доброго дня, шановні сумчани!

 

Сьогодні я звітую перед Вами. Звітую про свою роботу за перший рік моєї другої каденції на посаді міського голови. Маючи вже певний досвід звітів, я максимально стисло проінформую Вас:

 

по-перше, – про використання коштів міського бюджету;

по-друге, – про соціальні, комунальні, транспортні та інші послуги.

Ви попередньо мали можливість ознайомитися з інформацією про роботу кожного окремого управління чи відділу Сумської міської ради, отримали підсумкові матеріали виконання програми соціально-економічного розвитку. Отже, наша розмова, не сумніваюся, буде предметною. Пропоную Вам скористатися блокнотами та ручками і фіксувати основні цифри.

Про податки. Почнемо з того, що на території міста Суми до зведеного державного бюджету зібрали всього податків і зборів близько 1,5 мільярди грн. Цифра досить солідна.

З цих коштів до міського бюджету за 2011 рік надійшло 833,4 млн. грн. (94,8%):

до загального фонду – 717,4 млн. (103,1%), з них дотації та субвенції – 222,2 млн. грн. (99,2%));

до спеціального фонду – 116,0 млн. грн. (63,4%), з них: 47,4 млн. грн. (37,3%) – офіційні трансферти, 21,9 млн. грн. (79,8%) – бюджет розвитку.

  

1332250123 image001

  

Традиційно, найсуттєвіші фінансові ресурси надійшли від податку на доходи працюючих сумчан – майже 380,0 млн. грн., (104,5%).

Прогресивно спрацювали, збільшив відрахування до бюджету в 2011 році ПАТ «Сумихімпром» (на 8,0 млн. грн.), ВАТ «СЗНЕМ Насосенергомаш» (на 5,6 млн. грн.), ТОВ СУБП «Укртехносинтез» (на 1,7 млн. грн.), ЗАТ «Технологія» (на 1,5 млн. грн.). На певних підприємствах протягом минулого року впроваджено нові технологічні процеси та види продукції.

 

1332250108 image003

 

Ринок праці у 2011 році був більш-менш стабільним. Слід відмітити зростання середнього розміру заробітної плати штатних працівників за січень - вересень 2011 з 2 072,0 грн. до 2 479,0 грн. (19,6%). Також, у 2011 році в місті створено 9 289 нових робочих місць. Пенсії виплачували вчасно.

Нагадаю, що в минулому році у місті розширилася мережа торгівельних закладів, супермаркетів, закладів ресторанної діяльності.

 

Звіт управління підприємництва, торгівлі, побуту та захисту прав споживачів

 

Цього року відкриються торгові центри «Атріум» на проспекті М. Лушпи, «Мануфактура» на Харківській, «Фестиваль» на розі вулиць Кооперативна та 9-го Травня.

 

1332250125 image005

 

Про землю.

 

Звіт управління земельних ресурсів

 

За використання землі територіальної громади підприємства міста сплатили 94 млн. грн. Це на 37,0 млн. грн. більше, ніж у 2010 році. А з огляду на те, що зараз всі 100% надходжень з плати за землю ідуть до міського бюджету, реальне зростання становить майже 23,0 млн. грн., або 33%, тобто третина! – це, безумовно, фінансовий прорив у земельних відносинах. Я маю наголосити: наполеглива робота міської влади протягом двох останніх років врятувала місто в минулому році – кажу це без жодних перебільшень. З цього джерела ми додали навіть на зарплати працівникам бюджетних установ.

За даними управління земельних ресурсів сумської міської ради станом на 01.01.2012 року в місті налічується 1 539 діючих договорів оренди земельних ділянок на загальну площу 852,9 га, де ставка орендної плати встановлена:

нижче 3-х кратного розміру земельного податку - 395 договорів (207,1 га);

на рівні 3-х кратного розміру – 509 договорів ( 587,9 га);

вище 3-х кратного розміру – 635 договорів ( 57,9 га).

Обсяг податкового боргу по платі за землю за 2011 рік зменшився з 8,9 млн. грн. до 4,8 млн. грн. у зв’язку з порушенням справи про банкрутство по ПАТ «Сумихімпром».

 

Про майно.

 

Звіт управління майна комунальної власності

 

За користування комунальним майном підприємці перерахували в бюджет 10,6 млн. грн.

На жаль, протягом двох останніх років маємо негативну тенденцію практично безрезультатного проведення конкурсів на оренду комунального майна. Як наслідок – зменшення надходжень до бюджету. Причина одна – обмеженість ресурсів малого та середнього бізнесу. Сьогодні вільних комунальних площ понад 5,0 тис. кв. м, серед них 6 великих об’єктів загальною площею близько 2,0 тис. кв. м.

 

1332250136 image007

 

1332250208 image009

 

Про фінансовий ресурс міста. Від зібраного на території міста до міського бюджету на забезпечення всіх сфер життєдіяльності міста відповідно до Бюджетного кодексу України, Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» надійшло 833,0 млн. грн. Акцентую вашу увагу на тому, що це тільки половина від усіх зібраних на території півтора мільярди гривень податків та зборів.

Про витрати. Територіальна громада витратила протягом року 829,2 млн. грн.

 

1332250181 image011
 

На що витратила?

***

Освіта. На утримання освітянських закладів територіальна громада витратила 220,0 млн. грн.

 

1332250197 image013
 
1332250176 image015

 

Жоден заклад не закритий, жоден працівник не скорочений. Навпаки, відкрито 5 нових груп у дитячих садках. Це певною мірою зняло напругу у влаштуванні дошкільнят у дитячі садочки в 9-12 мікрорайонах та на вулиці Харківській. Почали працювати додаткові групи для дітей з особливими потребами. Що називається, наблизилися впритул до системної роботи зі збереження здоров’я учнів. За ініціативи гімназії №1, НВК № 42, педагогічного університету ім. А.С.Макаренка в місті розпочав роботу центр «Школа здоров’я». Таким чином, поряд з якістю знань, ми визначили топ-тему найближчих п’яти років – зберегти здоров’я дітей!

Щодо шкільного господарства. У всіх дитячих садках цього року розпочалася заміна холодильного та технологічного обладнання на харчоблоках. Завершені роботи по реконструкції школи №22, актового залу школи №21, санітарних приміщень та очисних споруд школи села Нижнє Піщане, будівлі фізкультурно-оздоровчого комплексу дитячого навчального закладу №14. Продовжується реконструкція спеціалізованої школи №30.

 

1332250142 image017

  

1332250158 image019

 

Спорт і молодь.

 

Звіт відділу молоді та спорту

Протягом останніх трьох років ми не тільки вдвічі збільшили бюджет галузі з 4,5 млн. грн. до 9,0 млн. грн., але разом з цим спрямували 5,0 млн. грн. на ремонт та реконструкцію спортивних споруд, виготовлення проектної документації для подальшої роботи з реконструкції спортивних об’єктів. Отже, говоримо про 14,0 млн. грн.

Запрацювали дві нові комунальні спортивні школи: ДЮСШ «Фрунзенець» (перетворена на міську ДЮСШ, яка фінансується за рахунок міського бюджету) та ДЮСШ єдиноборств. Проведено ремонт ігрового та гімнастичного залів на стадіоні «Авангард». Завершено оснащення акробатичного залу по проспекту Курському.

Відновлена робота 10 клубів за місцем проживання та 11 дитячо-юнацьких клубів у складі Сумського міського Центру науково-технічної творчості молоді. Практично всі спортивні школи міста, незалежно від форми власності, отримали фінансову підтримку з міського бюджету. Спільними зусиллями області та міста триває відновлення бази футбольної школи «Зміна»: укладене синтетичне покриття на великому футбольному полі, ведеться капітальний ремонт усього спортивного комплексу (3,6 млн. грн.). У 2012 році з реконструкції кортів в парку Кожедуба розпочнеться відродження слави тенісної школи нашого міста. Проектна документація готова, розпочати робото по реконструкції приміщень.

 

1332250170 image021
 

Третина жителів міста – це молодь. Отже, поряд з проектами профільної комунальної установи «Центр дозвілля молоді», що зараз перед Вами на екрані, у минулому році громадські молодіжні організації за підтримки бюджету реалізували 16 проектів з 19-ти, що стали переможцями двох конкурсів молодіжних проектів. Від реалізації трьох проектів молодь відмовилася, з 200,0 тис. грн. – 15 тис. грн. просто «згоріли».

 

1332250231 image023

  1332250154 image025

  

Сумський міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді

Центр дозвілля молоді

 

1332250160 image027

 

1332250230 image029

 

Якщо відверто, то в минулому році недофінансованими в частині проведення капітальних робіт та розвитку залишилися заклади культури. Бюджет галузі 18,2 млн. грн. Радує, що середня заробітна плата працівника культури сьогодні практично на рівні середньої по місту – 2,2 тис. грн.

 

Звіт відділу культури та туризму

 

Ми, як могли збільшили видатки на проведення культурно-мистецьких заходів до 1,0 млн. грн. і провели на високому рівні ХІІ Всеукраїнський фестиваль духової музики «Сурми України», започаткували шоу перукарського мистецтва «Ейфорія стилів», продовжили традицію родинних парадів, відновили парад спортсменів, започаткували мотомарафон байкерів, проект «Кольорове місто». Участь команди міста Суми у телевізійному танцювальному проекті «Майданс» стала перемогою майстерності та єдності сумчан! І юних, і дорослих. Дякую всім учасникам та вболівальника

Дякую бібліотекам міста за активний пошук донорський коштів і вітаю з перемогою в двох міжнародних конкурсах проектів. Мистецьким школам за виховання наших талантів, за те, що Суми представлені в культурному просторі країни та світу.

Я впевнений, що створена в цьому році Сумської міською радою Агенція промоції «Суми» додасть соціокультурному середовищу нашого міста позитивного імпульсу та фінансової підтримки.

Отже, ми пройшли з вами гуманітарний блок. Нарахували 252,2 млн. грн. видатків.

 

1332250209 image031

 

Соціальний блок. Соціальні виплати населенню, як-то: допомоги, субсидії, пільги збільшилися на 45% і склали 236,4 млн. грн.

 

1332250214 image033

 

Звіт управління праці та соціального захисту населення

 

Причини – підвищення тарифів на енергоносії на 17,2 %:

теплопостачання – 16,8 %;

електроенергія – 22,1 %;

природний газ – 36,1%.

Зупинятися на конкретних виплатах я не буду, бо Сумська міська ради виконує виключно технічну функцію з їх виплат. Працює як каса з виплати грошей. Зупинюся на міській програмі «Місто Суми – територія добра і милосердя», відповідно до якої 2,0 млн. грн. були спрямовані на додаткові пільги на житлово-комунальні послуги донорам, сім’ям загиблих воїнів-афганців, родинам з онкохворими дітьми, на користування Інтернетом інвалідів та сімей, в яких виховуються діти-інваліди, на фінансову підтримку організацій ветеранів війни, індивідуально ветеранів у частині ремонту двох квартир. Хочу ще раз скористатися можливістю привітати ветеранів з ювілеєм ветеранської організації та подякувати за активну життєву позицію і допомогу у вихованні молоді.

Продовжую. Коштами міського бюджету підтримане Товариство допомоги дітям-інвалідам «Феліцитас», підтримані знедолені люди в соціальному гуртожитку та центрі реінтеграції громадян, профінансоване додаткове медичне забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Ми перерахували до бюджету Сумської області 0,6 млн. грн. за обслуговування маленьких сумчан в Сумському обласному центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів. Оскільки вся ця допомога здійснювалася за рахунок не приватних ресурсів, а коштів територіальної громади – я про це й говорю.

***

На утримання сфери охорони здоров’я територіальна громада витратила 140,0 млн. грн.

 

Звіт управління охорони здоров'я

 

1332250216 image035
 
1332250197 image037
 

Доволі складно говорити про медичну галузь, бо її забезпеченість коштами державного бюджету складає третину від необхідного. При тому, 77% – це заробітна плата, до речі, найменша серед бюджетних установ – 1,6 тис. грн. Жодне з питань розвитку або реформування галузі не є компетенцією органу місцевого самоврядування. Можливо, тому сьогодні на рівні держави запущені пілотні проекти, які мають визначити подальший шлях цієї галузі. На моє переконання – виключно страхова система врятує галузь. Ми робимо все, що в наших силах. За рахунок коштів бюджету розвитку відновлено роботу ліфтів у першій та п’ятій лікарнях, поліклініці №3. У першій лікарні відновлене водолікування, відремонтоване відділення для збереження вагітності. У дитячій лікарні відремонтовано інфекційне відділення та господарські приміщення. За кошти міського бюджету придбано медичне обладнання: від реанімаційної системи для новонароджених до апарату штучної нирки для проведення гемодіалізу.

Лікарі зі свого боку також роблять все, що можуть: започатковані новітні методи оперування, протезування штучного суглоба, застосовуються сучасні проти інфарктні препарати.

Проте дійсно всі розуміють, що реформування галузі життєво необхідне. Кожен з вас, знає скільки разів він платить за медичні послуги, починаючи від податків на заробітну плату й до відвідання приватних медичних закладів. Як мінімум, тричі.

Отже, загальні витрати на гуманітарно-соціальний блок склали 628,6 млн. грн.

 

1332250255 image039

 

Комунальний блок: від утримання парків і скверів до інженерних та дорожніх мереж.

 

1332250259 image041

 

Звіт управління житлової політики, комунального господарства та благоустрою

 

Зелене господарство міста на свою поточну діяльність від висадження розсади квітів і до видалення сухостійних дерев протягом року витратило 5,0 млн. грн. Місто квітне, хоча й не трояндами.

 

1332250244 image043

 

Серед основних робіт року – роботи в міському парку ім. І.М.Кожедуба з розчищення озера та укріплення його берегів, відновлення набережної, облаштування квітників.

 

1332250265 image045

 

Постійне зростання вартості електроенергії не дає розвиватися галузі міського освітлення. Не так давно вуличне освітлення, святкова ілюмінація обходилися бюджету в 1,8 млн. грн. сьогодні мова йде про 3,5 млн. грн. Поточний ремонт мереж обійшовся у 1,0 млн. грн., капітальний ремонт електричних мереж – у 0,6 млн. грн. Головні об’єкти: реконструкція ліній вуличного освітлення по вул. 40 років Жовтня, Островського, в парку «Казка». Загальні витрати галузі – 5,3 млн. грн.

Для повноцінної роботи галузі з утримання, реконструкції та розвитку мережі вуличного освітлення у 2012 році необхідно 19,0 млн. грн.

Підтримка шляхового господарства міста в належному стані коштувала міському бюджету 29,0 млн. грн. Серед поточних ремонтів – заміна дорожнього покриття на вулицях Калініна (нині В’ячеслава Чорновола), Д.Коротченка (перехрестя з вул. Черепіна), Засумської, Покровської, Першотравневої, частково Черепіна.

Зазначу, що ремонт дорожнього покриття вул. Першотравневої та Покровської відбувся виключно після повної заміни тепломереж.

 

1332250197 image047

 

У 2011 році відремонтовані внутрішньоквартальні проїзди до шкіл №1 і №29, дитячого садочка №7 «Попелюшка», проведені підготовчі роботи для ремонту проїзду до навчально-виховного комплексу №41 «Райдуга».

1332250213 image049

 

Головними об’єктами 2011 року стали: капітальний ремонт доріг з облаштуванням тротуарів та бордюрів на вулицях Привокзальній та Привокзальній площі, вулиці Кооперативній. Їхня вартість становить близько 7,0 млн. грн. Місту вкрай потрібен новий сучасний асфальтний завод. Термін служби асфальтової суміші сьогодні складає 5-6 років. А має бути 15!

Крім того, був здійснений капітальний ремонт 2-х світлофорних об’єктів на перехресті вулиці Леваневського, Привокзальної площі і проспекту Шевченка, і на перехресті вулиць Привокзальної та Троїцької. Частково відремонтований світлофорний об’єкт на перехресті вулиць Троїцької та Леваневського. Це підвищило безпеку дорожнього руху на цих аварійно небезпечних перехрестях і збільшило їх пропускну транспортну спроможність.

 

1332250176 image051

 

За рахунок коштів бюджету розвитку ми продовжили добудову шляхопроводу по вул. 20 років Перемоги з реконструкцією дороги від вул. Шишкарівської до вул. Федька та здійснили часткову реконструкцію доріг та тротуарів на ділянках від просп. М. Лушпи до вул. Заливна та вул. 40 років Жовтня (ЗОШ № 22). Щоб розпочати роботи, КП «Шляхрембуд» отримало від Сумської міської ради бюджетну позичку в розмірі 5,0 млн. грн.

Так загальна сума витрат на дорожнє господарство склала 44,0 млн. грн.

Об’єктами 2012 року стануть продовження добудови шляхопроводу по вул.20 років Перемоги, вул. Баумана, вул. Лінійна та, можливо, нова дорога до середини 12-го мікрорайону від вул. Д.Коротченка. 

Поточне утримання цвинтарів, будівництво та розширення 4 черги Новобаранівського кладовища та кладовища в районі вул. Прикордонної коштувало місту 3,0 млн. грн.

Для підтримки територій в належному санітарному стані районні в місті Суми Ковпаківська та Зарічна адміністрації витратили разом близько 0,6 млн. грн. Співпраця з підприємствами, організаціями та установами міста, квартальними комітетами, незважаючи на обмеженість фінансування, дозволили їм виконати більшість із запланованих робіт. Шановні керівники адміністрацій, я вимагаю від вас відновити щорічні публічні звіти перед активами підпорядкованих вам районів. Я хочу бути присутнім на таких звітах. Вони мають проходити перед початком місячників з благоустрою, що дозволить скоординувати та активізувати прибирання міста навесні та восени. 

Таким чином загальні видатки склали 57,9 млн. грн. 

Що стосується життєзабезпечення міста. Це тепловий, водопостачальний, транспортний та санітарний комплекси.

 

1332250272 image053

 

Тепловий комплекс міста, який орендує ТОВ «Сумитеплоенерго» працює на виконання завдань, затверджених сесією Сумської міської ради у програмі реконструкції та модернізації об’єктів теплопостачання м.Суми на 2011-2016 роки. За власні кошти інвестор ТОВ «ТехНова» капітально відремонтувала тепломережі на вул. Першотравневій і Покровській. Концептуально мова йде проте, що місто не вкладає бюджетних ресурсів в розвиток теплоенергетики за винятком амортизаційних коштів. Усім учасникам ринку послуг з теплопостачання, а їх в Сумах 11, з державного бюджету надійшла субвенції на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію в розмірі 44,6 млн. грн. Маю на увазі компенсацію за не підвищення тарифів для населення, оскільки для бюджетних організацій та інших споживачів уже протягом останнього року державою двічі встановлювалися економічно обґрунтовані тарифи.

На підтримку системи водопостачання та водовідведення міста, яка сьогодні знаходиться в критичному стані, спрямовано близько 8,0 млн. грн.: 6,3 млн. грн. на погашення заборгованості за спожиту електроенергію, 1,0 млн. грн. на будівництво та реконструкцію об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства, у том числі інженерних мереж селища Ганнівка. Робота фонтанів коштувала місту 60 тис. грн.

 

1332250229 image055

 

Борг КП «Міськводоканал» перед контрагентами за електроенергію сьогодні складає понад 13,0 млн. грн. Стратегічним питанням 2012 року має стати форма управління цілісним майновим комплексом по водопостачанню та водовідведенню і швидкий пошук шляхів виходу з критичної ситуації. Якщо нічого не зробити, то вже влітку місто залишиться зовсім без води. У мене є відповідний план дій. Сподіваюся, що депутати мене в цьому підтримують.

 

1332250217 image057
 

Для функціонування комунального транспорту КП «Електроавтотранс» отримав від Сумської міської ради фінансову підтримку в розмірі 8,6 млн. грн. Була погашення заборгованість по заробітній платі та придбано 10 автобусів виробництва ПАТ «Черкаський автобус».

 

1332250189 image059
  

Утримання полігону для складування твердих побутових відходів КП «Сумижилкомсервіс», оренда землі під полігоном, оренда землі під рекультивацію в селищі Верхня Сироватка, субвенція бюджету Краснопільського району, вірніше селу Великий Бобрик, на виконання умов угоди про соціально-економічне співробітництво коштували місту загалом 1,2 млн. грн.

Отже, вартість життєзабезпечення міста склала 120,9 млн. грн. Загальна сума витрат, яку ми з Вами вже підрахували становить 749,5 млн. грн.

 

1332255268 image061
 

На організацію роботи управлінь та відділів Сумської міської ради спрямовано 29,1 млн. грн.

 

1332250243 image063

 

Чисельність працівників протягом року зменшена на 20%, середня заробітна плата за 2011 рік склала 1,6 тис. грн.

 

Звіт управління архітектури та містобудування

 

Досить складно за такого фінансового забезпечення залучити до роботи у Сумську міську раду фахівців найвищого рівня. Ще складніше утримати тих, хто працює добре. Це що стосується ваших скарг щодо наполегливості в роботі нашого кадрового складу, якості адміністративних послуг підрозділів Сумської міської ради.

***

 

1332250195 image065
 

Отже про послуги більш конкретно. Житлові та транспортні. 

Видатки на капітальний ремонт житлового фонду протягом року склали 10,4 млн. грн.

Це видатки бюджету розвитку. Вони розподілені так: 6,5 млн. грн. на експертне обстеження 90 ліфтів та ремонт 72 ліфтів, які відпрацювали нормативний термін експлуатації, а також на заміну окремих вузлів та деталей в підйомниках; 2,6 млн. грн. на капітальний ремонт внутрішньоквартальних доріг, решту – на ремонт дахів і фасадів житлових будинків, інженерних мереж 9-и житлових будинків військового містечка.

 

1332255260 image067

 

Відремонтовано 3,3 тис. кв. м рулонної покрівлі в житлових будинках за адресою: вул. Охтирська, 22; вул. Харківська, 24; вул. Котляревського, 2/2; вул. Ковпака, 55; пров. Березовий, 30; вул. Черепіна, 46-Б. Відремонтовано внутрішньобудинкові системи електропостачання в житловому будинку по вул. Ковпака, 14.

Також за кошти міського бюджету відремонтований будинок №3 по вул. Гамалія, який був напівзруйнований внаслідок вибуху газового балону.

У 3-х житлових будинках, у яких створено ОСББ, проведено капітальні ремонти. Так, у будинку № 24 по вул. Харківській – капітальний ремонт ліфтів та покрівлі, будинку № 5 по вул. Іллінській та № 89 по вул. Петропавлівській – капітальний ремонт фасадів.

До речі, у 2011 році в нашому місті створено та зареєстровано 30 ОСББ. Загальна їх чисельність – 106 об’єднань. Попри всі труднощі, ці люди будують своє майбутнє правильно.

Говорячи про капітальні видатки, потрібно згадати 2,3 млн. грн. на реконструкцію гуртожитку по вул. Прокоф’єва, 32, реконструкцію квартир №№ 91, 92, 94 на першому поверсі житлового будинку № 41 по вул. Інтернаціоналістів. Так звані «чорнобильські квартири», поспіхом придбані наприкінці 2005 року за державні кошті, були не придатні до використання. Тепер вони відповідають нормам для житлових помешкань і будуть розподілені «чорнобильцям» за черговістю. Згадаємо також і реконструкцію тепломереж будинку № 2-А по пров. Л.Українки та електромереж будинку № 17 по вул. Металургів.

 

Про головне!

Звіт КП «Сумижитло»

 

1332250270 image069
 

Сумська міська рада для реєстрації, обліку, утримання та збереження житлового фонду комунальної форми власності в 2011 році створила комунальне підприємство «Сумижитло», яке отримало на поповнення статутного фонду 1,2 млн. грн. для виплати заробітної плати, придбання матеріалів, меблів, комп’ютерної та оргтехніки; проведення ремонту та облаштування приміщень сервісних центрів, Call-центру, розробки бази даних «Електронне місто», а також бюджетну позичку в сумі 2,5 млн. грн. Call-центр розпочав свою роботу в липні минулого року. Сьогодні звернення приймають 21 оператор по 12 «гарячих» телефонних лініях за номером телефону 70-21-70. За добу до центру звертається в середньому 550 осіб. 

Відкрито 4 сервісних центри: «Курський», «Кіровський», «Коротченко» та «Прокоф’євський». Це зовсім інший рівень сервісного обслуговування споживачів, принаймні, сервісне-інформаційного обслуговування. (У розданих блокнотах є їхні контактні телефони). 

Підприємство на конкурсних засадах отримало право на обслуговування близько 1000 будинків комунальної форми власності загальною житловою площею 2,7 млн. кв. м.

 

1332251587 sg
 

Протягом першого півріччя роботи за рахунок складової тарифу здійснений ремонт: 6,5 тис. п. м. інженерних мереж (1,2 млн. грн.), 34,0 тис. кв. м покрівлі (2,4 млн. грн.), ремонт 11,6 кв. м. панельних стиків (0,83 млн. грн.), відремонтовані 59 під’їздів (0,5 млн. грн.), інші роботи. За використання коштів підприємство детально відзвітувало перед споживачами на сторінках сумської преси. Я впевнений, що сьогодні буде безліч запитань з цього приводу, тому деталі залишу на розмову. 

Скажу головне. Ми зробили все для того, щоб надати власникам квартир, а відтак і будинків, право контролювати використання їхніх платежів: від створення підконтрольного міській владі підприємства, наказу начальника управління житлової політики, комунального господарства та благоустрою про заборону оплати робіт підрядним організаціям без погодження їх виконання з боку жителів в особі легалізованих будинкових комітетів до масового проведення капітальних ремонтів дахів та інженерних мереж будинків. Справа за мешканцями будинків. 

До речі, інтерактивне голосування, яке проходило на телеканалі «Відікон» під час мого прямого ефіру на тему створення будинкових комітетів, показало, що люди не готові їх очолити, що слід розуміти, як не можуть організуватися. Третина опитаних згодна це зробити за грошову винагороду. Тобто сьогодні питання будинкових комітетів – відкрите. І буде відкритим доти – доки в країні не відбудеться або монетизація пільг, або примусова передача житла на баланс мешканців. Словом, доки не гряне фінансовий грім. 

Я впевнений, що у держави немає, і ніколи не буде коштів на капітальний ремонт приватної власності приватних людей. Я зробив усе, що міг для того, щоб мешканці розпоряджалися своїми коштами, контролювали видатки. Відтепер політика підприємства – це поточне утримання будинків, щоб зберегти житловий фонд до моменту його комплексної, я б сказав, остаточної юридичної приватизації. Щоб не згадували нас потім злим і не тихим словом.

Витрати склали 16,4 млн. грн. Загальні 794,0 млн. грн.

 

1332255286 image071

 

Транспортні послуги.

 

Звіт відділу логістики та зв'язку

 

1332251644 sh
 

Нова транспортна схема. Скажу відверто, коли я прочитав звіт начальника відділу логістики, у мене опустилися руки. Я зрозумів, що сам він не вірить у можливість відродити комунальний транспорт. З іншого боку, я знаю та відслідковую, як більшість обласних центрів України сьогодні докладають великих зусиль для збереження комунального транспорту, особливо екологічного та великої місткості. Серед них Львів, Вінниця, Івано-Франківськ, Черкаси, Київ. Транспорт, це, шановні сумчани, як дороги, дорожня розмітка, озеленення, освітлення, чистота. Він створює сучасний міський простір. Зрозуміло, що тролейбуси наші давнішні трудяги. Але без них Суми не Суми. Безумовно, місто не встигає з своїм фінансовим ресурсом за підприємцями. Вони більш потужні та мобільні. Тому я покладаю велику надію, що вони виконають свої зобов’язання і влітку, найпізніше восени цього року, містом будуть курсувати нові великі автобуси, що відновить баланс пасажиромісткості. Я вірю і в те, що разом з головою Сумської обласної державної адміністрації Юрієм Павловичем Чмирем у 2012 році ми обов’язково зрушимо з мертвої точки питання цільової субвенції в розмірі 35 млн. грн. для першого внеску на покупку в лізинг 50 (п’ятдесяти) тролейбусів. Ідея запровадження нової транспортної схеми відразу стане зрозумілою. 

Ми збережемо комунальний транспорт як соціальний, збережемо в будь-якому випадку.

 

1332250266 image074
 

Шановні сумчани! Більшість проблем розвитку територіальних громад, у тому числі й сумської громади, полягають у формуванні бюджету територій. Я розпочав свій звіт з того, що ефективна праця сумчан дозволила податківцям отримати дуже ефективний податковий результат. Проте, саме місто Суми з цього результату нічого не отримало. У будь-якому випадку бюджет міста відповідно до нормативів Міністерства фінансів Кабінету Міністрів України був би той самий. Усе, чого нам не вистачало б за нормативами, ми б отримали як дотацію вирівнювання з державного бюджету. Перед Вами мапа бюджетних донорів та, нехай не ображаються на мене мої колеги, – нахлібників. Ми серед донорів. У минулому році ми передали з міського бюджету до державного бюджету 13,2 млн. грн. донорських коштів, а також видали пільгових довгострокових кредитів громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла в розмірі 1,4 млн. грн.

 

1333223136 ukraine

  

На виконання суто міських програм в освіти, медицині, організації діяльності органів самоорганізації населення з фінансовим заохоченням, профілактики правопорушень і безпеки дорожнього руху, соціальних служб, інформаційної прозорості, зовнішньоекономічної діяльності, охорони навколишнього середовища та енергозбереження, роботи водолазної служби та інших спрямовано близько 15,4 млн. грн. На оновлення основних фондів підрозділів Сумської міської ради, виконання завдань окремих програм – 3,2 млн. грн. Депутатський корпус Сумської міської ради на виконання своїх передвиборчих програм використав близько 2,0 млн. грн

Я щиро вдячний депутатам міської ради за конструктивну роботу, за підтримку мораторію на дармові 10 соток землі, за стратегічне рішення щодо створення комунального підприємства «Сумижитло», за фаховий підхід до роботи в комісіях і складання цільових програм. Я розумію, шановні депутати, що у нас практично немає ресурсу для великих справ. Проте, навіть за таких умов, кожному з вас є, що сказати своїм виборцям. 

Отже, разом витрати склали 829, 2 млн. грн. Стільки коштів місто витратило на своє утримання, із них на розвиток – тільки 21,0 млн. грн.

 

1332255316 image075

 

Тепер я прошу вас згадати першу цифру мого звіту – півтора мільярди гривень зібраних на території міста податків та зборів. 

У всьому світі на місцях, у користуванні громад, залишається 2/3 або ж 3/4 податків. Тобто в минулому році у нас мав би бути мільярд гривень. У сусідній Росії, до речі, розвиток регіону також прямо пропорційно залежить від фінансової результативності роботи жителів регіону – платників податків.

Тобто мова йде про фінансову міцність та самостійність. Якби територіальні громади України мали фінансову самостійність, як це задекларовано в європейській Хартії про місцеве самоврядування, у них ніколи не було б ні ліфтової, ні транспортної кризи, люди не залишалися б по три доби без води.

Це головне, про що слід думати, за що треба боротися народним депутатам України від регіонів. Думати, боротися і творити свої міста разом зі своїми виборцями!

 

Дякую всім сумчанам за спільну роботу.