Державна фінансова інспекція в Сумській області
Покровська площа, 11, м. Суми, 40030
тел. 687001, факс 687028
Е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
- начальник інспекції - Шевченко Наталія Володимирівна
- перший заступник начальника інспекції - Дудчик Віра Володимирівна
- заступник начальника інспекції – Завадко В'ячеслав Миколайович
П.І.Б. | Посада | День прийому | Години прийому | Контактний телефон, номер кабінету |
---|---|---|---|---|
Шевченко Наталія Володимирівна | начальник інспекції | вівторок | 9:00-13:00 13:45-18:00 | 68-70-01 к.205 |
Дудчик Віра Володимирівна | перший заступник начальникаінспекції | середа
| 9:00-13:00
| 68-70-03, к.210 |
Завадко В’ячеслав Миколайович | заступник начальникаінспекції | понеділок
четвер | 9:00-13:00 13:45-18:00
9:00-13:00 13:45-18:00 | 68-70-02 к.211 |
У Державній фінансовій інспекції в Сумській області працює телефон довіри - 68-70-32 з понеділка по четвер - з 9:00 до 18:00, у п’ятницю – з 9:00 до 16:45.
У Державній фінансовій інспекції України діє телефон довіри за номером (044) 425-38-18, за яким можна звертатися зі скаргами, запитаннями та пропозиціями протягом робочого дня
КП «Сумижитло», за результатами проведеної Держфінінспекцією в Сумській області ревізією, здійснює поступове повернення до міського бюджету позички в сумі 2,5 млн. гривень.
Проведеною Держфінінспекцією в Сумській області в 2014 році ревізією фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства «Сумижитло» Сумської міської ради за період з 01.02.2012 по 30.06.2014 встановлено ряд порушень фінансової дисципліни, що призвели до втрат фінансових та матеріальних ресурсів.
Зокрема, внаслідок ігнорування керівництвом КП «Сумижитло» вимог рішень Сумської міської ради та умов Договору на надання бюджетної позички, підприємством не повернуто до міського бюджету отриману в липні 2011 року бюджетну позичку в сумі 2,5 млн. гривень.
Слід відмітити, що КП «Сумижитло» мало можливість повернути бюджетну позичку, але замість цього, підприємством наявні кошти використовувалися для надання поворотної фінансової допомоги, здійснення попередньої оплати за товари, роботи та послуги суб’єктам приватної форми власності. Крім того, у 2013 році підприємством обігові кошти в сумі 941,0 тис. грн були розміщені на депозитному рахунку.
Вже після ревізії, коли минуло понад три роки з часу, визначеного для повернення бюджетної позички першим рішенням Сумської міської ради, підприємство розпочало поступове повернення вказаних коштів до міського бюджету.
На даний час, за результатами ревізії та прийнятого судового рішення підприємством проводяться заходи щодо поступового повернення до міського бюджету вказаної позички, з якої станом на 01.03.2015 погашено 200,0 тис. гривень.
В квітні 2015 року Державною фінансовою інспекцією в Сумській області завершено ревізію фінансово-господарської діяльності комунального підприємства Сумської міської ради "Електроавтотранс", в ході якої було виявлено фінансових порушень на загальну суму 102,8 тис гривень.
Серед основних порушень слід виділити:
- надання в користування приміщення без укладеного договору оренди;
- безпідставне нарахування та виплата заробітної плати;
- зайве списання пального;
- не перерахування 30 % коштів до міського бюджету, отриманих від здачі в оренду комунального майна.
Крім того, під час ревізії було виявлено окремі проблемні питання, не вирішення яких негативно впливає на виконання покладених на підприємство завдань.
Зокрема, не вчасне відшкодування коштів на покриття витрат за пільгове перевезення КП СМР "Електроавтотранс" окремих категорій населення, за рахунок субвенції з державного бюджету, негативно впливає на фінансові показники діяльності підприємства, в тому числі має наслідком заборгованість по виплаті заробітної плати. Загалом ревізією встановлено, що заборгованість бюджету перед підприємством станом на 01.01.2014 становила майже 3,0 млн гривень, станом на 01.01.2015 – 1,7 млн гривень.
Крім того на підприємстві не налагоджено належної роботи тендерного комітету, яка перш за все негативно впливає на оновлення та збільшення парку тролейбусів. Так в 2014 році в ході проведення тендеру перемогло ПАТ "Автомобільна компанія "Богдан Моторс", за результатами якого було укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти на суму 20,3 млн гривень, але вже на засіданні комітету конкурсних торгів від 04.11.2014 №19\14 прийнято рішення відмінити процедуру закупівлі у зв’язку з Висновком Уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель. На початку 2015 року КП СМР "Електроавтотранс" знову було проведено тендер на закупівлю нових тролейбусів, проте до кінця ревізії передбачена закупівля так і не була здійснена.
Щодо результатів ревізії ДПТНЗ "Сумський професійний ліцей будівництва та автотранспорту"
Проведеною у вересні-жовтні 2011 року ревізією фінансово-господарської діяльності державного професійно-технічного навчального закладу "Сумський професійний ліцей будівництва та автотранспорту" встановлено фінансових порушень на загальну суму 56,67 тис. грн., з них: недоотримано фінансових ресурсів на суму – 26,1 тис. грн., незаконних витрат – 30,3 тис грн., інших порушень, що не призвели до втрат – 0,27 тис. грн.
Основна частка допущених в установі втрат припадає на операції, пов’язані з виплатою стипендії учням ліцею – 55,53 тис.грн.
Порушення в розрахунках з учнями ліцею допущені внаслідок:
- проведення виплати матеріальної допомоги та премії учням ліцею в 2010 році понад 10% коштів, передбачених для виплати стипендій, чим недотримано п.7 Порядку призначення і виплати стипендій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2004 № 882 (із змінами). Внаслідок вищевказаного в 2010 році понад встановлену законодавством норму виплачено матеріальної допомоги та премії учням ліцею на загальну суму 29,46 тис. гривень.
- недотримання п.5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 р. № 1078 (зі змінами та доповненнями), що призвело до невірного визначення базового місяця при нарахування індексації стипендії учням ліцею за період з 01.09.2009 по 29.06.2010, недонараховано індексації стипендії на загальну суму 26,07 тис. грн.
Ревізією дотримання законодавства при здійсненні операцій з оплати праці сумісників та за трудовими договорами встановлено, що в порушення вимоги ст.1 Закону України "Про оплату праці" від 24.03.1995 № 108/95-ВР (із змінами) нарахована в листопаді 2009, травні 2010, лютому 2011 років та виплачена заробітна плата працівникам, які згідно лікарняних листів були хворі, проте в табелях обліку відпрацювання робочого часу ліцею не зазначено про перебування їх на лікарняних, що призвело до зайвого нарахування і виплати заробітної плати в сумі 0,61 тис. грн. та відповідно надлишково перераховано до державних цільових фондів 0,22 тис. грн.
З пропозиціями, запитаннями щодо вказаних ревізій пропонуємо звертатися за номером телефону: 60-50-84.
Щодо результатів ревізії державного професійно-технічного навчального закладу "Сумський центр професійно - технічної освіти з дизайну та сфери послуг"
Проведеною у вересні-жовтні 2011 року ревізією фінансово-господарської діяльності державного професійно-технічного навчального закладу "Сумський центр професійно-технічної освіти з дизайну та сфери послуг" встановлено фінансових порушень на загальну суму 113,64 тис. грн. з них: недоотримано фінансових ресурсів - 88,08 тис. грн., проведено незаконних витрат, що призвели до збитків – 21,4 тис. грн., інших порушень фінансової дисципліни – 4,16 тис. грн.
Основна частка допущених в установі порушень припадає на операції, пов’язані з нарахуванням індексації стипендії – 80,77 тис. грн., покриттям видатків спеціального фонду за рахунок коштів загального фонду з оплати комунальних послуг на суму 19,81 тис. грн.
Порушення в розрахунках з учнями із стипендії допущені внаслідок:
- проведення за квітень-серпень 2011 року індексації стипендії лише дітям-сиротам, іншим учням центру індексація стипендії не проводилась, чим порушено п. 2 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003р. № 1078 (зі змінами та доповненнями). Внаслідок зазначених дій учням центру за квітень-серпень 2011 року не донараховано стипендії на загальну суму 80,77 тис. грн.
Порушення з покриття видатків спеціального фонду за рахунок коштів загального фонду на оплату комунальних послуг допущені внаслідок:
- часткової оплати комунальних послуг по гуртожитку за рахунок загального фонду, що фактично спожиті не учнями центру, а проживаючими сторонніми студентами Сумського державного університету та іншими мешканцями, які за проживання здійснювали оплату на спеціальний рахунок центру, що призвело до покриття видатків спеціального фонду за рахунок коштів загального фонду на оплату комунальних послуг на суму 19,81 тис. грн.
Встановлено завищення обсягів виконаних робіт по улаштуванню обшивки стін гіпсокартоном по металевому каркасу холу-вестибюлю першого поверху учбового корпусу на 7,3 м. кв. в результаті чого підрядником завищено вартість заробітної плати на суму 0,98 тис. грн.
Ревізією наявності фактів використання легкових автомобілів у вихідні, святкові та інші неробочі дні, а також не на виконання функцій Центру встановлено, що має місце факт використання службового автомобіля у вихідний день на власні потреби 14.03.2009 водієм згідно заяви без проведеної оплати за послуги автотранспорту, внаслідок чого, Центром недоотримано коштів установою в сумі 0,01 тис. грн.
Ревізією рахунків за міжміські розмови встановлено, що зі службового телефону здійснювались дзвінки не на виконання функцій Центру (в приватних цілях) і станом на початок ревізії витрати на оплату таких послуг не відшкодовані та не відображена дебіторська заборгованість по обліку. В ході ревізії складений реєстр телефонних дзвінків, здійснених в приватних цілях на загальну суму 0,03 тис. грн.
З пропозиціями, запитаннями щодо вказаних ревізій пропонуємо звертатися за номером телефону: 60-50-84.
Щодо результатів ревізії комунальної установи "Сумська міська поліклініка №3"
Проведеною ревізією фінансово-господарської діяльності комунальної установи "Сумська міська поліклініка №3" у липні-серпні 2011 року встановлені порушення чинного законодавства на загальну суму 138,8 тис. гривень.
Так, внаслідок недотримання чинного законодавства при нарахуванні, виплаті заробітної плати і перерахуванні коштів до державних цільових фондів виявлені порушення на 3,17 тис. гривень.
Ревізією встановлено не перерахування поліклінікою до міського бюджету коштів в загальній сумі 16,19 тис. грн., отриманих внаслідок перерахунку заробітної плати працівникам, які в окремі дні не працювали в зв’язку з хворобою та знаходилися у відпустці без збереження заробітної плати.
Не було перераховано поліклінікою в 2010 році в дохід державного бюджету кошти в сумі 1,95 тис. грн, які надійшли протягом року для погашення заборгованості Фонду соціального страхування з тимчасової непрацездатності з оплати листків тимчасової непрацездатності, видатки за якими проведено у минулому бюджетному період та не перераховано до місцевого бюджету кошти у сумі 0,69тис.грн, що надійшли, як відшкодування незаконно проведених видатків за минулі бюджетні періоди, виявлені в ході попередньої ревізії.
Ревізією дотримання порядку нарахування та виплати заробітної плати працівникам, якими надавалися платні медичні послуги (попередні і періодичні медичні огляди) за період з 01.01.2008 по 30.06.2011 встановлено, що оплата праці працівників поліклініки, які проводили платні медичні огляди, здійснювалася з коштів загального фонду, що є порушенням чинного законодавства і призвело до покриття за рахунок загального фонду витрат спеціального фонду в частині використання коштів загального фонду бюджету на виплату заробітної плати за роботи, що виконуються на платних умовах, в загальній сумі 18,64тис.гривень.
При проведенні орендарями розрахунків з поліклінікою за спожиті ними комунальні послуги також встановлено порушення законодавства.
Так, при розрахунку потреби в коштах на оплату комунальних послуг, в кошторисах поліклініки та фактично за даними бухгалтерського обліку до витрат, пов’язаних з утриманням матеріально-технічної бази лікувально-профілактичного закладу, були віднесені і витрати за комунальні послуги, котрими користується інша установа, у наданому для користування приміщенні площею 20,0 м. кв., яке належить поліклініці.
Всього за період 2008-2010 та I півріччя 2011 року за рахунок коштів загального фонду поліклініки проведено оплату за спожиті іншою установою комунальні послуги на загальну суму 9,3тис. гривень.
Поліклінікою допущено оплату за бюджетні кошти частки вартості послуг з теплопостачання, що фактично спожиті сторонніми юридичними особами, які орендують приміщення лікарні, всього в сумі 1,89 тис. гривень.
Ревізією виявлені фінансові порушення, які не призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів, пов’язані з викривленням фінансової звітності внаслідок заниження в обліку вартості активів на суму 86,76 тис. грн., за результатами інвентаризації встановлено лишки на загальну суму 0,21тис. гривень.
Щодо результатів ревізії комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 9 м. Суми, Сумської області
У травні-червні 2011 року проведено ревізію фінансово - господарської діяльності комунальної установи Сумська спеціалізована школа І - ІІІ ступенів №9 м. Суми, Сумської області, за результатами якої встановлені порушення чинного законодавства, що призвели до втрат бюджетних коштів.
Так, внаслідок недотримання п.15 розділу ІІІ Інструкції про порядок нарахування заробітної плати працівників освіти затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102, якою передбачена доплата за шкідливі умови праці в розмірі 10 відсотків, установою здійснювалися нарахування та виплати доплати прибиральникам приміщень, які використовують дезинфікуючі засоби та зайняті прибиранням туалетів в розмірі 14 відсотків, що призвело до зайвої виплати вказаної доплати в сумі 4899,41 грн та як наслідок до зайвого перерахування платежів до державних соціальних фондів в сумі 1778,49 гривень.
Ревізією наявності фактів покриття видатків, пов’язаних з наданням платних послуг, за рахунок коштів загального фонду кошторису встановлено, що протягом 2010 року комунальною установою Сумська спеціалізована школа І - ІІІ ступенів №9 м. Суми, Сумської області за рахунок асигнувань загального фонду проводилась оплата за інкасацію грошових коштів, які надійшли за надані послуги з харчування дітей, з подальшим зарахуванням цих коштів на спеціальний реєстраційний рахунок установи та віднесенням на доходи спеціального фонду, чим порушено п.49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженного постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228, згідно якого видатки спеціального фонду бюджету проводяться виключно в межах і за рахунок відповідних надходжень до цього фонду на підставі кошторисів з урахуванням внесених до них змін.
Всього упродовж 2010 року за проведену інкасацію грошових коштів, що надійшли за надані послуги з харчування дітей та були віднесені на доходи спеціального фонду, навчальним закладом сплачено коштів УДСО при ГУМВС в Сумській області в загальній сумі 992,00 гривень.
Виявлені ревізією фінансові порушення, які не призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів, пов’язані з викривленням фінансової звітності внаслідок невідображення станом на 01.05.2011 року наявної кредиторської заборгованості на суму 9918,93 грн., з відповідним відображенням боргу в обліку надавачів послуг і товарів.
Директором навчального закладу з метою усунення встановлених порушень і посилення виконавської дисципліни прийнято управлінське рішення.
Щодо результатів ревізії комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6
Комунальна установа Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6 з 01.02.2010 року у відповідності до наказу від 04.12.2009 № 680 управління освіти і науки Сумської міської ради (із змінами) була переведена на самостійне ведення бухгалтерського обліку.
Проведеною ревізією у квітні-травні 2011 року були встановлені порушення чинного законодавства, що призвели до втрат бюджетних коштів.
Ревізією дотримання законодавства при встановлені посадових окладів і тарифних ставок, надбавок та доплат працівникам встановлено, що в порушення п.15 розділу ІІІ Інструкції про порядок нарахування заробітної плати працівників освіти затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102, якою передбачено підвищення посадових окладів прибиральникам службових приміщень, які використовують дезинфікуючи засоби та зайняті прибиранням туалетів на 10%, фактично, за період, що підлягав ревізії проведено збільшення посадових окладів на 14 відсотків, внаслідок чого було зайво нараховано заробітної плати працівникам установи в сумі 4,98 тис. грн., та зайво перераховано платежів до державних цільових фондів в сумі 1,81 тис. гривень. В ході ревізії дане порушення частково усунуто в сумі 1,73 тис. гривень.
Крім того, внаслідок порушення п.15 розділу ІІІ Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102 (із змінами) в частині зайво нарахованої та виплаченої доплати прибиральникам приміщень в розмірі 4% посадового окладу за шкідливі умови праці, тоді як роботи прибиральників навчального закладу не віднесено до видів робіт з важкими і шкідливими умовами праці, вказаним працівникам надавалась додаткова відпустка за шкідливі умови праці. В той час, Списком виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці (додаток № 1), затвердженим постановою КМУ від 17.11.1997 № 1290 посади прибиральників не передбачено, чим не дотримано вимоги п.1 ПКМУ від 17.11.1997 № 1290. Вказане порушення призвело до переплати відпускних в загальній сумі 1,43 тис. грн та як наслідок зайвої сплати платежів до державних цільових фондів в сумі 0,52 тис. гривень.
Перевіркою дотримання законодавства при встановленні надбавки за вислугу років педагогічним працівникам встановлено, що в порушення п. п. 1, 2 Порядку виплати надбавок за вислугу років педагогічним та науково-педагогічним працівникам навчальних закладів і установ освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2001 № 78, окремим педагогічним працівникам проводилася виплата надбавки за вислугу років у заниженому розмірі, що призвело до недоотримання фінансових ресурсів фізичними особами в сумі 0,93 тис. гривень.
Ревізією наявності фактів покриття видатків, пов’язаних з наданням платних послуг, за рахунок коштів загального фонду кошторису встановлено, що на протязі 2010 року КУ Сумська ЗОШ № 6 за рахунок асигнувань загального фонду проводилась оплата за інкасацію грошових коштів, які надійшли за надані послуги з харчування дітей, з подальшим зарахуванням цих коштів на спеціальний реєстраційний рахунок установи та віднесенням на доходи спеціального фонду, чим порушено п. 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженного постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228, згідно якого видатки спеціального фонду бюджету проводяться виключно в межах і за рахунок відповідних надходжень до цього фонду на підставі кошторисів з урахуванням внесених до них змін.
За 2010 рік за проведену інкасацію грошових коштів, що надійшли за надані послуги з харчування дітей та були віднесені на доходи спеціального фонду, навчальним закладом сплачено коштів УДСО при ГУМВС в Сумській області в загальній сумі 992,00 гривень. В січні-березні поточного року оплата послуг по інкасації грошових коштів за рахунок асигнувань загального фонду кошторису не здійснювалась.
Таким чином, кошти загального фонду кошторису КУ Сумська ЗОШ № 6 в сумі 992,00 грн. були використані у 2010 році з порушенням чинного бюджетного законодавства та підлягають поверненню до загального фонду установи з подальшим перерахуванням її до бюджету.
Ревізією дотримання законодавства при проведенні індексацій, переоцінок та іншого перегляду вартості необоротних активів встановлено, що в порушення п.1.10 Інструкції з обліку основних засобів та інших необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом ГУДКУ від 17.07.2000 № 64 (із змінами та доповненнями в редакції наказу ГУДКУ від 21.02.2005 № 30) (далі Інструкція № 64) не проведено переоцінку окремих об’єктів необоротних активів, залишкова вартість яких дорівнює нулю.
В ході ревізії постійно діючою комісією навчального закладу на підставі наказу по установі проведено переоцінку окремих об’єктів та збільшено по бухгалтерському обліку їх балансову вартість на загальну суму 13905,00 гривень.
Директором навчального закладу було прийнято управлінське рішення щодо посилення виконавської дисципліни.
Про результати ревізії фінансово – господарської діяльності Сумського дошкільного закладу №8 "Космічний"
Сумський дошкільний навчальний заклад №8 "Космічний" з 01.01.2010 року у відповідності до наказу від 04.12.2009 №680 управління освіти і науки Сумської міської ради "Про забезпечення організованого переходу з централізованого ведення бухгалтерського обліку" (виданого на виконання рішення ХХХVІ сесії Сумської міської ради V скликання від 25.11.2009 №3174-МР "Про оптимізацію роботи із забезпечення ефективного використання коштів бюджетними установами (закладами) підпорядкованими управлінню освіти і науки Сумської міської ради" (із змінами) був переведений на самостійне ведення бухгалтерського обліку.
Ревізію, проведеною в квітні-травні 2011 року були встановлені порушення чинного законодавства, що призвели до втрат бюджетних коштів.
Ревізією дотримання законодавства при встановлені посадових окладів і тарифних ставок, надбавок та доплат працівникам встановлено, що в порушення п.15 розділу ІІІ Інструкції про порядок нарахування заробітної плати працівників освіти затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 №102, якою передбачено підвищення посадових окладів прибиральникам службових приміщень, які використовують дезинфікуючи засоби та зайняті прибиранням туалетів на 10%, фактично, за період, що підлягав ревізії проведено збільшення посадових окладів на 14 відсотків, внаслідок чого було зайво нараховано заробітної плати працівникам установи в сумі 0,67 тис. грн, та як наслідок, було зайво нараховано та виплачено відпускні працівникам в розрахунок середнього заробітку яких була врахована вищезазначена незаконна доплата, що призвело до переплати відпускних працівникам установи в сумі 0,03 тис. грн, та як наслідок зайво перераховано до державних цільових фондів 0,26 тис. гривень.
В ході ревізії дане порушення було частково усунуто в сумі 0,19 тис. гривень.
Ревізією дотримання законодавства при обрахуванні середньої заробітної плати для нарахування працівникам відпускних встановлено порушення п.2 розділу ІІ Порядку обчислення середньої заробітної плати затвердженого Постановою №100 від 08.02.1995 року, а саме до розрахунку середньої заробітної плати для обрахування суми відпускних включався час протягом якого працівники згідно з чинним законодавством або з інших поважних причин не працювали і за ними не зберігався заробіток, внаслідок чого працівниками було недоотримано відпускних в сумі 0,37 тис. гривень.
Порушення в період ревізії усунуто не було.
Ревізією дотримання законодавства при проведенні індексації, переоцінки та іншого перегляду вартості необоротних активів встановлено порушення п.1.10 Інструкції з обліку основних засобів та інших необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом ГУДКУ від 17.07.2000 №64 (із змінами та доповненнями), а саме заниження залишкової вартості необоротних активів на суму 4,59 грн, внаслідок зміни суми зносу об’єктів необоротних активів, залишкова вартість яких дорівнює нулю.
Дане порушення було повністю усунуто в період ревізії.
Окрім того в ході проведення інвентаризації виявлено лишки товарно-матеріальних цінностей на суму 0,19 тис. грн, чим порушено п.5 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996-ХІV. В ході ревізії лишки товарно-матеріальних цінностей оприбутковано.
Завідувачем Сумського дошкільного закладу №8 "Космічний" було прийнято управлінське рішення щодо впорядкування оплати праці прибиральниць дошкільного закладу.
Результати ревізії КУ «Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №23»
КУ «Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №23» з 01.01.2010 року у відповідності до наказу від 04.12.2009 №680 управління освіти і науки Сумської міської ради «Про забезпечення організованого переходу з централізованого ведення бухгалтерського обліку» була переведена на самостійне ведення бухгалтерського обліку.
Ревізію, проведеною в лютому-березні 2011 року були встановлені порушення чинного законодавства, що призвели до втрат бюджетних коштів.
Ревізією дотримання законодавства при встановлені посадових окладів і тарифних ставок, надбавок та доплат працівникам встановлено, що в порушення п.15 розділу ІІІ Інструкції про порядок нарахування заробітної плати працівників освіти затвердженої наказом Міносвіти України від 15.04.1993 №102, якою передбачено підвищення посадових окладів прибиральникам службових приміщень, які використовують дезинфікуючи засоби та зайняті прибиранням туалетів на 10%, фактично, за період, що підлягав ревізії, проведено збільшення посадових окладів на 14%, внаслідок чого було зайво нараховано заробітної плати працівникам установи в сумі 6,22 тис. грн., та зайво перераховано до державних цільових фондів в сумі 2,27 тис. грн., та як наслідок, було зайво нараховано та виплачено відпускні працівникам в розрахунок середнього заробітку яких була врахована вищезазначена незаконна, що призвело до переплати відпускних працівникам установи в сумі 0,52 тис. грн., та зайво перераховано до державних цільових фондів 0,20 тис. гривень. В ході ревізії дане порушення було частково усунуто в сумі 1,88 тис. гривень.
Ревізією дотримання законодавства при використанні коштів на сплату обов’язкових платежів до державних цільових фондів встановлено, що в порушення вимог ст.11 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 №1058-ІV в установі проводилося нарахування та сплата збору на обов’язкове державне пенсійне страхування на виплати, що здійснювалися особам, які на момент нарахування цих виплат не перебували у трудових відносинах з установою, що призвело до зайвого нарахування та сплати внесків на обов’язкове державне пенсійне страхування в червні 2010 в сумі 0,96 тис. гривень. Порушення в ході ревізії не відшкодовано.
Ревізією дотримання законодавства при здійсненні операцій з оплати праці зовнішніх сумісників встановлено порушення ст.1 Закону України «Про оплату праці» в частині безпідставного нарахування заробітної плати сумісникам за невідпрацьований час, а саме: в той час коли за основним місцем роботи вказані працівники знаходились на лікарняних та перебували у відрядженні в табелі відпрацювання робочого часу школи вони були протабельовані, як такі що знаходились на робочому місці, що призвело до зайвого нарахування та виплати заробітної плати в сумі 0,61 тис. грн., до зайвого перерахування до державних цільових фондів в сумі 0,22 тис. гривень. Дане порушення було частково усунуто в ході ревізії в сумі 0,61 тис. гривень.
Окрім того в ході проведення інвентаризації виявлено лишки товарно-матеріальних цінностей на суму 0,46 тис. грн., чим порушено п.5 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІV. В ході ревізії лишки товарно-матеріальних цінностей оприбутковано.
Директор школи прийняв управлінське рішення щодо посилення виконавської дисципліни.
Результати ревізії фінансово-господарської діяльності Сумського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад № 42»
Контрольно-ревізійний відділ в м. Суми і Сумському районі провів планову ревізію фінансово-господарської діяльності НВК «Загальноосвітня школа І ступеня – дошкільний навчальний заклад № 42» за період з 1 лютого по 31 грудня 2010 року.
Ревізія встановила фінансових порушень на загальну суму 20,18 тис. грн., з них: проведено незаконних витрат, що призвели до збитків – 19,59 тис. грн., інших порушень фінансової дисципліни – 0,59 тис. грн.
Ревізори у питанні витрачання коштів на оплату вартості продуктів харчування дітей за рахунок загального фонду місцевого бюджету (КФК 070201 «Загальноосвітні школи») встановлено порушення вимог рішень виконавчого комітету Сумської міськради від 20.01.2009 № 32, 33, пп. 20, 22 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 № 228. Це призвело до понаднормативного витрачання коштів загального фонду місцевого бюджету на харчування дітей в сумі 14,16 тис. грн., які мали проводитись за рахунок коштів спеціального фонду.
Перевіркою операцій з нарахування та виплаті заробітної плати, надбавок, доплат встановлено порушення, що призвели до збитків на загальну суму 5,43 тис. грн.:
- зайве нарахування індексації заробітної плати в сумі 1,46 тис. грн. та зайво нараховані внески до державних цільових фондів – 0,53 тис. грн. (порушення п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003 № 1078);
- зайве нарахування відпускних працівникам закладу в загальній сумі 0,85 тис. грн. та зайве нарахування внесків до державних цільових фондів в сумі 0,31 тис. грн. (порушення п. 7 розділу ІV Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.95 № 100);
- зайве нарахування надбавок прибиральницям службових приміщень в сумі 0,88 тис. грн. та зайве нарахування внесків до державних цільових фондів в сумі 0,32 тис. грн. (порушення р.3 п. 15 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівникам освіти, затвердженої наказом Міносвіти України від 15.04.93 № 102);
- зайве нарахування заробітної плати сумісникам за невідпрацьований час в сумі 0,79 тис. грн. та зайве нарахування внесків до державних цільових фондів в сумі 0,29 тис. грн. (порушення ст. 1 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.95 № 108/95-ВР).
Інші порушення фінансової дисципліни склали 0,59 тис. грн. в частині недосписання вартості продуктів харчування за грудень 2010 року, що пов’язано з порушенням вимог п. 43 Інструкції з обліку запасів бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства України від 08.12.2000 № 125.
Всі порушення відшкодовані закладом в ході ревізії.
Про фінансові порушення, виявлені ревізією фінансово – господарської діяльності в управлінні охорони здоров’я Сумської міської ради
Ревізією фінансово-господарської діяльності в управлінні охорони здоров’я Сумської міської ради, проведеною апаратом контрольно-ревізійного відділу в м. Суми і Сумському районі за період з 01.06.2009 по 30.11.2010 встановлені порушення чинного законодавства, що призвели до втрат бюджетних коштів.
Основна частка допущених в установі втрат припадає на операції, пов’язані з заробітною платою (зайве нарахування відпускних за додаткові відпустки за роботу з особливими умовами праці, роботу за сумісництвом, ненормований робочий день, надбавки за складність та напруженість в роботі) та сплатою внесків до Державних цільових фондів.
Допущено оплату за бюджетні кошти частки вартості послуг з теплопостачання, що фактично спожиті сторонніми юридичними особами, які орендують приміщення КУ "Сумський пологовий будинок №1", всього в сумі 1692,97 грн, чим порушено вимоги п. 6.1.7 Міжгалузевих норм споживання електричної та теплової енергії для установ і організацій бюджетної сфери України, затверджених наказом Державного комітету України з енергозбереження від 25.10.1999 №91, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 17.03.2000 за №175/4396.
Ревізією встановлено, що з 02.07.2010 по 30.11.2010 за кошти міського бюджету здійснено закупівлю устаткування медичного, хірургічного та ортопедичного на загальну суму 117581,23 грн без проведення процедури закупівлі, що є порушенням вимог п. 5 ст. 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель" № 2289-VI.
В ході ревізії обраховано суму завданих збитків управлінню внаслідок закупівлі шприців 5,0 з двома голками, систем ПР, скарифікаторів без застосування відповідної процедури закупівлі, яка складає 6559,44 гривень.
Ревізією повноти надходження коштів за надані платні послуги КУ "Станцією швидкої медичної допомоги" встановлено недоотримання доходів у відповідності до укладених договорів по наданим послугам перед рейсового медичного обстеження водіїв підприємствам та організаціям м. Суми за період, що підлягав ревізії, внаслідок не відображення по бухгалтерському обліку управління охорони здоров’я Cумської міської ради дебіторської заборгованості всього в загальній сумі 14226,60 грн, чим порушено п.1 ст. 3 та п. 5 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 № 996-ХІУ.
Ревізією дотримання законодавства при визначенні вартості платних послуг за період, що підлягав ревізії, встановлено, що в порушення Граничних тарифів на основні платні медичні послуги, які надаються лікувально-профілактичними державними та комунальними закладами охорони здоров’я області, затверджених розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 31.01.2008 №34 та п. 2 наказу по КУ "Станція швидкої медичної допомоги" №48 від 06.05.2010 в КУ "Станція швидкої медичної допомоги" з 01.06.2009 не були введені нові тарифи на окремі види послуг при наданні медичних послуг з передрейсового огляду водіїв.
В результаті несвоєчасного підвищення тарифів на проведення медичних оглядів з передрейсового огляду водіїв установа недоотримала власних надходжень в сумі 11494,45 грн.
Начальнику управління охорони здоров’я Сумської міської ради направлено лист з вимогами щодо усунення та недопущення в подальшому фінансових порушень та попереджено про неналежне виконання бюджетного законодавства.
Контрольно – ревізійний відділ в м. Суми і Сумському районі з 14 лютого 2011 року здійснює ревізії фінансово – господарської діяльності Комунальної установи Сумської загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів №20 та Комунальної установи Сумської загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів №24.
Основними питаннями ревізії є: штатна дисципліна, оплата праці працівників та нарахування на заробітну плату, стан розрахункової дисципліни, стан збереження та використання необоротних активів та запасів, оплата комунальних послуг, порядок ведення бухгалтерського обліку, складання фінансової звітності та її достовірність.
З пропозиціями, запитаннями щодо вказаних ревізій пропонуємо звертатися за номером телефону: 60-50-84.
Контрольно – ревізійний відділ в м. Суми і Сумському районі здійснює ревізії фінансово – господарської діяльності Комунальної установи Сумської загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів №23, м. Суми Сумської області та Сумського навчально-виховного комплексу: "Загальноосвітня школа І ступеня - дошкільний навчальний заклад №42".
З пропозиціями, запитаннями щодо вказаних ревізій пропонуємо звертатися за номером телефону: 60-50-84.
Утворення і становлення державної контрольно – ревізійної служби відбулося разом зі становленням України як незалежної держави, яке супроводжувалося гострою економічною кризою. Це обумовило необхідність вирішення першочергового стратегічного завдання щодо забезпечення її національної безпеки, передусім економічної.
В процесі реалізації цієї політики у сфері державного фінансового контролю 26 січня 1993 року був прийнятий Закон України "Про державну контрольно – ревізійну службу в Україні", яким Службу визначено відповідальною за здійснення контролю за використанням державних фінансових та матеріальних ресурсів.
За підсумками 2010 року працівниками контрольно – ревізійного відділу в м. Суми і Сумському районі виявлено фінансових порушень на суму 3,8 млн. грн. забезпечено відшкодування та поновлення фінансових і матеріальних ресурсів, допущених внаслідок порушень законодавства на 1,7 млн. грн.
Як і в попередні роки, головне завдання Служби на 2011 рік – це забезпечення ефективного контролю використання державних і комунальних фінансів та матеріальних ресурсів.
У день святкування 18-ї річниці Державної контрольно – ревізійної служби, працівники контрольно – ревізійного відділу в м. Суми і Сумському районі звертаються до всіх ветеранів служби зі словами вдячності за багаторічну самовіддану працю на ревізорській ниві і поздоровляють всіх працівників контрольно – ревізійної служби зі святом.