005.jpg
Сайт працює в тестовому режимі

В Україні почала діяти «будівельна амністія». Це доступний та швидкий спосіб легалізації об’єкта самочинного будівництва, якщо будівельні роботи відбулися в період з 5 серпня 1992 по 12 березня2011 року і не порушують державних будівельних норм щодо розміщення об’єкту.

Легалізація самобудів в рамках «будівельної амністії» відбувається відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо прийняття в експлуатацію об’єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт від 13 січня 2015 року №92-VIII та наказу Мінгеріону №79 «Про затвердження Порядку прийняття в експлуатацію і проведення технічного обстеження індивідуальних (садибних)житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, громадських будинків та будівель і споруд сільськогосподарського призначення I та II категорії складності, які збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт».

Легалізувати самобуди 1992-2011 років за спрощеною процедурою буде можливо до кінця 2015 року. При цьому «будівельна амністія» не передбачає сплати громадянами штрафних санкцій.

За більш детальною інформацією звертатися до департаменту містобудування та земельних відносин СМР за адресою: м. Суми, вул. Горького, 21 каб. 304 або за телефоном 700-113

Схема генерального плану та картографічний матеріал з позначенням на них земельних масивів, які відповідно до містобудівної документації можуть бути використані для садибної забудови.

  • Ділянка 1 – район старого аеропорту орієнтовною площею 1,2 га передається у власність членам сімей загиблих учасників АТО.
  • Ділянка 2 – район с. Василівка орієнтовною площею 37,0 га планується для відведення учасникам АТО.

1445946233 gen plan 1445946250 karta 5000

Відповідно до ст.ст. 39,116,118,121 Земельного кодексу України та 2,12,13,16 ЗУ "Про планування і забудову територій", рішень міської ради від 29.04.09 № 2609-МР, № 72 від 27.06.06:

 

Громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до Сумської міської ради.

До заяви громадянин додає технічні матеріали та документи, що підтверджують розміри земельної ділянки. Технічна документація із землеустрою виготовляється на замовлення громадян особами, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін. Перелік таких осіб (організацій) додається.

 

Порядок вирішення земельних питань, пов’язаних із одержанням в оренду земельних ділянок із земель державної та комунальної форми власності.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків встановлених земельним законодавством.

Юридична чи фізична особа (громадянин), зацікавлені в одержанні земельної ділянки в оренду, звертаються до органу, що уповноважений на проведення земельних торгів, правовідносини з яким регулюються на договірних умовах.

Переможець земельних торгів звертається до управління земельних ресурсів Сумської міської ради для укладання договору оренди земельної ділянки.

 

Порядок вирішення земельних питань, пов’язаних з набуттям громадянами та суб’єктами господарювання права власності на будівлі (споруди) стосовно надання земельних ділянок в оренду, межі яких не визначено або в разі зміни цільового використання. 

 

Особа, яка набула право власності на будівлі (споруди) звертається з клопотанням (заявою) до Сумської міської ради про вибір місця розташування земельної ділянки, що знаходиться під придбаними будівлями (спорудами).

Згідно ст. 142 Конституції матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є власністю територіальної громади. Вирішення питань щодо регулювання земельних відносин, відповідно до п. 34 ст. 26 та ч. 1 ст. 59 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні", вирішуються виключно на пленарних засіданнях міської ради.

Відповідно до ст. 83 Земельного кодексу України всі землі в межах відповідних населених пунктів є комунальною власністю. Це право набувається і реалізується виключно до закону. Статтею 12 Перехідних положень цього кодексу віднесено повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів до компетенції міських, сільських, селищних рад.

Згідно ч. 2 ст. 5 Господарського кодексу України конституційні основи правового господарського порядку становлять право кожного на підприємницьку діяльність незаборонену законом.

ЗУ "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" визначає єдиний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, порядок їх ліцензування встановлює державний контроль у сфері ліцензування та відповідальність. Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону про ліцензування до приведення законодавства у відповідність із Законом про ліцензування, закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону. На теперішній час, відповідно до ст. 9 Закону про ліцензування підлягає ліцензуванню діяльність з проведення земельних торгів. Суб’єкт господарювання зобов’язаний провадити певний вид господарської діяльності відповідно до встановлених для цього виду ліцензійних умов.

В Міністерстві юстиції України зареєстровано наказ Державного комітету із земельних ресурсів від 08.10.2010р. №724 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення земельних торгів» Ці Ліцензійні умови встановлюють організаційні, кваліфікаційні та технологічні вимоги до суб'єктів господарювання, які мають намір провадити або провадять господарську діяльність щодо проведення земельних торгів (продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення державної та комунальної власності (прав на них) на земельних торгах, що проводяться у формі аукціону відповідно до вимог земельного законодавства).

Глава 21 Земельного кодексу України, визначає процедуру підготовки продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах та підстави визнання земельних торгів такими, що не відбулися. Частина 5 статті 137 Земельного кодексу України встановлює, що земельні торги проводяться у порядку, встановленому законом, на жаль на теперішній час дане питання залишається не врегульоване на законодавчому рівні.