007.jpg
Сайт працює в тестовому режимі

Держкомпідприємництво звертається до усіх представників малого та середнього бізнесу, громадських організацій, галузевих об’єднань підприємців з пропозицією долучитися до поглиблення публічного діалогу бізнесу та Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва по опрацюванню основних засад подолання кризових явищ у кожній конкретній окремій галузі підприємництва.

З метою вироблення шляхів для розв’язання гострих проблем за різними напрямками функціонування бізнесу, які потребують невідкладного нормативного урегулювання, Комітетом розроблено Карту антикризових заходів щодо розвитку підприємництва, яка потребує доповнення представниками бізнесу, які реально працюють у певній сфері господарювання.

Пропонуємо підприємцям Сумської області взяти участь у доповненні Карти, надсилаючи відповідні пропозиції Держкомпідприємництву (поштою або на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.), а також на адресу представництва Держкомпідприємництва у Сумській області (Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.).

 

Проблема та її суть
Вжиті заходи, в тому числі прийняті нормативно-правові акти
Стан опрацювання
Короткий зміст (доцільність, обґрунтування) прийняття нормативно правових актів

Недостатня взаємодія органів виконавчої влади та учасників автомобільного ринку, автоперевезень та автовласників

Постанова КМУ від 25.03.2009 № 247 "Про утворення Ради автомобілістів та автоперевізників"

Прийнято

Сприяє взаємодії органів виконавчої влади, учасників автомобільного ринку автовласників та автомобільних перевізників України, що забезпечить урахування громадської думки під час підготовки та організації виконання рішень Уряду, актів центральних і місцевих органів виконавчої влади з питань пасажирських та вантажних автоперевезень.

Значне фінансове навантаження на власників автотранспортних засобів

Необхідно прийняти:

Закон України "Про внесення змін до статті 5 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів"

Внесено до КМУ

Спрямований на зменшення невиправданого фінансового навантаження на власників автотранспортних засобів з великим об‘ємом двигуна.

Перевищення повноважень посадових осіб державних органів у сфері автомобільного транспорту

Постанова КМУ від 01.02.2009 № 94 "Про внесення змін до Порядку тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках"

Прийнято

Забезпечує додержання уповноваженою особою Державтоінспекції порядку тимчасового затримання транспортного засобу та встановлених вимог при складанні протоколу щодо затримання такого транспортного засобу.

 

Постанова КМУ від 25.02.2009 № 206 "Про внесення змін до порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті"

Прийнято

Спрямовано на чітку нормативну регламентацію дій посадових осіб державних органів, уповноважених на здійснення контрольно-наглядових функцій.

 

Постанова КМУ від 25.02.2009 № 207 "Про затвердження переліку документів, необхідних для здійснення внутрішніх перевезень вантажів"

Прийнято

Спрямовано на чітку нормативно обґрунтовану регламентацію переліку необхідних документів, які мають бути надані водієм на вимогу представника ДАІ.

 

Необхідно прийняти:

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення державного контролю (нагляду) у сфері автомобільного транспорту"

 

 

Внесено до КМУ

Спрямовано на чітку нормативну регламентацію дій посадових осіб державних органів, уповноважених на здійснення контрольно-наглядових функцій

Економічно необґрунтовані ціни за здійснення вантажних автоперевезень

Постанова КМУ від 25.02.2009 № 226 "Про заходи щодо стабілізації цін на внутрішні вантажні автоперевезення"

Прийнято

Спрямовано на ліквідацію "демпінгу" на ринку автомобільних вантажних перевезень та запровадження економічно обґрунтованих цін на безпосереднє здійснення перевезень.

Недосконала технологічна схема пропуску через державний кордон автомобільних транспортних засобів і контейнерів, її невідповідність міжнародним стандартів, що викликає невиправдані затримки оформлення вантажів під час перетину державного кордону.

Необхідно прийняти:

Постанова КМУ "Про внесення доповнень до Порядку здійснення митного контролю водних транспортних засобів перевізників і товарів, що перемішуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон"

Прийнято

Конкурентноздатність цих портів можлива за умови створення привабливих умов для перевізників, зокрема удосконалення технологічних схем пропуску через державний кордон в морських торговельних портах автомобільних, водних та залізничних транспортних засобів перевізників і контейнерів, що переміщуються ними, в тому числі спрощення митного оформлення та процедур контролю в пунктах пропуску, приведення їх до вимог Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур, до якої приєдналась Україна.

 

Постанова КМУ "Про затвердження Порядку здійснення пропуску товарів, які переміщуються через державний кордон, у пунктах пропуску, що розташовані на території морських портів України, під час контейнерних перевезень у прямому змішаному сполученні"

Внесено до КМУ

Запропонований порядок визначає технологію здійснення організації проведення прикордонного та митного контролю, а також інших видів контролю під час пропуску через державний кордон товарів у контейнерах, які переміщуються у морському сполученні.

 

Постанова КМУ "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2003 р. № 1989"

Прийнято

Запровадження вільної практики як дозволу на захід судна закордонного плавання до порту та початок вантажних операцій без роботи комісії на борту судна призведе до зменшення обсягів контрольних та дозвільних процедур та прискорення обробки суден, збільшення пропускної спроможності морських портів України, отримання додаткових доходів підприємств морського транспорту за рахунок економії часу навантажувально-розвантажувальних робіт.

 

Постанова КМУ "Про заходи щодо впорядкування митного оформлення вантажів в  морських торгівельних портах"

На засіданні КМУ від 02.03.09 відхилено та надано доручення Держмитслужбі

Впорядкування митного оформлення вантажів (товарів) в морських торгівельних портах, що надійшли на митну територію України в контейнерах в режимі імпорт.

Необхідність упорядкування та поліпшення сфери здійснення транспортно-експедиторської діяльності

Необхідно прийняти:

постанова Кабінету Міністрів "Про затвердження Правил здійснення транспортно-експедиторської діяльності"

Проходить громадське обговорення

Має на меті захист інтересів суб’єктів господарювання та створення ринкових умов у сфері здійснення транспортно-експедиторської діяльності.

Недосконалість правил дорожнього руху, створення зайвих перешкод у дорожньому русі

Постанова КМУ від 11.02.2009 № 124 "Про внесення змін до Правил дорожнього руху".

Прийнято

Уточнення окремих пунктів правил дорожнього руху, які спрямовані на їх вдосконалення, справедливе запровадження.

 

Необхідно прийняти:

Постанова КМУ "Про внесення змін до Правил дорожнього руху"

Відповідно до пункту 4 витягу з протоколу № 16 засідання КМУ від 5 березня 2009 року, її прийнято на засідання та доручено МВС оформити її у відповідно до регламентних вимог.

Збільшення пропускної здатності автошляхів міст, оскільки вона прямо пропорційна до швидкості транспортного потоку, що призведе то зменшення заторів, часу в дорозі та кількості шкідливих викидів. Встановлення єдиних обмежень в залежності від типу автомобільної дороги не зменшить відповідальність водіїв, проте виключить зловживання у цій сфері, безпідставні обмеження знаками "40", а також перегляне обмеження швидкості руху у місті з "60" до "70" км/год.

Встановлення заборони на проведення контролю технічного стану транспортних засобів між періодичними технічними оглядами (окрім зовнішнього візуального огляду). Оскільки, по-перше, для транспортних засобів в Україні вже передбачені періодичні технічні огляди, зокрема, кожні 6 місяців - ТЗ для перевезення пасажирів, спеціалізовані засоби для перевезення небезпечних вантажів; кожні 12 місяців - вантажні ТЗ, спеціальні засоби, зокрема автокрани, таксі, автомобілі швидкої медичної допомоги та інші; кожні 24 місяці - інші ТЗ; по-друге, на водія законодавством України покладається обов’язок та повна відповідальність за підтримання технічного стану транспортного засобу у належному стані.

 

Проблема та її суть Вжиті заходи, в тому числі прийняті нормативно-правові акти Стан опрацювання Короткий зміст (доцільність, обґрунтування) прийняття нормативно правових актів
Надмірне податкове навантаження на суб’єктів господарювання під час здійснення ними плати за землі Необхідно прийняти: Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо орендних відносин та земельного податку)" На розгляді у Мінфіні (не погоджується) Спрямований на законодавче врегулювання окремих норм  щодо справляння плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності) та дозволить зменшити податкове навантаження на суб’єктів господарювання, обмежить можливість місцевих органів влади постійно переглядати умови договорів оренди земельних ділянок.

 

Проблема та її суть Вжиті заходи, в тому числі прийняті нормативно-правові акти Стан опрацювання Короткий зміст (доцільність, обґрунтування) прийняття нормативно правових актів
Удосконалення методики розрахунку порядку використання плати за оренду державного майна Необхідно прийняти:

Постанова КМУ "Про внесення змін до постанови КМУ від 04.10.1995 №786 "Про Методику розрахунку і порядок використання плати за оренду державного майна"

Внесено до КМУ Урядом було схвалено ряд рішень щодо зменшення вартості оренди державного і комунального майна. Так, прийнято зміни до додатку 1 Методики розрахунку і порядок використання плати за оренду державного майна, якими передбачено зниження до 45% розміру орендної плати для малого і середнього бізнесу. При цьому передбачено застосування цієї норми не тільки для нових орендарів, але й для діючих договорів оренди.
Надання можливості добросовісним орендарям продовжувати договори оренди без конкурсу Прийнято зміни до статті 73 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" Схвалено на засіданні Уряду 25.03.2009 та готується до подання на розгляд ВРУ Створено справедливі умови для подовження договорів оренди державного та комунального майна на строк до двох років. Усунуто можливість лобіювання з боку недобросовісних чиновників інтересів окремих груп підприємців. Усунуто можливість хабарництва.
  Необхідно прийняти:
Розпорядження КМУ "Щодо упорядкування розгляду питань оренди в органах, уповноважених управляти державним майном"
Внесено до КМУ 03.04.09 Спрямовано на забезпечення прийняття узгоджених рішень щодо подальшого розвитку орендних відносин і надходжень плати за оренду державного майна до Державного бюджету у 2009 р., безумовного дотримання вимог законодавства про оренду, органами уповноваженими управляти державним майном.

 

Проблема та її суть Вжиті заходи, в тому числі прийняті нормативно-правові акти Стан опрацювання Короткий зміст (доцільність, обґрунтування) прийняття нормативно правових актів
Хаотичне та безпідставне зростання вартості оренди за торгівельне місце Постанова КМУ від 05.03.2009 № 278 "Про заходи щодо стабілізації цін за надання послуг та оренду торгових приміщень (площ) у торговельних об’єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів в умовах фінансово-економічної кризи" Прийнято Прийняття постанови надасть можливість усунути несанкціоноване зростання вартості оренди за торговельне місце на ринках (в торгових центрах, комплексах, тощо) та порушення антимонопольного законодавства в умовах зростання фінансово-економічної кризи.

 

Проблема та її суть Вжиті заходи, в тому числі прийняті нормативно-правові акти Стан опрацювання Короткий зміст (доцільність, обґрунтування) прийняття нормативно правових актів
Необхідність усунення проблемних питань, що виникли у сфері регулювання цін на продукцію фармацевтичного ринку Необхідно прийняти:
постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення та внесення змін до постанови КМУ від 17.10.2008 № 955"
Внесено до КМУ Передбачає:
- збільшення відсотків по граничним оптовим та роздрібним надбавкам та зменшення в 4 рази обсяг регулювання;
- виключення із сфери державного регулювання цін  лікарських засобів вітчизняного виробництва з оптово-відпускною ціною виробника нижчою за 12 гривень за упаковку;
- затвердження Переліку лікарських засобів, ціни на які підлягають державному регулюванню, одночасно із самим механізмом регулювання.
Необхідність усунення проблемних питань, що виникли у сфері регулювання цін на продукцію фармацевтичного ринку Постанова КМУ від 5 березня 2009 р. N 242 "Деякі питання використання  спирту етилового для виробництва лікарських засобів" Прийнято Спрямована на встановлення квот, у межах яких здійснюється відвантаження спирту етилового, що використовується виробниками – суб’єктами підприємницької діяльності для виготовлення лікарських засобів.

 

Проблема та її суть Вжиті заходи, в тому числі прийняті нормативно-правові акти Стан опрацювання Короткий зміст (доцільність, обґрунтування) прийняття нормативно правових актів
Надмірне податкове навантаження на суб’єктів господарювання Постанова КМУ від 28.01.2009 №45 "Про скасування постанови Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2008 № 1118" Прийнято Суб’єктам підприємницької діяльності – фізичним особам повертається право на добровільну реєстрацію платниками податку на додану вартість відповідно до Закону України "Про податок на додану вартість".
Необхідність збереження та законодавчого закріплення спрощеної системи оподаткування Необхідно прийняти:
Закон України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва"
Підтримано на засіданні Урядового комітету з питань економічної політики Прийняття закону про спрощену систему оподаткування сприятиме створенню належного нормативно-правового поля для подальшого розвитку підприємницької діяльності, удосконаленню спрощеної системи оподаткування та її орієнтації на найбільш вразливу категорію підприємців, яка потребує державної підтримки, та адаптації таких суб’єктів в умовах фінансової кризи. В результаті впровадження такого закону до бюджету будуть збільшені надходження, збережено та відкрито робочі місця.

 

Проблема та її суть Вжиті заходи, в тому числі прийняті нормативно-правові акти Стан опрацювання Короткий зміст (доцільність, обґрунтування) прийняття нормативно правових актів
Позбавлення права фізичних осіб-підприємців бути платниками ПДВ Постанова КМУ від 05.03.2009 № 236 "Про особливості застосування окремих норм Указу Президента України від 3 липня 1998 р. № 727 для фізичних осіб, які здійснюють підприємницьку діяльність за межами України, в умовах світової фінансово-економічної кризи" Прийнято Прийняття постанови стимулюватиме фізичних осіб-підприємців, які працюють за межами України, до участі у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування та дозволить реалізувати їх соціально-економічні права.
Необхідність спрощення адміністрування та зменшення навантаження на фонд заробітної плати по внесках до фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування Необхідно прийняти
Закон України "Про систему збору та обліку єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"
Прийнятий 15 січня 2009 року Верховною Радою України. Президентом України надано ряд зауважень та повернуто на доопрацювання до ВРУ Запровадження єдиного соціального внеску дозволить скоротити адміністративні витрати фондів на виконання функцій та більш ефективно використовувати кошти соціального страхування, суттєво спростивши порядок адміністрування страхових внесків, зменшить обсяг звітності для платників внесків, кількість перевірок та витрати, пов’язані з адмініструванням внесків.
Урегулювання питання державної підтримки проектів малого та середнього бізнесу, зокрема таких, що впливають на підвищення рівня зайнятості населення Необхідно прийняти
постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку використання у 2009 році коштів Стабілізаційного фонду для здешевлення кредитування проектів малого та середнього бізнесу, зокрема таких, що впливають на підвищення рівня зайнятості населення".
Внесено до КМУ Створення умов для подолання фінансової кризи шляхом підтримки інвестиційної складової діяльності суб'єктів малого та середнього бізнесу, збереження та створення нових робочих місць, подолання бідності, підвищення рівня зайнятості населення.

 

Проблема та її суть Вжиті заходи, в тому числі прийняті нормативно-правові акти Стан опрацювання Короткий зміст (доцільність, обґрунтування) прийняття нормативно правових актів
Надмірне контрольне навантаження на суб’єктів господарювання Необхідно прийняти:
Постанова КМ "Про встановлення мораторію щодо здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
На опрацюванні в ЦОВВ Встановлення тимчасової заборони на планові заходи контролю (перевірок).
  Закон України "Про внесення змін до деяких законів України (щодо приведення у відповідність із Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності")", реєстраційний № 3620 від 15.01.2009 Рекомендовано для розгляду Верховною Радою України у першому читанні Розроблено з метою приведення Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про місцеві державні адміністрації" у відповідність до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

 

Проблема та її суть Вжиті заходи, в тому числі прийняті нормативно-правові акти Стан опрацювання Короткий зміст (доцільність, обґрунтування) прийняття нормативно правових актів
Неконтрольованість платних адміністративних послуг Розпорядження КМУ від 25.02.2009р. № 251-р "Про заходи щодо упорядкування надання платних послуг" Прийнято Зазначеними заходами передбачено проведення аналізу обґрунтованості надання 1310 державним підприємствам та 5416 комунальним підприємств, що належать до сфери управління органів виконавчої влади, повноважень щодо видачі документів дозвільного характеру та послуг, що носять дозвільний характер. Результатом цієї роботи має стати рішення Уряду щодо упорядкування діяльності зазначених вище підприємств, зокрема, в частині заборони надавати послуги у сфері дозвільної системи у випадках, не передбачених законом.
Упорядкування норм дозвільної системи у сфері господарської діяльності Необхідно прийняти

Закони України "Про внесення змін до Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (реєстр. № 1362), поданий Президентом як невідкладний в Верховній Раді України. “Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності” (реєстр. № 3224), внесений народними депутатами України Королевською Н.Ю., Чечетовим М.В.)"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою посилення контролю за додержанням порядку видачі документів дозвільного характеру"

Прийнятий у першому читанні 08.02.2008 та схвалений Комітетом Верховної Ради України з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва до другого читання
Прийнято у першому читанні за основу 13.01.2009,
Знаходиться на доопрацюванні в Комітеті ВРУ з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва з метою підготовки до другого читання. Головний розробник Держкомпідприємництво – подано до Кабінету Міністрів України
З прийняттям вказаних законів буде забезпечено:
— уточнення визначення термінів "дозвільна система у сфері господарської діяльності", "документ дозвільного характеру", "місцеві дозвільні органи"
— створення умов для запровадження більш широкого застосування декларативного принципу започаткування бізнесу, шляхом уповноваження Кабінету Міністрів України визначати Перелік дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності, які можуть здійснюватися на підставі подання декларації;
— посилення відповідальності дозвільних органів (їх посадових осіб), адміністраторів за порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, зокрема, передбачається адміністративна відповідальність за видачу місцевими дозвільними органами (їх посадовими особами) документів дозвільного характеру поза межами дозвільного центру; видачу органами виконавчої влади та місцевого самоврядування документів дозвільного характеру, необхідність одержання яких не встановлена законами.
Завершення роботи по приведенню актів законодавства у відповідність до вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" Проект розпорядження Кабінету Міністрів України  "Про затвердження плану заходів на 2009 рік щодо удосконалення дозвільної системи у сфері господарської діяльності" Схвалено на засіданні Урядового комітету з питань економічної політики ВРУ 26.03.2009 Зазначеним актом затверджується чіткий План заходів щодо забезпечення удосконалення дозвільної системи у сфері господарської діяльності, встановлюються строки та визначаються відповідальні за їх виконання. Серед цих заходів: затвердження актів Кабінету Міністрів України про Порядки видачі документів дозвільного характеру, тарифи на проведення дозвільними органами обстеження (експертизи), результати якого є підставою для видачі документів дозвільного характеру; скасування або внесення змін до власних нормативно-правових актів щодо документів дозвільного характеру, необхідність отримання яких прямо не передбачена законом.

 

Проблема та її суть Вжиті заходи, в тому числі прийняті нормативно-правові акти Стан опрацювання Короткий зміст (доцільність, обґрунтування) прийняття нормативно правових актів
Відсутність нормативного врегулювання питання державних платних послуг Розпорядження КМУ від 25.02.2009 № 251-р "Про заходи щодо упорядкування надання державних платних послуг" Прийнято Зазначеними заходами передбачено проведення аналізу обґрунтованості надання підприємствам, установам, організаціям, що належать до сфери управління органів виконавчої влади, повноважень щодо надання державних платних послуг, у тому числі з видачі документів дозвільного характеру.
Виконання цієї роботи дозволить припинити надання підприємствами, установами, організаціями надання державних платних послуг, надання яких безпідставно їм делеговано.
Крім того, результатом цієї роботи буде створення реєстру державних платних послуг та підготовка проекту Закону України "Про адміністративні послуги".

 

Проблема та її суть Вжиті заходи, в тому числі прийняті нормативно-правові акти Стан опрацювання Короткий зміст (доцільність, обґрунтування) прийняття нормативно правових актів
Удосконалення системи ліцензування господарської діяльності Необхідно прийняти:
Закон України: “Про внесення змін до деяких законів України (щодо принципів державної політики у сфері ліцензування)” (реєстр. № 2391), поданий Кабінетом Міністрів України.
Прийнятий у першому читанні 18.03.2009 Внесення запропонованих змін до деяких Законів України буде сприяти:

 

    1. створенню належних умов провадження господарської діяльності;

 

    1. уникненню подвійного ліцензування;

 

    1. вдосконаленню ліцензування господарської діяльності в галузі криптографічного захисту інформації у зв’язку з необхідністю виконання зобов’язань України щодо вступу до Світової організації торгівлі;

 

    1. створенню сприятливих умов для активізації та розвитку інвестиційної діяльності;

 

    1.  зменшенні надмірного адміністративного контролю у сфері ліцензування;

 

    1. забезпеченню підвищення ефективності державного нагляду шляхом узгодження дій контролюючих органів.

 

Фармацевтична галузь. Урегулювання питання ліцензування провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів та їх торгівлі Підготовлено:
спільний наказ Держкомпідприємництва та Держлікінспекції від 03.03.2009 № 44/27 затверджені Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами.
Подано на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України Спрощує та унормовує питання щодо ліцензійних умов з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами та питання відповідного Порядку контролю.
Автотранспортна галузь.
Необхідність спрощення процедури отримання ліцензії та входження суб’єкта господарювання на ринок перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом
Необхідно прийняти:
постанова Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до пункту 39 Переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності" та Зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт"
Знаходиться на погодженні в центральних органах виконавчої влади Діючий Перелік значною мірою ускладнює існуючу до цього часу процедуру отримання ліцензій та входження суб’єкта господарювання на ринок.
З набуттям чинності постановою Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до пункту 39 переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності" буде розв’язана проблема зменшення адміністративних бар’єрів на шляху входження суб’єктів в бізнес.
Охоронний бізнес
Унормування питань провадження господарської діяльності з надання послуг, пов’язаних з охороною державної та іншої власності
Розроблено проект змін до відповідних Ліцензійних умов. Надіслано на затвердження до Міністерства внутрішніх справ України Унормовується питань провадження господарської діяльності з надання послуг, пов’язаних з охороною державної та іншої власності, надання послуг з охорони громадян.
Діяльність митних брокерів
Удосконалення процедури провадження посередницької діяльності митного брокера
Розроблено відповідний проект Ліцензійних умов. Надіслано на затвердження до Державної митної служби України Удосконалення процедури провадження посередницької діяльності митного брокера.
Виробництво з дорогоцінних металів Удосконалення порядку контролю за додержанням ліцензійних умов за провадженням господарської діяльності з виробництва дорогоцінних металів Розроблено проект Змін до Порядку контролю за додержанням ліцензійних умов. Доопрацьовується спільно з органом ліцензування - Мінфін Удосконалення порядку контролю за додержанням ліцензійних умов за провадженням господарської діяльності з виробництва дорогоцінних металів.

 

Проблема та її суть Вжиті заходи, в тому числі прийняті нормативно-правові акти Стан опрацювання Короткий зміст (доцільність, обґрунтування) прийняття нормативно правових актів
Удосконалення питання державної реєстрації припинення діяльності Необхідно прийняти:
Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення механізму державної реєстрації припинення суб’єктів господарювання"
30.03.2009 зазначений законопроект подано на розгляд до Верховної Ради Передбачено внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" щодо спрощення механізму державної реєстрації припинення юридичних осіб.
Підтримка суб’єктів господарювання в умовах фінансової кризи та створення сприятливих умов для ведення підприємницької діяльності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо мінімізації негативних наслідків фінансової кризи для суб’єктів господарської діяльності", реєстраційний № 3429 від 02.12.2008 р. Рекомендований на друге читання - оптимізація процедури видачі документів дозвільного характеру та забезпечення дотримання посадовими особами дозвільних органів дотримуватись порядку видачі дозволів;
- законодавче закріплення практики довгострокової оренди державного і комунального майна строком не менше 5 років, що сприятиме ефективному використанню об’єктів власності;
- заборона до 2011 р. на перегляд орендної плати в сторону збільшення;
- покращення рівня захищеності прав суб’єктів підприємницької діяльності та запобігти зловживанню владою або службовим становищем посадових осіб органів державної пожежної охорони у відношенні до суб’єктів господарювання та уникнути корупційних діянь;
- зменшення вартості ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями з 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат та 2000 гривень - на кожне місце торгівлі на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами до 780 гривень на кожне місце торгівлі;
- сприятиме розвитку транзитного потенціалу України, створенню нових робочих місць, розвитку інфраструктури портів, оновленню портової механізації та допоміжного флоту;
- оптимізація процедури видачі документів дозвільного характеру та забезпечення дотримання посадовими особами дозвільних органів порядку видачі дозволів, у тому числі запровадження "принципу мовчазної згоди", суть якої полягає в набутті суб'єктом господарювання права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без одержання відповідного документа дозвільного характеру за умови, якщо суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою було подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязі, проте у встановлений законом строк документ дозвільного характеру або рішення про відмову в його видачі видано або направлено не було;
- встановлення мораторію на внесення змін до податкового законодавства та проведення перевірок.
Підтримка суб’єктів господарювання в умовах фінансової кризи та створення сприятливих умов для ведення підприємницької діяльності Розпорядження Кабінету Міністрів України вiд 18.02.2009  № 176-р "Про затвердження плану заходів з виконання у 2009 році Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні" Прийнято Створення належних умов для реалізації конституційного права на підприємницьку діяльність, а також підвищення добробуту громадян України шляхом залучення широких верств населення до такої діяльності.
Основними очікуваними наслідками реалізації розпорядження Кабінету Міністрів України є прискорення розвитку малого підприємництва, повноцінне використання його потенційних можливостей, перетворення його на дієвий механізм розв'язання економічних і соціальних проблем, сприяння структурній перебудові економіки, зміцнення економічної бази регіонів, швидке насичення вітчизняного ринку товарами та послугами.
Залучення широких верств населення до здобуття знань, необхідних для започаткування та ведення власної справи, підвищення ефективності діяльності суб'єктів малого підприємництва в регіонах Постанова Кабінету Міністрів України від 02.04.2009  № 298 "Про порядок використання у 2009 році коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів з виконання Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні" Прийнята Забезпечення спрямування фінансової державної підтримки у реалізацію освітньої програми для підприємців та широких верств населення, що сприятиме підвищенню освітнього рівня громадян України з питань започаткування та ведення власної справи.
Забезпечення участі суб’єктів підприємницької діяльності у формуванні державної політики у сфері розвитку підприємництва Постанова КМУ "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" В процесі розробки Забезпечення участь суб’єктів підприємницької діяльності у формуванні державної політики у сфері розвитку підприємництва (в частині участі представників об’єднань громадян у конкурсній комісії для відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців)
  Проект Рішення Київської міської Ради "Щодо антикризової підтримки підприємців, що здійснюють підприємницьку діяльність у тимчасових спорудах та малих архітектурних формах у м. Києві" На опрацюванні в комісіях Київради Спрямовано на підтримки підприємців, що здійснюють підприємницьку діяльність у тимчасових спорудах та малих архітектурних формах у м. Києві
  Проект Рішення Київської міської Ради "Щодо ритуальних послуг в м. Києві" В процесі розробки Спрямовано на впорядкування надання ритуальних послуг.

 

Проблема та її суть Вжиті заходи, в тому числі прийняті нормативно-правові акти Стан опрацювання Короткий зміст (доцільність, обґрунтування) прийняття нормативно правових актів
Врегулювання питання фінансового забезпечення регіональних програм підтримки малого підприємництва Необхідно розробити та прийняти: Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів з питань державної підтримки малого підприємництва"   Підвищення ефективності державної підтримки малого підприємництва, визначення на законодавчому рівні рекомендованої граничної норми фінансового забезпечення регіональних програм підтримки малого підприємництва у розмірі не менше, як 0,5% доходів відповідних бюджетів.
Підтримка українського експорту Необхідно розробити та прийняти: Державну програму експортної підтримки малого та середнього підприємництва   Підтримка національного товаровиробника на міжнародних ринках, підвищення конкурентоспроможності як вітчизняних товарів, так і виробників, що в свою чергу сприятиме збільшенню доходів до державного бюджету.
Законодавча невизначеність поняття інфраструктури підтримки малого підприємництва та її окремих елементів, що призводить до різних підходів у тлумаченні їх функціонального призначення і є суттєвою перешкодою в процесах розвитку мережі таких установ на регіональному рівні Необхідно розробити та прийняти: Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів" (щодо визначення поняття інфраструктури підтримки малого підприємництва та її окремих елементів)   забезпечення нормативно-правового підґрунтя для стимулювання створення та функціонування мережі інфраструктури (бізнес-інкубаторів, бізнес-центрів тощо), яка спрямована підвищувати інноваційну діяльність малих підприємств; упорядкування діяльності існуючих об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва