Надрукувати
Перегляди: 35

У Сумах відбулось засідання постійної комісії з питань планування соціально-економічного розвитку, бюджету, фінансів, розвитку підприємництва, торгівлі та послуг, регуляторної політики.


Під час обговорення було порушено питання виконання бюджетних платежів у Сумській міській територіальній громаді.

Голова комісії Вадим АКПЄРОВ ознайомив присутніх зі змістом листа Міністерства фінансів України щодо розподілу бюджетних повноважень. Це роз’яснення було надано у відповідь на депутатський запит від 4 березня, що стосувався повернення казначейськими органами платіжних доручень за захищеними статтями видатків без фінансування.
Члени комісії обговорили правові аспекти розподілу бюджетних повноважень між органами місцевого самоврядування та військовими адміністраціями, зокрема в умовах воєнного стану.

«Планово-бюджетна комісія та депутати міської ради виступають за те, щоб ми діяли разом і в межах чинного законодавства. Ви затвердили бюджет і під ним стоїть ваш підпис, а фінансовий орган, відповідно до договорів, підписує і направляє платіжні доручення. Якщо ви хочете щось змінити або оскаржити договори, слід звернутись до правоохоронних органів чи суду, які й нададуть свій законний вердикт. Ви ж незаконно перевищили свої повноваження та своїм листом до казначейства заблокували проходження платежів за платіжними дорученнями, які подає департамент фінансів, економіки та інвестицій», – підкреслив Вадим Акпєров, звертаючись до представників Сумської МВА.

Директор департаменту фінансів, економіки та інвестицій міської ради Світлана ЛИПОВА повідомила, що департамент працює відповідно до законодавства, а всі договори оприлюднені в системі Prozorro. Вона також зазначила, що значна кількість платіжних доручень за захищеними статтями видатків очікує на оплату.

За словами начальника Сумської МВА Сергія КРИВОШЕЄНКА, у рамках контролю за використанням бюджетних коштів було ухвалено рішення щодо затвердження фінансових документів для казначейських проплат.

«Ми контролюємо використання бюджетних коштів. У процесі перевірки платіжних доручень у мене виникли питання, але повернуті платіжні доручення не стосуються захищених статей. На нараді в ОВА з представниками казначейства, яка відбулась 11 березня, протокольно зафіксували рішення про розділення єдиного платіжного доручення (на 113 млн грн) на декілька окремих», – сказав Сергій Кривошеєнко.

Учасники засідання наголосили на необхідності дотримання чинного законодавства під час здійснення бюджетних платежів і подальшої співпраці всіх залучених сторін для вирішення ситуації.

«Дійсно, на час війни МВА і казначейські органи наділені певними особливими функціями, але водночас слід діяти виключно за процедурою, прописаною в законі. У разі незгоди – розв'язувати питання у правовій площині», – наголосила депутат міської ради Ірина ДЯДЕНКО.
В.о. міського голови Артем КОБЗАР закликав розв'язувати проблему з блокуванням коштів негайно.

«До створення у Сумській МТГ військової адміністрації ми працювали з бюджетом, і не виникало жодних питань та проблем із фінансуванням наших ключових видатків. Але сьогодні склалась дуже напружена ситуація, яка загрожує життєдіяльності громади, тож ми маємо розв'язувати проблему своєчасних проплат у найближчі терміни», – наголосив Артем Кобзар.

У підсумку учасники засідання домовились провести ще одну спільну зустріч, узгодити всі розбіжності та працювати на умовах партнерства у межах чинного законодавства.