1 вересня в Сумах стартує подача проектів у рамках громадського (партиципаторного) бюджету, яка триватиме протягом місяця.
Про особливості цьогорічної кампанії прийому ініціатив містян на брифінгу розповіли голова Координаційної ради з питань громадського (партиципаторного) бюджету м. Суми Андрій БАРАНОВ та секретар Коордради Андрій МОША.
Громадський бюджет у Сумах впроваджується з 2016 року. За цей час місто набуло досвіду, яким ділиться з іншими громадами, але паралельно й собі вдосконалює партиципаторне бюджетування.
Так, повідомив Андрій Баранов, цьогоріч було оновлено Положення про партиципаторний бюджет та персональний склад Координаційної ради від громадськості. Спираючись на досвід попередніх років, кошторис одного локального проекту збільшено до 750 тис. грн. (замість 500 тис. грн.), загальноміські зросли з 1 млн. грн. до 1,5 млн гривень. Загалом на проекти 2019 року у міському бюджеті передбачать 10 млн. гривень. Розподіл загального обсягу між проектами загальноміського та локального характеру у відсотках залишився незмінним – 40/60.
Важливе нововведення нинішньої кампанії – вік авторів знизився до 14 років. А ще відтепер подававати проекти можуть також іноземці, або ті, хто володіє майном у місті чи тут народився. Пропонувати можна будь-яку кількість ідей, без обмежень.
Додано дві нові категорії – «Промоційні заходи» та «Соціальний захист». А от проекти, пов'язані з природоохоронною діяльністю, не прийматимуться у зв’язку зі складною процедурою їх експертизи та реалізації.
Секретар Координаційної ради з питань громадського (партиципаторного) бюджету Андрій Моша розповів, що прийом проектів відбуватиметься впродовж вересня. Подавати їх мають автори (або один із авторів) особисто в електронному вигляді через веб-платформу (повторна реєстрація її минулорічних користувачів не потрібна) або в паперовому вигляді до департаменту комунікацій та інформаційної політики (майдан Незалежності, 2, каб. 60), департаменту соціального захисту населення (вул. Харківська, 35, І поверх), Центральної міської бібліотеки ім. Т. Г. Шевченка (вул. Кооперативна, 6) та усіх бібліотек міської центральної бібліотечної системи.
Графік прийому проектів співпадає з графіком роботи органів влади (щодня крім вихідних з 8:00 до 17:15, п’ятниця – з 8:00 до 16:00, обідня перерва – з 12:00 до 13:00), бібліотек – з графіком їх роботи.
Кожен із пунктів прийому проектів матиме спеціальну наліпку.
Для подачі локального проекту необхідно отримати підтримку не менше 15 жителів міста (крім автора/авторів), для подачі загальноміського – не менше 30 підписів.
Проекти, подані на основі підтриманої електронної петиції до Сумської міської ради, приймаються без підписів на їх підтримку у разі, коли автором проекту є автор петиції.
Секретар Коордради зауважив, що попри суперечки, поки вирішили не відмовлятись від прийому проектів, що втілюються у бюджетних закладів, але в такому випадку автори зобов’язані надати письмове зобов'язання керівника такого закладу щодо загальнодоступності об’єкту.
Проекти подаються за єдиною обов’язковою для заповнення формою, яка розміщена на офіційному сайті Сумської міської ради у розділі «Партиципаторний бюджет м. Суми» та електронній системі pb.smr.gov.ua
Бюджет проекту, розрахований автором повинен включати усі витрати, пов’язані з: розробкою проектної документації; закупівлею сировини, матеріалів, комплектуючих; оплатою стороннім підрядникам послуг логістики (доставка, зберігання). Як зазначив Андрій Моша, аби полегши авторам роботу у цьому напрямку, розроблено такий собі «цінник», який можна буде знайти на веб-ресурсах, пов’язаних із громадським бюджетом.
За консультаціями та роз’ясненнями можна звернутись до посадовців, контакти яких розміщені на веб-платформі. Наприклад, до Департаменту забезпечення ресурсних платежів, аби уточнити статус земельної ділянки чи приміщення, на яку планується подача проекту.