0012.jpg

Директор департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна КОХАН під час засідання виконавчого комітету доповіла про підсумки роботи зі зверненням громадян у 2018 році та завдання щодо подальшого її вдосконалення.

Торік, повідомила посадовиця, до міської ради надійшло 4606 звернень громадян, що на 5% більше порівняно з аналогічним періодом 2017 року (4368). Із загальної кількості звернень переважали письмові (у тому числі звернення отримані за допомогою засобів електронного зв’язку) – 3654 (79%).

Отримані звернення, зазначила Антоніна Кохан, вміщували 4655 різноманітних питань, з яких позитивно у звітному періоді вирішено 45% – це доволі високий показник – Суми на третьому місці серед решти обласних центрів.

Переважно в своїх зверненнях містяни порушували питання комунального та дорожнього господарства – 2462 (52,9%), соціального захисту – 450 (9,7%), поліпшення житлових умов – 358 (7,7%), аграрної політики та земельних відносин – 245 питань (5,3%), транспорту та зв’язку – 229 (4,9%) питань.

«Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни у 2018 році, як і впродовж останніх років, займають питання комунального та дорожнього господарства, зокрема: ремонт житлового фонду – 787, ремонт ліфтів – 101, благоустрій прибудинкової території – 262, ремонт доріг – 403, питання теплопостачання – 157, відновлення належної якості водопостачання – 106, тощо», – повідомила Антоніна Кохан.

Значно менше стало звернень з питань транспорту і зв’язку на 4%, аграрної політики та земельних відносин – на 1,2%. Водночас кількість звернень з питань соціального захисту населення (надання матеріальної допомоги, призначення субсидії) зросла на 3,6%, а поліпшення житлових умов – на 5,6%.

Окремо посадовиця зосередила увагу на можливості надання громадянами звернень за допомогою електронних петицій. Таких торік через Єдину систему місцевих петицій до міської ради надійшло 523, що на 25 петицій (або 5%) більше ніж в аналогічному періоді 2017 року. Необхідну кількість підписів (250) у звітному році набрали 155 петицій, що на 65 звернень (або 42%) більше минулого року (90 петицій). Електронні петиції, які в установлений строк не набрали необхідної кількості голосів, розглянуті як звичайні звернення. Таких у 2018 році було 289, що більше ніж в 2017 році на 184 петиції (64%).

Найбільш резонансними були петиції, що стосувалися повернення поділу класів на підгрупи в школах та фінансування груп подовженого дня, закупівлі вакцини АКДС, громадського транспорту, зокрема, придбання транспортних засобів, запровадження електронного білету, недопущення підвищення вартості проїзду. Їх підтримали за лічені дні.

За суб’єктом звернення у 2018 році надійшло 4062 індивідуальних звернення, з них 524 – колективних. Антоніна Кохан підкреслила, що кількість підписів громадян під колективними зверненнями становила 7553 – це показник того, на скільки активними й організованими є наші мешканці у вирішені проблем.

Від найменш захищених категорій громадян у 2018 році отримано 374 звернення, найбільше в структурі цих звернень – 259 надійшло від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій.

За звітній період надійшло 1463 звернень від громадян, які опинилися в складних життєвих обставинах, у відповідь на ці звернення їм надано матеріальну допомогу на суму 8,7 млн гривень.

Разом із тим директор департаменту комунікацій та інформаційної політики звернула увагу на те, що важливу роль у посиленні довіри до міської влади відіграє особисте спілкування керівництва міської ради з громадянами.

У 2018 році міським головою та його заступниками проведено 220 прийомів громадян з особистих питань (тоді як у 2017 році – 164), на яких розглянуто 665 проблемних питань. На даний час із них позитивно вирішено 311 (46%). Звернення, що потребували додаткового опрацювання або виділення додаткових коштів з місцевого бюджету для вирішення порушених у них питань, залишаються на контролі до остаточного їх вирішення. Під час проведення прийомів забезпечений першочерговий прийом пільгових категорій громадян.

Під час свого виступу Антоніна Кохан акцентувала увагу на тому, одним із методів підвищення прозорості діяльності органу місцевого самоврядування є налагодження ефективного зворотного зв’язку з жителями міста. Задля зняття соціальної напруги серед населення постійно проводиться планомірна робота щодо інформування з питань актуальних проблем життєдіяльності міста. Інформаційна політика реалізується через впровадження практики брифінгів для представників ЗМІ, виїзних брифінгів, прямих ефірів на радіо та телебаченні, через Інформаційний портал Сумської міської ради.

«Наразі департамент працює над пропозицією щодо громадського обговорення капітального ремонту скверу Т. Шевченка. Такі важливі рішення, що стосуються всієї сумської громади, мають виноситися на громадські обговорення. Вважаємо, що повинні бути враховані пропозиції кожного сумчанина. Містяни повинні мати право запропонувати те, що саме вони хочуть там бачити, для цього в нас є багато різних форматів проведення громадських обговорень. По кількості колективних звернень бачимо, в Сумах є надзвичайна громада активних людей, які хочуть брати участь в управлінських процесах, і які повинні брати участь ще на початковому етапі формування порядку денного, а не за фактом прийнятого рішення», – наголосила керівник структурного підрозділу.