001.jpg

Директор департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна КОХАН під час щопонеділкової апаратної наради доповіла про стан інформування мешканців Cумської міської ТГ з актуальних питань життєдіяльності громади та діяльності органів місцевого самоврядування.

Посадовиця повідомила, що при Сумській міській раді акредитовано 40 журналістів періодичних видань і телерадіокомпаній, електронних ЗМІ, які запрошуються на всі загальноміські заходи, апаратні наради при міському голові, засідання постійних депутатських комісій, виконавчого комітету, сесії міської ради тощо. Торік було проведено 136 медіа-заходів, з яких 23 присвячувались питанням охорони здоров’я, стільки ж питанням соціального захисту, 18 – питанням сфери ЖКГ, 12 – освіти, сім – культури, решта спорту, архітектури, будівництва та ремонтів, виборів, надання адміністративних послуг.

Діяльність Сумської міської ради, її виконавчого комітету, структурних підрозділів висвітлювалась на телебаченні, FM-радіо, газетах, мережі Інтернет. Крім того, у друкованих ЗМІ оприлюднювались офіційні документи (проєкти регуляторних актів, рішення про місцевий бюджет, його виконання та зміни до нього, нормативні акти, оголошення та повідомлення тощо). Зокрема, у бюлетені «Офіційний вісник Сумської міської ради» (12 випусків) та газеті «Ваш шанс».

Антоніна Кохан зауважила, що у 2020 році змінились підходи до реалізації завдань з інформування громадян, з’явилася необхідність у посиленні інформаційної складової в роботі основних галузей міського господарства: освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, інфраструктури, культури, архітектури. Тому договори на висвітлення з телеканалами «Відікон», АТВ, СТС укладались безпосередно з відповідними структурними підрозділами. Сюжети, а це загалом близько 90, відображали актуальні питання життєдіяльності міста.

За аналогічним підходом було організовано співпрацю з Інтернет-ресурсами Sumy Post, 0542, EverydaySumy. Так, були укладені угоди департаментами соціального захисту населення, інфраструктури міста, управлінням освіти і науки, відділом охорони здоров’я. Щомісячно на кожному сайті у їх стрічці новин опубліковувалися 28 публікацій на актуальну тематику, які дублювались в соціальній мережі Facebook на офіційних сторінках цих інтернет-видань. Загалом – 280 публікацій.

Відбувалась у 2020 році і співпраця з низкою FM-станцій. Переважно транслювались сюжети щодо боротьби з коронавірусом та до святкових дат.

На початку запровадження карантинних обмежень спільно з КП «Електроавтотранс» було виготовлено аудіоролик щодо необхідності дотримання санітарно-епідеміологічних заходів, який транслювався в електроавтотранспорті. Також було підготовлено та поширено серед ЗМІ пам’ятку-роз’яснення відповідного змісту. У зв’язку зі встановленням на території Сумської міської ТГ червоної зони карантинних обмежень, департамент розробив та забезпечив виготовлення листівки-пам’ятки для мешканців громади щодо карантинних обмежень.

Щодня на Інформаційному порталі Сумської міської ради розміщувалось у середньому 10 повідомлень у рубриці «Новини», а також матеріали структурних підрозділів та комунальних підприємств за напрямками їх діяльності, здійснювались онлайн-трансляції, існує архів відеоматеріалів тощо. Новини з офіційного сайту систематично поширювалися /передруковувалося іншими Інтернет-ресурсами, у тому числі не лише місцевими, а й всеукраїнськими. Крім того, їх оприлюднювали на своїх шпальтах друковані ЗМІ. Таке поширення окремих новин ЗМІ доходило до 10–15 джерел.

За ініціативи департаменту на Інформаційному порталі Сумської міської ради був створений окремий розділ «Суми: коронавірус – СТОП», де оперативно оприлюднювалась уся тематична інформація, забезпечувалися трансляції онлайн-коментарів міського голови, здійснювалося поширення повідомлень через соціальні мережі та у співпраці із засобами масової інформації.

Здійснювалось адміністрування офіційного веб-сайту, створювались нові рубрики та сторінки відповідно до потреб структурних підрозділів та з метою поліпшення інформування мешканців про діяльність органів місцевого самоврядування, створювалися інтерактивні інструменти тощо.

Оперативно подавалась на сайті інформація про аварійні та планові відключення водопостачання, ремонти електромереж, проведення земельних робіт, перекриття руху транспорту, ремонти лікувальних закладів, роботи громадського транспорту тощо.

Відеоматеріали з діяльності органу місцевого самоврядування, а також он-лайн трансляції сесій міської ради, засідань постійних депутатських комісій, виконавчого комітету, апаратних нарад розміщувались на каналі Сумської міської ради в мережі Youtube.

«Запорукою довіри громадян до органів влади є дотримання принципів відкритості, громадянської участі та суспільного порозуміння. Важливою складовою дотримання цих принципів є інформування, що передбачає складний процес взаємодії виконавчих органів міської влади, депутатів, громади, засобів масової інформації. Ефективна співпраця усіх цих сторін і дає ефективний результат Від поінформованості жителів, від їхньої компетентності в питаннях розробки рішень, регуляторних актів, розподілу бюджетних коштів, дій і заходів, що вживаються органами місцевого самоврядування задля розвитку міського господарства залежить ефективна та конструктивна співпраця міської влади та представників інститутів громадянського суспільства», – зазначила директор департаменту комунікацій та інформаційної політики.

У 2020 році вперше було здійснено онлайн-трансляцію Великодніх богослужінь, а також проведено щорічний звіт Сумського міського голови та особисті прийоми громадян у форматі онлайн.

Забезпечувалось оновлення акаунту «Сумська міська рада» у соціальній мережі Facebook, де поширювались новини з офіційного сайту Сумської міської ради, надавались відповіді на запитання та коментарі користувачів.

Забезпечувалось оновлення акаунту «Виконавчий комітет Сумської міської ради» на Єдиному веб-порталі відкритих даних.

Також департамент комунікацій та інформаційної політки сприяв розміщенню на території міста у рамках соціальної реклами привітань від Сумської міської ради з нагоди Дня Соборності України; Міжнародного жіночого дня; Великодня; Дня пам’яті та примирення в Україні та Дня Перемоги над нацизмом; Дня Європи в Україні, щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції.

Було проведено опитування жителів та вивчення їхньої думки, у тому числі, з виготовленням відеоновин. На сайті зокрема, створено рубрику «Запитаємо сумчан на Сотні». Крім того, проведено опитування і щодо поінформованості мешканців про виведення за межі обласного центру реєстрації комунальних підприємств обласної ради.

Міський голова Олександр ЛИСЕНКО зазначив, що департамент комунікацій та інформаційної політики забезпечує достатній рівень відкритості міської влади та поінформованості сумчан з актуальних питань життєдіяльності громади та діяльності органів місцевого самоврядування, та разом із тим, звернув увагу на активніше звітування про свою діяльність через ЗМІ структурних підрозділів та депутатів міської ради.