Надрукувати
Перегляди: 824

Директор департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна КОХАН під час щотижневої апаратної наради при міському голові Олександрові ЛИСЕНКУ доповіла про стан забезпечення реалізації законодавства про доступ до публічної інформації у Сумській міській раді.

Посадовець повідомила, що за 2021 рік до виконавчого комітету та виконавчих органів міської ради надійшло 652 запити на отримання публічної інформації, що на 15 запитів (2%) менше в порівнянні з 2020 роком (667 запитів). За результатами розгляду задоволено 616 запитів, 15 запитів надіслано належним розпорядникам інформації.

Усі запити на інформацію за 2021 рік вміщували 966 питань різної тематики. Найбільш актуальними були питання житлово-комунального господарства – 229 запитів, що становить 24%; щодо діяльності органу місцевого самоврядування, кількість яких склала – 155, що становить 16% від загальної кількості питань. Також запитувачів цікавлять питання щодо соціального захисту – 78 запитів, що становить 8%; земельних відносин – 62 (6,4%); фінансової політики та розпорядження бюджетними коштами – 58 (6%); охорони здоров’я – 29 (3,0%); транспорту і зв’язку – 28 (2,9%); питання праці та заробітної плати – 21 (2,2%); освіти – 13 (1,3%) та інші.

Від обласної державної адміністрації та інших органів виконавчої влади надійшло для розгляду, як належним розпорядникам інформації 43 запити (6,5%), від представників ЗМІ – 16 (2,4%), від фізичних осіб – 462, що складає 71% від загальної кількості, від юридичних осіб – 113 (17,3%), від об’єднань громадян без статусу юридичної особи – 18 (2,7%).

«Запитувана інформація виконавчими органами міської ради надається своєчасно, без порушень термінів розгляду запитів на публічну інформацію. Продовжуються строки розгляду лише у виняткових випадках, коли йдеться про надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних», – зауважила директор департаменту комунікацій та інформаційної політики.

Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується у тому числі шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації в офіційних друкованих виданнях, на офіційних вебсайтах, на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.

На Інформаційному порталі Сумської міської ради систематично оприлюднюється інформація про діяльність міської ради, її структурних підрозділів, прийняті управлінські рішення, проєкти розпорядчих актів тощо. Щодня на сайті з’являється чи оновлюється 5–7 матеріалів (сторінок) із публічною інформацією.

Останнім часом упорядковано дані про комунальні підприємства, заклади та установи відповідно до вимог закону України «Про доступ до публічної інформації», у тому числі щодо контрактів керівників, декларацій, фінансової та іншої звітності, контактної інформації, структури тощо. Робота у цьому напрямку триває постійно.

На Єдиному державному вебпорталі відкритих даних більшість розпорядників інформації (структурні підрозділи, комунальні підприємства) створили свої кабінети, де оприлюднювали набори даних. Найбільш повно та оперативно це забезпечують департамент забезпечення ресурсних платежів, Департамент фінансів, бюджету та інвестицій, департамент соціального захисту населення, управління архітектури та містобудування, управління «Інспекція з благустрою м. Суми», відділ бухгалтерського обліку та звітності, виконавчий комітет.

Директор департаменту комунікацій та інформаційної політики звернула увагу керівників структурних підрозділів на дотримання

Положення про організацію доступу до публічної інформації, розпорядниками якої є виконавчі органи міської ради та вимог чинного законодавства у сфері доступу до публічної інформації.

«У нас показники по відкритості, прозорості, доступу до публічної інформації завжди були на вищому рівні і ми повинні зберегти ці досягнення і цей рівень», – наголосив міський голова Олександр Лисенко.

Він і додав, що надалі відстоюватиме принципову позицію в питанні відновлення онлайн-трансляцій засідань постійних депутатських комісій та сесій.