Реагування на звернення громадян є показником якості та ефективності роботи всіх структурних підрозділів міської ради.
На цьому наголосила директор департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна КОХАН, звітуючи під час засідання виконавчого комітету про підсумки роботи по розгляду звернень громадян у І півріччі 2016 року та завдання щодо подальшого її вдосконалення.
За означений період, повідомила посадовиця, до міської ради надійшло 2510 звернень громадян. Це майже на 36 % більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року (1610) та на 58 % – у порівнянні з позаминулим роком (1060).
«Збільшення кількості звернень громадян пояснюється зацікавленістю мешканців у реалізації міських програм з життєдіяльності міста та змінами в чинному законодавстві, які розширюють можливості громадян в реалізації їх права на звернення», – зазначила Антоніна Кохан.
Наразі жителі міста мають можливість звернутись до міської ради не лише в традиційний спосіб (під час особистого прийому або направивши листа), а й за допомогою сучасних засобів комунікацій (звернення з використанням телефонного зв’язку або мережі Інтернет).
Усі звернення громадян, що надійшли у перші шість місяців року, вміщували 2582 питання різної тематики. За спектром і характером, традиційно на першому місті були питання житлово-комунального господарства (1540 або 60 %). Найчастіше в них ішлось про ремонти покрівель, доріг, мереж водопостачання, водовідведення та теплопостачання, відновлення роботи ліфтів інше.
Залишались актуальними для жителів міста і питання земельних відносин (200 або 8 % від загальної кількості питань). Здебільшого це питання виділення земельних ділянок, надання дозволу на розробку проекту землеустрою.
Крім того, мешканці міста у своїх зверненнях порушували питання архітектури та містобудування (7 %), соціального захисту (6 %), поліпшення житлових умов (4 %) та інше.
У І півріччі нинішнього року надійшло 329 колективних звернень (13 % від загальної кількості). Здебільшого в такий спосіб жителі міста звертались щодо відновлення роботи ліфтів, благоустрою прибудинкових територій, ремонту покрівель та комунальних мереж.
Із метою налагодження ефективної взаємодії між міською владою та мешканцями міста, реалізації механізмів «електронної демократії» на офіційному сайті Сумської міської ради з лютого поточного року запроваджено інтерактивний розділ «Електронні петиції». За означений період таких надійшло понад 290. Тематика електронних петицій різноманітна, проте, переважають питання благоустрою міста, організації дорожнього руху, встановлення дитячих майданчиків та інше. Станом на 1 липня 2016 року 38 петицій набрали необхідну кількість підписів, 27 електронних петицій не набрали необхідної кількості підписів на свою підтримку протягом визначеного терміну та розглянуті як звичайні звернення.
У І півріччі 2016 року проведено 64 прийоми громадян з особистих питань міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, заступником міського голови, керуючим справами виконавчого комітету, на яких розглянуто 366 проблемних питань.
Через онлайн-приймальню до міського голови надійшло 574 звернення. Левова частка всіх вирішилась особисто міським головою оперативно та миттєво. Звернення, що потребували додаткового опрацювання, були спрямовані для вирішення до структурних підрозділів.
Спеціалістами департаменту комунікацій та інформаційної політики координується участь виконавчих органів міської ради у проекті «Відкрите місто», завдяки якому сумчани мають можливість інформувати представників влади про проблеми, напряму спілкуватися з посадовими особами, отримувати оперативну та важливу інформацію щодо забезпечення життєдіяльності міста, організації спільних заходів тощо.
Крім того, працівниками департаменту здійснюється щоденний консультативний прийом громадян з питань, що належать до повноважень міської ради.
«До кожного громадянина забезпечується уважне та шанобливе ставлення, використовується індивідуальний підхід. Під час прийому звернень від мешканців посадовими особами департаменту не допускається створення черги», – наголосила директор департаменту комунікацій та інформаційної політики.
Стан виконавської дисципліни у виконавчому комітеті міської ради, підсумували свою доповідь Антоніна Кохан, знаходиться на належному рівні. Втім, потребує покращення якість розгляду звернень громадян та відповідей на них. Спостерігаються випадки відсутності вичерпної та аргументованої відповіді. Такі відповіді, як правило, повертаються міським головою та його заступниками на доопрацювання.
Із метою поліпшення організації роботи зі зверненнями громадян, постійно ведеться пошук шляхів поліпшення системи ефективної роботи з вирішення проблем, яких громадяни торкаються у своїх зверненнях.