002.jpg

Підсумки роботи з розгляду звернень громадян у 2016 році та завдання щодо подальшого її вдосконалення розглянули на своєму засіданні 21 лютого члени виконавчого комітету.

У Сумській міській раді, повідомила начальник управління документообігу та публічної інформації департаменту комунікацій та інформаційної політики Віра БОЙКО, вживаються належні заходи щодо забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення та обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді, неухильного виконання норм Закону України «Про звернення громадян».

Всього у 2016 році від жителів міста за допомогою різних засобів зв’язку надійшло 5033 звернення, що на 316 або 6 % більше, ніж 2015 році.

Збільшення кількості звернень громадян, наголосила доповідачка, пов’язано з активною участю сумчан у реалізації міських програм з життєдіяльності міста та змінами в чинному законодавстві, які значно розширили можливості громадян у реалізації їх права на звернення.

У зверненнях, які надійшли до міської ради, порушувалося 5115 питань різної тематики, із них 1683 (33 %) вирішено позитивно. Загальнообласний показник, зазначила Віра Бойко, є меншим. Те, що позитивно вирішується кожне третє питання, зауважив член виконавчого комітету Віктор ВОЛОНТИРЕЦЬ, не означає, що решта ігноруються чи не виконуються. Зазвичай, пояснив він, у 50% випадків, звернення потребують роз’яснень, які й надаються. А ті звернення, що потребували додаткового опрацювання або виділення додаткових коштів з місцевого бюджету для вирішення порушених у них питань, залишаються на контролі до остаточного їх виконання.

Традиційно, торік містяни найчастіше порушували питання житлово-комунального господарства – 63 % від загальної кількості. Фіксувалось збільшення кількості питань даної категорії, що пояснюється тим, що міська влада продовжує реалізовувати свої програми з поліпшення благоустрою міста. Залишались актуальними й питання земельних відносин. Утім, кількість таких порівняно з 2015 роком зменшилась на 13 %. Майже незмінною залишилась кількість звернень з питань соціального захисту населення. А от кількість питань архітектури та будівництва зменшилась.

Торік у Сумах розпочалося впровадження такого виду електронних звернень, як петиції. Із лютого, коли місто приєдналося до Єдиної системи місцевих петицій, таких надійшло понад 470. Станом на 1 січня по 171 зверненню тривав збір підписів. Необхідну кількість підписів (250) набрали 66. По всіх надано відповіді. Переважали питання благоустрою міста, організації дорожнього руху, встановлення дитячих майданчиків, роботи громадського транспорту та інше.

Петиції, що мали значний суспільний резонанс (наприклад, пішохідний перехід біля універмагу «Київ», робота громадського транспорту тощо) виносились на розгляд виконавчого комітету.

Ті, що в установлений строк (90 днів) не набрали необхідну підтримку городян, розглянуті як звернення громадян відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

Впродовж року зверталася особлива увага на звернення від найменш захищених категорій населення. Звернення жінок, яким присвоєне почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв України міський голова розглядає особисто. Протягом 2016 року таких звернень надійшло шість, з них три вирішено позитивно.

Загалом керівництвом мiської ради торік проведено 142 особисті прийоми громадян.

Враховуючи вимоги сучасності та стрімкий розвиток новітніх технологій, на веб-сайті Сумської міської ради працювала онлайн-приймальня міського голови. Через неї надійшло 1068 звернень. Левова частка всіх звернень вирішувалась особисто міським головою оперативно.

Використовуються також можливості веб-платформи «Відкрите місто», через яку сумчани подають повідомлення про проблемні ситуації, а також розміщуються офіційні повідомлення про діяльність міської влади, анонси заходів, інформація про аварійні ситуації, роз’яснення актуальних питань у сфері житлово-комунального господарства та благоустрою міста, онлайн-трансляцій. Наразі робота над цим проектом переходить у нову стадію, з акцентом на сприяння у самоорганізації населення.

Стан виконавської дисципліни з розгляду звернень містян у виконавчому комітеті, підсумувала Віра Бойко, знаходиться на належному рівні, але потребує покращення якість розгляду та відповідей на звернення. Спостерігаються випадки відсутності вичерпної та аргументованої відповіді. Такі листи, як правило, повертались міським головою та його заступниками на доопрацювання.

Тож керівникам структурних підрозділів необхідно посилити роботу з недопущення перебування звернень на контролі тривалий час, звертати увагу на повне вирішення питань, порушених у зверненнях, та надання остаточної відповіді заявнику.

За результатом розгляду члени виконавчого комітету доручили керівникам виконавчих органів забезпечити створення необхідних умов для реалізації конституційного права громадян на звернення, прийом з особистих питань та обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді згідно з вимогами чинного законодавства. Особливу увагу приділяти вирішенню питань, порушених у зверненнях пільгових категорій громадян. Взяти під особистий контроль результативність розгляду звернень громадян, не допускати фактів надання неповних, неточних відповідей.

Також необхідно принципово вирішувати питання про персональну відповідальність посадових осіб, з вини яких допущені порушення та формальний розгляд пропозицій, заяв і скарг громадян. Серед інших заходів - забезпечити постійний контроль за дотриманням графіків і порядку прийому громадян, практикувати прийом громадян за місцем проживання. Щоквартально аналізувати стан роботи зі зверненнями громадян, виявляти найбільш гострі, суспільно значущі проблеми, вносити пропозиції щодо шляхів їх вирішення та інформувати про хід виконання цього рішення департамент комунікацій та інформаційної політики. Перед останнім поставлено завдання посилити контроль за станом виконавської дисципліни при розгляді звернень, щоквартально проводити аналіз отриманих звернень та порушених у них питань, оприлюднювати відповідну інформацію на сайті міської ради.