0012.jpg

У Сумській міські раді збільшилась кількість каналів комунікації громадян з владою – зросла і кількість звернень, які, до того ж змінили свою якість – замість скарг від містян все частіше надходять пропозиції щодо спільного вирішення гострих питань.

Про це, звітуючи під час засідання виконавчого комітету про роботу з розгляду звернень громадян у 2015 році, заявила директор Департаменту комунікацій та інформаційної політики Антоніна КОХАН.

У минулому році, зазначила посадовець, розширено можливості жителів для реалізації їх конституційного права на звернення. Так, із листопада сумчани мають можливість звернуться до міської ради в телефонному режимі та отримати письмову відповідь на своє звернення (тел. «гарячої лінії» 700-007). Тепер до міської влади можна звернутися письмово, на особистому прийомі керівництва, електронною поштою та телефоном.

Загалом за звітній період, повідомила Антоніна Кохан, надійшло 4717 звернень громадян, що на 2047 звернень (або на 43 %) більше, ніж у 2014 році. Збільшення пояснюється як змінами в чинному законодавстві, так і тим, що міська влада нині ініціює низку програм, на ділі реалізовує свої ідеї і знаходить підтримку та розуміння з боку жителів міста, які пропонують спільно реалізовувати програми, беруть активну участь у життєдіяльності міста.

 

Найбільшу частку в структурі питань, зазначила директор Департаменту комунікацій та інформаційної політики, як і впродовж останніх років, склали ті, що стосувались житлово-комунального господарства (2909 або 59 % від загальної кількості). Найчастіше громадяни порушували питання проведення ремонту доріг, покрівель, мереж водопостачання, водовідведення та теплопостачання, відновлення роботи ліфтів та інше. Кожне третє питання вирішено позитивно.

Актуальними для жителів міста залишались і питання земельних відносин – 395 або 8% від загальної кількості (виділення земельних ділянок, надання дозволу на розробку проекту землеустрою). На даний час позитивно вирішено 16 % питань даної категорії.

Наступними за кількістю були звернення щодо соціального захисту – 294 (надання матеріальної допомоги, оформлення субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, тощо). З даним питанням здебільшого звертаються найменш захищені категорії населення, зокрема інваліди, пенсіонери, ветерани війни та праці, тобто особи, які потребують особливої уваги щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих проблем.

Загальна кількість колективних звернень склала 782 (17 % від загальної кількості звернень). В них громадяни здебільшого вносили свої пропозиції щодо встановлення лічильників обліку тепла, будівництва євродворів, відновлення роботи ліфтів. Це, звернула увагу посадовиця, також пов’язано з впровадженням нових ефективних програм.

Упродовж року відбулось 97 особистих прийомів громадян міським головою та його заступниками. До посадовців звернулось 1053 мешканці міста, котрі порушили 686 питань (33 % вирішено позитивно). Міський голова Олександр ЛИСЕНКО провів 23 прийоми громадян з особистих питань (звернулось 468 громадян, порушено 239 питань). Усі запитувачі отримали компетентні відповіді та ґрунтовні роз’яснення щодо порушених ними питань.

На звернення, які потребують додаткового вивчення та вирішення, міським головою надані доручення відповідним структурним підрозділам міської ради.

Позитивно вирішено 81 питання (34 %). З метою оперативного вирішення питань мешканців міста на веб-сайті Сумської міської ради працювала онлайн-приймальня міського голови. Упродовж року на неї надійшло 1322 звернення. Левова частка питань вирішувалась особисто міським головою оперативно та миттєво.

Впродовж року працівники відділу звернень громадян Департаменту комунікацій та інформаційної політики щоденно здійснювали консультативний прийом громадян з питань, що належать до повноважень міської ради. Жителям надавались консультації, як при безпосередньому зверненні до відділу, так і в телефонному режимі.

Департамент комунікацій та інформаційної політики постійно інформував територіальну громаду міста про порядок прийому громадян керівництвом міста. Порушень термінів розгляду звернень громадян у 2015 році структурні підрозділи не допустили.

Серед головних досягнень у роботі зі зверненнями громадян у 2015 році керуючий справами виконавчого комітету Віктор ВОЛОНТИРЕЦЬ відзначив збільшення кількості звернень, що були вирішені позитивно. Відсоток таких, повідомив посадовець, зріс на понад 10 %. Разом із тим, зауважив Віктор Волонтирець, це не означає, що решта питань залишились без уваги. Справа в тому, що більшість таких потребували лишень роз`яснень, які запитувачам надали. Зростання загальної кількості звернень, наголосив керуючий справами виконавчого комітету, – ще один плюс, адже є свідченням довіри громади до влади: містяни знають, що можуть звернутись і отримають відповідь, а на звернення буде реакція.