Фінансовий і соціальний стан Сум (4 – 11 червня 2018 року).
Бюджет
Станом на 7 червня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 659,8 млн грн. (41,5% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 30 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 25 млн грн.; акцизний податок – 11,2 млн гривень.
Сума перевиконання за розписом – 3,4 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 0,6 млн грн.; земельний податок та орендна плата – 2,1 млн грн.; єдиний податок – 2,9 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 113 млн гривень.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 42,6 млн грн. (52,8% до плану на рік), що на 11,1 млн грн. (35%) більше надходжень за відповідний період 2017 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 4,6 млн грн. що на 1,8 млн грн. більше до плану на поточну дату за розписом.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 964,1 млн грн. (91,7% до плану на січень-червень), до спеціального фонду – 17,3 млн грн. (79,6% до плану за розписом).
Плата за землю та комунальне майно
Протягом червня від відчуження комунального майна – 269,8 тис. грн. (259,4% від планового завдання на місяць).
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 8,9 млн грн., від відчуження комунального майна – 3,3 млн гривень.
Станом на 6 червня на розподільчому рахунку знаходились кошти від оренди комунального майна у сумі 194,9 тис. гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Протягом попереднього тижня (1 – 6 червня) трьома підприємствами – боржниками міста було виплачено169,5 тис. грн. заборгованості із заробітної плати, у тому числі: ТОВ «Маш-Сервіс» – 85,5 тис. грн., ДП «Сумський державний науково-дослідний інститут мінеральних добрив і пігментів» – 34 тис. грн; КП «Аеропорт-Суми» – 50 тис. грн.
Станом на 1 червня поточного року сума загального боргу складала 166 млн гривень.
Його накопичили 19 підприємств: сім – економічно активні (136,7 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 132,9 млн грн.; вісім – підприємства-банкрути (29,1 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 25,5 млн грн.; чотири – економічно неактивні (110,5 тис. гривень).
Порівняно з 1 травня цього року заборгованість із заробітної плати по місту збільшилася на 15 млн грн. або 9,9%. При цьому кількість підприємств-боржників, навпаки, зменшилася на 13,6%. По 11 суб’єктам господарювання міста заборгованість із заробітної плати протягом поточного року залишається незмінною і становить 29,1 млн грн. або 17,5% загальної суми заборгованості на 1 червня поточного року.
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 34 дитини (за попередній тиждень – 50): хлопчиків – 17, дівчаток – 17.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, зменшилась: 554 особи проти 567.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 269, вуличних травм – 216, спортивних – сім, інших – 62.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 14 осіб переселенців з Донецької та Луганської областей: дорослих – десять (п’ять – на амбулаторне лікування, одна – на медичний огляд, чотири – на стаціонарне лікування), дітей – чотири (усі на стаціонарне лікування). Переселенці із АРК за медичною допомогою не звертались.
Медичної допомоги потребували 27 військовослужбовців, що перебували у зоні АТО. Четверо з них лікувались стаціонарно, один – на медичний огляд, 22 – за амбулаторною допомогою.
Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
Освіта
У п’ятницю, 8 червня, 2216 учнів 9-х класів отримали документ про базову загальну середню освіту.
У 34 школах (на 10 шкіл більше, ніж у минулому році) продовжується робота мовних таборів із залученням вчителів іноземних мов, студентів та волонтерів. У всіх пришкільних таборах щодня проводяться «хвилини спілкування іноземною мовою».
На харчування дітей в пришкільних, профільних таборах з денним перебуванням, дитячих закладах праці та відпочинку виділено з міського бюджету 1184,4 тис. грн.
У закладах дошкільної освіти розпочався літній оздоровчий період. У дитячих садках введено додаткове харчування у вигляді соків і фруктів. На сьогодні оздоровлюється понад 4500 дітей, з якими щоденно проводяться різні фізкультурно-оздоровчі, виховні заходи, розваги.
Заклади освіти міста були активно задіяні у програмі заходів до Днів сталої енергії в м. Суми. Учні школи № 20 презентували екологічну казку, учні школи № 9 демонстрували одяг з вторинної сировини та флешмоб, вихованці пришкільних таборів брали активну участь у пізнавально-ігровій програмі «Екологічний марафон», яку підготував педагогічний колектив Центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді.
Керівники закладів освіти, педагоги та методисти Інформаційно-методичного центру взяли участь у І Всеукраїнській науково-практичній конференції з он-лайн трансляцією «Формування громадянської культури в Новій українській школі: традиційні та інноваційні практики».
Понад 200 вихованців пришкільних таборів були задіяні у Фестивалі ремесел і народних промислів у рамках Міжнародного бізнес-форуму та виставці «Сумщина туристична – 2018».
У рамках фестивалю «Sumy Energy Fest», до якого долучилися заклади освіти № 7, 15, 23, 25, 29, проведено еко-демонстрації, творчі майстер-класи, організована зона хенд-мейду, локація альтернативних видів енергії та енергозберігаючих технологій, концертна програма за участю танцювальних та вокальних колективів міста. Під час концертної програми відзначено та нагороджено подарунками активних учасників шкільних євроклубів.
У Палаці дітей та юнацтва відбулася звітна вистава зразкового музичного театру закладу.
Проведено співбесіду із заступниками директорів шкіл.
Тривала організаційна робота щодо забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування шкільною та спортивною формами на 2018-2019 навчальний рік.
Організовано п’ять заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів.
За результатами проведення закупівель через електронну систему ProZorro укладено договори на придбання дошок класних та наочно-дидактичного матеріалу.
У закладах освіти розпочали роботи по підготовці до нового навчального року, а саме: промивка та опресовка системи опалення, гідравлічні випробування системи опалення, побілка та пофарбування теплопунктів, повірка пожежних кранів, перезарядка вогнегасників, повірка теполобчислювачів, повірка витратомірів, повірка манометрів та термометрів, повірка лічильників гарячої та холодної води, повірка лічильників електроенергії, вимірювання контурів заземлення, повірка системи вентиляції та інші види робіт. Загальна сума використаних коштів станом на 6 червня становить близько 200 тис. грн.
За кошти державного бюджету продовжуються роботи по капітальних ремонтах: покрівлі ДНЗ № 26, будівлі та приміщення ДНЗ № 40, будівлі школи № 8, системи електрозабезпечення школи № 24, приміщення гімназії № 1.
За кошти місцевого бюджету розпочали капітальний ремонт: медичного кабінету ДНЗ № 10, музичної зали ДНЗ № 15, приміщення харчоблоку школи № 5, рекреацій І та частково ІІ поверхів школи № 25.
Програмою підвищення енергоефективності в бюджетній сфері на 2017-2019 роки передбачено утеплення школи № 22. Здійснювалась поставка необхідних будівельних матеріалів для проведення робіт.
Працював Телефон довіри для населення.
Ринок праці
За період з 1 по 7 травня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулась 223 особи.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 8 червня перебували на обліку, складала 2134 особи із них 1703 (80%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 1061 одиницю: для робітників – 582, службовців – 350, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 129. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.
З початку року між приватними підприємцями та найманими працівниками розірвано 262 трудові договори, укладені до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 2856 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1091.
До проведення громадських робіт із початку року залучено 128 осіб, із числа зареєстрованих безробітних: 61 працювали у КП «Зелене будівництво», 67 – у департаменті соціального захисту населення. 20 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
148 осіб проходять професійне навчання під замовлення роботодавця.