Фінансовий і соціальний стан Сум (11 – 18 червня 2018 року).
Бюджет
Станом на 14 червня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 684,8 млн грн. (43% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 38,2 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 26 млн грн.; акцизний податок – 13,1 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом – 9,4 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 1,9 млн грн.; земельний податок та орендна плата – 4,1 млн грн.; єдиний податок – 3 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 122,5 млн гривень.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 44 млн грн. (54,4% до плану на рік), що на 10,5 млн грн. (31,3%) більше надходжень за відповідний період 2017 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 4,6 млн грн. що на 1,7 млн грн. більше до плану на поточну дату за розписом.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 1,001 млрд грн. (95,2% до плану на січень-червень), до спеціального фонду – 20,7 млн грн. (95,3% до плану за розписом).
Плата за землю та комунальне майно
Протягом червня від оренди комунального майна – 719,6 тис. грн. (43,6% від планового завдання на місяць), від відчуження комунального майна – 269,8 тис. грн. (259,4% від планового завдання на місяць).
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 9,3 млн грн., від відчуження комунального майна – 3,3 млн гривень.
Станом на 13 червня на розподільчому рахунку знаходились кошти від оренди комунального майна у сумі 310,8 тис. гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Протягом попереднього тижня (8 – 14 червня) чотирьма підприємствами – боржниками міста було виплачено 373,6 тис. грн. заборгованості із заробітної плати, у тому числі: ТОВ «Маш-Сервіс» – 150 тис. грн., ТОВ «Сумиспортінвест» – 40 тис. грн.; КП «Аеропорт-Суми» – 177,6 тис. грн.; ПрАТ ВЕК «Сумигазмаш» – 2 тис. гривень.
З початку поточного місяця заборгованість із заробітної плати на загальну суму 543,1 тис. грн. зменшили п’ять роботодавців, у тому числі: ТОВ «Маш-Сервіс» – 235,5 тис. грн.; КП «Аеропорт-Суми» – 227,6 тис. грн.; ПрАТ ВЕК «Сумигазмаш» – 2 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 40 тис. грн.; ДП «Сумський державний науково-дослідний інститут мінеральних добрив і пігментів» – 34 тис. гривень.
Станом на 1 червня поточного року сума загального боргу складала 166 млн гривень.
Його накопичили 19 підприємств: сім – економічно активні (136,7 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 132,9 млн грн.; вісім – підприємства-банкрути (29,1 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 25,5 млн грн.; чотири – економічно неактивні (110,5 тис. гривень).
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 48 дітей (за попередній тиждень – 34): хлопчиків – 25, дівчаток – 23.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, зменшилась: 527 особи проти 554.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 236, вуличних травм – 230, виробничих – три, дорожньо-транспортних – дві, спортивних – дев’ять, інших – 47.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулась 21 особа переселенців з Донецької та Луганської областей: дорослих – 20 (десять – на амбулаторне лікування, шість – на медичний огляд, чотири – на стаціонарне лікування), одна дитина (на стаціонарне лікування).
Звернувся один переселенець із АРК за амбулаторною медичною допомогою.
Медичної допомоги потребували 27 військовослужбовців, що перебували у зоні АТО. Четверо з них лікувались стаціонарно, один – на медичний огляд, 22 – за амбулаторною допомогою.
Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
Освіта
У закладах освіти міста закінчилася відпочинкова кампанія. Працювало 59 таборів (32 пришкільних, 24 профільних, три дитячі заклади праці та відпочинку). Відпочило 5633 школяри. Управлінням освіти і науки здійснювалося вивчення роботи та організація харчування дітей у відпочинкових таборах. Щоденно на сайтах закладів освіти оприлюднювалася інформація про проведену роботу. Засоби масової інформації активно висвітлювали хід відпочинкової кампанії.
На харчування дітей у таборах з денним перебуванням, дитячих закладах праці та відпочинку було виділено з міського бюджету майже 1,2 млн грн.
На оздоровлення та відпочинок утабір «Зоряний» КП «Шляхрембуд» направлено одну дитину, батько якої є учасником бойових дій (учень школи № 3).
У позаміському таборі «Чайка» розпочали оздоровлення 111 дітей: 77 дітей учасників АТО та 34 дитини пільгових категорій (десять дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 11 дітей-інвалідів, п’ять дітей із малозабезпечених сімей та вісім дітей з багатодітних сімей).
Перевірено харчування у шести дитячих садочках. Суттєвих порушень не виявлено.
Дошкільні заклади перейшли на оздоровчий режим харчування. Введено додатковий прийом їжі у вигляді соків і фруктів. Крім того, збільшено споживання овочів. На сьогодні оздоровлюється понад 4500 дітей, з якими щоденно проводяться різні фізкультурно-оздоровчі, виховні заходи, розваги.
Учителі шкіл № 23 і № 30, які є сертифікованими тренерами проекту «На крилах успіху», провели навчальні тренінги для вчителів початкових класів, заступників директорів школи І ступеня.
Педагоги міста були задіяні у Міжнародному семінарі «Голокост та геноцид ромів на українських землях».
Відбулося засідання науково-методичної ради Інформаційно-методичного центру.
Тривали співбесіди із заступниками директорів з виховної роботи за підсумками навчального року.
Розпочалася робота з підготовки збірників та методичних посібників за результатами навчального року. Станом на 14 червня навчальними закладами міста освоєно 8,5 млн грн. у рамках впровадження Концепції Нової Української школи.
У закладах освіти Суми тривала підготовка до нового навчального року, а саме: промивка та опресовка системи опалення, гідравлічні випробування системи опалення, побілка та пофарбування теплопунктів, повірка пожежних кранів, перезарядка вогнегасників, повірка теполообчислювачів, повірка витратомірів, повірка манометрів та термометрів, повірка лічильників гарячої та холодної води, повірка лічильників електроенергії, вимірювання контурів заземлення, повірка системи вентиляції та інші види робіт. Загальна сума використаних коштів станом на 13 червня становить близько 300 тис. гривень.
Завершено капітальний ремонт системи електрозабезпечення школи № 24 та капітальний ремонт фасаду будівлі школи № 2, які виконувалися за кошти державного бюджету.
Тривають роботи по капітальних ремонтах: покрівлі ДНЗ № 26, будівлі та приміщення ДНЗ № 40, будівлі школи № 8, спортивної зали школи № 24, стрілкового тиру та приміщення гімназії № 1.
За кошти місцевого бюджету продовжуються капітальні ремонти: медичного кабінету ДНЗ № 10, музичної зали ДНЗ № 15, приміщення харчоблоку школи № 5.
Працював Телефон довіри для населення.
Ринок праці
За період з 8 по 14 червня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулась 1888 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 15 червня перебували на обліку, складала 2150 осіб із них 1755 (82%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 1102 одиниці: для робітників – 589, службовців – 371, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 142. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.
З початку року між приватними підприємцями та найманими працівниками розірвано 274 трудові договори, укладені до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 2960 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1124.
До проведення громадських робіт із початку року залучено 128 осіб, із числа зареєстрованих безробітних: 61 працювали у КП «Зелене будівництво», 67 – у департаменті соціального захисту населення. 20 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
157 осіб проходять професійне навчання під замовлення роботодавця.