У місті розпочався прийом конкурсних пропозицій від охочих взяти участь у конкурсі з призначення управителя багатоквартирного будинку.
Про початок конкурсу та процедуру його проведення під час брифінгу розповіли заступник міського голови Олександр ЖУРБА та начальник правового управління Олег ЧАЙЧЕНКО.
Під час спілкування з журналістами заступник міського голови, повідомив що для того, аби розпочати конкурс з призначення управителя багатоквартирного будинку потрібно було пройти наступні етапи: І – ухвалити рішення виконавчого комітету про організацію проведення конкурсу з визначення управителя та ІІ – ухвалити рішення виконавчого комітету про затвердження конкурсної документації.
«Всі етапи пройдено, попередньо конкурсна комісія детально вивчила всі пропозиції щодо конкурсної документації, які надходили. З урахуванням доопрацьованих пропозицій, 27 червня виконавчий комітет міської ради ухвалив рішення «Про затвердження конкурсної документації та інші організаційні питання проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку в місті Суми», – розповів Олександр Журба.
Як повідомив Олег Чайченко, вже 4 липня оприлюднено відповідне інформаційне повідомлення, і з цієї дати починається строк подання конкурсної пропозиції. Закінчується він – 5 серпня.
Робота конкурсної комісії почнеться наступного дня, 6 серпня. Протягом 10 днів з моменту відкриття конкурсної документації, комісія має визначити переможця за лотами конкурсу. Кількість яких, зазначив посадовець, у результаті переформатування зменшилась із восьми до семи. Опісля визначення управителя комісією буде надано п’ять днів для того, аби виконавчий комітет міської ради призначив управителів і уклав з ними договори терміном на один рік.
Разом з тим посадовці підкреслили, що у відповідності до Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» співвласники мають право провести загальні збори, на яких визначити (кількістю понад 50% голосів від загальної площі квартир та нежитлових приміщень) управителя самостійно. Оформити все протоколом і направити його до департаменту інфраструктури міста на зберігання.
Посадовці ще раз акцентували увагу сумчан на тому, що будинок, в якому живуть мешканці, це їхня власність.
Наразі у Сумах 1270 багатоквартирних будинків, де співвласники не визначилися із формою управління.
«По кожному будинку укладатиметься окремий договір, далі готуються відповідні проекти рішення, опрацьовуються система роботи конкурсної комісії, аби можна оперативно відпрацювати всі конкурсні пропозиції – перевірити матеріально-технічну базу, наявність інвентаря, обладнання тощо», – зазначив начальник правового управління.
Окремо Олег Чайченко зупинився на питанні, що викликало деякі суперечності під час останнього засідання виконавчого комітету. А саме необхідності вивчити протоколи зборів співвласників про призначення управителя у 183 багатоквартирних будинках та у випадках, коли немає 50% голосів власників квартир та нежитлових приміщень. Він зауважив, щоб врегулювати дане питання наразі правовим управлінням підготовлено проект рішення щодо проведення окремого конкурсу на вищезазначені будинки.
«Те що міська влада вивчає ці протоколи – це наша ініціатива, стурбованість про те, щоб без волевиявлення мешканців ніхто не мав права приймати рішення», – сказав посадовець.
Підсумовуючи, заступник міського голови Олександр Журба наголосив, головне – це ініціатива і вибір самих сумчан. Адже за ними право обирати форму правління та управителя, та акцентував, що важливо приймати виважене рішення і особливу увагу звертати на обов’язковий перелік надання послуг, як перелік робіт так і періодичність їх надання, аби містяни у результаті отримали якісні послуги з утримання їх будинків.