Фінансовий і соціальний стан Сум (9 – 16 липня 2018 року).
Бюджет
Станом на 12 липня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 814,8 млн грн. (51,2% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 29,4 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 13,2 млн грн.; акцизний податок – 14,7 млн грн.; земельний податок та орендна плата – 2,7 млн гривень.
Сума перевиконання за розписом – 3,5 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 7,9 млн грн.; плата за розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів – 4,6 млн грн.; плата за надання адміністративних послуг – 1,1 млн грн.;
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 145,5 млн гривень.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 53,4 млн грн. (66,2% до плану на рік), що на 13,9 млн грн. (35,3%) більше надходжень за відповідний період 2017 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 4,8 млн грн. що на 1,6 млн грн. більше до плану на поточну дату за розписом.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 1080,5 млн грн. (95,3% до плану на січень-липень), до спеціального фонду – 24,5 млн грн. (93,5% до плану за розписом).
Плата за землю та комунальне майно
Протягом липня від оренди комунального майна – 164,7 тис. грн. (9,4% від планового завдання на місяць), від відчуження комунального майна кошти не надходили.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 10,7 млн грн., від відчуження комунального майна – 3,3 млн гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Протягом минулого тижня (з 6 по 12 липня) п’ятьма підприємствами – боржниками міста було виплачено 211,6 тис. грн. заборгованості із заробітної плати, у тому числі: ТОВ «Маш-Сервіс» – 12,7 тис. грн.; ТОВ «А-Муссон» – 120 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 42,2 тис. грн.; Сумська обласна організація українського товариства мисливці та рибалок – 5,4 тис. грн.; ДП «Сумський державний науково-дослідний інститут мінеральних добрив і пігментів» – 31,1 тис. гривень.
З початку поточного місяця заборгованість із заробітної плати на загальну суму 399,4 тис. грн. зменшили шестеро роботодавців, у тому числі: ТОВ «Маш-Сервіс» – 97,7 тис. грн.; Представництво ЗАТ «Объединенные газопромышленные технологии «Искра-Авигаз» – 42,1 тис. грн.; ДП «Сумський державний науково-дослідний інститут мінеральних добрив і пігментів» – 42,3 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 92 тис. грн.; Сумська обласна організація українського товариства мисливці та рибалок – 5,4 тис. грн.; ТОВ «А-Муссон» – 120 тис. гривень.
Станом на 1 липня поточного року сума загального боргу складала 185 млн гривень.
Його накопичили 20 підприємств: вісім – економічно активні (155,8 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 151,8 млн грн.; вісім – підприємства-банкрути (29,1 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 25,5 млн грн.; чотири – економічно неактивні (110,5 тис. гривень).
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 47 дітей (за попередній тиждень – 55): хлопчиків – 28, дівчаток – 19.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 623 особи проти 615.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 347, вуличних травм – 215, дорожньо-транспортних – п’ять, спортивних – два, інших – 54.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулась дев’ять осіб-переселенців з Донецької та Луганської областей: всі дорослі – шість на амбулаторне лікування та троє – на стаціонарне лікування.
Переселенці із АРК за амбулаторною медичною допомогою не звертались.
Медичної допомоги потребували 18 військовослужбовців, що перебували у зоні АТО. Шість з них лікувались стаціонарно, шість – на медичний огляд, шість – за амбулаторною допомогою.
Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
З 1 червня розпочалось оздоровлення дітей диспансерної групи в стаціонарі та денних стаціонарах міської дитячої клінічної лікарні Святої Зінаїди. Заплановано оздоровити 1000 дітей, які пебувають на диспансерному обліку.
Від початку оздоровчої кампанії у міській дитячій лікарні оздоровлено 591 дитину, з них у стаціонарі – 376, в денних стаціонарах – 215: діти диспансерної групи – 591 (59,1% від запланованих); діти-інваліди – 33; діти осіб, визнаних учасниками бойових дій, діти, батьки яких загинули в зоні АТО або під час виконання службових обов’язків, діти, батьки яких загинули від нещасних випадків на виробництві – вісім; діти з багатодітних сімей – 17; діти з неповних сімей, діти, позбавлені батьківського піклування – 16; діти-сироти – 2; діти, які постраждали внаслідок на ЧАЕС – одна; інші категорії (переселенці) – дві.
Освіта
Для майбутніх першокласників отримано 3273 ігрових наборів Six Briks та 229 ігрових наборів Play Box.
11 та 13 липня відбулися вступні випробування для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти. До випробувань, які проводилися у формі зовнішнього незалежного оцінювання, були залучені 49 старших інструкторів із числа педагогічних працівників міста.
Продовжується літній відпочинок дошкільників. З міського бюджету профінансовано 155,3 тис. грн. на збагачення раціону харчування малюків фруктами, соками.
Розроблені та доведені до відома керівників закладів освіти методичні рекомендації щодо складання перспективного двотижневого меню для харчування учнів у 2018-2019 навчальному році.
Триває підготовка збірників за результатами навчального року та методичних посібників.
Організовано п’ять заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності навчально-виховного процесу.
До Сумської виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності подано заяву-розрахунок для надання матеріального забезпечення застрахованим особам.
Працівникам галузі виплачена заробітна плата за першу половину липня.
У закладах освіти м. Суми триває підготовка до нового навчального року. Станом на 12 липня виконано повірку теплообчислювачів у 19 закладах, повірку манометрів у 37 закладах, повірку термометрів у 17 закладах, гідравлічні випробування системи опалення у восьми закладах, промивку системи опалення у трьох закладах, повірку лічильників холодної води у семи закладах, повірку лічильників гарячої води у шісти закладах, лабораторні вимірювання контурів заземлення у 31 закладі, повірку системи вентиляції у 16 закладах, повірка вагів та гир у 21 закладі, перезарядка вогнегасників у 26 закладах, повірка та перемотка пожежних кранів та рукавів у 15 закладах. Загальна сума використаних коштів станом на 12 липня становить 476,8 тис. гривень.
За кошти державного бюджету завершено капітальний ремонт будівлі та приміщення ДНЗ № 40; тривають роботи по капітальних ремонтах: покрівлі ДНЗ № 26, будівлі школи № 8, спортивної зали школи № 24, стрілкового тиру та приміщення гімназії № 1.
За кошти місцевого бюджету завершено капітальний ремонт музичної зали ДНЗ № 15 та приміщень (підлоги музичної зали) ДНЗ № 30; продовжуються капітальні ремонти будівлі ДНЗ № 1, огорожі ДНЗ № 7, cходових клітин ДНЗ № 12, покрівлі ДНЗ № 20, харчоблоку ДНЗ № 25, будівлі ДНЗ № 26, туалетних приміщень ДНЗ № 27, системи опалення ДНЗ № 30, пральні ДНЗ № 33, покрівлі ДНЗ № 39, приміщення школи № 2, приміщення харчоблоку школи № 5, покрівлі школи № 7, приміщення школи № 10, приміщень першого поверху школи № 13, системи опалення школи № 15, покрівлі школи № 18, приміщень школи № 19, їдальні школи № 20, фойє школи № 22, рекреацій І та частково ІІ поверхів школи № 25, східцевих маршів НВК № 9; розпочато капітальні ремонти: туалету та умивальної кімнати ДНЗ № 2, каналізаційної системи ДНЗ № 18, кабінетів школи № 9.
Працює Телефон довіри для населення.
Ринок праці
За період з 6 по 12 липня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулась 211 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 13 липня перебували на обліку, складала 2209 осіб із них 1801 (82%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 1129 одиниць: для робітників – 627, службовців – 365, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 137. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.
З початку року між приватними підприємцями та найманими працівниками розірвано 304 трудових договори, укладені до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 3368 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1277.
До проведення громадських робіт із початку року залучено 161 особу, із числа зареєстрованих безробітних: 79 працювали у КП «Зелене будівництво», 80 – у департаменті соціального захисту населення, дві особи – у департаменті інфраструктури міста, 23 особи взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
162 особи проходять професійне навчання під замовлення роботодавця.