Фінансовий і соціальний стан Сум (13 – 20 серпня 2018 року).
Бюджет
Станом на 16 серпня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 969,4 млн грн. (60,9% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 25,4 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 11,7 млн грн.; акцизний податок – 21,7 млн грн.; земельний податок та орендно плата – 2,4 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 169,3 млн гривень.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 61,2 млн грн. (74,9% до плану на рік), що на 16,4 млн грн. (36,7%) більше надходжень за відповідний період 2017 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 5,1 млн грн. що на 1,1 млн грн. більше до плану пропорційно 1/12.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 1 163,4 млн грн. (95% до плану за розписом), до спеціального фонду – 27,7 млн грн. (88,3% до плану за розписом).
Плата за землю та комунальне майно
Протягом серпня від відчуження комунального майна 349,9 тис. грн. (388,8% від планового завдання на місяць), від оренди комунального майна – 955,1 тис. грн. (54,6% від планового завдання на місяць).
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 13,4 млн грн., від відчуження комунального майна – 3,7 млн гривень.
Станом на 15 серпня на розподільчому рахунку знаходились кошти від оренди комунального майна у сумі 641,7 тис. гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Протягом минулого тижня (з 9 по 16 серпня) чотирма підприємствами-боржниками міста було виплачено 305,4 тис. грн. заборгованості із заробітної плати, у тому числі: ТОВ «Маш-Сервіс» – 55,1 тис. грн.; ТОВ Професійний футбольний клуб «Суми» – 197,3 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 23 тис. грн.
Станом на 1 серпня поточного року сума загального боргу складала 185 млн гривень.
Його накопичили 19 підприємств: сім – економічно активні (1645 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 161 млн грн.; вісім – підприємства-банкрути (29,2 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 25,5 млн грн.; чотири – економічно неактивні (110,5 тис. гривень).
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 53 дитини (за попередній тиждень – 62): хлопчиків – 33, дівчаток – 20.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, зменшилась: 565 осіб проти 582.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 329, вуличних травм – 180, виробничих – 4, дорожньо-транспортних – три, спортивних – чотири, інших – 45.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись шість осіб-переселенців з Донецької та Луганської областей: всі дорослі (троє на амбулаторне лікування, троє осіб – на стаціонарне лікування).
Переселенці із АРК за медичною допомогою не звертались.
Медичної допомоги потребували 15 військовослужбовців, що перебували у зоні АТО. Шестеро з них лікувались стаціонарно, дев’ятеро звернулись за амбулаторною допомогою.
Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
З 1 червня розпочалось оздоровлення дітей диспансерної групи в стаціонарі та денних стаціонарах міської дитячої клінічної лікарні Святої Зінаїди. Заплановано оздоровити 1000 дітей, які пебувають на диспансерному обліку.
Від початку оздоровчої кампанії у міській дитячій лікарні оздоровлено 1140 дітей, з них у стаціонарі – 736, в денних стаціонарах – 404: діти диспансерної групи – 1140 (1148% від запланованих); діти-інваліди – 59; діти осіб, визнаних учасниками бойових дій, діти, батьки яких загинули в зоні АТО або під час виконання службових обов’язків, діти, батьки яких загинули від нещасних випадків на виробництві – 15; діти з багатодітних сімей – 27; діти з неповних сімей, діти, позбавлені батьківського піклування – 31; діти-сироти – троє; діти, які постраждали внаслідок на ЧАЕС – одна; інші категорії (переселенці) – п’ять.
Освіта
Спеціалістами управління освіти і науки здійснювався попередній огляд готовності закладів освіти міста до нового навчального року.
Для успішного впровадження Державного стандарту початкової освіти у перших класах створений новий освітній простір, зокрема, придбано комп’ютерне обладнання, меблі, класні дошки, фліп-чарти, дидактичні матеріали. Всього витрачено 14145,2 тис. грн. з різних бюджетів.
У дошкільних закладах міста тривало оздоровлення 2520 малюків.
За результатами навчального року готуються до друку збірники та методичні посібники.
За участі заступника міського голови організовано нараду для директорів шкіл з питання забезпечення доступності до закладів освіти.
Тривала підготовка до міської конференції працівників освіти.
На базі школи № 23 спільно з працівниками Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації проведено тренінг для директорів та вчителів, які будуть викладати в перших класах у новому навчальному році.
У навчально-виховних закладах міста тривали роботи по підготовці до нового навчального року, а саме: промивка системи опалення, опресовка, набивка сальників, побілка та пофарбування теплопунктів, повірка пожежних кранів, перезарядка вогнегасників, повірка теполобчислювачів, повірка витратомірів, повірка манометрів та термометрів, повірка лічильників гарячої та холодної води, повірка лічильників електроенергії, вимірювання контурів заземлення, повірка системи вентиляції та інші види робіт. Загальна сума використаних коштів становить 1,323 млн гривень.
Профінансовано виконання капітальних ремонтів у закладах освіти на суму 8627,5 млн гривень.
Працював Телефон довіри для населення.
Ринок праці
За період з 10 по 16 серпня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 170 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 17 серпня перебували на обліку, складала 2279 осіб із них 1882 (83%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 1054 одиниці: для робітників – 575, службовців – 357, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 122. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.
З початку року між приватними підприємцями та найманими працівниками розірвано 363 трудових договорів, укладені до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 3886 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1468.
До проведення громадських робіт із початку року залучено 201 особа, із числа зареєстрованих безробітних: 108 працювали у КП «Зелене будівництво», 91 – у департаменті соціального захисту населення, дві особи – у департаменті інфраструктури міста, 29 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
На виконання громадських робіт у цьому році направлено 201 особа з числа зареєстрованих безробітних, в тому числі 108 осіб – у КП «Зеленбуд»; 91 особа – у департамент соціального захисту населення; дві особи – у департамент інфраструктури міста. Також, з початку року 29 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
162 особи проходять професійне навчання під замовлення роботодавця.