Під час щопонеділкової апаратної наради міський голова Олександр ЛИСЕНКО заслухав звіт щодо підсумків роботи зі зверненням громадян за І півріччя 2018 року.
Як повідомила начальник управління документообігу та публічної інформації департаменту комунікацій та інформаційної політики Віра БОЙКО, за звітній період до міської ради надійшло 2407 звернень громадян.
Отримані звернення порушувались 2449 питань. Позитивно у за І півріччі 2018 року вирішено 994 питання, без урахування звернень на розгляді зазначений показник становить 51%. Містян переважно турбували питання комунального та дорожнього господарства – 1197, поліпшення житлових умов – 261, соціального захисту – 194, тощо.
«Із загальної кількості звернень: 350 звернень отримані за допомогою засобів електронного зв’язку, 321 – звернення на особистих прийомах керівництва, 174 – звернення за допомогою телефону, а більшість 1912 (79%) – письмові», – розповіла посадовиця.
Віра Бойко, нагадала, що у міській раді реалізовано вимоги чинного законодавства та запроваджено можливість надання громадянами звернень за допомогою електронних петицій.
У І півріччі цього року через ЄСМП до міської ради надійшло 263 таких електронних звернення. По 199 петиціях тривав збір підписів. Необхідну кількість підписів (250) набрала 81 петиція, на які були надані відповіді, що містили як роз’яснення стосовно порушених у петиціях питань, так і конкретні кроки влади щодо їх вирішення. По семи петиціям – підготовлені проекти рішень, що розглядались виконавчим комітетом. На розгляд депутатів міської ради виносились проекти по двом петиціям, які також були підтримані.
Найбільш резонансними петиції стосувалися громадського транспорту, зокрема, придбання транспортних засобів, заборони добудови торговельного центру «Універмаг «Київ», перевірки торговельно-розважальних центрів на дотримання правил пожежної безпеки, тощо.
З початку року сумчани 2173 рази звернулися індивідуально, 224 – колективно.
Разом із тим посадовиця зазначила, що особлива увага приділялась вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки. Від даної категорії громадян за звітній період надійшло 406 звернення (16,9% від загальної кількості).
Прийом мешканців проводився відповідно до затвердженого графіка, який розміщений на Інформаційному порталі Сумської міської ради та інформаційних стендах.
У І півріччі 2018 року міським головою та його заступниками проведено 112 особистих прийомів громадян, на яких розглянуто 337 проблемних питань. На даний час позитивно вирішено 1471 питання (50%).
Заслухавши інформацію про підсумки роботи із зверненнями громадян, заступник міського голови, керуючий справами виконавчого комітету Степан ПАК звернув увагу, що оскільки кількість звернень від громадян зменшилася, це демонструє, що в міській раді проводиться робота на випередження – системно відбуваються особисті прийоми керівництвом міста, збільшилася їх кількість, проходять зустрічі на місцях, а отже треба працювати так і надалі.
Разом з тим міський голова Олександр Лисенко ще раз наголосив на оперативності розгляду звернень та щоб відповіді містянам були чесні та по суті.
«Критерій нашої роботи – виконання планів і завдань, які у нас є, щоденні, щомісячні, квартальні. Якщо ми будем виконувати наші плани, то звернень від громадян буде менше. Те що 50% всіх звернень владою вирішено позитивно – це добре, але краще, щоб у сумчан взагалі не було проблемних питань, – звертаючись до керівників структурних підрозділів та їх заступників, зазначив він. – А коли вже є питання у мешканців, то прошу відповідати їм правду, направляти чесні відповіді».
Окремо керманич міста акцентував на тому, що керівники обслуговуючих організацій мають планувати свою роботу, керуючись зверненнями від громадян.