Фінансовий і соціальний стан Сум (20 – 27 серпня 2018 року).
Бюджет
Станом на 22 серпня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 991,9 млн грн. (62,3% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 27,1 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 16 млн грн.; акцизний податок – 23,2 млн грн.; земельний податок та орендно плата – 3 млн гривень.
Сума перевиконання за розписом – 12,9 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 13 млн грн.; єдиний податок – 5,2 млн грн.; плата за розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів – 4,4 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 176 млн гривень.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 63,1 млн грн. (77,2% до плану на рік), що на 16,9 млн грн. (36,5%) більше надходжень за відповідний період 2017 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 5,1 млн грн. що на 1 млн грн. більше до плану пропорційно 1/12.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 1 187,3 млн грн. (96,6% до плану за розписом), до спеціального фонду – 27,7 млн грн. (88,3% до плану за розписом).
Плата за землю та комунальне майно
Протягом серпня від відчуження комунального майна 349,9 тис. грн. (388,8% від планового завдання на місяць), від оренди комунального майна – 955,1 тис. грн. (54,6% від планового завдання на місяць).
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 13,4 млн грн., від відчуження комунального майна – 3,7 млн гривень.
Станом на 21 серпня на розподільчому рахунку знаходились кошти від оренди комунального майна у сумі 717,1 тис. гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Протягом минулого тижня (з 16 по 23 серпня) трьома підприємствами-боржниками міста було виплачено 104,2 тис. грн. заборгованості із заробітної плати, у тому числі: ТОВ «Маш-Сервіс» – 19,2 тис. грн.; ДП «Сумський державний науково-дослідний інститут мінеральних добрив і пігментів» – 59,1 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 25,9 тис. грн.
Станом на 1 серпня поточного року сума загального боргу складала 193,6 млн гривень.
Його накопичили 19 підприємств: сім – економічно активні (164,3 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 161 млн грн.; вісім – підприємства-банкрути (29,2 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 25,5 млн грн.; чотири – економічно неактивні (110,5 тис. гривень).
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 46 дитей (за попередній тиждень – 53): хлопчиків – 24, дівчаток – 22.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, значно зменшилась: 486 осіб проти 565.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 277, вуличних травм – 157, дорожньо-транспортних – п’ять, спортивних – сім, інших – 40.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись чотири особи–переселенці з Донецької та Луганської областей: всі дорослі, всі на амбулаторне лікування.
Переселенці із АРК за медичною допомогою не звертались.
Медичної допомоги потребували 14 військовослужбовців, що перебували у зоні АТО, з них двоє лікувались стаціонарно, 12 осіб – звернулись за амбулаторною допомогою.
Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
З 1 червня розпочалось оздоровлення дітей диспансерної групи в стаціонарі та денних стаціонарах міської дитячої клінічної лікарні Святої Зінаїди. Заплановано оздоровити 1000 дітей, які пебувають на диспансерному обліку.
Від початку оздоровчої кампанії у міській дитячій лікарні оздоровлено 1239 дітей, з них у стаціонарі – 797, в денних стаціонарах – 442: діти диспансерної групи – 1239 (123,9% від запланованих); діти-інваліди – 63; діти осіб, визнаних учасниками бойових дій, діти, батьки яких загинули в зоні АТО або під час виконання службових обов’язків, діти, батьки яких загинули від нещасних випадків на виробництві – 18; діти з багатодітних сімей – 28; діти з неповних сімей, діти, позбавлені батьківського піклування – 40; діти-сироти – троє; діти, які постраждали внаслідок на ЧАЕС – одна; інші категорії (переселенці) – п’ять.
Освіта
Спеціалістами управління освіти і науки завершено огляд готовності закладів освіти міста до нового навчального року. У обстежених садочках, школах, позашкільних закладах та закладах професійно-технічної освіти створені належні умови для здійснення якісного освітнього процесу у новому навчальному році.
Проведений Форум учителів початкових класів на базі школи № 7. У форумі, присвяченому питанню становлення та перспектив Нової української школи, взяли участь науковці з Києва, Вінницької та Одеської областей. З педагогами міста проведені лекції, тренінгові заняття.
На базі школи № 17 відбулося засідання «круглого столу» на тему «Громадське партнерство як умова впровадження інклюзивної освіти».
Тривала підготовка до міської конференції працівників освіти. За результатами навчального року підготовлені збірники та методичні посібники.
Організовано секційні засідання вчителів-предметників, під час яких педагогам надана консультативна допомога та методичні рекомендації щодо забезпечення якісного навчально-виховного процесу.
З метою сталого функціонування інженерних систем будівель закладів освіти здійснено ряд заходів, а саме: повірка контрольно-вимірювальних приладів, поточний ремонт систем опалення, перезарядка вогнегасників, перемотка пожежних рукавів, вимірювання контурів заземлення, поточний ремонт приміщень, просочення горищ вогнезахисним розчином. На виконання заходів з підготовки використано 2094,6 тис. гривень.
Станом на 23 серпня профінансовано виконання капітальних ремонтів у закладах освіти на суму 13098,7 тис. гривень.
Працював Телефон довіри для населення.
Ринок праці
За період з 17 по 22 серпня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 113 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 23 серпня перебували на обліку, складала 2303 осіб із них 1892 (82%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 1043 одиниці: для робітників – 570, службовців – 350, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 123. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.
З початку року між приватними підприємцями та найманими працівниками розірвано 365 трудових договорів, укладені до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 3945 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1499.
До проведення громадських робіт із початку року залучено 204 особи, із числа зареєстрованих безробітних: 109 працювали у КП «Зелене будівництво», 91 – у департаменті соціального захисту населення, чотири особи – у департаменті інфраструктури міста, 31 особа взяла участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
162 особи проходять професійне навчання під замовлення роботодавця.