Фінансовий і соціальний стан Сум (27 серпня – 3 вересня 2018 року).
Бюджет
Станом на 30 серпня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1 021 млн грн. (64,1% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 28,2 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 21,2 млн грн.; акцизний податок – 21,2 млн гривень.
Сума перевиконання за розписом – 2,6 млн грн., в тому числі: плата за розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів – 4,2 млн грн.; плата за оренду комунального майна – 1,6 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 172,7 млн гривень.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 64,8 млн грн. (79,3% до плану на рік), що на 17,7 млн грн. (37,6%) більше надходжень за відповідний період 2017 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 5,4 млн грн. що на 1,1 млн грн. більше до плану пропорційно 1/12.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 1 187,5 млн грн. (96,6% до плану за розписом), до спеціального фонду – 13,6 млн грн. (43,5% до плану за розписом).
Плата за землю та комунальне майно
Протягом серпня від оренди комунального майна надійшло 1776,7 тис. грн. (101,5% від планового завдання на місяць); від відчуження комунального майна – 604,2 тис. грн. (671,3% від планового завдання на місяць).
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 14,2 млн грн., від відчуження комунального майна – 3,3 млн гривень.
З початку року надійшло плати за землю 110,2 млн грн. (що на 0,6% більше від планового завдання на вісім місяців за розписом); від продажу земельних ділянок з початку року надійшло 6 тис. гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Протягом минулого тижня (з 23 по 30 серпня) трьома підприємствами-боржниками міста було виплачено 503,2 тис. грн. заборгованості із заробітної плати, у тому числі: ТОВ «Маш-Сервіс» – 34,6 тис. грн.; ДП «Сумський державний науково-дослідний інститут мінеральних добрив і пігментів» – 10,7 тис. грн.; ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 457,9 тис. гривень.
Станом на 1 серпня поточного року сума загального боргу складала 193,6 млн гривень.
Його накопичили 19 підприємств: сім – економічно активні (164,3 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 161 млн грн.; вісім – підприємства-банкрути (29,2 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 25,5 млн грн.; чотири – економічно неактивні (110,5 тис. гривень).
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 59 дітей (за попередній тиждень – 46): хлопчиків – 30, дівчаток – 29.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, збільшилась: 536 осіб проти 486.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 302, вуличних травм – 169, виробничих – одна, дорожньо-транспортних – дев’ять, спортивних – п’ять, інших – 50.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 15 осіб–переселенці з Донецької та Луганської областей: дорослих – 12 (десять – на амбулаторне лікування, одна – на медичний огляд, одна – на стаціонарне лікування), троє дітей (всі на стаціонарне лікування).
Переселенці із АРК за медичною допомогою не звертались.
Медичної допомоги потребували шість військовослужбовців, що перебували у зоні АТО, з них двоє лікувались стаціонарно, четверо – звернулись за амбулаторною допомогою.
Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
З 1 червня розпочалось оздоровлення дітей диспансерної групи в стаціонарі та денних стаціонарах міської дитячої клінічної лікарні Святої Зінаїди. Заплановано оздоровити 1000 дітей, які пебувають на диспансерному обліку.
Від початку оздоровчої кампанії у міській дитячій лікарні оздоровлено 1335 дітей, з них у стаціонарі – 857, в денних стаціонарах – 478: діти диспансерної групи – 1335 (133,5% від запланованих); діти-інваліди – 71; діти осіб, визнаних учасниками бойових дій, діти, батьки яких загинули в зоні АТО або під час виконання службових обов’язків, діти, батьки яких загинули від нещасних випадків на виробництві – 18; діти з багатодітних сімей – 32; діти з неповних сімей, діти, позбавлені батьківського піклування – 51; діти-сироти – четверо; діти, які постраждали внаслідок на ЧАЕС – одна; інші категорії (переселенці) – п’ять.
Освіта
Відбулася конференція педагогічних працівників освіти міста Суми. Були підведені підсумки 2017-2018 навчального року та поставлені задачі на 2018-2019 навчальний рік. Заклади освіти отримали матеріали та методичні збірки для використання в роботі.
У рамках відзначення Дня міста педагогічні та учнівські колективи закладів дошкільної та позашкільної освіти брали участь у виставці образотворчого, декоративно-ужиткового мистецтва, представивши твори живопису, графіки, фотороботи тощо, виготовлені руками педагогів та вихованців.
Працівники галузі взяли участь в урочистостях «Зі святом, рідне місто».
У школах міста пройшли педагогічні ради.
Організовано нараду керівників закладів дошкільної освіти з питання стратегії розвитку дошкільної освіти міста у 2018 – 2019 навчальному році.
З метою сталого функціонування інженерних систем будівель закладів освіти здійснено ряд заходів, а саме: повірка контрольно-вимірювальних приладів, поточний ремонт, промивка та гідравлічні випробування систем опалення, перезарядка вогнегасників, перемотка пожежних рукавів, вимірювання контурів заземлення, поточний ремонт приміщень, просочення горищ вогнезахисним розчином. На виконання заходів з підготовки використано 2094,6 тис. гривень.
Станом на 30 серпня 12 закладів освіти, підпорядкованих управлінню освіти і науки, отримали акти готовності до опалювального періоду 2018-2019 років. Укладено договір на закупівлю паливних брикетів на суму 114,9 тис. грн. для КУ «Міський міжшкільний навчально-виробничий комбінат».
Керівниками закладів освіти продовжується робота по підготовці теплових пунктів до роботи в осінньо-зимовий період.
Станом на 30 серпня оплачено капітальні ремонти на суму 17546,3 тис. грн.: приміщень у школах №2, №9, №10, №13, №19, №21, №22, №24, №25, №26, Піщанська школа, НВК №9, №16, ДНЗ №2, №5, №10, №12, №13, №14, №15, №16, №17, №27, №30, №35, №38, №40, системи опалення у школах № 5, №15, ДНЗ №30, харчоблоку у школі №5, №20, кабінету фізики у школі №6, покрівлі у школі №7, №17, ДНЗ № 19, №20, №22, №39, утеплення покрівлі у школі № 5, заміна вікон у школі №19 та школі №27, віконних та дверних блоків у НВК №37, вітражів у НВК №41, будівлі у ДНЗ №1, №6, №26, №29, огорожі ДНЗ №7, каналізаційної системи у ДНЗ №18, №32, харчоблоку у ДНЗ №25, пральні у ДНЗ №33.
Управлінням капітального будівництва та дорожнього господарства здійснено комплексну термомодернізацію будівель закладів освіти, а саме: ДНЗ №2, №14, №22, школи №24, НВК №16. Тривають роботи по реконструкції шкіл №22, №25, №29.
Триває утеплення стін у школах №1, №10, покрівлі у школі №1, заміна вікон у школах №13, №21, №26, ЦЕНТУМ, капітальний ремонт будівлі та покрівлі у ДНЗ №40.
Працював Телефон довіри для населення.
Ринок праці
За період з 23 по 30 серпня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 174 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 31 серпня перебували на обліку, складала 2326 осіб із них 1948 (84%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 1096 одиниць: для робітників – 583, службовців – 380, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 133. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.
З початку року між приватними підприємцями та найманими працівниками розірвано 374 трудові договори, укладені до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 3996 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1522.
До проведення громадських робіт із початку року залучено 205 осіб, із числа зареєстрованих безробітних: 110 працювали у КП «Зелене будівництво», 91 – у департаменті соціального захисту населення, чотири особи – у департаменті інфраструктури міста, 33 особи взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
172 особи проходять професійне навчання під замовлення роботодавця.