Фінансовий і соціальний стан Сум (8 – 15 жовтня 2018 року).
Бюджет
Станом на 11 жовтня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1218,2 млн грн. (74,4% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 59,3 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 49,4 млн грн.; акцизний податок – 10,2 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом – 38,4 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 43,4 млн грн.; єдиний податок – 0,7 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 199,1 млн гривень.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 77,3 млн грн. (93,2% до плану на рік), що на 19,9 млн грн. (34,5%) більше надходжень за відповідний період 2017 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 7,8 млн грн. що на 2,4 млн грн. більше до плану пропорційно 1/12.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 1324,3 млн грн. (93,4% до плану за розписом), до спеціального фонду – 40,8 млн грн. (100% до плану за розписом).
Плата за землю та комунальне майно
Протягом жовтня від оренди комунального майна надійшло 647,7 тис. грн. (35% від планового завдання на місяць), плати за землю – 1511,7 тис. грн. (11,2% від планового завдання на місяць), від відчуження комунального майна – кошти не надходили.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 16,7 млн грн., від відчуження комунального майна – 5,3 млн гривень.
З початку року надійшло плати за землю 129,6 млн грн. (що на 4,8% більше надходжень за відповідний період минулого року), від продажу земельних ділянок з початку року надійшло 6 тис. грн. (0,6% від річного плану).
Заборгованість із заробітної плати
Протягом попереднього тижня (з 5 по 11 жовтня) трьома підриємствами-боржниками міста було виплачено 109,7 тис. грн. простроченої заборгованості із заробітної плати, з них: ДП «Сумський державний науково – дослідний інститут мінеральних добрив і пігментів» – 60 тис. грн.; ТОВ «Маш – Сервіс» – 47,5 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 2,2 тис. гривень.
Усього з початку поточного місяця заборгованість із заробітної плати на загальну суму 183 тис. грн. зменшили три роботодавці, з них: ТОВ «Сумиспортінвест» – 62,5 тис. грн.; ТОВ «Маш – Сервіс» – 60,5 тис. грн.; ДП «Сумський державний науково – дослідний інститут мінеральних добрив і пігментів» – 60 тис. гривень.
Згідно з оперативною інформацією станом на 1 жовтня прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 217621 тис. гривень.
Її накопичили 18 підприємств: сім – економічно активні (188,1 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 183,5 млн грн.; сім – підприємства-банкрути (29,4 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 26,4 млн грн.; чотири – економічно неактивні (110,5 тис. гривень).
По дев’яти підприємствах сума заборгованості із заробітної плати протягом поточного року залишається незмінною і становить 2872,5 тис. грн. або 1,3% загальної суми заборгованості на 1 жовтня, з них: 2762 тис. грн. по п’яти підприємствах-банкрутах та 110,5 тис. грн. по чотирьом економічно неактивних підприємствах.
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 48 дітей (за попередній тиждень – 47): хлопчиків – 28, дівчаток – 20.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась: 433 особи проти 386.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 232, вуличних травм – 114, дорожньо-транспортних – п’ять, спортивних – 21, інших – 61.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 20 осіб–переселенців з Донецької та Луганської областей: дорослих – 17 (15 – на амбулаторне лікування, двоє – на стаціонарне лікування), дітей – троє (усі на стаціонарне лікування).
Переселенці із АРК за медичною допомогою не звертались.
Медичної допомоги потребували 20 військовослужбовців, що перебував у зоні АТО, з них п’ятеро лікувались стаціонарно, 15 – звернулись за амбулаторною допомогою.
Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 127225 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 – 70094, Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 – 57131), що становить 47,7% приписного населення міста.
Освіта
Галузь «Освіта» працювала відповідно до плану роботи.
До Дня захисника України учні шкіл передали поробки та малюнки бійцям АТО, а також підготували сувеніри для мешканців геріатричного пансіонату та обласного клінічного госпіталю ветеранів війни.
Проведено наради для шкільних медичних сестер та заступників директорів з навчально-виховної роботи, відповідальних за організацію медичного обслуговування школярів, для заступників директорів школи І ступеня, нарада учасників Всеукраїнського проекту «Філологічний Олімп».
У рамках проекту «Онлайн школа. Управління школою і Е-learning платформа» школи міста отримали 974 планшети. Наступний крок – завантаження даних та апробація.
Школярі міста були задіяні у командно-штабних навчаннях з цивільного захисту «Зима-2018».
Учні 11-х класів взяли участь у військово-спортивних змаганнях «Козацькі розваги».
Учні 9-11-х класів та студенти Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ змагалися в інтелектуальній грі «Знавці права». Перше місце вибороли учні школи № 10.
На базі школи № 22 відбулася ІІІ міська інтерактивна гра з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності, до якої були залучені учні 7 – 8 класів. Перше місце – за школою № 27.
Організована консультативна нарада для вчителів-стажистів з навчальних дисциплін.
У міському етапі обласної краєзнавчої експедиції учнівської молоді «Сумщина в міфах і легендах» найкращими стали вихованці школи № 29 та Центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді.
Вокально-фольклорні колективи закладів освіти взяли участь у міському етапі Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси» у номінації «Художнє виконавство» – «Лелеченька». Перемогу отримали учні шкіл № 7, № 27.
Конкурс «Програма обміну для майбутніх лідерів» («FLEX») пройшов на базі школи № 2. Захід організовано для учнів, які володіють англійською мовою, та бажають взяти участь у тестуванні з метою кроскультурних обмінів для майбутніх лідерів.
За результатами ІІІ відкритого міського турніру юних правознавців найкращими визнано учнів школи № 7.
У рамках Тижня сім’ї, який було організовано у закладах дошкільної освіти, проведено майстер-класи, тематичні заняття, фотовиставки, спортивні розваги, родинні свята та тренінгові заняття для батьків.
Тривало отримання та розподіл підручників для учнів 1-х, 5-х та 10-х класів.
Проведено відбірковий етап міського конкурсу педагогічної майстерності «Територія творчості».
Наразі всі заклади освіти, підпорядковані управлінню освіти і науки, готові підключитись до системи теплопостачання.
З метою забезпечення належного санітарного стану територій на виконання розпорядження міського голови від 27 вересня 2018 року № 342-Р «Про проведення загальноміського місячника та днів толоки з благоустрою на території міста Суми» закладами освіти проводились роботи во впорядкуванню територій.
Організовано 15 методичних заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності освітнього процесу.
Працював Телефон довіри для населення.
Ринок праці
За період з 5 по 11 жовтня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 181 особа.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 12 жовтня перебували на обліку, складала 2259 осіб із них 1890 (84%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 930 одиниць: для робітників – 508, службовців – 311, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 111. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.
З початку року між приватними підприємцями та найманими працівниками розірвано 435 трудових договорів, укладені до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 4881 особа, з них зареєстрованих безробітних – 1954.
До проведення громадських робіт із початку року залучено 275 особи, із числа зареєстрованих безробітних: 143 працювали у КП «Зелене будівництво», 128 – у департаменті соціального захисту населення, чотири особи – у департаменті інфраструктури міста. Також з початку року 41 особа взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
250 осіб проходили професійне навчання під замовлення роботодавця.