Фінансовий і соціальний стан Сум (26 листопада – 3 грудня 2018 року).
Бюджет
Станом на 29 листопада до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 1439,9 млн грн. (88% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 48,4 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 57,8 млн грн.; акцизний податок – 8,5 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом – 34,7 млн грн., в тому числі: податок на доходи фізичних осіб – 37,5 млн грн.; акцизний податок – 7,8 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 228,2 млн гривень.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 92,5 млн грн. (109,6% до плану на рік), що на 19,7 млн грн. (27%) більше надходжень за відповідний період 2017 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 8,6 млн грн. що на 1 млн грн. більше до плану пропорційно 1/12.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 1459,5 млн грн. (94,1% до плану за розписом), до спеціального фонду – 45,6 млн грн. (88,1% до плану за розписом).
Плата за землю та комунальне майно
Протягом листопада від оренди комунального майна надійшло 1850,4 тис. грн. (100% від планового завдання на місяць), плати за землю – 8223,5 тис. грн. (60,9% від планового завдання на місяць), від відчуження комунального майна – кошти не надходили.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 19,7 млн грн., від відчуження комунального майна – 5,3 млн гривень.
З початку року надійшло плати за землю 151,4 млн грн. (що на 5,4% більше надходжень за відповідний період минулого року), від продажу земельних ділянок з початку року надійшло 6 тис. грн. (0,6% від річного плану).
Заборгованість із заробітної плати
Протягом попереднього тижня (з 22 по 29 листопада) чотирма роботодавцями виплатили 7172,5 тис. грн. простроченої заборгованості із заробітної плати, з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 6542 тис. грн.; ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 571 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 17,5 тис. грн.; ТОВ «Маш – Сервіс» – 42 тис. гривень.
Згідно з оперативною інформацією станом на 1 листопада прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 226304,1 тис. гривень.
Її накопичили 18 підприємств: сім – економічно активні (196,8 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 192 млн грн.; сім – підприємства-банкрути (29,4 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 26,4 млн грн.; чотири – економічно неактивні (110,5 тис. гривень).
По дев’яти підприємствах сума заборгованості із заробітної плати протягом поточного року залишається незмінною і становить 2872,5 тис. грн. або 1,3% загальної суми заборгованості на 1 листопада, з них: 2762 тис. грн. по п’яти підприємствах-банкрутах та 110,5 тис. грн. по чотирьом економічно неактивних підприємствах.
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 45 дітей (за попередній тиждень – 38): хлопчиків – 19, дівчаток – 26.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, збільшилась: 380 осіб проти 364.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 214, вуличних травм – 99, дорожньо-транспортних – дві, виробничих – дві, спортивних – 27, інших – 39.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 13 осіб–переселенців з Донецької та Луганської областей: дорослих – 12 (11 – на амбулаторне лікування, один – на стаціонарне лікування), дітей – один (на амбулаторне лікування).
Переселенці із АРК за медичною допомогою не звертались.
Медичної допомоги потребували 21 військовослужбовець, що перебував у зоні АТО, з них один лікувалися стаціонарно, 20 – звернулися за амбулаторною допомогою. Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 170494 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 – 90147, Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 – 80347), що становить 63,9% приписного населення міста.
Освіта
Заклади освіти працювали відповідно до плану роботи.
З керівниками закладів освіти за участі заступника міського голови Віри МОТРЕЧКО, начальника відділу з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, начальника відділу з питань взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи проведена нарада у зв’язку з введенням воєнного стану.
Відповідно до графіка проводили ІІ (міський) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад.
На базі СНАУ у пробному тестуванні з математики, історії, української та англійської мов взяли участь більше 1000 учнів 11-х класів закладів освіти міста.
Заступники директорів, учителі основ здоров’я та педагоги закладів освіти взяли участь у ІІІ Всеукраїнській науково-практичний конференції з міжнародною участю «Актуальні питання охорони праці, здоров’я збереження та реалізація інклюзивної освіти в умовах сучасної школи», який відбувся у СумДПУ ім. А.С. Макаренка.
Для педагогів міста був організований тренінг «Проект H5P для творчого вчителя», під час якого учасники навчилися створювати інтерактивний контент.
Школярі були задіяні у роботі шкіл «Юного олімпійця».
Тривала робота з формування та уточнення кількісного складу учнів пільгових категорій на отримання новорічних подарунків.
Продовжувались перевірки закладів освіти управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області.
Організовано 12 методичних заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності освітнього процесу.
Температурний режим у закладах освіти відповідав санітарно-гігієнічним вимогам.
Працював Телефон довіри для населення.
Ринок праці
За період з 23 по 29 листопада у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 165 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 30 листопада перебували на обліку, складала 2410 осіб із них 1979 (82%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій налічувала 678 одиниці: для робітників – 369, службовців – 233, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 76. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.
З початку року між приватними підприємцями та найманими працівниками розірвано 485 трудових договорів, укладені до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 5561 особу, з них зареєстрованих безробітних – 2281.
До проведення громадських робіт із початку року залучено 309 осіб, із числа зареєстрованих безробітних: 165 працювали у КП «Зелене будівництво», 140 – у департаменті соціального захисту населення, чотири особи – у департаменті інфраструктури міста. Також з початку року 47 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
271 особа проходила професійне навчання під замовлення роботодавця.