Директор департаменту соціального захисту населення Тетяна МАСІК під час щопонеділкової апаратної доповіла про організацію роботи з оформлення житлових субсидій для оплати житлово-комунальних послуг.
Як повідомила Тетяна Масік, департаментом вживаються всі можливі заходи щодо забезпечення прийому всіх охочих по оформленню житлових субсидій та по їх своєчасному призначенню.
Так для зручності сумчан організовано прийоми громадян за місцем їх проживання, роботи та навчання. З початку року проведено 151 таку зустріч.
Щомісяця відбуваються виїзди «мобільного соціального офісу», під час роботи якого надаються консультації з різних питань соціального захисту, зокрема – з питань призначення субсидії. Відбулось 11 виїздів, прийнято 306 заяв щодо призначення субсидії.
У засобах масової інформації розміщено 447 інформаційних матеріалів та здійснено 16 виступів на телебаченні.
Крім того, надаються консультації за телефоном «гарячої» лінії, на яку звернулося майже 56 тисяч громадян тільки з питань субсидії. Крім того, в громадській приймальні департаменту окремо організовано робоче місце, на якому містянам надається ґрунтовна інформація щодо стану розгляду заяви, порядку розрахунку обов’язкового відсотка платежу та розміру субсидії.
Також діють консультативні пункти в управлінні «Центр надання адміністративних послуг в м. Суми» та в ТОВ «Міський єдиний інформаційно-розрахунковий центр», де з початку року надано консультації 11550 особам та прийнято документи від 7986 осіб.
Загалом організація прийому мешканців з питань оформлення усіх видів державної соціальної допомоги, в тому числі і житлових субсидій, організована в департаменті з урахуванням основних принципів Єдиної технології громадян, зокрема, за попереднім записом, без перерви на обід, у робочі дні до 18:00, у вихідні дні (субота) до 13:00.
«Запис на прийом надає можливість сумчанам визначитись із зручним для них часом відвідування департаменту, а також забезпечує організацію прийому громадян без утворення надмірних черг, – розповіла Тетяна Масік. – Всього з початку поточного року з питання призначення житлової субсидії звернулися 36440 сімей міста, з них 1116 – представників домогосподарств надали заяву та декларацію вперше. В порівнянні з аналогічним періодом 2017 року, кількість звернень за призначенням субсидій збільшилась на 60% (або 15 тисяч звернень)».
За її словами, з початком опалювального періоду спостерігається значне збільшення кількості громадян, які подають документи для оформлення житлової субсидії: за два місяці опалювального періоду прийнято 15812 заяв, з яких 197 – подано вперше.
При виникненні у сім’ях заявників нестандартних ситуацій питання призначення субсидії приймається на підставі рішення відповідної комісії. З початку опалювального періоду проведено 12 засідань даної комісії, для розгляду на яких підготовлено подання по 2094 справам одержувачів житлової субсидії.
Директор профільного структурного підрозділу поінформувала, що 26 жовтня цього року виконано автоматичний розрахунок субсидій по 33513 домогосподарствам з жовтня у зв’язку з початком опалювального сезону 2018-2019 років. А в зв’язку зі збільшенням тарифу на послугу «газопостачання» з 1 листопада цього року та наданням послуги з опалення приміщень на повний календарний місяць, 25 листопада 2018 року спеціалістами департаменту ще раз виконано перерахунок розміру субсидій.
Забезпечено прийом 5330 громадян, якими подано заяви для перерахування невикористаної суми субсидії, наданої на оплату послуг з газо-та електропостачання для індивідуального опалення. На сьогодні кошти перераховано 5317 отримувачам на загальну суму 3,3 млн гривень.
Під час свого виступу посадовиця розповіла, що у результаті проведеної роботи наразі житлову субсидію отримують 38259 сімей міста, в тому числі обліковуються і домогосподарства, по яким розмір субсидії становить нуль грн.
Підсумовуючи вищезазначене, з метою оптимізації процесів прийому громадян і вчасного опрацювання документів, директор департаменту соціального захисту населення зазначила, що необхідно вирішити питання ремонту опалювальної системи на І поверсі адмінбудівлі по вул. Харківська, 35, де розміщена громадська приймальня. А також провести реконструкцію холу І поверху адмінбудівлі для розміщення рецепції та сучасного залу очікування з інформаційними табло та терміналами (система «Електронна черга»); в свою чергу обслуговуючи організації мають активізувати роз’яснювальну роботу серед споживачів послуг.