Фінансовий і соціальний стан Сум (31 грудня 2018 – 7 січня 2019 року).
Бюджет
Станом на 1 січня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 1,6 млрд грн. (98,7% до плану на рік).
Сума недовиконання до плану на рік становить 21,8 млн грн. в тому числі за рахунок: податок на доходи фізичних осіб – 31,6 млн грн., акцизний податок – 8 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 241 млн гривень.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 102 млн грн. (120,8% до плану на рік), що на 17,6 млн грн. (20,8%) більше надходжень за відповідний період 2017 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 8,9 млн грн. що на 5,7% більше плану на рік.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 1,6 млрд грн. (97,3% до плану на рік), до Спеціального фонду – 53,6 млн грн. (89,9% до річного плану).
Плата за землю та комунальне майно
Протягом грудня від оренди комунального майна надійшло 1947,2 тис. грн. (105,3% від планового завдання на місяць), плати за землю – 14435,4 тис. грн. (105,7% від планового завдання на місяць), від відчуження комунального майна – кошти не надходили.
З початку року надходження склали: від оренди комунального майна – 21,7 млн грн.; відчуження комунального майна – 5,3 млн грн.; плати за землю – 171,9 млн грн.; продажу земельних ділянок – 14 тис. гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Згідно з оперативною інформацією станом на 1 січня прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 250504,6 тис. гривень.
Її накопичили 17 підприємств: шість – економічно активні (221 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 215 млн грн.; сім – підприємства-банкрути (29,4 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 26,4 млн грн.; чотири – економічно неактивні (110,5 тис. гривень).
По дев’яти підприємствах сума заборгованості із заробітної плати протягом поточного року залишається незмінною і становить 2872,5 тис. грн. або 1,2% загальної суми заборгованості на 1 грудня, з них: 2762 тис. грн. по п’яти підприємствах-банкрутах та 110,5 тис. грн. по чотирьом економічно неактивних підприємствах.
Протягом грудня 2018 року згідно з оперативною інформацією підприємствами-боржниками було виплачено 11945,2 тис. грн. заборгованої заробітної плати, а саме: ДП «Сумський облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» – 241,6 тис. грн.; Філія «Сумський райавтодор» ДП «Сумський облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» – 303 тис. грн.; Філія «Сумська дорожньо-екслуатаційна дільниця» ДП «Сумський облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» – 744,8 тис. грн.; ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 9284,5 тис. грн.; ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 1076,3 тис. грн.; ТОВ «Маш – Сервіс» – 259,2 тис. грн.; ДП «Сумський державний науково-дослідний інститут мінеральних добрив і пігментів» – 5,4 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 30,4 тис. грн.
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 37 дітей (за попередній тиждень – 31): хлопчиків – 18, дівчаток – 19.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, зменшилась: 495 осіб проти 519.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 272, вуличних – 182, виробничих – одна, дорожньо-транспортних – три, спортивних – шість, інших – 31.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулась одна особа–переселенець з Донецької та Луганської областей: один дорослий (на амбулаторне лікування).
Звернень від переселенців із АРК за медичною допомогою не зареєстровано.
Медичної допомоги потребували 17 військовослужбовців, що перебував у зоні АТО, з них 12 звернулися за амбулаторною допомогою, п’ять – за стаціонарною допомогою. Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 193144 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 – 100056, Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 – 93088), що становить 72,5% приписного населення міста.
Освіта
Учні 4-6 класів пільгових категорій (975 дітей) відвідали ялинку міського голови та переглянули виставу «Пригоди домовичка Кузі».
25 дітей пільгових категорій зі шкіл, дитячих садків переглянули виставу «Красуня та Чудовисько» та взяли участь у заходах біля святкової ялинки у обласному новорічно-різдвяному святі, яке відбулося в обласному академічному театрі ім. М. С. Щепкіна.
На базі Центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді відбулося нагородження переможців міської виставки-конкурсу новорічних композицій «Збережемо ялинки разом!».
У рамках проведення загальноміського профілактичного рейду «Канікули» вивчено стан дозвіллєвої діяльності учнів під час зимових канікул. Представниками закладів освіти відвідано сім’ї дітей, які перебувають на внутрішкільному обліку чи опинились у складних життєвих обставинах.
Відповідно до графіка проводиться ІІ (міський) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад.
Тривала робота по підготовці учнів до участі в ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад.
Проведено методичні об’єднання вчителів-предметників, під час яких проаналізовано участь педагогів у міському етапі всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2019», результативність учнів у ІІ (міському) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад, обговорено питання підготовки до ЗНО-2019.
Організовано вісім методичних заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності освітнього процесу.
Температурний режим у закладах освіти відповідав санітарно-гігієнічним вимогам.
Працював Телефон довіри для населення.
Ринок праці
З початку року у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 72 особи.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 4 січня перебували на обліку, складала 2618 осіб із них 2229 (85%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій станом на 4 січня налічувала 613 одиниць: для робітників – 305, службовців – 248, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 60. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.
Станом на 4 січня розірвано один трудовий договір між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладений до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року 2019 року працевлаштовано 44 особи, з них зареєстрованих безробітних – 17.
З початку року одна особа взяла участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
57 осіб проходили професійне навчання під замовлення роботодавця.