Фінансовий і соціальний стан Сум (7–14 січня 2019 року).
Бюджет
Станом на 10 січня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 26,8 млн грн. (1,4% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 10,1 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 4,5 млн грн., акцизного податку – 2,7 млн грн.; земельного податку та орендній платі – 2,6 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становить 4,1 млн грн. в тому числі за рахунок: акцизного податку – 1,3 млн грн.; земельного податку та орендній платі – 2,2 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 5,5 млн гривень.
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 0,7 млн грн. (0,7% до плану на рік), що на 0,6 млн грн. (20,8%) більше надходжень за відповідний період 2018 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 0,4 млн грн. що в 4,8 раза більше плану пропорційно 1/12.
Офіційних трансфертів до Загального фонду міського бюджету надійшло 20,1 млн грн. (16,4% на січень за розписом), до Спеціального фонду – офіційних трансфертів не надходило.
Плата за землю та комунальне майно
З початку січня надійшло коштів від плати за землю 950,3 тис. грн., що на 411,3 тис. грн. або 176,3% більше у порівнянні з відповідним періодом минулого року.
Станом на 9 січня на розподільчому рахунку міського бюджету знаходяться кошти від оренди комунального майна у сумі 42,7 тис. гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Протягом попереднього тижня (з 4 по 10 січня 2019 року) трьома роботодавцями міста було виплачено 145,7 тис. грн. заборгованої заробітної плати, а саме: ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 125,2 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 14,4 тис. грн.; ТОВ «Маш – Сервіс» – 6,1 тис. гривень.
Згідно з оперативною інформацією станом на 1 січня прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 250504,6 тис. гривень.
Її накопичили 17 підприємств: шість – економічно активні (221 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 215 млн грн.; сім – підприємства-банкрути (29,4 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 26,4 млн грн.; чотири – економічно неактивні (110,5 тис. гривень).
По дев’яти підприємствах сума заборгованості із заробітної плати протягом поточного року залишається незмінною і становить 2872,5 тис. грн. або 1,2% загальної суми заборгованості на 1 грудня, з них: 2762 тис. грн. по п’яти підприємствах-банкрутах та 110,5 тис. грн. по чотирьом економічно неактивних підприємствах.
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 48 дітей (за попередній тиждень – 37): хлопчиків – 24, дівчаток – 24.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, збільшилась: 520 осіб проти 495.
Ушкоджень, отриманих у побуті – 290, вуличних – 178, виробничих – дві, дорожньо-транспортних – три, спортивних – вісім, інших – 39.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 12 осіб–переселенців із Донецької та Луганської областей: всі дорослі на амбулаторне лікування.
Зареєстровано звернення від особи-переселенця із АРК за стаціонарною медичною допомогою.
Медичної допомоги потребували 11 військовослужбовців, що перебував у зоні АТО, з них десять звернулися за амбулаторною допомогою, один – за стаціонарною допомогою. Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 194786 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 – 100890, Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 – 93896), що становить 73,1% приписного населення міста.
Освіта
Заклади загальної середньої освіти продовжили освітній процес.
Проведено нараду для заступників директорів школи ІІ-ІІІ ступеня та психологів закладів загальної середньої освіти щодо організації заходів по підготовці до ЗНО-2019.
На базі школи № 10 відбулася нарада для заступників директорів з навчально-виховної роботи, відповідальних за організацію харчування школярів, комірників і медичних сестер шкіл та дитячих садків з питання організації харчування дітей у 2019 році. На нараду були запрошені представники Сумського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області та Сумського обласного лабораторного центру.
Підведено підсумки роботи з розвитку фізичної культури і спорту за 2018 рік.
Також узагальнені дані щодо організації роботи шкільних бібліотек та їх методичний супровід.
Відповідно до графіка проводився ІІ (міський) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад.
Тривала робота з підготовки учнів до участі в ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад.
Організовано п’ять методичних заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності освітнього процесу.
Температурний режим у закладах освіти відповідав санітарно-гігієнічним вимогам.
Систематично проводився прийом громадян.
За результатами моніторингу станом на 11 січня на ГРВІ хворіли 1632 учні, що складає 6% від загальної кількості школярів.
Працював Телефон довіри для населення.
Ринок праці
З початку року у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 142 особи.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 11 січня перебували на обліку, складала 2622 особи із них 2249 (86%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій станом на 11 січня налічувала 624 одиниці: для робітників – 289, службовців – 271, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 64. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.
Станом на 11 січня розірвано 10 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладений до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 103 особи, з них зареєстрованих безробітних – 42.
З початку року три особи взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
57 осіб проходили професійне навчання під замовлення роботодавця.