001.jpg

У Сумах триває інформаційно-роз’яснювальна робота щодо монетизації житлових субсидій.

Про основні новації у наданні субсидій сумчанам у грошовій формі йшлось під час брифінгу в міській раді.

Як повідомила заступник міського голови Альона ДМІТРЄВСКАЯ, 27 грудня 2018 року Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову № 1176 «Деякі питання надання житлових субсидій населенню у грошовій формі». При цьому правила надання житлової субсидії не змінились, змінюються лише алгоритм її виплати.

Вона розповіла, що монетизація відбуватиметься у три етапи. Перший розпочався з 1 січня – участь у монетизації субсидій братимуть ті сім’ї, які звернуться за допомогою вперше, а також ті домогосподарства, в складі яких відбулися зміни. Субсидія від держави надходитиме на персональний рахунок особи в ПАТ «Ощадбанк».

«На кожного субсидіанта у відділеннях ПАТ «Ощадбанк» буде відкрито персональний рахунок, на який держава перераховуватиме субсидію. В свою чергу, банк буде розраховуватись за субсидіанта з підприємствами-надавачами комунальних послуг. Це буде єдиний платіж за всі комунальні послуги, частку цього платежу сплачуватиме банк, а іншу частку рахунку – сама особа. За результатами опалювального сезону всі заощаджені кошти (залишок на рахунку) сім’я зможе використати на власний розсуд», – повідомила Альона Дмітрєвская.

Тим, хто вже користується житловою субсидією, і не має ніяких змін, які можуть вплинути на її розмір, звертатися з січня не потрібно.

На другому етапі, з 1 травня, монетизація стосуватиметься всіх, хто отримує субсидію або претендує на її отримання в неопалювальний період.

Далі, на третьому етапі, з 1 жовтня запрацює повномасштабна монетизація, коли кожен, хто є одержувачем житлової субсидії, отримуватиме за результатами опалювального сезону готівкою все, що було зекономлено домогосподарством.

Директор департаменту соціального захисту населення Тетяна МАСІК акцентувала увагу журналістів на спростуванні інформації, що поширювалась на апаратній нараді при голові облдержадміністрації 14 січня щодо структурного підрозділу, який вона очолює.

«Допомога у наданні житлової субсидії повинна надаватися спільними зусиллями із колегами. На мою думку, тільки ті, хто не володіє достатньою інформацією про організацію прийому громадян в місті та не усвідомлюють реальну кількість звернень за оформленням субсидії, можуть говорити про існування нераціональної організації прийому мешканців», – підкреслила посадовиця.

Тетяна Масік поінформувала, що протягом 2018 року департаментом було надано майже 290 тисяч послуг мешканцям з різних питань соціального захисту. Понад 40 тисяч представників домогосподарств Сум надали документи для призначення субсидії, що на 11 тисяч більше показника 2017 року. Лише протягом жовтня спеціалістами департаменту прийнято 8,5 тисяч пакетів документів на призначення субсидії, в листопаді – до 7,5 тисяч.

«Таку кількість документів, що надходили, фахівці департаменту опрацьовують оперативно, однак лише 26 жовтня було отримано від держави оновлення відповідної комп’ютерної програми. Це дозволило тільки з 1 листопада розпочати необхідні дії для отримання інформацій від всіх організацій та установ і в подальшому призначати субсидії», – додала вона.

Крім того, департаментом виконано автоматичний розрахунок субсидій у зв’язку з початком опалювального сезону 2018-2019 років по 33513 домогосподарствам.

В свою чергу, заступник директора департаменту соціального захисту населення Ірина ЛАГІРЕНКО нагадала про шляхи призначення житлової субсидії. Так, сумчани можуть це зробити, подавши документи особисто до громадської приймальні, надіслати до департаменту поштою або подати в електронній формі через офіційний веб-портал Міністерства соціальної політики України.

Посадовиця зауважила, що заява і декларація вважаються не поданими у разі, коли: не вказані персональні дані тих, хто зареєстрований в житловому приміщені та членів сім’ї домогосподарства; не вказаний номер мобільного телефону; або громадяни відмовляють надавати згоду на обробку персональних даних.

Під час брифінгу спікери звернули увагу, що прийнятою Постановою також чітко визначена інформаційна взаємодія між усіма суб’єктами, що будуть задіяні у питаннях призначення субсидії. Відтепер, за отриманням інформації щодо спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості (переплати), отримувачі субсидії мають звертатись до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг; щодо операцій, здійснених за обліковим записом одержувача житлової субсидії, щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг – до ПАТ «Ощадбанк»; щодо призначення житлової субсидії – до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.

Додамо, станом на 1 січня цього року 40513 сімей міста є отримувачами житлових субсидій. З початку року департаментом соціального захисту населення за новим порядком вже прийнято 825 заяв на призначення житлової субсидії.