004.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сум (11 – 18 лютого 2019 року).

Бюджет

Станом на 14 лютого до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 182,8 млн грн. (9,8% до плану на рік).

Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 42,3 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 34,4 млн грн., акцизного податку – 11,3 млн грн.; земельного податку та орендній платі – 6 млн гривень.

Сума недовиконання за розписом становить 18,6 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 15,2 млн грн.; земельному податку та орендній платі – 4,4 млн гривень.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 29 млн гривень.

До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 8,1 млн грн. (7,3% до плану на рік), що на 0,1 млн грн. (або на 1%) більше надходжень за відповідний період 2018 року.

Надходження до бюджету розвитку склали 0,6 млн грн. що на 0,2 млн грн. (або на 40,2%) більше плану пропорційно 1/12.

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 183,9 млн. грн., що становить 77,2% до плану на січень-лютий за розписом, до спеціального фонду – 0,9 тис. гривень.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом лютого надійшло коштів від оренди комунального майна – 1245,3 тис. грн., що складає 73,3% від планового завдання на місяць; плати за землю – 1609,3 тис. грн., що складає 10,8% від планового завдання на місяць.

З початку цього року надходження склали від оренди комунального майна – 3195,1 тис. грн., що складає 94% від планового завдання на два місяці; плати за землю – 15 713 тис. грн., що більше ніж надходження відповідного періоду минулого року на 2143 тис. грн., або на 15,8%.

Заборгованість із заробітної плати

Протягом попереднього тижня (з 8 по 14 лютого) двома підприємствами-боржниками було виплачено 1287,2 тис. грн. заборгованої заробітної плати, а саме: ТОВ «Суми-Цукор» – 948,2 тис. грн.; ТОВ ««Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 339 тис. гривень.

Усього з початку лютого було погашено 1436,2 тис. грн. заборгованості із заробітної плати, у тому числі: ТОВ «Суми-Цукор» – 948,2 тис. грн.; ТОВ ««Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 488 тис. гривень.

Згідно з оперативною інформацією станом на 1 лютого прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 254022,7 тис. гривень.

Її накопичили 14 підприємств: п’ять – економічно активні (223,9 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 216,9 млн грн.; вісім – підприємства-банкрути (30,2 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 26,4 млн грн.; одне підприємство, яке фактично не веде діяльність, є економічно неактивним, за юридичною адресою не знаходиться (16,7 тис. гривень).

У порівнянні з 1 січня 2019 року загальна сума заборгованості із заробітної плати по місту зросла на 6873,8 тис. грн. або на 2,3%, кількість боржників – зменшилася на три. Зростання заборгованості із заробітної плати по місту у порівнянні з 1 січня відбулося внаслідок збільшення такої заборгованості на суму 4904,9 тис. грн. чотирьма економічно активними підприємствами, а саме: ПАТ «Сумське НВО» – на 4326,7 тис, грн., ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – на 394,1 тис. грн., ТОВ «Маш-Сервіс» – на 135,9 тис. грн., ТОВ «Сумиспортінвест» – на 48,2 тис. грн. та виникненням нового боржника – ТОВ «Суми-Цукор» із сумою боргу 2417,7 тис. грн.

Крім того, на 10,5 тис. грн. збільшило заборгованість із заробітної плати Представництво ЗАТ «Объединенные газопромышленные технологии «Искра-Авигаз», яке з 1 лютого цього року переведено до категорії підприємств-банкрутів.

По шести підприємствах сума заборгованості із заробітної плати протягом 2018-2019 років залишається незмінною і становить 2778,7 тис. грн. або 1,1% загальної суми заборгованості на 1 лютого, з них: 2762 тис. грн. по п’яти підприємствах – банкрутах та 16,7 тис. грн. по одному економічно неактивному підприємству.

Охорона здоров’я

У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 53 дитини (за попередній тиждень – 33): хлопчиків – 27, дівчаток – 26.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, збільшилась: 471 осіб проти 415.

Ушкоджень, отриманих у побуті – 247, вуличних – 151, виробничих – шість, дорожньо-транспортних – дві, спортивних – 17, інших – 48.

Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 13 осіб–переселенців із Донецької та Луганської областей: всі дорослі (всі на амбулаторне лікування). Переселенця із АРК не звертались за медичною допомогою.

Медичної допомоги потребували 37 військовослужбовця, що перебував у зоні АТО, з них 30 звернулися за амбулаторною допомогою, сім – за стаціонарною допомогою. Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.

Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 202696 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 – 104970, Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 – 97726), що становить 75,8% приписного населення міста.

Освіта

Відбувся брифінг з питання організації роботи курсів з української мови для населення. Навчання має на меті допомогти жителям міста у вивченні української мови, опанувати потрібні навички й застосовувати їх у повсякденному житті. Освітяни надаватимуть ці послуги.

Під час візиту до Сум Міністра освіти і науки України педагогічні працівники галузі мали нагоду обговорити питання стану функціонування та фінансове забезпечення закладів освіти.

Для учителів математики, які працюють у 9-11-х класах організовано творчу майстерню «Упровадження компетентністного підходу в процесі підготовки учнів до ЗНО з математики».

У школах міста здійснювався моніторинг організації освітнього процесу при вивченні курсів «Я досліджую навколишній світ» у рамках реалізації Концепції «Нова українська школа».

Заступники директорів, учителі початкових класів обговорили актуальні питання під час семінару-практикуму «Дидактико-методичний супровід компетентнісно зорієнтованого навчання молодших школярів».

Збірна команда міста взяла участь у обласних змаганнях з волейболу (юнаки) у залік ХХVІІ міських спортивних ігор школярів.

Проведено школу «Педагогіка здоров’я»: науково-практичний семінар «Використання фітнес-технологій у навчальному процесі». Сертифікати отримали більше 70 учителів основ здоров’я, фізичного виховання зі шкіл і садочків.

Вісім сумських школярів взяли участь у ІV етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика.

Організовано міський етап Всеукраїнського конкурсу дитячих малюнків та робіт декоративно-прикладної творчості на протипожежну і техногенну тематику.

На базі школи № 27 проведено зустріч з представником компанії Cam Touch. Під час зустрічі 55 учасників майстер-класу дізналися про інноваційні інтерактивні технології в освіті, сучасні рішення для НУШ тощо.

Відбувся І (міський) етап конкурсу на кращий Інтернет-сайт закладу дошкільної освіти. Кращими визначено садочки № 2, № 12, № 18, № 28, № 33.

Систематично проводився прийом громадян.

За результатами моніторингу станом на 14 лютого на ГРВІ хворіли 2639 учнів, що складає 10,4% від загальної кількості школярів.

Працював Телефон довіри для населення.

Ринок праці

З 8 по 14 лютого у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 165 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 15 лютого перебували на обліку, складала 2741 особа із них 2328 (85%) отримували допомогу з безробіття.

Актуальна база вакансій станом на 15 лютого налічувала 673 одиниці: для робітників – 290, службовців – 327, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 56. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило чотири особи.

Станом на 15 лютого розірвано 53 трудових договір між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладений до 1 січня 2015 року.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 577 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 263.

На виконання громадських робіт у 2019 році для інформування населення про надання житлових субсидій направлено 32 особи з числа зареєстрованих безробітних, в тому числі: 13 – у КП «Зеленбуд»; 19 – у департамент соціального захисту населення. З початку року сім осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.

65 осіб проходили професійне навчання під замовлення роботодавця.