Фінансовий і соціальний стан Сум (4 – 11 березня 2019 року).
Бюджет
Станом на 6 березня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 293,2 млн грн. (15,7% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 40,7 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 41,3 млн грн., акцизного податку – 14,7 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становить 17,1 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 19,4 млн грн.; акцизному податку – 4,3 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 43,1 млн гривень (або на 17,2%).
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 14,9 млн грн. (13,4% до плану на рік) та на 1,4 млн грн. (або на 8,7%) менше надходжень за відповідний період 2018 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 0,6 млн грн., що на 18,9 тис. грн. (або на 2,9%) менше до плану пропорційно 1/12.
Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 293,3 млн грн., що становить 78,6% до плану на січень-березень за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом березня надійшло від плати за землю – 598,7 тис. грн., що складає 4% від планового завдання на місяць.
З початку цього року надходження склали: від оренди комунального майна – 3939,6 тис. грн., що складає 77,2% від планового завдання на три місяці; плати за землю – 30884 тис. грн., що складає 101,2% від планового завдання за розписом та більше ніж надходження відповідного періоду минулого року на 3 461,5 тис. грн., або на 12,6%.
Станом на 5 березня вихідний залишок розподільчого рахунку міського бюджету по оренді комунального майна 23,8 тис. гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Протягом попереднього тижня (з 1 по 6 березня) двома підприємствами-боржниками було виплачено 914 тис. грн. заборгованої заробітної плати, а саме: Представництво ЗАТ «Объединенные газопромышленные технологии «Искра-Авигаз» – 796 тис. грн.; ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 118 тис. гривень.
Згідно з оперативною інформацією станом на 1 березня прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 257757,9 тис. гривень.
Її накопичили 14 підприємств: п’ять – економічно активні (227,6 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 221,2 млн грн.; вісім – підприємства-банкрути (30,2 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 26,4 млн грн.; одне підприємство, яке фактично не веде діяльність, є економічно неактивним, за юридичною адресою не знаходиться (16,7 тис. гривень).
По шести підприємствах сума заборгованості із заробітної плати протягом 2018-2019 років залишається незмінною і становить 2778,7 тис. грн. або 1,1% загальної суми заборгованості на 1 березня, з них: 2762 тис. грн. по п’яти підприємствах – банкрутах та 16,7 тис. грн. по одному економічно неактивному підприємству.
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 38 дитей (за попередній тиждень – 53): хлопчиків – 14, дівчаток – 24.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, майже на рівні минулого тижня – 438 осіб.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 10 осіб–переселенців із Донецької та Луганської областей: всі дорослі (всі на амбулаторне лікування). Переселенця із АРК не звертались за медичною допомогою.
Медичної допомоги потребували 22 військовослужбовці, що перебував у зоні АТО, з них 20 звернулися за амбулаторною допомогою, двоє – за стаціонарною допомогою. Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 204295 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу, що становить 76,9% приписного населення міста.
Освіта
Тривала реєстрація на зовнішнє незалежне оцінювання, школи міста надіслали всі документи, необхідні для участі сумських школярів у тестуванні.
Для відповідальних за облік військовозобов’язаних у закладах освіти проведена нарада за участю представників Сумського міського військового комісаріату.
Тривала атестація педагогів та керівників закладів освіти.
Вивчали стан профілактичної роботи щодо запобігання дитячого травматизму в семи школах міста.
Методисти Інформаційно-методичного центру взяли участь у практичному семінарі з підготовки уповноважених осіб Українського центру оцінювання якості освіти.
На базі Палацу дітей та юнацтва тривало навчання на курсах з української мови для населення, де викладають педагоги міста.
Готували презентаційні матеріали для представлення на всеукраїнському рівні кращого досвіду закладів освіти міста відповідно до Концепції «Нова українська школа» та в рамках проведення Х Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2019».
У закладах освіти проходили загальноміський місячник культури поведінки та спілкування. У рамках місячника реалізуються Концептуальні засади Нової української школи – виховання на цінностях, у школярів формуються навички поведінки та спілкування.
У школах проведено декаду української мови й літератури, присвячену Шевченківським дням. Організовано тематичні конкурси, літературні композиції, вікторини, інформаційні дайджести, літературні читання.
Організовано 15 методичних заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності освітнього процесу.
Учні шкіл міста долучилися до Всеукраїнської українознавчої гри «Соняшник».
За результатами огляду-конкурсу на кращий «Інтернет-сайт закладу дошкільної освіти» найкращим став дитячий садок № 18.
Тривала підготовка учнів до участі в ІV (Всеукраїнському) етапі всеукраїнських учнівських олімпіад.
Систематично проводився прийом громадян.
Працював Телефон довіри для населення.
Ринок праці
З 1 по 6 березня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 164 особи.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 6 березня перебували на обліку, складала 2666 осіб із них 2306 (86%) отримували допомогу з безробіття.
Актуальна база вакансій станом на 7 березня налічувала 830 одиниць: для робітників – 435, службовців – 324, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 71. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.
Станом на 15 лютого розірвано 80 трудових договір між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладений до 1 січня 2015 року.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 907 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 431.
На виконання громадських робіт у 2019 році для інформування населення про надання житлових субсидій направлено 59 осіб з числа зареєстрованих безробітних, в тому числі: 25 – у КП «Зеленбуд»; 34 – у департамент соціального захисту населення. З початку року дев’ять осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
115 осіб проходили професійне навчання під замовлення роботодавця.