004.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сум (11 – 18 березня 2019 року).

Бюджет

Станом на 14 березня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 319,5 млн грн. (17,1% до плану на рік).

Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 53,2 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 45,7 млн грн., акцизного податку – 17,5 млн гривень.

Сума недовиконання за розписом становить 26,3 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 21,5 млн грн.; акцизному податку – 9 млн гривень.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 42,5 млн гривень (або на 15,3%).

До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 16,1 млн грн. (14,5% до плану на рік) та на 1,4 млн грн. (або на 8,1%) менше надходжень за відповідний період 2018 року.

Надходження до бюджету розвитку склали 0,6 млн грн., що на 0,1 млн грн. (або на 13%) менше до плану пропорційно 1/12.

Офіційних трансфертів до загального фонду надійшло 314,4 млн грн., що становить 84,2% до плану на січень-березень за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом березня надійшло від оренди комунального майна – 415,8 тис. грн., що складає 24,5% від планового завдання на місяць; плати за землю – 2128,3 тис. грн., що складає 14,2% від планового завдання на місяць.

З початку цього року надходження склали: від оренди комунального майна – 4355,4 тис. грн., що складає 85,4% від планового завдання на три місяці; плати за землю – 32413,6 тис. грн., що більше ніж надходження відповідного періоду минулого року на 3915,2 тис. грн., або на 13,7%.

Заборгованість із заробітної плати

Протягом попереднього тижня (з 7 по 13 березня) двома підприємствами-боржниками було виплачено 1135 тис. грн. заборгованої заробітної плати, а саме: ТОВ «Суми-Цукор» – 293,9 тис. грн.; ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 161,6 тис. грн.

Усього з початку березня цього року було погашено 1135 тис. грн. заборгованості із заробітної плати, у тому числі: Філією «Сумська дорожньо-експлуатаційна дільниця» – 679,5 тис. грн. (заборгованість із заробітної плати погашено у повному обсязі); ТОВ «Суми-Цукор» – 293,9 тис. грн.; ТОВ ««Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 43,6 тис. гривень.

Згідно з оперативною інформацією станом на 1 березня прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 2544836 тис. гривень.

Її накопичили 15 підприємств: шість – економічно активні (225,1 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 218 млн грн.; вісім – підприємства-банкрути (29,4 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 26,4 млн грн.; одне підприємство, яке фактично не веде діяльність, є економічно неактивним, за юридичною адресою не знаходиться (16,7 тис. гривень).

У порівнянні з 1 лютого цього року загальна сума заборгованості із заробітної плати по місту зросла на 460,3 тис. грн. або на 0,2%, кількість боржників – збільшилася на одного або на 7,1%. Зростання заборгованості із заробітної плати по місту у порівнянні з 1 лютого відбулося внаслідок збільшення такої заборгованості на суму 1537,2 тис. грн. чотирма економічно активними підприємствами, а саме: ПАТ «Сумське НВО» – на 1126,2 тис. грн., ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – на 244,8 тис. грн., ТОВ «Маш-Сервіс» – на 148,2 тис. грн., ТОВ «Сумиспортінвест» – 18 тис. грн. та виникненням нового боржника – Філії «Сумська дорожньо-експлуатаційна дільниця» із сумою боргу 679,5 тис. гривень.

Одночасно протягом лютого 2019 року частково погасили заборгованість із заробітної плати на суму 1756,4 тис. грн. два підприємства, а саме: ТОВ «Суми-Цукор» – на 971,5 тис. грн., Представництво ЗАТ «Объединенные газопромышленные технологии «Искра-Авигаз» – на 784,9 тис. гривень.

По шести підприємствах сума заборгованості із заробітної плати протягом 2018-2019 років залишається незмінною і становить 2778,7 тис. грн. або 1,1% загальної суми заборгованості на 1 березня, з них: 2762 тис. грн. по п’яти підприємствах – банкрутах та 16,7 тис. грн. по одному економічно неактивному підприємству.

Охорона здоров’я

У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 34 дитини (за попередній тиждень – 38): хлопчиків – 21, дівчаток – 13.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо зменшилась – 416 осіб (проти 438 осіб на минулому тижні).

Ушкоджень, отриманих у побуті – 266, вуличних – 86, виробничих – дві, дорожньо-транспортних – три, спортивних – 16, інших – 43.

Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись чотири особи–переселенця із Донецької та Луганської областей: троє дорослих (всі на амбулаторне лікування), діти – один (звернення за стаціонарною допомогою).Переселенця із АРК не звертались за медичною допомогою.

Медичної допомоги потребували 23 військовослужбовця, що перебував у зоні АТО, з них 17 звернулися за амбулаторною допомогою, шестеро – за стаціонарною допомогою. Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.

Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 204663 декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 – 105934, Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 – 98729), що становить 77,1% приписного населення міста.

Освіта

Освітяни міста презентували свої педагогічні надбання на Х Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2019» у Києві. Золоті медалі здобули школи № 7, № 8, № 12, срібні – школа № 10, дитячий садок № 28, НВК № 16, бронзові – ДНЗ № 14, школа № 21.

Школи № 1, № 2, № 7, № 12, № 17, № 22, № 23, № 29, гімназія № 1 були задіяні у міжнародному проекті «Check-in Europe», що проходить у рамках програми «Еразмус+» Вікно Східного партнерства. У рамках візиту представники делегацій Польщі, Грузії, Вірменії, України ознайомилися з діяльністю шкільних євро-клубів міста.

Сумські освітяни взяли участь у першому засіданні з розробки Інтеркультурної стратегії м. Суми в рамках проекту «Інтеркультурні міста».

На базі шкіл № 20, № 29 для учнів 10-11-х класів організовано он-лайн школу з правознавства спільно з Національним юридичним університетом ім. Ярослава Мудрого.

У школах проведено загальноміський місячник культури поведінки та спілкування.

У рамках проведення тижня географії та економіки у школах міста реалізовувався Міжнародний проект «GLOBAL MONEY WEEK». Учні 9-11-х класів ознайомилися з підприємницькою діяльністю, особливостями розвитку малого та середнього бізнесу тощо. До заходу долучалися і науковці та викладачі СумДУ.

Проведено міський етап Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси» номінація «Художнє виконавство» – «Акорди Сумщини». Перші місця отримали творчі колективи школ № 24, № 29, № 29, № 7, № 20, № 29.

За результатами міського етапу обласного конкурсу з виготовлення діючих моделей судно-, авто- та авіатехніки перше місце посіли вихованці Центру науково-технічної творчості молоді та школи № 10.

Проведено міський етап Всеукраїнської виставки-конкурсу технічної творчості учнівської молоді «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!». На розгляд журі було представлено 217 робіт (І місце – школа № 6, № 10, № 13, № 18, № 20, № 23, № 29, ПДЮ, ЦНТТМ).

Для лідерів учнівського самоврядування організовано ІІІ конференцію «Учнівське та студентське самоврядування: разом чи окремо?».

Делегація у складі представників управління освіти і науки, Інформаційно-методичного центру, директора Центру науково-технічної молоді відвідали м. Краснопілля, де отримали перехідний кубок і книгу «Позашкілля Сумщини – 49+».

На базі СумДПУ ім. А. С. Макаренка пройшов навчальний семінар з громадянської освіти за підтримки Агентства США з Міжнародного розвитку USAID, у якому були задіяні педагоги шкіл № 2, № 3, № 9, № 10, № 16, № 24, № 27, гімназії № 1.

Керівники дитячих садків, які атестуються, презентували внутрішню систему забезпечення якості дошкільної освіти.

На базі школи № 15 відбулося пробне ЗНО з української мови.

Учителі англійської мови стали учасниками семінару від компанії «Лінгвіст» за участі Анни Гезь. Педагоги дізналися про сучасні ефективні методи розвитку адитивної компетенції, отримали поради з опрацювання завдань під час ЗНО.

У рамках інформаційної кампанії «Будуймо Європу в Україні» у зустрічі з делегацією ЄС взяли участь представники галузі. За наслідками тренінгу, присвяченого освітнім програмам Європейского Союзу, 15 освітян отримали сертифікати.

На базі гімназії № 1 тривають курси з української мови для населення, де викладають педагоги міста.

Постійно діючою комісією міської ради вивчено організацію харчування учнів у школі № 27. Адміністрацію закладу зобов’язано усунути виявлені порушення.

Проведені наради із заступника директорів школи ІІ-ІІІ ступеня та завгоспами.

Тривала підготовка учнів до участі в ІV (Всеукраїнському) етапі всеукраїнських учнівських олімпіад.

Організовано 15 методичних заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності освітнього процесу.

Систематично проводився прийом громадян.

Працював Телефон довіри для населення.

Ринок праці

З 7 по 14 березня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 163 особи.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 15 березня перебували на обліку, складала 2645 осіб із них 2294 (87%) отримували допомогу з безробіття.

Актуальна база вакансій станом на 15 березня налічувала 772 одиниці: для робітників – 414, службовців – 282, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 76. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило три особи.

Станом на 15 березня розірвано 86 трудових договір між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладений до 1 січня 2015 року.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 1055 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 511.

На виконання громадських робіт у 2019 році для інформування населення про надання житлових субсидій направлено 60 осіб з числа зареєстрованих безробітних, в тому числі: 25 – у КП «Зеленбуд»; 35 – у департамент соціального захисту населення. З початку року дев’ять осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.

129 осіб проходили професійне навчання під замовлення роботодавця.