Фінансовий і соціальний стан Сум (20 – 27 травня 2019 року).
Бюджет
Станом на 23 травня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 656 млн грн. (35,2% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 71,1 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 72,9 млн грн.; плати за надання адміністративних послуг – 1,5 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становить 32,4 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 38,2 млн грн.; плати за надання адміністративних послуг – 2,5 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 63 млн гривень (або на 10,6%).
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 32,7 млн грн. (29,6% до плану на рік) та на 5,5 млн грн. (або на 14,4%) менше надходжень за відповідний період 2018 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 2,7 млн грн., що на 1,3 млн грн. (або на 1,9 раза) більше до плану пропорційно 1/12.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 524 млн грн., що становить 98,3% до плану на січень-травень за розписом, до Спеціального фонду – 3,3 млн грн., що становить 39,5 % до плану за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом травня надійшло плати від оренди комунального майна – 145 тис. грн., що складає 8,5% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 260,7 тис. грн., що в 2,9 рази перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 4,5 млн грн., що складає 29,5% від планового завдання на місяць.
З початку цього року надходження склали від: оренди комунального майна – 8 млн грн., що складає 95,6% від планового завдання на п’ять місяців; відчуження комунального майна – 1,1 млн грн., що в 2,8 рази перевищує планове завдання на п’ять місяців; плати за землю – 65,6 млн грн., що більше ніж надходження відповідного періоду минулого року майже на 7,2 млн грн.; від продажу земельних ділянок – 580,1 тис. грн, що складає 101% від планового завдання на п’ять місяців.
Станом на 21 травня вихідний залишок розподільчого рахунку міського бюджету по оренді комунального майна складає 1,7 млн гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Протягом попереднього тижня (з 16 по 22 травня) виплата заборгованості із заробітної плати підприємствами-боржниками міста не проводилася.
З початку травня цього року чотирма підприємствами було виплачено 15523,9 тис. грн. заборгованої заробітної плати, у тому числі: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 13340,1 млн грн., ТОВ «Суми – Цукор» – 1142,2 млн грн. (заборгованість погашено у повному обсязі); ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 985 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 56,6 тис. грн.
Станом на 1 травня прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 272,3 млн грн. мали 13 підприємств міста.
З них п’ять – економічно активні (243,4 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 236 млн грн.; сім – підприємства-банкрути (28,8 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 26,4 млн грн.; одне підприємство, яке фактично не веде діяльність, є економічно неактивним, за юридичною адресою не знаходиться (16,7 тис. гривень).
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 53 дітини: хлопчиків – 31, дівчаток – 22.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, збільшилась – 516 осіб (проти 589 осіб на минулому тижні).
Ушкоджень, отриманих у побуті – 226, вуличних – 211, спортивних – 28, дорожньо-транспортних – два, інших – 49.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 26 осіб–переселенців із Донецької та Луганської областей: 25 – дорослих (на амбулаторне лікування – 21, на стаціонарне лікування – четверо), дітей – один (звернення за стаціонарною допомогою). Особи із АРК за медичною допомогою не звертались.
Медичної допомоги потребували 22 військовослужбовці, що перебували у зоні АТО, з них 16 проліковано амбулаторно, шестеро – стаціонарно. Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 216332 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 – 112894, Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 – 103438), що становить 81,5% приписного населення міста.
Освіта
21 травня розпочалося ЗНО тестуванням з математики. На базі шкіл № 1, № 2, № 15, № 22, № 23 проведено ЗНО з української мови та літератури. Напередодні ЗНО начальником та спеціалістом управління освіти і науки здійснено моніторинг пунктів тестування ЗНО.
За участі громадських організацій у школі № 7 відбулося урочисте закриття ХХVІІ міських спортивних ігор школярів «Зоряний олімп» з відзначенням переможців.
Сумським обласним лабораторним центром здійснено лабораторний контроль за якістю питної води у відпочинкових таборах. За результатами лабораторних дослідження якість води відповідає вимогам Державних санітарних правил і норм.
У закладах дошкільної освіти розпочато зарахування дітей на 2019-2020 навчальний рік. Набір дітей здійснювався з електронної черги. Станом на 24 травня в дитячі садки записано 2300 дітей, в електронній черзі залишилося ще 497 дітей. Разом з тим у закладах дошкільної освіти залишаються 225 вільних місць. Вільні місця є у закладах дошкільної освіти № 1, № 10, № 15, № 16, № 22, № 25, № 30, № 31, № 35, № 40 та НВК № 41. Триває комплектація груп компенсуючого типу.
З метою забезпечення прозорості, демократичності та відкритості управління у закладах освіти міста проходять щорічні звіти керівників перед громадськістю про виконану роботу за навчальний рік.
Триває організаційна робота щодо забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування шкільною та спортивною формами.
Здійснюється підготовка до Міжнародного дня захисту дітей та Днів сталої енергії в м. Суми.
За кошти державної субвенції завершено капітальний ремонт приміщення в ДНЗ № 3 та заміна вікон у ДНЗ № 33, продовжується ремонт в ДНЗ № 16 (заміна вікон), ДНЗ № 21 (капітальний ремонт будівлі та приміщення), школі № 2 (капітальний ремонт будівлі), школі № 3 (заміна вікон) та НВК № 34 (капітальний ремонт будівлі).
За кошти місцевого бюджету завершено капітальний ремонт санвузла та медкабінету у ДНЗ № 2 та розпочато виконання капітальних ремонтів у ДНЗ № 2 (капітальний ремонт приміщень), ДНЗ № 23 (капітальний ремонт пральні), ДНЗ № 39 (капітальний ремонт покрівлі).
Систематично проводиться прийом громадян.
Працює Телефон довіри для населення.
Ринок праці
З 17 по 23 травня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 221 особа.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 24 травня перебували на обліку, складала 2441 особа із них 2102 (86%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 2469 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1045.
Станом на 24 травня розірвано 143 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладений до 1 січня 2015 року.
На виконання громадських робіт у 2019 році направлено 118 осіб з числа зареєстрованих безробітних, в тому числі: 43 – у КП «Зеленбуд»; 15 осіб – у КП «Спеціалізований комбінат»; 60 – у департамент соціального захисту населення. З початку року 18 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Актуальна база вакансій станом на 24 травня налічувала 1044 одиниць: для робітників – 569, службовців – 370, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 105. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.
179 осіб проходили професійне навчання під замовлення роботодавця.