006.jpg

Фінансовий і соціальний стан Сум (27 травня – 3 червня 2019 року).

Бюджет

Станом на 30 травня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 679,1 млн грн. (36,4% до плану на рік).

Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 83,2 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 87,5 млн грн.; плати за надання адміністративних послуг – 1,5 млн грн.; акцизному податку – 9,5 млн гривень.

Сума недовиконання за розписом становить 45,2 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 52,2 млн грн.;   плати за надання адміністративних послуг – 2,3 млн грн.; акцизному податку – 5,6 млн гривень.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 49,2 млн грн. (або на 7,8%).

До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 36,1 млн грн. (32,6% до плану на рік) та на 5,1 млн грн. (або на 12,3%) менше надходжень за відповідний період 2018 року.

Надходження до бюджету розвитку склали 4,5 млн грн., що на 3 млн грн. (або на 3 раза) більше до плану пропорційно 1/12.

Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 529,2 млн грн., що становить 99,1% до плану на січень-травень за розписом, до Спеціального фонду – 44 млн грн., що становить 90,3% до плану за розписом.

Плата за землю та комунальне майно

Протягом травня надійшло плати від оренди комунального майна – 1,9 млн грн., що складає 112,2% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 1,8 млн грн., що в 19,8 раза перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 12 млн грн., що складає 78,1% від планового завдання на місяць.

З початку цього року надходження склали від: оренди комунального майна – 9,9 млн грн., що складає 116,3% від планового завдання на п’ять місяців; відчуження комунального майна – 2,6 млн грн., що в 6,8 раза перевищує планове завдання на п’ять місяців; плати за землю – 73,1 млн грн., що більше ніж надходження відповідного періоду минулого року майже на 4,5 млн грн.; від продажу земельних ділянок – 580,1 тис. грн, що складає 101% від планового завдання на п’ять місяців.

Заборгованість із заробітної плати

Протягом попереднього тижня (з 23 по 29 травня) виплата заборгованості із заробітної плати проводилася двома підприємствами-боржниками міста на загальну суму 197 тис. грн., а саме: ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 153 тис. грн. та ТОВ «Сумиспортінвест» – 44 тис. гривень.

З початку травня цього року чотирма підприємствами було виплачено 15,7 млн грн. заборгованої заробітної плати, у тому числі: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 13,3 млн грн.; ТОВ «Суми – Цукор» – 1,1 тис. грн. (заборгованість погашено у повному обсязі); ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 1,1 млн грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 100,6 тис. грн.

Станом на 1 травня прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 272,3 млн грн. мали 13 підприємств міста.

З них п’ять – економічно активні (243,4 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 236 млн грн.; сім – підприємства-банкрути (28,8 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 26,4 млн грн.; одне підприємство, яке фактично не веде діяльність, є економічно неактивним, за юридичною адресою не знаходиться (16,7 тис. гривень).

Охорона здоров’я

У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 45 дітей: хлопчиків – 28, дівчаток – 17.

Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась – 587 осіб (проти 516 осіб на минулому тижні).

Ушкоджень, отриманих у побуті – 286, вуличних – 235, спортивних – 28, дорожньо-транспортних – три, спортивних – 19, інших – 44.

Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 27 осіб–переселенців із Донецької та Луганської областей: 26 – дорослих (на амбулаторне лікування – 23, на стаціонарне лікування – троє), дітей – один (звернення за стаціонарною допомогою). Звернулася одна особа із АРК за амбулаторною медичною допомогою.

Медичної допомоги потребували 27 військовослужбовців, що перебували у зоні АТО, з них 20 проліковано амбулаторно, сім – стаціонарно. Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.

Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 216579 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 – 113049, Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 – 103530), що становить 81,5% приписного населення міста.

Освіта

31 травня у школах Сум закінчилися навчальні заняття. Цьогоріч 1145 випускників отримають свідоцтва про повну загальну середню освіту.

Відбулося ЗНО з іспанської, французької, німецької, англійської мов та фізики. На базі шкіл № 1, № 2, № 22, № 23 працювали пункти тестування з англійської мови.

Міською комісією здійснено обстеження стану підготовки до роботи в літній оздоровчий період таборів з денним перебуванням, організованих при школах.

Проведено співбесіду з керівниками закладів дошкільної освіти міста, під час якої завідувачі садочків розповіли про досягнення за рік та озвучили проблемні питання.

Для написання Інтеркультурної стратегії м. Суми управлінням освіти і науки підготовлено інтеркультурний адаптований SWOT-аналіз в напрямку діяльності галузі «Освіта».

Проведено нараду заступників директорів з виховної роботи, методичне об’єднання вчителів-логопедів.

На базі Палацу дітей та юнацтва організовано гала-концерт дитячого фестивалю «Дитячі мрії» за участі вихованців дошкільних закладів, їх батьків та педагогічних працівників.

Учні шкіл та вихованці позашкільних закладів взяли участь у загальноміських заходах до Міжнародного дня захисту дітей. У рамках святкування проведено І (міський) благодійний фестиваль «Пісня єднає серця», відбулися тематичні майстер-класи, проведені закладами позашкільної освіти. В школі № 29 організовано пленер вихованців мистецьких класів, який пройшов у супроводі живої музики у виконанні оркестру закладу. Школярі брали участь у танцювальному марафоні.

У школах міста пройшов Тиждень правових знань, приурочений до Дня захисту дітей. Проведено тренінги, квести, ділові ігри, презентаційні меседжі, присвячені правам дитини.

За кошти місцевого бюджету продовжуються капітальні ремонти у ДНЗ № 2 (капітальний ремонт приміщень), ДНЗ № 23 (капітальний ремонт пральні), ДНЗ № 39 (капітальний ремонт покрівлі).

У рамках проекту USAID «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні (ПУЛЬС)» заступник начальника управління освіти і науки Наталія ГОНЧАРОВА пройшла навчання з розробки законодавства та адвокасі за напрямом «Освіта», організоване Асоціацією міст України спільно з Апаратом Верховної Ради України.

Представники управління освіти і науки успішно пройшли курс навчання та отримали сертифікати «Внутрішній аудитор системи енергетичного менеджменту відповідно до вимог і положень міжнародних стандартів ISO 50001:2018 та ISO 19011:2018».

Систематично проводиться прийом громадян.

Працює Телефон довіри для населення.

Ринок праці

З 24 по 30 травня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 204 особи.

Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 31 травня перебували на обліку, складала 2427 осіб із них 2091 (86%) отримували допомогу з безробіття.

За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 2598 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1086.

Станом на 31 травня розірвано 153 трудові договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладений до 1 січня 2015 року.

На виконання громадських робіт у 2019 році направлено 118 осіб з числа зареєстрованих безробітних, в тому числі: 43 – у КП «Зеленбуд»; 15 осіб – у КП «Спеціалізований комбінат»; 60 – у департамент соціального захисту населення. З початку року 20 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.

Актуальна база вакансій станом на 31 травня налічувала 1075 одиниць: для робітників – 618, службовців – 335, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 122. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.

181 особа проходили професійне навчання під замовлення роботодавця.