Фінансовий і соціальний стан Сум (3 – 10 червня 2019 року).
Бюджет
Станом на 1 червня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 706,3 млн грн. (37,9 % до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 70,2 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 77,5 млн грн.; плати за надання адміністративних послуг – 1,5 млн грн.; акцизному податку – 8,8 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становить 32,4 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 41,9 млн грн.; плати за надання адміністративних послуг – 2,3 млн грн.; акцизному податку – 4,8 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 64,7 млн грн. (або на 10,1%).
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 36,7 млн грн. (33,1% до плану на рік) та на 4,8 млн грн. (або на 11,6%) менше надходжень за відповідний період 2018 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 4,5 млн грн., що на 3 млн грн. (або на 2,9 раза) більше до плану пропорційно 1/12.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 529,5 млн грн., що становить 99,2% до плану на січень-травень за розписом, до Спеціального фонду – 44,3 млн грн., що становить 90,9% до плану за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом червня надійшло плати від плати за землю надійшло 322,1 тис. грн., що складає 2,1% від планового завдання на місяць.
З початку цього року надходження склали від: оренди комунального майна – 9,9 млн грн., що складає 96,9% від планового завдання на шість місяців; відчуження комунального майна – 2,6 млн грн., що в 5,4 раза перевищує планове завдання на шість місяців; плати за землю – 76,4 млн грн., що більше ніж надходження відповідного періоду минулого року майже на 7,5 млн грн.; від продажу земельних ділянок – 580,1 тис. грн, що складає 101% від планового завдання на шість місяців.
Станом на 5 червня вихідний залишок розподільчого рахунку міського бюджету по оренді комунального майна складав 98,4 млн гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Станом на 1 травня прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 272,3 млн грн. мали 13 підприємств міста.
З них п’ять – економічно активні (243,4 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 236 млн грн.; сім – підприємства-банкрути (28,8 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 26,4 млн грн.; одне підприємство, яке фактично не веде діяльність, є економічно неактивним, за юридичною адресою не знаходиться (16,7 тис. гривень).
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 38 дітей: хлопчиків – 20, дівчаток – 18.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, дещо збільшилась – 638 осіб (проти 587 осіб на минулому тижні).
Ушкоджень, отриманих у побуті – 327, вуличних – 232, виробничих – одне, спортивних – вісім, дорожньо-транспортних – три, інших – 67.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 28 осіб–переселенців із Донецької та Луганської областей: 25 – дорослих (на амбулаторне лікування – 23, на стаціонарне лікування – двоє), дітей – троє (звернення за стаціонарною допомогою).
Медичної допомоги потребували 15 військовослужбовців, що перебували у зоні АТО, з них 11 проліковано амбулаторно, четверо – стаціонарно. Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 217 076 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 – 113254,
Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 – 103822), що становить 81,7% приписного населення міста.
Освіта
За підсумками навчального року проведено співбесіду з керівниками закладів загальної середньої та позашкільної освіти міста.
Відбулося ЗНО з історії України та біології. У якості старших інструкторів працювали педагоги шкіл. У ЗНО з історії України взяло участь 643 учня, з біології – 352.
З 3 червня розпочали роботу 59 відпочинкових таборів при закладах загальної середньої освіти (32 пришкільних, 24 профільних, 3 дитячі заклади праці та відпочинку), які будуть працювати до 21 червня. У них відпочине
5675 учнів.
Учні пришкільних таборів закладів загальної середньої освіти № 4, № 9, № 12, № 13, № 15, гімназії № 1 взяли участь у загальноміських заходах, присвячених Дню сталої енергії в місті Суми. Для дітей були організовані майстер-класи, презентація екобудинку, екологічний квест «Змінюй себе, а не планету», працювали фото зони. Учні переглянули концертну програму, виступ промо-команди грантового проекту Європейського Союзу «Підвищення енергоефективності в освітніх закладах м. Суми», демонстрації дизайнерських еко сумок та виступ учнів НВК № 42.
Відбулася зустріч учителів інформатики міста з представниками проекту «Школа вчителів інформатики ІТ-Univer».
Триває організаційна робота щодо забезпечення дітей пільгових категорій путівками до позаміських закладів оздоровлення та відпочинку.
Здійснювались оргзаходи щодо надання дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, шкільної та спортивної форми.
Організовано 15 методичних заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності освітнього процесу.
Систематично проводився прийом громадян.
Працював Телефон довіри для населення.
До департаменту фінансів, економіки та інвестицій надано інформацію про використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій; дані про фактичне використання коштів на заробітну плату з нарахуваннями; інформацію про виконання заходів з економічного та раціонального використання коштів міського бюджету.
До управління Державної казначейської служби у м. Суми надано звіт про дебіторську та кредиторську заборгованість за бюджетними коштами.
Проводились розрахунки за спожиті енергоносії та комунальні послуги, отримані продукти харчування, проведені капітальні ремонти.
Продовжувались роботи з капітального ремонту будівель дитячих садочків № 16, № 21, школи № 2, НВК №34. Тривала розробка та узгодження проектно-кошторисної документації по капітальному ремонту теплових пунктів у дитячому садочку № 14 та спеціальній загальноосвітній школі.
Ринок праці
З 31 травня по 6 червня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 287 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 7 червня перебували на обліку, складала 2345 осіб із них 2009 (86%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштована 2881 особа, з них зареєстрованих безробітних – 1182.
Станом на 31 травня розірвано 172 трудові договори між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладений до 1 січня 2015 року.
На виконання громадських робіт у 2019 році направлено 119 осіб з числа зареєстрованих безробітних, в тому числі: 43 – у КП «Зеленбуд»; 15 осіб – у КП «Спеціалізований комбінат»; 61 – у департамент соціального захисту населення. З початку року 23 особи взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Актуальна база вакансій станом на 31 травня налічувала 1085 одиниць: для робітників – 613, службовців – 341, осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 131. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.
181 особа проходили професійне навчання під замовлення роботодавця.