Фінансовий і соціальний стан Сум (10 – 17 червня 2019 року).
Бюджет
Станом на 13 червня до Загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшов 747,4 млн грн. (40,1% до плану на рік).
Сума недовиконання пропорційно 1/12 на поточну дату становить 98,1 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 90,7 млн грн.; плати за надання адміністративних послуг – 2 млн грн.; акцизному податку – 12,6 млн гривень.
Сума недовиконання за розписом становить 58,3 млн грн. в тому числі за рахунок: податку на доходи фізичних осіб – 58,2 млн грн.; плати за надання адміністративних послуг – 2,5 млн грн.; акцизному податку – 8,3 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження загального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) збільшилися на 66,1 млн грн. (або на 9,7%).
До Спеціального фонду міського бюджету (без урахування офіційних трансфертів) надійшло 39,1 млн грн. (35,3% до плану на рік) та на 4,7 млн грн. (або на 10,6%) менше надходжень за відповідний період 2018 року.
Надходження до бюджету розвитку склали 4,9 млн грн., що на 3,2 млн грн. (або на 2,9 раза) більше до плану пропорційно 1/12.
Офіційних трансфертів до Загального фонду надійшло 620,6 млн грн., що становить 95,7% до плану на січень-червень за розписом, до Спеціального фонду – 52,9 млн грн., що становить 89,9% до плану за розписом.
Плата за землю та комунальне майно
Протягом червня надійшло плати від оренди комунального майна – 256,5 тис. грн., що складає 15,1% від планового завдання на місяць; від відчуження комунального майна – 1 млн грн., що в 11,6 раза перевищує планове завдання на місяць; плати за землю – 1,9 млн грн., що складає 12,5% від планового завдання на місяць.
З початку цього року надходження склали від: оренди комунального майна – 10,1 млн грн., що складає 99,5% від планового завдання на шість місяців; відчуження комунального майна – 3,6 млн грн., що в 7,7 раза перевищує планове завдання на шість місяців; плати за землю – 78,4 млн грн., що більше ніж надходження відповідного періоду минулого року майже на 8 млн грн.; від продажу земельних ділянок – 580,1 тис. грн, що складає 101% від планового завдання на шість місяців.
Станом на 13 червня вихідний залишок розподільчого рахунку міського бюджету з оренди комунального майна складав 463,2 тис. гривень.
Заборгованість із заробітної плати
Протягом попереднього тижня (з 6 по 13 червня) виплата заборгованості із заробітної плати проводилася трьома підприємствами-боржниками міста на загальну суму 8,9 млн грн., а саме: ТОВ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 185 тис. грн.; ТОВ «Сумиспортінвест» – 6 тис. грн.; ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 8,8 млн гривень.
Станом на 1 червня прострочену заборгованість із заробітної плати на загальну суму 260,8 млн грн. мали 13 підприємств міста.
З них п’ять – економічно активні (232 млн грн.), з них: ПАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання» – 225 млн грн.; сім – підприємства-банкрути (28,8 млн грн.), найбільшу питому вагу серед яких має ВАТ «Selmi» – 26,4 млн грн.; одне підприємство, яке фактично не веде діяльність, є економічно неактивним, за юридичною адресою не знаходиться (16,7 тис. гривень).
Охорона здоров’я
У міському клінічному пологовому будинку Пресвятої Діви Марії за останній тиждень з’явилась на світ 39 дітей: хлопчиків – 25, дівчаток – 14.
Кількість сумчан, котрі звернулись до лікувальних закладів міста з приводу отримання травм, зменшилась – 576 осіб (проти 638 осіб на минулому тижні).
Ушкоджень, отриманих у побуті – 311, вуличних – 217, виробничих – одна, спортивних – вісім, дорожньо-транспортних – три, інших – 36.
Також до лікувально-профілактичних закладів міста впродовж тижня звернулись 19 осіб–переселенців із Донецької та Луганської областей: 16 – дорослих (усі на амбулаторне лікування), дітей – троє (звернення за стаціонарною допомогою). Переселенці із АРК за медичною допомогою не звертались.
За минулий тиждень до медичних установ міста звернулося 19 осіб-переселенців з Донецької та Луганської областей: дорослі – 16 (усі на амбулаторне лікування), діти – троє (звернення за стаціонарною допомогою).
Медичної допомоги потребували 17 військовослужбовців, що перебували у зоні АТО, з них 13 проліковано амбулаторно, четверо – стаціонарно. Телефонних дзвінків до психологів Телефону довіри суїцидологічного центру від військовослужбовців, які знаходилися в зоні АТО, та їх родичів не зареєстровано.
Всього з початку приписної компанії у комунальних медичних закладах Сум укладено 217609 декларацій про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу (Центр первинної медико-санітарної допомоги № 1 – 113449, Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 – 104160), що становить 81,9% приписного населення міста.
Освіта
У 34 школах продовжувалась робота мовних таборів із залученням вчителів іноземних мов, студентів та волонтерів. У всіх пришкільних таборах щодня проводяться «хвилини спілкування іноземною мовою». На харчування дітей у пришкільних, профільних таборах з денним перебуванням, дитячих закладах праці та відпочинку виділено з міського бюджету 1,4 млн гривень.
Також у закладах дошкільної освіти тривав літній оздоровчий період. У дитячих садках введено додаткове харчування. На сьогодні оздоровлюється понад 3434 дітей, з якими щоденно проводяться різні фізкультурно-оздоровчі, виховні заходи, розваги.
Відбулося ЗНО з географії та хімії. У якості старших інструкторів працювали педагоги шкіл. У ЗНО з географії взяло участь 317 учнів, з хімії – 86 випускників.
Проведена співбесіда із заступниками директорів з виховної роботи закладів освіти міста, під час якої підбито підсумки методичної роботи в закладах освіти за 2018-2019 навчальний рік, визначено пріоритетні напрями роботи в наступному році, проаналізовано найвищі досягнення педагогічних колективів.
Відбулась зустріч із головним редактором видавництва «Країна мрій», яка презентувала для директорів закладів загальної середньої освіти мультимедійний контент для НУШ, мультимедійну навчально-освітню систему «KM MEDIA ED PROFI».
У рамках форуму «10 років шляху від зернятка до Сонця» проведені наради методистів української мови і літератури, зарубіжної літератури з питань реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», особливостей вивчення української мови та літератури, зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти.
2100 учнів 9-х класів закладів загальної середньої освіти Сум отримали свідоцтво про базову загальну середню освіту. Розпочато зарахування учнів до 10-х класів сумських шкіл.
Здійснювалась організаційна робота щодо забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування шкільною та спортивною формами на 2019-2020 навчальний рік.
За результатами навчального року готуються збірники та методичні посібники. Підготовлені збірники будуть включені до матеріалів серпневої конференції педагогічних працівників освіти міста.
Проведено п’ять методичних заходів, спрямованих на підвищення фахового рівня педагогів, результативності навчально-виховного процесу.
Завершено капітальний ремонт коридору у ДНЗ № 7 та капітальний ремонт спортивної зали у ДНЗ № 8. Розпочато капітальний ремонт покрівлі у ДНЗ № 30 та капітальний ремонт теплопунктів у ДНЗ № 14 і школи № 19. Тривала розробка робочих проектів на встановлення пожежної сигналізації у ДНЗ № 2, № 28 та школи № 7.
Тендерним комітетом управління освіти і науки завершена процедура закупівлі путівок для оздоровлення дітей пільгових категорій.
Працював Телефон довіри для населення.
Ринок праці
З 7 по 13 червня у пошуках роботи до міського центру зайнятості звернулись 225 осіб.
Чисельність зареєстрованих безробітних, які станом на 14 червня перебували на обліку, складала 2339 осіб із них 2020 (86%) отримували допомогу з безробіття.
За сприяння служби зайнятості з початку року працевлаштовано 3058 осіб, з них зареєстрованих безробітних – 1237.
Станом на 14 червня розірвано 175 трудових договорів між приватними підприємцями та найманими працівниками, укладений до 1 січня 2015 року.
На виконання громадських робіт у 2019 році направлено 119 осіб з числа зареєстрованих безробітних, в тому числі: 43 – у КП «Зеленбуд»; 15 осіб – у КП «Спеціалізований комбінат»; 61 – у департамент соціального захисту населення. З початку року 23 осіб взяли участь у роботах тимчасового характеру, оплата яких здійснюється за кошти роботодавців.
Актуальна база вакансій станом на 14 червня налічувала 1110 одиниць: для робітників – 647, службовців – 350 осіб, які не мають професії або займали місця, що не потребують спеціальної підготовки – 113. Навантаження на одне вільне робоче місце зареєстрованих безробітних становило дві особи.
183 особи проходили професійне навчання під замовлення роботодавця.